برنامه یاد بعضی نفرات
 
کتاب اینتراکتیو ردیف آوازی حسین عمومی ساخته می‌شود؛
دانشگاه UCI کالیفرنیا به علی صمدپور سفارش کار داد
موسیقی ما - علی صمدپور، موسیقیدان و محقق به سفارش دانشگاه UCI کالیفرنیا کتاب الکترونیکی آموزش مقدماتی ردیف آوازی استاد حسین عمومی را می‌سازد.به گزارش موسیقی ما کتاب "پیش ردیف" حسین عمومی در سال میلادی پیش رو توسط علی صمدپور برای تبدیل شدن به یک کتاب اینتراکتیو ایده پردازی و تولید می شود.علی صمدپور ، موسیقیدان که پیش از این 6 کتاب اینتراکیتو آموزشی در حوزه موسیقی ایرانی برای  آی‌بوک استور (iBook store) طراحی کرده است در این باره به موسیقی‌ما گفت: «كتاب‌های قبلی را براي  دكتر عمومي فرستادم و ايشان درگير پروژه‌اي بودند كه مي‌خواستند ايده‌هايشان را براي آموزش رديف  ارائه دهند و با ديدن اين كتاب‌ها مشتاق شدند تا از چنین فرمی برای ارائه کارشان استفاده کنند.»
 
صمدپور درباره ادامه همکاری با این دانشگاه معتبر افزود: «آقای عمومی با دانشگاه صحبت كردند كه شايد بعدها كتاب‌هايِ سازهاي ديگر از جمله ردیف ني به اين پروژه اضافه شود و قراردادي منعقد شده كه از ژانويه تا دسامبر سال آينده مجموعه آموزش "پيش رديف" كه يك روش آموزشي مبتدی رديف آوازي است را با ايده‌پردازي من اينتراكتيو كنيم. هميشه كار به اين صورت است كه مطالب به عنوان كتاب آماده هستند و من روی نحوه ارائه‌ی مطالب برای تامل بیشتر با خواننده‌های کتاب‌های دیجیتال ايده‌پردازي كرده و آن را به يك كتاب اينتراكتيو تبديل مي‌كنم. با ديدن پروژه‌های قبلی که کتاب‌های تار و سه تار هنرستان موسیقی و دستور سنتور پایور و همچنین مجموعه آثار درویشان خان، آقاي عمومي جذب این ایده  شدند كه با سرمايه‌گذاري دانشگاه UCI‌ اين كار در مورد "پیش ردیف آوازی" ایشان هم انجام شود.»
 
اين كتاب‌ها قابل دانلود براي عموم است  و هم برای معلم و هم برای شاگرد کارکرد آموزشی دارد. کتاب‌ها از آی تیونز و فروشگاه کتاب اپل  (iBook store) قابل خریداری هستند.
 
علی صمدپور نوازنده تار و رباب است و تا کنون موسیقی فیلم‎‌های مهمی از جمله «ماهی‌ها عاشق می‌شوند»، «در میان ابرها» و «سه‌گانه ستاره‌ها»،«پا برهنه در بهشت»،«در میان ابرها»،«ماندو»، «آقا یوسف» و .... را بر عهده داشته است. صمدپور در اجراهایی نظیر «راز نو» و «به تماشای آب‌های سیپد» در کنار حسین علیزاده حضور داشته است. او مدیر هنری و اجرایی «همساز» ، جزوه‌های تخصصینوازندگان تا و سه تار از سال 73 تا 78 بوده و همچنین مدیر هنری پروژه مجله شنیداری «گوش» بود که 5 شماره توسط انتشارات ماه‌ریز منتشر شد و آهنگسازان نوجوی بسیاری را به فضای موسیقی ایران معرفی کرد. علی صمدپور در سال های اخیر مشغول به ساخت کتاب‌های اینتراکتیو آموزشی در زمینه موسیقی سنتی بوده که تاکنون 6 کتاب از این مجموعه منتشر شده است؛ کتاب‌های تار و سه تار هنرستان موسیقی و دستور سنتور پایور و همچنین مجموعه آثار درویشان خان تا کنون در این مجموعه به سفارش موسسه فرهنگی – هنری ماهور تولید شده و در فروشگاه کتاب اپل (iBookStore) قابل خریداری است. در کنار این فعالیت‌ها صمدپور مجموعه «احوالات شخصی» را به راه انداخته که می توان گفت به نوعی در تداوم پروژه گوش است و تاکنون  چهار آلبوم را منتشر کرده است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 آبان 1393 - 20:41

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دانشگاه UCI کالیفرنیا به علی صمدپور سفارش کار داد | موسیقی ما