برنامه یاد بعضی نفرات
 
پیش از کنسرت 16 و 17 مهر این خواننده در گفتگو با سایت «موسیقی ما» عنوان شد؛
امید حجت: من ژانر کاری خودم را دوست دارم که ممکن است بازاری هم نباشد
موسیقی ما – کنسرت «امید حجت» در تهران برگزار خواهد شد و او این بار به عنوان خواننده در تالار «ایوان شمس» روی صحنه می رود. امید حجت طی سالهای اخیر در کنار فعالیت در عرصه نوازندگی، آهنگسازی و تنظیم قطعاتی را هم با صدای خود منتشر کرده بود. امید حجت از سال گذشته به شکل جدی خوانندگی را دنبال کرد و تک قطعاتی نظیر «آروم آروم»، «مهتاب قصه» و سمفونی «صلح و عشق» با صدای او مورد توجه قرار گرفت. او از مدتها قبل تمرینات خود برای این کنسرت را به همراه 26 نوازنده آغاز کرده است. ارکستر امید حجت متشکل از سکشن پاپ، زهی و بادی خواهد بود که چهره های مطرحی نظیر «عماد نکویی»، «آرمین قیطاسی»، «غلامرضا معرف»، «مهرداد عالمی» و «نیما زاهدی» و... وی را همراهی خواهند کرد. برای اطلاع از جزئیات کنسرت 16 و 17 مهرماه به محل تمرین امید حجت و گروهش سر زدیم و گفتگویی هم با او انجام دادیم. این گفتگو را در ادامه می خوانید:
 
  • *از کنداکتور کنسرت برای ما بگویید که شامل چند قطعه خواهد بود؟
14 قطعه را اجرا می کنیم که در این بین دو قطعه ریمیکس خواهد بود. سایر آثار هم پاپ و پاپ – کلاسیک هستند. در مجموع کلیت کارها پاپ است. یک یا دو قطعه اعتراضی خواهیم داشت که پیرامون صلح و در اعتراض به جنگ است. چند قطعه در سبک کانتری ایرانی هم آماده کرده ام.
 
  • *قطعه «صلح و عشق» و سمفونی «فلسطین» را هم اجرا می کنید؟
برای اجرای سمفونی فلسطین به ادوات و سازهایی احتیاج داریم که در این کنسرت نخواهیم داشت اما برنامه آن را برای تالار «وحدت» در ذهن دارم. قطعه «صلح و عشق» که با ارکستر زهی و فلوت هست را در این کنسرت اجرا می کنیم.
 
  • *کمی هم درباره ترکیب ارکستر توضیح دهید.
درامز، گیتار بیس، پیانو، کیبورد، گیتار الکتریک، فلوت، ابوا، ویولن، کنترباس و چلو و... برخی از سازهایی هستند که در این ارکستر شنیده خواهند شد. مایستر ویولن یک ما مهندس «نیما زاهدی» است. مایستر ویولن آلتو «عماد نکویی» است. مایستر سازهای بادی «آرمین قیطاسی» است که در کارها سولو هم دارد. «مهرداد عالمی» هم مایستر چلو است. «امید رجبی» سرپرست ارکستر کلاسیک و سکشن زهی است و در قسمت پاپ هم خودم دوستان را هدایت کرده ام.
 
  • *دلیل اینکه رهبر ارکستر ندارید چیست؟
در گروه های پاپ اصطلاح رهبر ارکستر به غلط جا افتاده است. رهبر ارکستر کسی است که پارتیتور را می خواند و من می توانم بگویم که رهبر ارکستر کلاسیک ما امید رجبی است. رهبر کسی است که پشت به جمعیت و رو به سن می ایستد و با چوب رهبری اعضای گروه را هدایت می کند. سرپرست ارکستر یا تنظیم کننده قطعات بهتر از اصطلاح رهبر است.
 
  • *چرا سازبندی کنسرت شما اینقدر متنوع است در حالی که این روزها برخی کنسرت های پاپ با 5 یا 6 نوازنده هم برگزار می شود؟
یکی از دلایل کم کاری من همین است. مثلا با کیبور می توانیم صدای استرینگ سکشن را تولید کنیم ولی به هیچ عنوان حال و هوای آن را نخواهد داشت. صدابرداری ارکستر بزرگ بسیار سخت است ولی من به شدت نسبت به حضور نوازنده های زهی اعتقاد داشتم زیرا کار را بسیار لطیف می کند. موسیقی من با دیگران یک مقدار متفاوت است و شاید طرفدار هم نداشته باشد ولی من دنبال آن چیزی هستم که دل خودم سالها تعقیب می کرد. این کنسرت جنبه بیزنسی ندارد و تالار «ایوان شمس» بزرگ نیست و نمی توان درآمدزایی زیادی در آن داشت. در این برنامه می خواهم آثار خودم را به عده ای از دوستان و عزیزان ارائه کنم و به عنوان یک مشتری به آنها نگاه نمی کنم. در این کنسرت هنرمندان مطرحی حضور خواهند داشت و چهره های بین المللی متعددی از جمله نمایندگان سفارتخانه ها به تماشای برنامه می نشینند. به طور کل من ژانر کاری خودم را دوست دارم که ممکن است بازاری هم نباشد. چند قطعه پاپیولارتر دارم ولی تفکر من راجع به موسیقی متفاوت است و همین تفکر در کنسرت پیش رو هم جریان دارد. نمی گویم این تفکر بهتر یا بدتر است ولی تفاوت دارد.
 
  • *فکر کنم به دلیل سابقه ای که در زمینه نوازندگی دارید برای این برنامه هم با دقت خاصی نوازنده ها را را انتخاب کرده باشید.
کاملا درست است. بچه های معروف همگی گرفتار هستند و در کنسرت قبلی خودم چند نفر از نوازنده ها که در همین جشن «موسیقی ما» جزو بهترین ها بودند حضور داشتند. از سوی دیگر من هم کم کار هستم و برنامه های من از لحاظ تعداد به گونه ای نیست که جذابیت اقتصادی چندانی برای آنها داشته باشد. به همین دلیل جمعی از جوانان علاقه مند و مستعد که نوازنده های بسیار خوبی هستند را انتخاب کردیم تا بتوانیم تمرین های مرتب داشته باشیم. به هر حال به نوعی حمایت هم محسوب می شود و نباید فقط چند اسم روی استیج تکرار شود و جوان ها هم باید فضایی برای معرفی داشته باشند. خدا را شکر بازار موسیقی اینقدر خوب است که فضا برای همه جوانها وجود دارد. البته به همراه این جوانان نوازندگان با تجربه ای هم در گروه حضور دارند که از چهره های با سابقه هستند. «ایمان حجت» هم یکی از نوازنده های گروه است که به من افتخار همراهی داد و اصلا نباید پشت من می ایستاد. نکته مهم این است که اعضای این ارکستر زیاد درگیر گروه های دیگر نیستند. در ارکستر سمفونیک و گروه های مطرح حضور دارند اما تعدد اجرا ندارند که روی کیفیت کار آنها تاثیر بگذارد و من هم بابت حضورشان دغدغه داشته باشم.
 
  • *از «ایمان حجت» گفتید و می خواهم بدانم که چرا ایشان فعالیت زیادی در زمینه نوازندگی ندارند و چه شد که شما را همراهی می کنند؟
یک حقیقت قلبی را می خواهم به شما بگویم و آن هم این است که من بدون ایمان نمی توانم روی استیج بروم. انرژی مثبت او از همان دوران کودکی برای من ارزشمند بود. ایمان در زمینه نوازندگی یک قطب است و پیرامون مقوله صدا هم تخصص دارد و حضور وی برای من اهمیت زیادی داشت.
 
  • *آلبوم خودتان در چه مرحله ای قرار دارد؟
آنقدر که قول داده ام و این آلبوم منتشر نشده است دیگر خجالت می کشم قول جدیدی بدهم! این آخرین قول من خواهد بود و اگر خدا بخواهد پس از محرم و صفر منتشر می شود. در این دو ماه اجراها و فعالیت های موسیقی کمتر است و می توانم روی آلبوم تمرکز بیشتری داشته باشم. برگزاری کنسرت پیش از آلبوم یک ریسک است و دوستان نسبت به من لطف داشتند که نسبت به هماهنگی و اجرای این برنامه اقدام کردند. من هیچ آلبومی در بازار ندارم که مخاطبان با اطلاعات دقیق تری در کنسرت حاضر شوند. البته می خواهم در این برنامه ببینم که تک قطعاتی که تا کنون منتشر کرده ام مورد پسند مردم هست یا خیر.
 
  • *پس از انتشار آلبوم قطعا اجراهای شما وارد فاز جدیدی خواهد شد. می خواهم بدانم نگاه شما نسبت به اجرای زنده صرفا بیزنسی خواهد بود یا جنبه های دیگر را هم در نظر می گیرید؟
این بخش از فعالیت های ما یک مقدار هم به تهیه کننده ها وابسته است. اگر انرژی و صدای من کشش داشته باشد باید تهیه کننده را همراهی کنم زیرا به هر حال برگزاری کنسرت یک ریسک است. ممکن است به هر دلیلی برنامه لغو شود و مشکلات زیادی وجود دارد. خودم به پرکاری زیاد اعتقاد ندارم و به نظر من باید آهسته و پیوسته حرکت کرد. باید حضور داشته باشی ولی این حضور نباید باعث دلزدگی شود. برخی از دوستان آنقدر چهره هستند که اگر هفته ای یک اجرا هم داشته باشند باز هم مردم آنها را دوست دارند. می خواهم کنسرت هایی برگزار کنم که با تفکر و برنامه ریزی باشد و در آنچه که ارائه می کنم تکرار وجود نداشته باشد.

در ادامه می توانید نظاره گر عکس های دیدنی «زهرا عباسی» و ویدئویی از تمرین امید حجت و گروهش برای این کنسرت باشید. این ویدئو که به صورت اختصاصی در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار گرفته است را می توانید با کیفیت اصلی و ببینید و دانلود کنید.
تمرین کنسرت
دانلود
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مهر 1393 - 16:38

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 مهر 1393 - 03:53

ای جانم امید جان....به این میگن یه کنسرت حرفه ای تمام عیار...دو سکشن بودن ارکستر منو یاد s&m متالیکا انداخت...شاهکاری دیگه از امید حجت و ایمان تو راهه....میبینمت...عاااشقیم استاد

سه شنبه 15 مهر 1393 - 09:20

مطمئن هستم که یکی از بهترین کنسرت های امسال خواهد بود چون موزیسین کاربلدی مثل امید همیشه عالی کار می کنه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امید حجت: من ژانر کاری خودم را دوست دارم که ممکن است بازاری هم نباشد | موسیقی ما