برنامه یاد بعضی نفرات
 
در گفتگو با سایت «موسیقی ما» عنوان شد؛
افشین یداللهی: «جشن موسیقی ما» فقط متعلق به نامزدها یا برندها نیست
موسیقی ما – دومین جشن سالانه «موسیقی ما» روز ۳۱ شهریور با حضور جمعی از چهره‌های سر‌شناس و اساتید موسیقی در تالار وحدت برگزار خواهد شد. چندی پیش اسامی نامزدهای این جشن اعلام شد و در این مدت اغلب این افراد در گفتگوهایی اختصاصی با سایت «موسیقی ما» نظرات خود را پیرامون برنامه فوق اعلام کردند. اساتید و هنرمندان سر‌شناسی هم که در جشن به عنوان نامزد حضور ندارند، پیشنهادات و نظرات خود را عنوان کردند. دکتر «افشین یداللهی» یکی از ترانه سراهای مطرح و باسابقه‌ای است که در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ما» نکاتی را درباره دومین جشن سالانه «موسیقی ما» عنوان کرد.

دکتر یداللهی نظر خود درباره جشن «موسیقی ما» را اینگونه بیان کرد: «اصولا چنین جشن‌ها و تجمعاتی که از سوی یک ارگان خصوصی و مستقل برگزار و در آن به موسیقی پرداخته می‌شود اتفاق بسیار خوبی است. آفتی که همه جشنواره‌ها می‌تواند داشته باشد این است که انتخاب‌ها به شکل اصولی و تدوین شده نباشد. در بخش نظرسنجی و انتخاب‌های جشن «موسیقی ما» اقشار مختلف حضور داشتند که این مساله خوب است. به طور کل فکر می‌کنم باید روندی نزدیک به استانداردهای بین المللی در این نظرسنجی تعریف شود تا گلایه‌ای برای موزیسین‌ها باقی نماند. سلیقه در هر داوری نقش دارد ولی اگر جشن «موسیقی ما» بخواهد اعتبار خود را افزایش دهد باید داوری‌های استاندارد داشته باشد و سال به سال چهره‌های متخصص در آن نظرات خود را ارائه کنند. این همه انگیزه و استقبال عمومی از این جشن وجود دارد و نیروی زیادی برای برگزاری آن صرف می‌شود. به همین دلیل باید تمامی ابعاد این برنامه در هر دوره حرفه‌ای‌تر شود و برای تمامی اهالی موسیقی این مساله محرز باشد که نتایج حاصل در آن عادلانه است. این یک موقعیت خیلی خوب است و قطعا به نفع موسیقی خواهد بود به شرط آنکه تمامی برگزارکنندگان آن به سمت و سویی گرایش نداشته باشند. همچنین نکته دیگر حراست از آرا و نظرات شرکت کنندگان است.»

ایشان در ادامه افزودند: «این جشن فقط متعلق به نامزد‌ها یا برندها‌ها نیست. اگر اینگونه بود که فقط این افراد می‌آمدند و جایزه خود را می‌گرفتند و می‌رفتند. مساله این است که اکثریت افراد باید به این نتیجه رسیده باشند که این انتخاب تا حد زیادی عادلانه است. واکنش‌های مثبتی نسبت به جشن «موسیقی ما» وجود دارد و خیلی‌ها نسبت به آن نگاه خوبی دارند اما در کل باید تمامی موزیسین‌ها به سمت آن جلب شوند. باز هم تاکید می‌کنم که اگر جایزه و انتخاب به شکل کاملا تخصصی باشد و شائبه‌ای مبنی بر روابط در آن نباشد اعتماد افراد بیشتر می‌شود. زمانی که همه اینجا را به عنوان یک جشن و برنامه معتبر پذیرفته‌اند قطعا این نکته را تایید می‌کنند که قرار نیست همگان انتخاب شوند. بالاخره در جشنواره‌ها چند نامزد اعلام می‌شود و از بین آن‌ها مشخص خواهد شد. این جشن یک طرح خوب است که جای آن تا کنون خالی بود و امیدوارم در سالهای آینده با رفع نواقص، شاهد برنامه‌ای دقیق مطابق با استاندارد‌ها باشیم.»

همچنین دکتر یداللهی در پایان این گفت و گو به خبرنگار موسیقی ما گفت: «یک تک‌قطعه خوانده‌ام که چند روز بعد از جشن موسیقی ما منتشر خواهد شد.» گفتنی‌ست به زودی این تک قطعه همراه با گفت و گوی مفصل‌تری با دکتر یداللهی در سایت موسیقی ما منتشر خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 شهریور 1393 - 10:49

دیدگاه‌ها

سه شنبه 1 مهر 1393 - 00:58

به نظرم دکتر یداللهی با احسان خواجه امیری فوق‌العاده بود و نام ایشان ناخودآگاه مرا به یاد احسان انداخت. هر دو موفق باشند.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود افشین یداللهی: «جشن موسیقی ما» فقط متعلق به نامزدها یا برندها نیست | موسیقی ما