برنامه یاد بعضی نفرات
 
خبر جالب معاونت هنری ارشاد؛
ارکستر‌ها به بنیاد رودکی واگذار می‌شود
موسیقی ما - معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از واگذاری ارکس‌تر سمفونیک تهران و ارکس‌تر موسیقی ملی به بنیاد رودکی خبر داد. علی مرادخانی دربارهٔ وضعیت ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر موسیقی ملی، گفت: این دو ارکستر برای خودشان امکاناتی می‌خواهند و باید سازمان‌دهی مناسبی دربارهٔ آن‌ها اتفاق بیفتد. سازمان برنامه و بودجه به‌تازگی موافقت کرده است که بخشی از امکانات اولیهٔ آن‌ها را فراهم کند و امکانات بعدی هم ان‌شاءلله تأمین خواهد شد.

او ادامه داد: ارکستر موسیقی ملی و سمفونیک تهران باید راه‌اندازی شود و کارهای این راه‌اندازی در حال انجام است. یکی از مواردی که باید مورد بررسی قرار گیرد، گزینش هنرمندان است که باید دید از چه طیفی باشند. آیا‌‌ همان بچه‌های قدیمی سر کار باشند یا جدیدتر‌ها وارد شوند. نگاه ما باید نسبت به این موضوع روشن شود.

معاون هنری از واگذاری این دو ارکس‌تر به بنیاد رودکی خبر داد و اظهار کرد: ‌ پیشنهاد کردم که ارکستر‌ها را بنیاد رودکی اداره کند، چون این بنیاد، دولتی نیست و بعد‌ها می‌تواند اسپانسر بگیرد و خیلی‌ کار‌ها را در این زمینه انجام بدهد که موثر خواهد بود و می‌توان کمک‌هایی را در این زمینه‌ها گرفت. ممکن است سال‌ها مقدار زیادی پول داشته باشیم که البته نداریم؛ اما وقتی طرح و برنامه نداشته باشیم، پول هم کارایی‌اش از بین می‌رود. طرح و برنامه باید درست باشد که الان در حال انجام آن هستیم.

مرادخانی افزود: این موضوع را با بنیاد رودکی هم در میان گذاشتیم و آن‌ها هم موافق بودند، ولی باید به این نکته توجه کرد که ارکسترداری کار سختی است؛ ارکس‌تر مانند نبض یک آدم است که باید تپش‌اش منظم و مرتب باشد و کار‌هایش روی روال پیش برود. اگر کوچک‌ترین خللی در این روال به‌وجود آید، مثلا دو روز حقوق ارکس‌تر دیر شود، کلی مشکل پیش خواهد آمد. پس باید طوری فکر و عمل کنیم که برنامه‌ها به‌درستی پیش برود.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آبان 1393 - 15:22

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر‌ها به بنیاد رودکی واگذار می‌شود | موسیقی ما