برنامه یاد بعضی نفرات
 
شب گذشته و به دلیل ایست قلبی؛
علیرضا خورشیدفر نوازنده پیشکسوت کنترباس ارکستر ملی ایران درگذشت
موسیقی ما - علیرضا خورشید فر نوازنده پیشکسوت کنترباس ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران شب گذشته ۴ آذرماه دارفانی را وداع گفت. آقای فخری داماد این نوازنده با اعلام این خبر گفت: روز گذشته آقای خورشید فر به دلیل مساعد نبودن حال جسمیشان به بیمارستان منتقل شدند و متاسفانه شب گذشته به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفتند.

وی افزود: ایشان سابقه بیماری قلبی نداشتند و این اتفاق به صورت ناگهانی روی داد.
 
پیکر علیرضا خورشیدفر نوازنده پیشکسوت کنترباس شنبه ۸ آذر از مقابل تالار وحدت تشییع می‌شود.  مراسم تشییع پیکر خورشیدفر نوازنده پیشکسوت ارکستر موسیقی ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران شنبه ۸ آذرماه ساعت ۹ صبح از مقابل تالار وحدت تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع می‌شود.

علیرضا خورشیدفر، از سال ۱۳۴۶ با ارکسترهاى رادیو، اعم از ارکستر بزرگ، ارکسترهاى گل‏‌ها، ارکس‌تر بزرگ دانشگاه تهران همکارى کرد و از سال ۱۳۴۸ وارد ارکستر سمفونیک تهران شد و با این ارکستر به همکارى ادامه داد و از سال ۱۳۵۱ نیز به عنوان معاون گروه کنترباس و از اوایل سال ۱۳۵۷ به عنوان مایس‌تر گروه کنترباس تا این زمان در ارکس‌تر سمفونیک تهران همکارى داشت. او همچنین نوازنده کنترباس ارکس‌تر موسیقی ملی ایران نیز بوده است.

وى از سال ۱۳۶۷ به ‏عنوان استاد کنترباس در هنرستان موسیقى پسران به تدریس پرداخت.

 بسیاری از قطعاتی که در موسیقی فیلم با صدای سوت به اجرا در آمده توسط خورشید فر نواخته شده است که از آن جمله می‌توان به فیلم «از کرخه تا راین» اشاره کرد.
منبع: 
پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آذر 1393 - 10:43

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 5 آذر 1393 - 13:01

روحشون شاد

چهارشنبه 5 آذر 1393 - 20:17

روحسون شاد... اما چرا انقد دیر دفنشون میکنن!!!

چهارشنبه 5 آذر 1393 - 21:14

روحش شاد. خدا رحمتشون کنه!!
خدا به خانوادشون صبر بده.....

پنجشنبه 6 آذر 1393 - 13:16

عليرضا خورشيدفر ...
عجب برگ ريزاني دارد پاييز امسال ! البته برگ ريزان که نه ! گل ريزان...
مرحوم خورشيد فر خيلي با صفا بود. آخرين بار در کنسرت دوست هنرمند؛ آقاي سالار عقيلي با ايشان هم صحبت شدم؛ بي تکلف و مهربان بود خاطرم هست در ضبط ترانه ي " نمي دانم چه ميخواهم بگويم " از آلبوم برکت با من و عليرضا کهن ديري همکاري داشتند براي اجراي پارت سوت؛ چون گام قطعه براي ايشان مناسب نبود از داروخانه پماد ويتامين تهيه شد و ايشان به لبهايشان پماد زدند و نهايتا کار به خوبي و با کيفيت استاندارد ضبط شد قبل تر هم بيشتر؛ ايشان را در ضبط هاي مرحوم بابک بيات مي ديدم و مرحوم بيات آقاي خورشيدفر را خيلي دوست داشت؛ خلاصه کنم من کسي را نديده ام و يا حتي نشنيده ام که بگويد من از خورشيدفر گله مندم ... و اين بزرگترين افتخار زندگي اوست و بعد هم هنر ذاتي و مهارتهاي اکتسابي اش که از او مردي بي جايگزين و استادي يگانه ساخته بود ... خاطره ي خوش او و منش و معرفتش همواره در ياد آشنايان و مجاوران ؛ جاري و روان است. به خانواده ي محترمش و به تمامي دوستان و دوستدارانش تسليت عرض مي کنم؛ روحش شاد و يادش گرامي باد .
محمد اصفهانی
ششم آذر 1393

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علیرضا خورشیدفر نوازنده پیشکسوت کنترباس ارکستر ملی ایران درگذشت | موسیقی ما