برنامه یاد بعضی نفرات
 
مهرداد پاکباز عضو شورای سیاستگذاری هشتمین جشنواره موسیقی جوان:
معرفی و حمایت از استعدادهای جوان از اهداف جشنواره جوان است
موسیقی ما - مهم‌ترین هدف این جشنواره را شاید بتوان معرفی و حمایت از پتانسیل استعدادهای جوانی دانست که در کشورمان وجود دارند و کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند به گزارش موسیقی ما - به نقل از روابط عمومی هشتمین جشنواره موسیقی جوان، مهرداد پاکباز عضو شورای سیاستگذاری بخش کلاسیک این جشنواره گفت: مهم‌ترین هدف این جشنواره را شاید بتوان معرفی و حمایت از پتانسیل استعدادهای جوانی دانست که در کشورمان وجود دارند و کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. ایجاد انگیزه در بین نسل جوان و آشنا شدن این استعداد‌ها با محیط‌های فرهنگی شهری از دیگر دستاوردهای طبیعی چنین جشنواره‌ای خواهد بود.

این عضو شورای سیاستگذاری هشتمین جشنواره موسیقی جوان (در بخش موسیقی کلاسیک غیر ایرانی) افزود: به طور غیر رسمی آمارهایی به دستمان می‌رسد که نشان می‌دهد امکان بروز استعداد‌ها در شهرستان‌ها به دلایل مختلفی بسیار کمتر از تهران است و درصد کمی از متقاضیان بخش موسیقی کلاسیک غیر ایرانی از میان شهرستانی‌ها هستند.

وی همچنین عنوان کرد: البته استعدادهایی در مناطق مختلف کشور وجود دارند و همانطور که اطلاع دارید از امکانات لازم و صحیح آموزشی نیز بهره‌مند نیستند و این موضوع به خصوص در بحث موسیقی کلاسیک و به طور ویژه گیتار کلاسیک بسیار مشهود است. از این رو ما تلاش کرده‌ایم در وحله اول، خود استعداد‌ها را خارج از بسیاری مسائل دیگر ارزیابی کنیم و به آن‌ها فرصت دهیم.

مهرداد پاکباز ادامه داد: با فراخوانی که منتشر کردیم و دعوتی که از داوران انجام دادیم معیارهای داوری را مشخص کردیم. در واقع استعداد در مفهوم کلی آن را در نظر گرفتیم. به هر حال تفاوت‌هایی در اجرای موسیقی غیر ایرانی در سراسر کشورمان وجود دارد که می‌بایست پس از کشف استعداد‌ها، جوانانی که در شهرستان‌ها هستند مورد آموزش صحیح قرار بگیرند.

این عضو شورای سیاستگذاری هشتمین جشنواره موسیقی جوان گفت: واقعیت این است بچه‌هایی که کار موسیقیشان را در شهرستان‌ها و شهرهای کوچک آغاز می‌کنند پس از طی مراحلی این سئوالات برایشان پیش می‌آید که «بالاخره سر انجام این راهی که آغاز کرده‌ام چه خواهد بود؟»؛ اگر این بچه‌ها به محیط‌های آکادمیک راه پیدا نکنند برای ادامه راه‌شان به خصوص در زمینه آموزش، با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند. این جشنواره در واقع پلی برای اینگونه استعداد‌ها نیز محسوب می‌شود تا در چنین جشنواره‌ای دیده شوند و ارتباطاتی برای ادامه راه‌شان به وجود بیاید.

وی افزود: البته می‌بایست رایزنی‌هایی صورت بگیرد تا دستگاه‌های فرهنگی که در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند بر حسب وظایفشان کلاس‌هایی را برای این استعداد‌ها تدارک ببینند و حتی اگر بشود اساتیدی را از تهران و جاهای دیگر به طور رایگان برای آموزش آن‌ها به آن شهر‌ها فرستاد.

مهرداد پاکباز گفت: ما نباید از واقعیت جامعه دور بمانیم و تنها به معرفی و پرورش استعدادهای موسیقی در شهرهای بزرگی چون تهران فکر کنیم؛ البته جشنواره موسیقی جوان تا حدودی در این زمینه گام بر می‌دارد. در حوزه آموزش موسیقی تنها به شهرهای بزرگی چون تهران فکر کنیم. کیفیت موسیقی ما زمانی می‌تواند عملکرد بالاتری پیدا کند که برای تمامی استعدادهای کشورمان امکان آموزش مناسب فراهم شود.

هشتمین جشنواره موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی ۱۵ تا ۲۰ شهریورماه در تالار رودکی، خانه هنرمندان و تالار وحدت برگزار می‌شود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 شهریور 1393 - 10:19

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود معرفی و حمایت از استعدادهای جوان از اهداف جشنواره جوان است | موسیقی ما