برنامه یاد بعضی نفرات
 
مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در گفتگو با سایت «موسیقی ما»؛
پیروزارجمند: هنوز آثار چندانی برای دریافت مجوز در بخش «گفتآواز» به دفتر موسیقی ارسال نشده است
موسیقی ما – مدیر کل دفتر موسیقی وزارت درباره روند اعطای مجوز به آثاری که قرار بود تحت عنوان «گفتآواز» (رپ فارسی) به صورت رسمی وارد بازار موسیقی کشور شوند توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش «موسیقی ما»، پیروز ارجمند در این باره گفت: «هنوز آثار چندانی برای بررسی و اعطای مجوز انتشار به دفتر موسیقی وزارت ارشاد ارسال نشده و من دلیل اش را نمی دانم. » وی افزود: «به هر حال آثاری که تحت عنوان «گفتآواز» قرار است در بازار رسمی کشور منتشر شوند باید در چهارچوب هایی که از سوی کارشناسان دفتر موسیقی تبیین شده باشند و صلاحیت آنها دراین چهارچوب ها بررسی خواهد شد و در صورت دارا بودن استانداردهای لازم، مجوز انتشار خواهند گرفت.»

پیروز ارجمند در انتهای صحبت های خود نیز توضیح داد: «قطعا از آثاری که دارای شاخصه ها و استاندارهای لازم برای انتشار با عنوان «گفتآواز» هستند حمایت های لازم به عمل خواهد آمد.»

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد پیش از این درباره «گفتآواز» و روند اعطای مجوز به این شاخه جدید گفته بود: « «فرهنگ غنی نواها در ایران پیشینه‌ای چند هزار ساله دارد. ما این نوع خوانش را سالها قبل در فرهنگ کشورمان با عنوان «ترتیل خوانی» داشتیم که جوامع اروپایی و آمریکایی آنرا به شکل مدرن شده‌اش، «رپ» نامگذاری کرده اند و این سبک از موسیقی طرفداران خاص خود را دارد. این گونه موسیقی در کشور ما به شکلی دگرگون نشده باقی مانده . ما هنوز هم «ترتیل خوانی» را به شکل فرهنگ کهن ایرانی در کشور داریم و اگر قرار باشد این نوع خوانش را با درون مایه و بن مایه موسیقی ایرانی یاد کنیم که چیزی آمیخته از گفتار و آواز باشد، باید یک نوع «گفتآواز ملی» تولید کنیم که مختصات موسیقی ایرانی در آن وجود دارد و از طرفی منطبق بر فرهنگ ملی و اجتماعی ایران باشد. این تئوری کلی ماست.»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 آذر 1393 - 10:11

دیدگاه‌ها

یکشنبه 2 آذر 1393 - 12:04

یاسر بی نام، حامد فرد و عماد قویدل احتمالا کارهاشونو برای دریات مجوز ارایه خواهند کرد.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پیروزارجمند: هنوز آثار چندانی برای دریافت مجوز در بخش «گفتآواز» به دفتر موسیقی ارسال نشده است | موسیقی ما