برنامه یاد بعضی نفرات
 
بازتاب‌های خبری «دومین جشن سالانه موسیقی ما» - 1
بازتاب‌های خبری و واکنش‌ها به دومین جشن سالانه موسیقی ما در رسانه‌ها
موسیقی ما – برگزاری دومین جشن همدلی اهالی موسیقی کشور در قالب «دومین جشن سالانه موسیقی ما»، با واکنش‌های مختلفی از سوی رسانه‌های رسمی کشور رو به رو شد.

به گزارش «موسیقی ما»، دومین جشن همدلی اهالی موسیقی شامگاه 31 شهریور در تالار وحدت برگزار شد و برگزیدگان و بهترین های موسیقی در سال 92 معرفی شدند و درکنار معرفی بهترین‌های موسیقی، از استاد «فرهاد فخرالدینی» و بانو «سیمین غانم» تقدیر به عمل آمد. خبرگزاری «ایسنا» در گزارش مفصلی که درباره این جشن روی خروجی‌اش فرستاد،‌ با روایت تمام اتفاقات و حاشیه‌های این برنامه، نوشت : « شامگاه تابستان 93 در جشنی که به همت بخش خصوصی برگزار شد، میزبان جمعی از اهالی موسیقی در سبک‌ها و ژانرهای متفاوتی بود. جشنی که قرار بود، جشن همدلی موسیقی باشد، در دومین سال برگزاری، حاشیه‌هایی پررنگ‌تر از متن داشت که بعضی از رسانه‌ها از این حاشیه‌ها با تعابیری مانند «جدال دوستانه»، «دوئل» یا «تکه‌پرانی اهالی موسیقی» یاد کردند.» خبرنگار ایسنا در بخش دوم حاشیه نگاری این برنامه، با گلایه از برخی هنرمندان حاضر در جشن بخاطر برخی سخنان که شاید در شان آنها نبود، نوشت: « حال پرسش اینجاست که با چنین رویکردی چگونه می‌توان از جامعه‌ی موسیقی انتظار مهرورزی و همبستگی داشت، آن هم در جغرافیای فرهنگی و سیاسی‌ که پیکر نحیف این موسیقی هماره دستخوش تاراج و محرومیت‌ها بوده و تأسف‌بار‌تر از آن، آفت تفرقه و مصیبت بی‌مهری به یکدیگر که دیرگاهی است دامن هنرمندان موسیقی را گرفته است.»

خبرگزاری دانشجویان ایران «ایسنا» با انتشار تصاویر و گزارش مفصل تصویری این برنامه، به بهترین و حرفه ای ترین شکل ممکن به انعکاس این برنامه پرداخت. خبرگزاری «مهر» نیز با استفاده از تعبیر «خبر آقای مدیر در جشن دیالوگ‌های منتقدانه»، صحبت‌ها و انتقادهای استاد «حسین علیزاده» و جدال کلامی برادران پورناظری و دکتر «پیروز ارجمند» را نقطه اوج این برنامه لقب داد.

خبرگزاری «ایرنا» با تیتر « تقدیر از فرهاد فخرالدینی تا سیمین غانم» به استقبال این برنامه رفت و خبرگزاری فارس نیز با تیتر «دوئل پورناظری با ارجمند»، به حاشیه نگاری جشن «موسیقی ما» پرداخت. «ایسکانیوز» در گزارشی مفصل، روایتی متفاوت را از این برنامه داشت و نوشت:‌ « این مراسم در حالی برگزار شد که حاشیه های فراوان به همراه داشت.تهمورس پورناظری گفت:ز تمام کسانی که به هر نحوی از انتشار این آلبوم دل آزرده شدند بی نهایت عذر می خواهم.حسین علیزاده از هوشنگ کامکار اعاده حیثیت کرد وگفت:بیاییم از انتقاد ناراحت نشویم و توهم نوآوری در موسیقی ایرانی نداشته باشیم.این روزها اینگار مد شده است هر چه موسیقی تقلیدی تر و غیر ایرانی تر باشد،موفق تر باشد.»

خبرنگار این رسانه در بخش دیگری از گزارشش، از قول «پیروز ارجمند نوشت: « باید به این موضوع نیز واقف باشیم که تمام گره ها در مجموعه ارشاد به دست ما باز نمی شود بلکه ما به همراهی شما نیازمندیم و امیدورایم در آغاز فصل پاییز این جشن آغازگر بهار موسیقی ما باشد.» خبرگزاری کار ایران «ایلنا» با تیتر « هنرمند نباید بددهنی کند» گزارش جشن «موسیقی ما» را مخابره کرد و از قول استاد حسین علیزاده نوشت: « باید قدر تمام کسانی که سابقه طولانی در موسیقی دارند را بدانیم. این‌ها راهنمایان جامعه هنری هستند و نظرشان الگو و راه‌گشای جوانان است. باید به آن‌ها احترام گذاشته شود و اگر انتقادی هست با زبان ادب و با فرهنگ موسیقی بیان شود. هنرمند نمی‌تواند بد باشد و بددهنی کند، این در ذات هنرمند نیست. پس باید با آن‌ها به زبان موسیقی سخن گفته شود. در این شب اعاده حیثیت می‌کنم از هوشنگ کامکار که با او بسیار بد برخورد شده.»

سایت انجمن موسیقی «نای» نیز در گزارشی با تیتر : « تندیس های زرین در دست برترین های اهالی موسیقی» اتفاقات این برنامه را پوشش متنی و تصویری داد. خبرگزاری «پانا» با انتشار تصاویری از این برنامه، جشن «موسیقی ما» را «محفلی برای همدردی هنرمندان» لقب داد. «باشگاه خبرنگاران جوان» نیز درابتدای گزارش مفصل اش از قول مجری برنامه «احسان کرمی» نوشت: « من همیشه فکر می کردم اگر این تعداد از هنرمندان درجه یک موسیقی یک جا جمع شوند امکان دارد در آن منطقه زلزله بیاید.»

سایت «هنرآنلاین»، خبرگزاری «شبستان » و خبرگزاری «برنا» نیز در گزارش‌هایی مفصل و لحظه به لحظه، جشن همدلی اهالی موسیقی را روی خروجی‌های رسانه هایشان فرستادند و گزارش های تصویری جالبی را نیز از این برنامه منتشر کردند.

روزنامه های سراسری کشور نیز روز چهارشنبه مطلب اصلی صفحات هنری خود را به موضوع جشن سالانه موسیقی ما اختصاص دادند. روزنامه معتبر ایران عکس روز صفحه اصلی خود را به جشن موسیقی ما اختصاص داد و روزنامه‌های شرق، اعتماد، آرمان، فرهیختگان، آسیا، دنیای اقتصاد، بانی فیلم، صبا و ... گزارش ها و عکس‌های جشن را پوشش دادند. در این بین شاید تیتر روزنامه شرق (معرفی برترین‌های اسکار موسیقی ایران) از سایر تیتر ها متفاوت تر بود.

ضمن تشکر از همه همکارانمان در رسانه‌های مختلف جهت پوشش خبری این اتفاق، در زیر گوشه‌ای از این بازتاب‌ها را مرور می‌کنیم:
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مهر 1393 - 07:42

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 مهر 1393 - 12:03

موزیک ما
بازم گل کاشتی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بازتاب‌های خبری و واکنش‌ها به دومین جشن سالانه موسیقی ما در رسانه‌ها | موسیقی ما