برنامه یاد بعضی نفرات
 
محمد مهدی باطنی نامزد در بخش بهترین آلبوم موسیقی ایرانی؛
در جشن موسیقی ما باختی در کار نیست؛ همه برنده‌اند
موسیقی ما- دومین جشن سالانه «موسیقی ما» در حالی ۳۱ شهریور ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود که در بخش بهترین آلبوم موسیقی سنتی نامزدهای متنوعی حضور دارند. یکی از این آلبوم‌ها «بی‌منت می‌» با شعر و آهنگ محمد مهدی باطنی و خوانندگی سینا سرلک است. باطنی که کار خود در عرصه موسیقی را با تاسیس گروه نغمه ساز آغاز کرده پیش از این دو آلبوم «یکی است» و «بی‌منت می‌» را روانه بازار موسیقی کرده است که هر دو آلبوم هم مورد توجه مردم قرار گرفته‌اند. موسیقی ما با این آهنگساز جوان کشورمان گفت‌و‌گویی انجام داده که شرح آن را در ادامه می‌خوانید:
 
  •  از اینکه از سوی مردم بیشترین رای را در بخش بهترین آلبوم موسیقی سنتی یکی از بالا‌ترین آرا را به دست آورده‌اید چه احساسی دارید؟ آیا فکر می‌کردید در نظرسنجی سایت موسیقی ما یکی از نامزد دریافت تندیس طلایی باشید؟
در مورد بخش اول سوالاتان باید بگویم احساس یسیار خوشایندی دارم. به نظر من بک اثر موسیقایی وقتی موفق است که خواص و عوام هر دو دوستش داشته باشند. این اتفاق می‌تواند یکی از بهترین اتفاقات زندگی هر فرد باشد. در مورد بخش دوم باید بگویم در آغاز کار از برگزاری چنین نظرسنجی اطلاع نداشتم اما وقتی از این قضیه مطلع شدم امیدوارم بودم آلبوم بی‌منت می‌بتواند کاندید شود. خدا را شکر می‌کنم که این قضیه محقق شد.
 
  •  برگزاری نظرسنجی‌ها و جشن‌هایی از این دست دارای چه تاثیراتی در روند موسیقی کشور است؟
اولا باید بپذیریم برگزاری این جشن کار بسیار سختی است آن هم وقتی قرار است بخش خصوصی از صفر تا صد ماجرا را بر عهده داشته باشد. این اتفاق می‌تواند بهترین حمایت برای جوانان تازه وارد به عرصه موسیقی در ایران باشد. به نظر من جشن موسیقی ما تنها پس از یک دوره برگزاری به بزرگ‌ترین جشن موسیقی در کشور تبدیل شده است. پیش از این هم در یکی دو جا به این موضوع اشاره کرده‌ام. این اتفاق مهم‌ترین رویداد موسیقایی است چرا که هم بر خلاف سایر جشن‌ها و فستیوال‌ها بخش خصوصی کل کار را مدیریت می‌کند و هم دست مردم در ارائه آرا باز است.
 
  • در مورد اینکه چنین جشنی با شعار همدلی و توسط یک نهاد خصوصی برگزار می‌شود چه نظری دارید؟
قطعا این یک اتفاق عالی است. همین که فعالان موسیقی در سالی که گذشت در یک محفل دوستانه دور هم جمع می‌شوند غنیمت است. در این بین مهم نیست چه کسی برنده می‌شود چون اصلا باختی در کار نیست همه برنده هستند. در کنار هم قرار گرفتن ما (من به عنوان عضو کوچکی از جامعه موسیقی به همراه بزرگواران حوزه موسیقی) می‌تواند تشکیل دهنده یک حلقه اتحاد باشد. حلقه اتحادی که در پرتو آن و با حمایت از همراهان و فعالان حوزه موسیقی این حوزه با رشد و پویایی کار خود را ادامه می‌دهد. موسیقی ما به عنوان سمبل کاملی از بخش خصوصی، می‌تواند بهترین رابط بین مردم و هنرمندان باشد.
 
  •  به جز خودان کدامیک از نامزد‌ها در بخش بهترین آلبوم موسیقی سنتی را شایسته دریافت تندیس طلایی می‌دانید؟
آلبوم‌های «یار مست» و «نه فرشته‌ام نه شیطان» را.
 
  • ارزیابی شما از اولین جشن سالانه موسیقی ما چه بود و چه بازخوردهایی را در مورد آن شنیدید؟
متاسفانه سال گذشته در این جشن حضور نداشتم اما دورادور اخبار این اتفاق مهم را پیگیری می‌کردم. اتفاق اتفاق مهم و بزرگی بود چرا که همه چیز برای اولین بار اتفاق افتاد. به نظر من اگر بتوان در دل جشن اجرای گروه‌های برگزیده از اثر برگزیده ها را هم گنجاند به پیسبرد اهداف جشن و البته موسیقی کشور کمک رسان خواهد بود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 شهریور 1393 - 18:02

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود در جشن موسیقی ما باختی در کار نیست؛ همه برنده‌اند | موسیقی ما