برنامه یاد بعضی نفرات
 
از صبح امروز و در سراسر کشور؛
آلبوم «این یا آن» با صدای دکتر «شهریار کهن زاد» منتشر شد
موسیقی ما – آلبوم «این یا آن» از صبح امروز به صورت همزمان در تهران و شهرستان منتشر شد.

به گزارش «موسیقی ما»، این اثر که حاصل تفکر چندین ساله مولف آن دکتر «شهریار کهن‌زاد» است، با نگاهی ملایم به روابط انسانی و با بهره گیری از سوابق جالب خالق اثر، در فضایی مدرن و با یک موسیقی عمیق و پرانرژی تهیه و تولید شده است.

آهنگسازی کل این مجموعه را خود دکتر کهن‌زاد انجام داده و آلبوم به دو زبان «انگلیسی» و «فارسی» روانه بازار موسیقی کشور شده است. این آلبوم در 9 قطعه (چهار قطعه فارسی و چهار قطعه انگلیسی و یک اثر بی کلام) تهیه و تولید شده است که ترانه‌های آن نیز (هم ترانه‌های فارسی و هم ترانه‌های انگلیسی)، سروده خود این هنرمند است و با توجه به روند تولید اثر، این آلبوم را می‌توان آلبوم هنرمندی مولف دانست.

دکتر «شهریار کهن زاد» پیش از این با اجرای زنده «سمفونی صلح» در تالار وحدت و سالن وزارت کشور با همراهی ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر سمفونیک ارمنستان(در سالهای 2004 و 2006 و 2011) نظرها را به خود جلب کرد و حالا در آلبوم «این یا آن» قرار است شاهد تجربه‌هایی جدید از وی باشیم.

این اثر تحت امتیار موسسه فرهنگی «آن» وارد بازار شده و «آوای باربد» نیز وظیفه پخش و توزیع آنرا بر عهده داشته است.

پیش از این دکتر کهن زاد در یادداشتی، درباره این آلبوم گفته بود:

«پس از اجراهای صحنه ای متعدد "نغمه های صلح "بعنوان نخستین سمفونی کلامی راک ایران همواره مورد پرسش بوده ام : که چرا انگلیسی؟ «این یا آن» پاسخی کنش گرانه به همین پرسش است .آنجا که تلاش می کنم خط ممیزی که از سر یک کج فهمی بین این یا آن من کشیده می شود را پاک کرده و این دو را در یک انطباق جزم با هم واقع سازم .آنان که نغمه های صلح مرا با گویش جهان فهم انگلیسی با حضورشان رنگین کردند یا آن کسان که با گوش فرا دادن, با آن پیوند یافتند گواهی خواهند داد که آن حرف که در آن سمفونی داشتم به جغرافیا ,اقلیم ,نژاد و یا زبان خاصی بسته نبود تا به گونه دیگری قالب گیرد . بی اپسیلونی ارزش گذاری و بی آنکه در صدد تحلیل چرایی های انبوه تاریخی اش بر ایم به ناچار باید بپذیریم که در دنیای امروزینی که ما در آنیم گویش انگلیسی زبان ارتباط است . این تجربه را به سادگی در دم برخاستن چرخ های هواپیما از روی خاک اقلیممان یا کلیک کردن روی دکمه ای که ما را به میانه اینتر نت انداخته و با نزدیک به یک میلیارد کاربر تشنه شنیدن روبرو می سازد ,بار ها و بار ها حس کرده ایم !هر که باشیم یا به هر ترازی که بدانیم اگر با این زبان به آن دنیا دخول نکنیم ,کور و کر و لال شده و بیشتر به کند ذهن هایی می مانیم که مورد ترحم قرار میگیرند! آنان که مرا از نزدیک می شناسند به سر سپردگی بی شرطم به ادبیات عمیق و ماورایی مان واقفند . بخوبی می دانند که اگر روزی حافظ ویا مولانا را مرور نکنم اوقاتم تلخ و مزاجم پریشان می گردد . میخواهم ادعا کنم که آین آخرین اثر موسیقیای ام به شیوه ای شاهد آن دو سوِی یگانه است .سوی سرگشته عرفان زده شرقی و طرفی که میتواند آنگونه بودن را به دنیا واتاب دهد...از این روست که این آلبوم را در یک تعادل عیان بین سیمایی پارسی و صورتی جهانی ساخته ام . در آلبوم "این یا آن" 4 کار پارسی که دو تایش حافظ و دوی دیگر یکی از سروده های خودم و آن دیگری برداشت آزادی از کلامی ناشناس است را در مقابل 4 آهنگ انگلیسی از ساخته ها و نوشته های خودم قرار داده ام .

جایی در انفجار نور
در میانه نجوای یک انسان
صدا موسیقی شد
موسیقی طراوتی از ابرها ستاند
وآبی روان تشنگی تشنگا نی را فرو نشاند.
..»

گفتنی ست تیزر این اثر از صبح امروز در اکثر سینماهای تهران قبل از نمایش فیلم های مربوطه پخش خواهد شد.

«موسیقی ما» از دوستداران موسیقی تقاضا دارد جهت احترام به حقوق مولفین اثر این آلبوم را به صورت اورجینال تهیه نمایند.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 آذر 1393 - 09:50

دیدگاه‌ها

یکشنبه 2 آذر 1393 - 14:26

ممنون لطفا بفرمایید از کجا می تونیم آلبومهای شهریاران و نغمه های صلح ایشون رو تهیه کنیم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «این یا آن» با صدای دکتر «شهریار کهن زاد» منتشر شد | موسیقی ما