برنامه یاد بعضی نفرات
 
در جلسه نقد و بررسی آلبوم «اشارات نظر» مطرح شد؛
میلاد درخشانی: بسیاری از اسم‌های بزرگ موسیقی پاپ سواد خواندن نت ندارند
موسیقی ما - جلسه نقد و بررسی آلبوم «اشارت نظر» با حضور آهنگساز، خواننده، تنظیم‌کننده و نوازنده آن سه‌شنبه ۱۱ آذرماه در کتاب‌فروشی فرهنگ برگزار شد. در این جلسه میلاد درخشانی (آهنگساز و خواننده)، رضا تاجبخش (نوازنده پیانو و تنظیم‌کننده) و نیما رمضان (نوازنده گیتار) به ارائه دیدگاه‌های خود در مورد این آلبوم و بررسی نگاهی که در جستجوی آن بودند پرداختند.

میلاد درخشانی به عنوان آهنگساز و خواننده این آلبوم سخن خود را با یادی از بزرگان از دست رفته در پاییز ۹۳ آغاز کرد و گفـت: «مرگ برای همه هست اما مرگ هنرمند حادثه‌ای دردناک‌تر است چراکه او در ارتباط گسترده‌ و عاطفی با جامعه قرار دارد. درگذشت این هنرمندان را به جامعه هنر و خانواده‌هایشان تسلیت می‌گویم.»

میلاد درخشانی که نوازنده شاخصی در ساز تار است، سخنانش را در مورد آلبوم اشارات نظر آغاز کرد و افزود: «آلبوم اشارت نظر دو ماهی است که منتشر شده و بازخوردهای متفاوتی را درپی داشته است. من خودم بیش از هر کسی نقاط قوت و ضعف اثرم را می‌شناسم و می‌دانم هر اثری دارای نواقص و کاستی‌هایی هست. در گذر زمان این کاستی‌ها برای خود هنرمند وضوح پیدا می‌کند. هنرمند مرتب در حال ارتباط با آثاری هنری و مسائل مختلف اجتماعی است از همین رو مدام در حال تغییر است. موسیقی هنر چندان ملموسی نیست در نتیجه درک آن هم سخت‌تر است. ولی هنری است که ارتباط روزانه بیشتری با آن دارید. با توجه به اینکه این روز‌ها در همه جا صدای موسیقی شنیده می‌شود بهتر است به این فکر بیفتیم که چگونه می‌شود این موسیقی را با تفکر و تعمق بیشتری استفاده کرد و فقط مصرف کننده آن نباشیم.».

رضا تاجبخش، نوازنده نام آشنای پیانو و از تنظیم کننده‌های موفق این روزهای موسیقی ایران فرد بعدی بود که در مورد اشارات نظر سخن گفت. تاجبخش با اشاره به مصاحبه‌های مختلفی که درباره این آلبوم انجام داده و البته انتقادهای به وجود آمده در مورد آن‌ها گفت: ب«ه زعم خیلی‌ها این آلبوم تجربه موفقی برای میلاد نبود و گروهی فکر می‌کنند که این آلبوم بهانه‌ای برای خودنمایی میلاد درخشانی است. اما من با این دیدگاه مخالفم.»

او صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: «متاسفانه به تفکر و دیدگاه شکل‌گیری این آلبوم توجه نشده است. وقتی من تا یک جایی ساز پیانو را دنبال کردم شاید به این نتیجه برسم که دنبال ساز دیگری بروم یا فضای دیگری در موسیقی را تجربه کنم. در میلاد هم همینطور است. نباید در احساساتمان نسبت به موسییقی دگم و بسته باشیم.»

تاجبخش در ادامه با اشاره به ۱۰ ساله شدن قطعات این آلبوم گفت: «۱۰ سال پیش هم زمان و هم بستر انتشار این آلبوم بود اما به نظرم در زمان و جای درستی منتشر شد؛ نه دیر شده بود و نه زود بود. می‌خواهم به آن‌ها که یک سویه نگر هستند چه اهالی موسیقی سنتی، چه کلاسیک، بگویم در هنر باید تجربه‌گرا بود. نباید بترسیم از اینکه در زمینه کاری خودمان طرد بشویم. تجربه جدید برای خودمان راهی باز می‌کند که خیلی مفید است.



در ادامه یکی از حاضرین در جلسه سوالی را از میلاد درخشانی پرسید که در واقع مقایسه او و پدرام درخشانی را در دل داشت. میلاد با اشاره به اینکه پدرام اولین معلم موسیقی او بوده سوال را اینگونه پاسخ داد: «من تجربه موسیقی تلفیقی را با کارهای پدارم شناختم. اینکه شما معلمی در موسیقی داشته باشید یک بخش ماجراست و اینکه شما راه خودتان را بروید مسئله دیگری است. از میان ۴ آلبومی که من دارم دو موردشان اصلا با روحیات و سلیقه موسیقایی پدرام هم‌خوانی ندارد؛ «سرخوش» و «هیچم خبر از هیچ» که به موسیقی ردیف دستگاهی نزدیک‌تر است، هیچ ارتباط به فضاهای ذهنی برادرم ندارد. با این وجود من در زمینه‌های دیگر از کمک پدارم استفاده کردم.»

درخشانی در ادامه با بیان این مطلب که یکی از بزرگ‌ترین انتقاد‌ها و بحث‌هایی که در مورد موسیقی تلفیقی مطرح می‌شود این است که می‌گویند این نوع از موسیقی باید تلفیق محتوایی داشته باشد و نه سازی خاطر نشان کرد: «مگر بناست با سوت زدن دو موسیقی را ترکیب کنیم؟ باید حداقل دو ساز از دو فرهنگ مختلف وجود داشته باشد که ما بتوانیم دو موسیقی را تلفیق کنیم پس تلفیق سازی و محتوایی بحث‌هایی جدا از هم نیستند.»

درخشانی در ادامه در مقابل پرسش دیگری پیرامون شکل‌گیری و ادامه راه موسیقی تلیفقی با گروه‌های مثل آویژه گفت: «اگر آن آدم‌ها امروز می‌خواستند دور هم جمع بشوند ایده‌ها و آثارشان‌‌ همان نمی‌شد. جریانی مثل آویژه خیلی ادامه‌دار نشد و از جایی به بعد آن تفکر کنار رفت. البته اینکه امروز ما خیلی به آویژه اشاره نمی‌کنیم، خود محل بحث است.»

رضا تاجبخش در تکمیل سخنان درخشانی به گروه‌های دیگری که در دوره آویژه و فوژان کار تلفیقی ارائه می‌دادند اشاره کرد و افزود: «آن زمان گروه‌هایی مثل اوهام و گروه‌های دیگر بیشتر دوست داشتند با موسیقی راک تلفیق را ارائه دهند. از سال ۱۳۸۳ تا دو، سه سال پیش که تجربه‌هایی متعددی اتفاق افتادند ما جریان پویایی را شاهد نبودیم. در این سال‌ها ما موسیقی این چنینی قدرتمندی نداشتیم همه چیز شده موسیقی پاپ یا موسیقی صرف سنتی که آن خیلی کم رنگ بود. آیا برای آقای همایون شجریان در سال ۱۳۸۳ یا ۴ اتفاق جدی رخ داد؟ حتی در همین آلبوم اخیر هم اگر آن کلیپ نبود شاید اتفاق به این شدت برایش نمی‌افتاد. در هرصورت مردم در این سال‌ها موسیقی تلفیقی را دوست نداشتند. و دلیلش را هم من نمی‌دانستم.»

رمضان نیز در این بخش برنامه سخن خود را آغاز کرد و با تایید سخنان رضا تاجبخش گفت: «در جریان موسیقی با یک خلا و گپ حدودا ۷ ساله مواجه شدیم. در اوایل دهه ۸۰ ما هر هفته در سالن فارابی اجرا می‌دیدیم. یا مثلا فرهنگسرای نیاوران کنسرت‌های فضای باز داشت ولی یک مرتبه همه چیز متوقف شد و بعد ما به یک موسیقی پاپ بد شکلی مواجه شدیم که شروع به شکل دادن به سلیقه مردم کرد. در واقع سلیقه امروز مردم ما موسیقی پاپی است که بعد از سال ۱۳۸۶ به وجود آمده است.»

این نوازنده گیتارالکتریک با اشاره به این موضوع که موسیقی پاپ پیش از سال‌های ۱۳۸۶، موسیقی پاپ استانداردتری بود، گفت: «اتفاقی که پس از سال ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ رخ داده یک موسیقی پاپی است که غیرقابل گوش دادن است. به نظر من اتفاق‌هایی که در ژانرهالی دیگر می‌افتد باید ساپورت شود. تا یک تعادل درست در موسیقی ایران رخ بدهد. به نظرم آلبوم «اشارت نظر» یکی از بهترین‌ها و موفق‌ترین‌ها در ژانر خودش است. تلفیق به بهترین شکل رخ داده است و این تجربه سال‌ها کار کردن و موسیقی گوش کردن است.»

عضو گروه کامنت با تاکید بر اینکه یک هنرمند موسیقی باید موسیقی‌های جدی روز دنیا را دنبال کند، گفت: «میلاد از موسیقی سنتی آمده است ولی وقتی بسته موسیقایی که با خود حمل می‌کند را باز می‌کنید، می‌بینید در آرشیو فوق العاده‌اش موسیقی سنتی‌ایی ندارد. اینکه او موسیقی جدی روز دنیا را گوش می‌کند و از جریان موسیقی سنتی آمده به او کمک می‌کند تا در آهنگسازی و تلفیق این دو موسیقی کارش را درست انجام بدهد.»

در بخش دیگری از این نشست میلاد درخشانی با انتقاد از از تقسیم موزیسین‌ها به خوب و بد در موسیقی سنتی گفت: «این اتفاق در هیچ جای دنیا رخ نمی‌دهد. در هیچ هنر دیگری هم اینگونه نیست. مثلا مگر شما بازیگری را دیدید که بگوید من فقط در فیلم‌های ژانر وحشت بازی می‌کنم؟ من در گذشته وقتی می‌خواستم کار تلیفقی انجام بدهم نمی‌دانستم کار خوبی می‌کنم یا نه. بعد‌ها که بزرگ‌تر شدم دیدم که نه این مئسله مهمی نیست. فضای موسیقی ایران شبیه به یک جزیره‌ای است که عدم تبادلات فرهنگی به آن آسیب زده است. سرمان را کردیم توی برف و نمی‌دانیم چه خبر است. البته امروز به کمک تکنولوژی این مسئله بهتر شده است و در چند سال اخیر هم چند هنرمند درجه یک به ایران آمدند و رفتند اما این اتفاق‌ها خیلی ناچیز است.»

خواننده آلبوم اشارات نظر در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد علت پیچیده بودن اشعار این آلبوم گفت: «اشعاری که من استفاده کردم خیلی پیچیده نبوده، در فضای مجازی جوان‌ها به این شعر‌ها توجه می‌کنند. این شعر‌ها چیزی نیست که فهم آن سخت باشد. ولی بحث تلفیق و کار روی خود موسیقی چیزی است که در خلال آهنگسازی رخ می‌دهد. مثلا شما یکسال روی آلبوم کار می‌کنید و بعد که به گذشته بر می‌گردید آنجا متوجه می‌شود چه کرده‌اید. ماندگاری یک اثر هنری کیفیت آن را مشخص می‌کند. در ایران متاسفانه اغلب ناشران اثر را بازنشر نمی‌کنند چرا که فروش نمی‌رود و ماندگاری هم یعنی اینکه مثلا دو سال بعد آلبوم «اشارت نظر» هنوز در کتاب فروشی‌ها باشد.»

رضا تاجبخش درباره پرسشی مبنی بر اینکه قطعه «اشارت نظر» پیش‌تر با صدای خواننده دیگری در فضای مجازی منتشر شده بود توضیح داد: «سال‌ها پیش این قطعه به شکل اتفاقی ضبط شده و حتی اگر دقت کرده باشید میکس و مستر خیلی خوبی هم ندارد. در واقع این اثر متعلق به آن خواننده نیست. اجرای آن خواننده تجربه جالبی بود که در یک فضای دوستانه رخ داد.»

درخشانی هم در اینباره اینگونه اظهار نظر کرد: «برخی به خاطر اینکه آن قطعه را پیشتر با صدای آن خواننده شینده‌اند به من می‌گویند که شما این قطعه را دزدیدی! من هم می‌گویم از توی جیب خودم برداشتم و گذاشتم توی جیب دیگرم. این قطعه را من سال ۱۳۸۳ ساختم و متعلق به خودم است.»

میلاد درخشانی درباره چگونگی ساخت قطعات این آلبوم گفت: «ساخت قطعات این آلبوم چهار سال پیش تمام شد. چیزی که برای خودم جالب بود این است که وقتی دوباره رجوع کردم به آن قطعات دیدم که این قطعات هنوز برای من جذابیت و شادابی را دارند.»

درخشانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اینکه چرا شخصا در این آلبوم خوانده است، گفت: «چند سالی با این مسئله درگیر بودم که بخوانم یا نه. چون نوازندگی وادی سکوت است و شما حرف‌ات را به شکل دیگری بیان می‌کنی. و آن سکوت برای من بسیار جذاب است. نوازندگی کاری رمزآلود است. ولی در خوانندگی همه چیز عیان است. من می‌خوانم «نشود فاش کسی آنچه میان من تو است» شما هم کاملا متوجه می‌شوید که من چه می‌گویم. برای همین هم خوانندگی به اندازه نوازندگی برای من جذابیت ندارد. همین جا بگویم که آلبوم بعدی من باز هم اثری بدون کلام است که سال آینده منتشر می‌شود و در آن خبری از خواندن نیست.»



در ادامه جلسه نیما جوان، مدیر شرکت موسیقی پخش جوان خطاب به درخشانی، تاجبخش و رمضان گفت: «آیا من برای آنکه اثر هنری شما را بفهمم باید خودم را به سطح اثر شما بالا بکشم یا اینکه نه شما به اندازه فهم من باید خودتان را پایین بیاورید؟»

نیما رمضان در پاسخ به سوال مطرح شده از سوی جوان گفت: «این مسئله نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. موزیسین‌ها به تنهایی نمی‌توانند این مشکل را حل کنند. شنونده عام موسیقی هم نمی‌تواند این مسئله را حل کند. شنونده عادی دارد از رادیو و تلویزیون موسیقی می‌شنود و بر اساس این موسیقی در ذهن خودش تعریفی از موسیقی پیدا می‌کند و وقتی چیزی بهتر از آن می‌شنود برای ذهن‌اش قابل درک نیست. به همین دلیل شاید قطعه‌هایی شهرت پیدا می‌کنند که خیلی قابل بحث نیستند. این نکته را هم در نظر داشته باشد که در اینجا تسکت (متن ترانه یا شعر) اولین درجه اهمیت را دارد و یک قطعه را مشهور می‌کند. یعنی مخاطب اول کلام را می‌شنود و اگر دوست داشت موسیقی‌اش را هم دنبال می‌کند.»

رمضان در ادامه با اشاره به اینکه رسانه‌ مهم‌ترین رکن تربیت گوش مخاطب موسیقی در این است خاطرنشان کرد:« ما در این مسئله نیاز به فرهنگ‌سازی داریم. روزنامه‌ها نمی‌توانند ما را ساپورت کنند چون سردبیر می‌گوید عکس یک خواننده‌ای بگذار که من بتوانم ده هزار نسخه بفروشم میلاد درخشانی کیست؟! تلویزیون هم که موسیقی ما را اصلا موسیقی نمی‌داند. رادیو هم که اصلا معلوم نیست در آنچه اتفاقی می‌افتد. تا این موسیقی به گوش مخاطبش نرسد هیچ اتفاقی نمی‌افتد و ما هم رسانه نداریم.»

میلاد درخشانی در ادامه با بیان اینکه در خلق اثر هنری اول به احساسات خودش فکر می‌کند و بعد به مردم افزود: «به نظرم هنرمند در مرحله تولید نباید به این فکر کند که چقدر مخاطب دارد. من خودم وقتی اثرم را تولید می‌کنم و تمام می‌شود دوست دارم میلیون‌ها مخاطب داشته باشد و به مخاطب بیشتر افتخار می‌کنم ولی در تولید اثر هنری این مسئله نباید اثر بگذارد.»

میلاد درخشانی در بخش دیگر این نشست به تجربیات خود در حوزه موسیقی پاپ هم اشاره کرد: «ما در موسیقی پاپ حضور داشتیم و می‌دانیم چگونه فضایی دارد. می‌دانیم که چقدر مهم است که خواننده حتی یکی از لایک‌هایش را از دست ندهد. ما چنین رویکری نداریم. بسیاری از اسم‌های بزرگ موسیقی پاپ سواد خواندن نت ندارند. حتی بعضا به این مسئله افتخار می‌کنند. بعضا با تمسخر هم به ما نگاه می‌کنند که رفتی فوق لیسانس گرفتی و هیچی نداری. با این وجود من جایگاه نوازنده را بالا‌ترین و رفیع‌ترین جایگاه در موسیقی می‌دانم. وقتی ما ساز به دست داریم هیچ آسیبی به ما نمی‌رسد و ما به این فکر نمی‌کنیم که مثلا مخاطبمان ریزش کند. من هنوز هم هر روز تمرین تارم را دارم. نوازندگی اولویت من است. نیما هم هنوز مشغول به کار است او در حال آموختن ردیف میرزا عبدالله است. و این خیلی با ارزش است.»

رمضان در ادامه سخنان درخشانی گفت: «امروزه مردم به‌شکل فست‌فودی موزیک گوش می‌کنند. قطعهٔ اول را «پِلی» می‌کنند و اگر خوب نبود، اصلا گوش نمی‌دهند. دیگر آن دوره که کاست گوش می‌دادیم و نوار‌ها را از این رو به آن رو می‌کردیم، تمام شد. ما هنرمندان خیلی وقت‌ها امنیت مالی و ذهنی نداریم. این باعث می‌شود که کمتر ریسک کنیم و از این موضوع بترسیم که نکند آثارمان خیلی بد شود. وقتی اثری را شروع می‌کنیم، فشار زیادی روی ما است. به هر حال، در ایران موسیقی نمی‌فروشد و فقط کپی می‌شود.»

میلاد درخشانی در پایان سخنانش از اشخاص پشت پرده تولید این آلبوم تقدیر و گفت: «مطمئن باشید این نوع آلبوم‌ها برای تهیه کننده‌شان بازگشت ندارد چراکه خیلی سریع کپی و دانلود می‌شود بنابراین شخصی که برای سرمایه‌گذاری وارد این عرصه می‌شود با دل‌اش آمده است. همین‌جا از امیرحسین طباطبایی تهیه کننده آلبوم و علیرضا نبئی گرافیست و مدیر هنری کار تشکر می‌کنم.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 14 آذر 1393 - 13:38

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 12 آذر 1393 - 17:21

بهترین آلبومی که توی این چند سال شنیدم همین آلبوم بوده، با عشق و علاقه هم رفتم اورجینالش رو خریدم و ذره ای از کارم پشیمون نیستم
اما صد افسوس که همونطور که گفته شد سلیقه موسیقایی ملت فست فودی شده، بهتره بگیم گوش ملت فاسد شده...
امیدوارم میلاد درخشانی همیشه در قله موفقیت باشه

چهارشنبه 12 آذر 1393 - 17:40

حرفاشون کاملا درست و متین بود..واقعا عملکرد دولت و صدا و سیما و مطبوعات نقش بزرگی تو فرهنگ سازی موسیقی مردم دارن که متاسفانه فقط ضربه زدن به موزیک و موزیسین...یک نمو نه اش هم همان ان مرد با زمستان امد میشه..با تشکر از موسیقی ما

چهارشنبه 12 آذر 1393 - 19:34

تو این پاییز نسبتا سرد نشست بسیار گرمی بود.از تمام کسانی که بانی این برنامه بودن کمال تشکر رو دارم.امیدوارم در راستای ارتقای کیفی سطح موسیقیایی جامعه و حمایت از موزیستین های قابل کشورمون باز هم شاهد این گونه برنامه ها باشیم.با تشکر از سایت موسیقی ما

چهارشنبه 12 آذر 1393 - 21:11

آقای درخشانی
دوست من
آلبومت واقعا خوبه من خیلی خوشم اومد.تیم حرفه ای جمع کردی
اما یادت نره شما همون کار واقعا ضعیف و بی معنی کنار مهتاب رو با زانیار و سیروان اجرا کردی
اصلا کار خوبی نبود و بسیار ضعیف.

این آلبومت حرف واسه گفتن زیاد داره

جمعه 14 آذر 1393 - 19:52
فرهاد

...دلیل نمیشه کاری که شما دوست نداری اسمش بشه کار ضعیف!!!
اصلا هم معلوم نیست که نظر شما مقرضانه ست!!
خیلی از خواننده ها هستند که از خوانندگی کش دادن صدا رو بلدن و یا اینکه صداشون جز افکت و زیرسازی هیچی دیگه نیست یا بعضی ها که توی لوله پلیکا میخونن ولی بازم درست نیس به اونها بی احترامی بشه!!!
اگر این قضیه جا بیفته که امثال شما ها به سلیقه ی دیگران توهین نکنن و هرکس متوجه این باشه که موسیقی سلیقه ایه نصف مشکلات موسیقی حل میشه

2.146.89.242
پنجشنبه 13 آذر 1393 - 10:39

آقا ما چارتار گوش میدیم حتی اگه نت خوانی بلد نباشن.
آلبوم شما رو هم تــــــــــــــحـــــــــــــــریـــــــــــــــــــــــــــم میکنیم.

پنجشنبه 13 آذر 1393 - 11:36

البوم اشارت نظر البوم فوق العاده ای بود . واقعا خسته شدیم از این البوم های مثه هم و تکراری و مسخره
من خودم طرفدار چاوشیم و محسن چاوشی باعث شده کارای متفاوت و با کیفیت بهتر بشنوم .
چیزی که البوم اشارات نظر خیلی خوب بود نوازندگی نوازندگان البوم بود . واقعا عالی ترکیب شده بود سازهای غربی و شرقی
من بهترین اهنگ تو خداوند منی میدونم . واقعا عالی بود . فکر کنم 30-40 بار پشت سرهم گوش دادم .
امیدوارم البوم بعدی تو همین سبک و با پیشرفت های بهتر هم باشه
بهترین البوم های امسال هم پاروی بی قایق و اشارات نظر هست

پنجشنبه 13 آذر 1393 - 11:53

این آلبوم واقعآ‌ فراتر از حد انتظار من درآمد و اصلآ‌ فکرش رو نمیکردم که توی این سال های عاشقت شدم , تو چرا عاشقم نشدی کسی آلبومی با چنین مضامین والا و آهنگسازی محشر بده ... واقعآ‌ دست تمامی عوامل اعم از نوازندگان (که واقعآ ترکوندن) و خود میلاد (که چیزی تولید کرد که مخاطب باید میشنید نه چیزی که مخاطب عام میخواست بشنود)‌ درد نکنه ... و امیدوارم باز هم چنین آلبوم ها و موسیقی های فاخری داشته باشیم... (امیدوارم آلبوم بعدی میلاد درخشانی حتی از این هم بهتر باشه)

پنجشنبه 13 آذر 1393 - 19:20

با سلام

با تشکر از تیم تهیه کننده این آلبوم دلنشین
با تیتر های جذاب موسیقی ما چند وقت پیش مجاب شدم آلبوم رو دانلود کنم و گوش بدم ! بسیار جالب بود برام و احساس متفاوتی برام داشت . به قول خودشون حوصله ی این موسیقی اطرافم رو نداشتم .
من چاووشی و آلبوم جدید ش رو به راحتی تهیه کردم . چند تا هم خریدم و به این اون دادم چون احساس کردم کار ارزشمندی ه آلبوم . این آلبوم هم به شدت به دلم ننشست ولی وقتی خواستم تهیه ش کنم نتونستم پیداش کنم ! انگار چیز عجیبی از فروشنده ها خواسته باشم !

اگر کسی از گرگان آلبوم رو تهیه کرده بگه کجاست ! دیگه جایی غیر از این جا آدم نمی تونه بپرسه کجا بخره !

جمعه 14 آذر 1393 - 22:46

من نمیدونم ایشون چرا باید تو جلسه بررسی آلبومشون به موسیقی پاپ و خواننده های پرطرفدارش توهین کنند؟!
کسی که با یک جمله کل موزیک پاپ ایران بعد از سال 86 رو غیر قابل گوش دادن میدونه به نظرتون حرفش کارشناسیه یا مغرضانه و عجیب و غریب؟؟
شاید تو موسیقی پاپ ما کارهای ضعیف زیادی وجود داشته باشه اما نمیشه که زحمات همه رو زیر سوال برد! به هر حال هر سال کلی کار خوب و شنیدنی از دل همین موزیک پاپ ما بیرون میاد و فراموش نکنید که به خاطر درگذشت یکی از همین خواننده های پاپ بود که مردم اون تشییع و حضور عجیب رو به وجود آوردن

شنبه 15 آذر 1393 - 02:07

پایین اومدن سلیقه ی مردم بهانه ایه که موزیسین ها میارن برای اینکه عدم فروش آلبوم و عدم توانایی رقابت توی بازار آزاد رو جبران کنن.
ممکنه سلیقه مردم تغییر کنه اما اینکه سلیقه ی مردم «پایین» اومده مسخرست...مردم همه ی کشورها موسیقی پاپ دارن و توی سطح اول دنیا هم خیلی از خواننده های پاپ آهنگهای سبک تری رو منتشر میکنن و محبوب هم هستن.اینکه مدام مردم رو احمق فرض کنیم فقط فرار از این واقعیته که من با اینهمه دبدبه و کبکبه پشت یگانه و چاووشی و خواجه امیری گیر افتادم.فقط راهی برای فرار از واقعیت بازار مویسیقیه.

شنبه 15 آذر 1393 - 09:01

دوستان طوری صحبت می کنند انگار در جوامع دیگه ی دنیا موسیقی پاپ نداریم و فقط ایران موسیقی پاپ داره و ایران به قول ایشون سلیقه هاشون اومده پایین! دلیل نمیشه که برادر من! این مردمن که تصمیم گیرنده هستن. چرا هر وقت آلبومتون با استقبال روبرو نمیشه گردن سلیقه ی مردم میندازین؟! من هم پاپ گوش میدم هم سنتی هم تلفیقی هم راک! خوبم می فهمم موسیقی خوب چیه ولی اصلا تا حالا نیومدم بگم پاپ داغونه یا سلیقه مردم افت کرده! متاسفانه این دید هم وجود داره که دوستان تلفیقی یا راک همش به راک میپرن و فکر می کنن بقیه ی مردم عذر می خوام ولی نفهم هستن فقط سبک دوستان هست که همه چیش خوبه و بالاترین کیفیت رو داره!

شنبه 15 آذر 1393 - 12:23

آفرین آقای درخشان که گفتی خوانندهای پاپ سواد ندارند......واقعا بعضیهاشون نمیدو نند 5خط حامل نوشیدنیه یا پوشیدنی

جمعه 8 اسفند 1393 - 16:15

موسیقی هر چقدر سنگین و عرفانی و حرفه ای و ... باشه ولی کسی گوش نده .
ویز ویزی بیش نیست.
پاپ = فراگیر ، عمومی ، مردمی
بزرگان پاپ نیازی به دونستن تئوری ندارن .
زیرا تئوری دونستنش برای اجرای درست و به دنبال اون جذب مخاطبه.
مثل سایتایی که برای هر پستشون 300 تا تگ میذارن و در اصل باید رتبه شون پایین باشه و در عوض پیج رنکای بالا دارن.چون مهم کارایی هست و نه تئوری.
نمیگم علمتون رو بالا ببرید . چون گاهی اوغات دونستن زیاد تصمیم گیری ها رو سخت میکنه.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود میلاد درخشانی: بسیاری از اسم‌های بزرگ موسیقی پاپ سواد خواندن نت ندارند | موسیقی ما