برنامه یاد بعضی نفرات
 
داریوش پیرنیاکان در گفت و گو با موسیقی ما خبر داد؛
انتشار آلبوم جدید گروه شهنازی با صدای حمیدرضا نوربخش
موسیقی ما- مجموعه تصویری کنسرت گروه شهنازی به زودی منتشر می‌شود. داریوش پیرنیاکان آهنگساز موسیقی و سرپرست گروه شهنازی ضمن اعلام این خبر به خبرنگار موسیقی ما گفت: به زودی آلبوم تصویری اجرای گروه شهنازی در دستگاه‌های دشتی و همایون در غالب یک مجموعه و با صدای حمیدرضا نوربخش از سوی حوزه هنری منتشر می‌شود.

این نوازنده تار درباره رپرتوار این مجموعه تصویری گفت: تمامی قطعات بخش اول این مجموعه در مایه دشتی ساخته شده‌اند و ساخت همه آن‌ها به عهده من بوده است. قطعات این آلبوم شامل سه قطعه تصنیف، چهارمضراب و... است که از ساخته‌های من برای گروه شهنازی است. بخش دوم کار هم در مایه اصفهان است و پیش از این با صدای آقای نوربخش اجرا شده است. در این بخش دو کار از آقای شهنازی است و بقیه قطعات هم از جمله ساخته‌های من است. کنسرت این مجموعه را پیش از این در تهران، اصفهان و... به روی صحنه برده بودیم.

اشعار تصانیف در اصفهان از شاعرانی چون ملک الشعرای بهار، پیام بهتاش انتخاب شده و در بخش دشتی هم شعرهایی از حافظ و جواد زه تاب کار شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به نوازندگانی که در این آلبوم همکاری داشتند گفت: بهداد بابایی (بربط و سه تار)، سیامک جهانگیری (کمانچه) نواخته‌اند. به علاوه سه نفر از شاگردهای من هم در این مجموعه نوازندگی کرده‌اند. آقای نعمت الهی (تار)، آقای جوکار (تار باس) و آقای جوکار (تار باس) در این آلبوم حضور داشتند. آرش فرهنگ فر تنبک نوازی را به عهده داشت و روزبه رحیمی هم سنتور نواخته است.

پیرنیاکان با اشاره به فاصله ایجاد شده در اجرای کنسرت و انتشار آلبوم آن کنسرت گفت: حدود یک سال به این دو اتفاق فاصله افتاده است. مطمئنا در صورتی که کمترین فاصله ممکن بین اجرای کنسرت و انتشار آلبوم وجود داشته باشد، تاثیرگذاری کار دوچندان خواهد شد اما مشکلی که در این حوزه برای ما وجود دارد نبود اسپانسر است. برای امثال من که تا حدودی شناخته شده هستیم کار آسان‌تر است، اما جوان‌هایی که تازه کار خود را آغاز کردن با مشکلات جدی مواجه هستند.

این هنرمند در بخش پایانی سخنانش گفت: هم اکنون در حال کار کردن بر روی سه آلبوم در مایه‌های ماهور، بیات ترک و اصفهان هستم اما خواننده این آلبوم‌ها هنوز مشخص نشده‌اند. به علاوه تمرینات گروه شهنازی هم از چند روز دیگر آغاز خواهد شد اما هنوز برنامه جدی برای برگزاری کنسرت نداریم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 آبان 1393 - 16:56

دیدگاه‌ها

سه شنبه 27 آبان 1393 - 15:18

با سلام خدمت استاد گرانقدر
تقاضا داریم در آلبوم های جدیدتان از صدای گرم آقای معتمدی نیز استفاده نمائید .
با تشکر - حسن سلیمی از هادیشهر

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود انتشار آلبوم جدید گروه شهنازی با صدای حمیدرضا نوربخش | موسیقی ما