برنامه یاد بعضی نفرات
 
حاصل همکاری اردشیر کامکار و زکریا یوسفی؛
آلبوم «یقین گم شده» منتشر می‌شود
موسیقی ما - آلبوم «یقین گم شده» حاصل همکاری مشترک اردشیر کامکار و زکریا یوسفی منتشر می‌شود.  زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه‌ای ضمن اعلام این خبر به خبرنگار سایت موسیقی ما گفت: «این مجموعه برگرفته از موسیقی کردستان است و ملودی‌های کردی کردستان ترکیه ایران و عراق در آن ارائه شده است.»

وی افزود: «از یک سال و نیم پیش از این با استاد اردشیر کامکار این ماجرا را دنبال کردیم و طرحی برای کمانچه و سازهای کوبه‌ای را آماده کردیم. هم اکنون مجموعه را آماده کردیم ضبط هم تمام شده است. لازم است بگویم ملودی‌ها در ریتم‌هایم مختلف ۸/۷، ۴/۲، ۸/۱۰، ۴/۴ و ۸/۶ در مایه شور، سه‌گاه و... ارائه می‌دهند.»

یوسفی در ادامه با بیان این مطلب که ارائه واریوسایون‌های مختلف یکی از خصوصیت‌های این مجموعه است خاطرنشان کرد: «تم‌های ساده موسیقی کردی در این مجموعه به خوبی بست و گسترش داده شده است.»

یوسفی در پاسخ به پرسش خبرنگار موسیقی ما مبنی بر بیان خصوصیات ویژه این آلبوم بیکلام پاسخ داد: «در این مجموعه چه برای کمانچه و چه برای سازهای کوبه‌ای از اکثر امکانات ساز مثل آرپژ‌ها، پاساژ‌ها، دوبل نت‌ها، تریل‌ها، تکیه‌های تند و سریع و استفاده متنوع از سازهای کوبه‌ای، تنوع فیگورهای ریتمیک و رنگ آمیزی صوتی آن‌ها و همچنین سوال و جواب‌های بین کمانچه و سازهای کوبه‌ای استفاده شده است.»

وی در پایان گفت: «سعی کردیم امکانات صوتی را به گونه‌ای به کار بگیریم که تم‌های ساده موجود در موسیقی مقامی کردی، کاملا بسط و گسترش پیدا کنند، به علاوه سعی کردیم فرم جدیدی از لحاظ شنیداری ارائه شود تا جذابیت بیشتری برای مخاطب داشته باشد. در این آلبوم از سازهای بندیر، کاخون، دف، دهل و کمانچه استفاده شده است.»

گفتنی است آلبوم «یقین گمشده» از سوی انتشارات «رهگذر هفت اقلیم» تا انتهای آذر ماه روانه بازار خواهد شد.

زکریا یوسفی نوازنده کردتبار سازهای کوبه‌ای است و پیش از این آلبوم‌های «اورامان تا بادیان»، «در حلقه دف» و «شارو» را روانه بازار کرده است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1393 - 11:59

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «یقین گم شده» منتشر می‌شود | موسیقی ما