برنامه یاد بعضی نفرات
 
به صورت اختصاصی در موسیقی ما ببنید؛
تیزر ویدئویی کنسرت «شیپور صلح»
موسیقی ما- بردیا کارس در گفت‌و‌گو با سایت موسیقی ما درباره کم و کیف اجرای کنسرت شیپور صلح صحبت کرد. کیارس در ابتدا گفت: آغاز کار از آنجایی بود که به پیشنهاد آقای قمصری بنا شد کنسرتی را در همراهی با ارکستر مجلسی اجرا کنیم. این کنسرت شامل اجرای قطعاتی بود که علی قمصری برای ارکستر نوشته بود.

وی در ادامه با اشاره به نام‌هایی چون همایون نصیری، پاشا هنجنی و پویا سرایی به عنوان تکنواز در این کنسرت گفت: پافشاری زیادی روی این موضوع داشتیم که موزیسین‌های درجه یک را برای همکاری در کنار هم دعوت کنیم. بعد از مدت‌ها این جوان‌های درجه یک در کنار هم قرار می‌گیرند و کنسرت شیپور صلح را اجرا می‌کنند.

وی در ادامه بیان این مطلب که در این کنسرت گروه آوازی تهران به عنوان گروه کر به ارکستر مجلسی اضافه می‌شود گفت: قرار نیست گروه آوازی تهران به صورت جدا کاری را اجرا کند. گروه آوازی تهران در این اجرا نقش سولیستیک ندارند. گروه آوازی تمرین‌های خود را با آقای عمرانلو انجام داده‌اند اما در روز کنسرت رهبری آن‌ها هم با من خواهد بود.

کیارس با اشاره به جمعیت بالای ارکستر در «شیپور صلح» خاطر نشان کرد: پیش از این هم سابقه رهبری ارکستری با این تعداد را داشته‌ام اما این کنسرت هم دغدغه‌های خاص خود را دارد. هر کدام از گروه‌ها با رهبر دیگری کار کرده‌اند. در همین راستا به منظور رسیدن به بهترین نقطه مثلا با آقای عمرانلو جلسه می‌گذاریم و نظراتمان را یکی می‌کنیم و ایشان هم نظرات را در تمرین‌ها به گروه انتقال می‌دهند. با ضربی‌ها که آقای قمصری با برخی از آن‌ها کار کرده‌اند و با سولیست‌ها هم همین رویه را پیش می‌گیریم.

وی که سابقه رهبری ارکستر ملی را هم در کارنامه دارد در پاسخ به این سوال که شخصا همنشینی این رپرتوار با صدای قربانی را بیشتر می‌پسندند یا با صدای معتمدی گفت: هر دو این عزیزان خوانندگان خوبی هستند. از آنجایی که آقای معتمدی خواننده توانایی است و سابقه کار کردن با ارکستر را هم دارد بسیار خوشحالم که او در این کنسرت حضور دارد. شخصا رنگ صدای او را دوست دارم. از سوی دیگر او روی سن بسیار مطمئن هست.

این رهبر ارکستر جوان در پایان سخنانش با اشاره به رپرتوار «شیپور صلح» گفت: اولین بار که کارهای آقای قمصری برای این کنسرت را شنیدم بسیار خوشحال شدم. چرا که می‌دیدم یک جوان هم دوره من که نوازنده موسیقی ایرانی است سازهای ارکستر سمفونیک را خوب می‌شناسد و برای آن‌ها کاری نوشته است. مضمون این قطعات و نام گذاری آن از سوی علی قمصری اتفاق افتاده و من در نام گذاری این پروژه دخیل نبودم اما وقتی پیشنهاد  را از سوی قمصری شنیدم استقبال کردم. دو زبانه بودن ساز‌ها خود دارای پیامی است. می‌شود این نتیجه را گرفت که در همه چیز می‌توان صلح را برقرار کرد. ما همیشه طرفدار صلح هستیم و برای آن تلاش می‌کنیم.

گفتنی است شیپور صلح با آهنگسازی علی قمصری، ارکستر مجلسی و گروه آوازی تهران با رهبری بردیا کیارس، آواز محمد معتمدی و حضور تکنوازان نام آشنا و جوان موسیقی ایرانی شنبه ۲۶ مهر ماه ساعت ۱۸ در سالن همایش‌های برج میلاد به روی صخنه می‌رود.

تیزر این اجرای ویژه‌ را اینجا ببنید و دانلود کنید:

> دانلود تیزر [ کیفیت بالا ]
> دانلود تیزر [ کیفیت متوسط ]
کنسرت شیپور صلح (teaser)
دانلود
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 مهر 1393 - 10:11

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تیزر ویدئویی کنسرت «شیپور صلح» | موسیقی ما