برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفت و گو با نامزد بخش‌های آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده سازهای غیر ایرانی در دومین جشن سالانه «موسیقی ما»؛
رضا تاجبخش: امیدوارم این جشن، منجر به تشکیل یک صنف منسجم برای موسیقی شود
موسیقی ما - نوازنده برگزیده نخستین جشن سالانه «موسیقی ما»، امسال نیز در این زمینه نامزد شد. «رضا تاجبخش» که در سال 1392، در زمینه آهنگسازی و تنظیم پرکار بوده است، در این دو بخش نیز به عنوان یکی از نامزدهای دومین جشن سالانه موسیقی ما معرفی شده است. این هنرمند برای نوازندگی ساز پیانو در بخش «نوازندگان سازهای غیر ایرانی»، برای آهنگسازی در آلبوم «یک لحظه عاشق شو» در بخش «آهنگساز پاپ» و برای تنظیم‌کنندگی در آلبوم‌های داروگ، اکسیژن، یک لحظه عاشق شو، یه حالی دارم این روز‌ا و وقتی به تو فکر می‌کنم در بخش «تنظیم کننده ی پاپ» از سوی کارشناسان نامزد شده است.
 
  • * در انتظار همکاری همایون شجریان و سیروان خسروی!
«رضا تاجبخش» در خصوص تأثیر این جشن در روابط اهالی ژانرهای مختلف موسیقی، اظهار داشت: «شاید بهتر باشد بعد از چند سال، درباره میزان اثرگزاری جشن «موسیقی ما» صحبت کنیم و ببینیم در روابط اهالی موسیقی چه تأثیری داشته است. آیا بعد از چند سال، برای مثال همایون شجریان و سیروان خسروی اثر مشترکی منتشر خواهند کرد یا این جشن می‌تواند اهالی سبک‌های گوناگون موسیقی را به هم نزدیک کند یا خیر».
 
  • * از جشن سال گذشته لذت بردم
وی با اشاره به نخستین جشن سالانه «موسیقی ما» گفت: ««جشن «موسیقی ما» در سال اول به صورت آزمون و خطایی پیش رفت و از آنجایی که برای نخستین بار این اتفاق می‌افتاد، این روش درست و قابل قبول بود. با این وجود من از آن خیلی لذت بردم. قبلاً هم گفته‌ام، ترجیح من این است که مانند جشن‌های مشابهی که در امریکا و اروپا برگزار می‌شود، بخش اجرای موسیقی آن مفصل‌تر و بیشتر باشد؛ اما نه فقط موسیقی سنتی! هر چند می‌دانم شاید مجوز گرفتن برای اجرای پاپ یا غیر سنتی کمی سخت باشد اما به هر حال خوب است که تلاشتان را در این زمینه بکنید».
 
  • * امیدوارم این جشن باعث شود افراد در جای خودشان قرار بگیرند
تاجبخش در خصوص پیش بینی‌اش از آینده جشن «موسیقی ما» گفت: «راستش را بخواهید در کشور ما متاسفانه نمی‌توانیم آینده چندان مشخصی برای این برنامه، در نظر بگیریم. اما امیدوارم این جشن، منجر به تشکیل یک صنف منسجم و خوب برای موسیقی شود؛ صنفی که همه زمینه‌های کاری اعم از خوانندگی، آهنگسازی، نوازندگی و... را شامل شود؛ و اینکه باعث شود هر یک از افراد، در جای خودشان قرار بگیرند و افرادی که واقعاً «بی ربط» هستند اما اسم و رسم پیدا کرده‌اند، حذف شوند تا سطح شنیداری مردم پایین نیاید».
 
  • * اگر نام عجیبی در نامزدها وجود داشت، بدون تعارف می‌گفتم
رهبر ارکستر «بابک جهانبخش» با اشاره به کیفیت نطرسنجی «موسیقی ما» بیان کرد: «در همه نظرسنجی‌هایی که در مجلات برگزار می‌شود، گاهی افرادی مطرح می‌شوند که من حتی اسمشان را نشنیده‌ام! اما در این نظرسنجی می‌بینیم که چهار نفر دیگری که غیر از من در بخش تنظیم نامزد شده اند، افرادی هستند که موسیقی خوب ارائه می‌کنند. از طرفی همه ی آنها از دوستان نزدیک من هستند و البته این قاعده بازی من است که با افرادی در ارتباط هستم که موسیقی خوب بلدند! از آنجایی که همه  آنها دوستان من و از افراد کاربلد هستند، اینکه یکی از بین آنها انتخاب شود برایم جالب است. اگر در این میان نام بی ربط یا عجیبی قرار داشت، قطعاً بدون تعارف می‌گفتم».
 
  • * برای نظرسنجی «موسیقی ما» خیلی فکر شده است
وی با مقایسه ی نظرسنجی «موسیقی ما» با سایر نظرسنجی‌ها تصریح کرد: «خیلی از مجلات برای سال گذشته نظرسنجی برگزار کردند که شاید از میان اسامی نهایی، تنها چند نفر را می‌شناختم. اما تصور می‌کنم برای نظرسنجی «موسیقی ما» خیلی فکر شده و هر چند در بخش نوازندگی جای یکی دو نفر خالی است، اما روی هم رفته انتخاب‌ها خوب بوده است».
منبع: 
اختصاصی موسيقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهریور 1393 - 07:36

دیدگاه‌ها

سه شنبه 25 شهریور 1393 - 11:11

یعنی من هرچی بگم این بشر هنرمنده کم گفتم!

چهارشنبه 26 شهریور 1393 - 22:16
سارا

بله هنرمند بسیار خوبی هستند!! رهبر اکستر بسیار خوبی هم هستند!
در کنسرت بابک جهانبخش عزیز هم خیلی خوب بودند!
بابک عزیز هم فوق العاده بود!

37.255.113.13

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رضا تاجبخش: امیدوارم این جشن، منجر به تشکیل یک صنف منسجم برای موسیقی شود | موسیقی ما