برنامه یاد بعضی نفرات
 
هفته فرهنگی ژاپن در نیاوران آغاز شد؛
سفیر ژاپن در ایران: کیتارو در کنسرتش از موسیقی ایرانی الهام می‌گیرد
موسیقی ما - مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی ژاپن در حالی برگزار شد که سفیر ژاپن در ایران آرزو کرد مردم ایران از کنستر کیتارو لذت ببرند.

«کوجی هانه دا» که در فرهنگسرای نیاوران حضور داشت در بخشی از سخنانش با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته فرهنگی ژاپن گفت: به مناسب هفته فرهنگی ژاپن از سه نوازنده ژاپنی برای اجرای موسیقی ژاپن دعوت کردیم. خوشحالم در همین جا به شباهت‌های فراوان موسیقی ایران و ژاپن نیز اشاره کنم. موسیقی ما و ایران دارای شباهت‌های بسیار زیادی با یکدیگر هستند.

وی همچنین درباره دلایل این ادعا خاطرنشان کرد: گفته می‌شود بیش از هزار سال پیش از طریق جاده ابریشم برخی از ساز‌ها از ایران به ژاپن رفته است.

«هانه دا» در بخش دیگری از سخنانش با نابغه خواندن «کیتارو» به کنسرت پیش روی این هنرمند در ایران اشاره کرد و افرود: امیدوارم مردم ایران از کنسرت‌های او که با الهام از موسیقی ایران اجرا می‌شود لذت ببرند. در ضمن امیدواریم در مورد فستیوال‌ها و کنسرتهایی که به مناسبت هفته فرهنگی ژاپن در ایران برگزار می‌شود برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گیرد تا مردم ایران با فرهنگ کشور من آشنا شوند.

در بخشی از مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی ژاپن کنسرت موسیقی سنتی ژاپن اجرا شد. نکته جالب در مورد رپرتوار اجرا شده اینکه آخرین بخش این کنسرت به اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران با سازهای ژاپنی اختصاص داشت.

گفتنی است کنسرت «ماسانوری تاکاهاشی» مقلب به کیتارو نوازنده و آهنگساز نام آشنای ژاپنی که سابقه همکاری با کیهان کلهر را نیز در کارنامه دارد، ۲۴ و ۲۵ مهر ماه در تالار وزارت کشور تهران برگزار می‌شود.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 18 مهر 1393 - 13:07

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سفیر ژاپن در ایران: کیتارو در کنسرتش از موسیقی ایرانی الهام می‌گیرد | موسیقی ما