برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارش سایت «موسیقی ما» از نشست خبری آلبوم «مسیر رویایی»؛
مهدی مدرس:معضل دانلود آثار موسیقی حل نخواهد شد و با آن کنار آمده‌ام
موسیقی ما – نشست خبری آلبوم «مسیر رویایی» که چندی پیش با صدای «مهدی مدرس» منتشر شده بود برگزار شد. علاوه بر این خواننده سایر عوامل تولید و پخش آلبوم هم در این نشست حضور داشتند و پاسخگوی سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه ها بودند. اولین آلبوم رسمی مدرس در سال 90 به بازار عرضه شد و او پس از آن نسبت به برگزاری کنسرت در تهران و سایر شهرستانها اقدام کرد. خواننده قطعه «خوابم نمیبره» در نشست خبری دومین آلبوم خود پیرامون جزئیات این مجموعه و فعالیت های آینده خود سخن گفت. گزارش این برنامه را در ادامه می خوانید:

مهدی مدرس درباره مقوله پخش آلبوم و کیفیت بسته بندی اثر خود گفت:« برخی از همکاران شرکت های پخش کم لطفی می کنند و می خواهند پوستر آلبوم های خودشان را روی پوستر آلبوم من بچسبانند. پخش این آلبوم هنوز تمام نشده است و ادامه دارد ولی این کاملا طبیعی است که در بعضی مناطق، آلبوم کمتر پخش شود. وقتی آلبومی پخش می شود، پس از چند ساعت، در سایت ها آماده دانلود است.  به همین دلیل بخش قابل توجهی از آلبوم های موسیقی مرجوع می شوند. این دانلود ها به کیفیت پخش ضربه زده است. در ایران تبلیغات محیطی هم وجود ندارد و همه این مسائل باعث می شوند که برخی شرکت های پخش ترجیح دهند با بسته بندی نازل تری کار را ارائه کنند. انتقادات مربوط به بسته بندی آلبوم مسیر رویایی به نظر من وارد نیست زیرا برای کیفیت بیشتر از روکش UV روی آن استفاده کردیم. همچنین نحوه برش ولت آلبوم هم متفاوت است و همین مسائل هزینه های زیادی در بر داشت اما کیفیت برای ما اهمیت بیشتری دارد.»

او در ادامه افزود:« برای اجرا و برگذاری کنسرت ، باید توسط مردم شنیده شویم. حال گاهی با دانلود شنیده می شویم گاهی با خرید آلبوم. مدت زیادی است که افراد زیادی برای حل مشکل دانلود فکر می کنند ولی به نظرم این معضل حل نخواهد شد و با آن کنار آمده ام.»

مدرس پیرامون جزئیات آلبوم مسیر رویایی اضافه کرد:« تا امروز واکنش مردم، کامنت ها و نظر سنجی ها خیلی خوب بوده است و سه الی چهار قطعه بیشتر به دل مردم نشسته است. در آلبوم قبل، به خاطر تعدد تنظیم کننده ها مشکلاتی پیش آمد. هماهنگ کردن چند نفر، خیلی سخت است. در کار کردن با یک نفر، هماهنگی بیشتری پیش می آید ولی ریسک دارد و گاهی آلبوم دچار یکنواختی می شود. در این آلبوم سعی کردیم تنوع سبک در تنظیم داشته باشیم. این اولین اثر کامل آرتا میربستانی است. او بسیار هنرمند است و اطمینان دارم از او بیشتر خواهید شنید. ما 15 کار آماده برای تولید آلبوم داشتیم ولی فقط 9 کار را انتخاب کردیم. سعی کرده ایم کارها تماما متفاوت باشد تا هیچ گونه یکنواختی در کار پیش نیاید.»

آرتا میربستانی، آهنگساز و تنظیم کننده آلبوم مسیر رویایی، هم در بخشی از جلسه گفت:« دوست دارم یک آلبوم کامل را کار کنم تا اینکه فقط در چند قطعه حضور داشته باشم. برای نشان دادن وسعت صدای هر خواننده در قالب یک تفکر باید تمام یک آلبوم برای آن خواننده بسازم. ترجیح می دهم با دوستان خودم مثل مهدی مدرس کار کنم. چون شناخت و اعتماد خیلی بیشتر است. در کار کردن یک آلبوم ، مهمترین بخش ، بحث اعتماد است.»

مهشاد عرب هم صحبت های خود درباره مسیر رویایی را اینگونه مطرح کرد:«کارهای این آلبوم، کاملا حسی و عاشقانه است. من همه ترانه هایم را بر اساس مراجعه خواننده ها می نویسم. هیچ وقت ترانه ام را پیشنهاد نمی دهم. ولی به نظرم خیلی خوب است که ترانه سراها ، ترانه را به خواننده ها پیشنهاد می دهند.»

میلاد تهرانی هم به عنوان یکی دیگر از ترانه سراهای این مجموعه افزود:«از سال 83 تا 93 با مجله موفقیت همکاری می کردم. بیشتر شعر کار کردم. برای کشف فضاهای جدید در شعر، ترانه نوشته ام. بعد از چند سال زندگی در کانادا به تازگی به ایران برگشته ام و در چند آلبوم آرتا میر بستانی همکاری کرده ام.»

میلاد میربستانی هم درباره همکاری با مهدی مدرس به این نکته اشاره داشت:«من در گذشته هم فعالیت های زیادی در عرصه موسیقی داشتم و تک قطعات متعددی را کار کرده بودم. برادر من در کارها روابط را ترجیح نمی دهد اما طی همفکری هایی که با او و مهدی مدرس داشتم، قرار بر این شد که در مسیر رویایی حضور داشته باشم. طی ماه های اخیر شاهد زحمات مهدی مدرس، افشین مقدم، برادرم و سایر دوستان برای آلبوم مسیر رویایی بودم و خوشحالم که در تولید این مجموعه حضور داشتم.»

نهایتا «افشین مقدم»، مدیر برنامه های مهدی مدرس، هم پیرامون کنسرت های این خواننده اعلام کرد:«به زودی در شهرهای اصفهان، رشت، شیراز و سرعین اجرای زنده خواهیم داشت و مشغول مذاکره برای برگزاری برنامه در سایر شهرهای ایران هم هستیم. از سوی دیگر کنسرت بزرگی هم در بهمن ماه در تهران خواهیم داشت و با توجه به دوری چند ماهه از تهران قرار است که با برنامه های متفاوتی به دیدار مخاطبان تهرانی برویم.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آذر 1393 - 01:27

دیدگاه‌ها

دوشنبه 17 آذر 1393 - 08:00

آلبوم ضعیفی بود متاسفانه چه در زمینه ی تنظیم چه در زمینه ی اجرا و پختگی صدای خواننده

دوشنبه 17 آذر 1393 - 10:51

خیلی آلبوم خوب و متفاوتی بود.همه آهنگ هاش زیبا و دلنشینه .صدای ایشون هم که بی نظیر

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهدی مدرس:معضل دانلود آثار موسیقی حل نخواهد شد و با آن کنار آمده‌ام | موسیقی ما