برنامه یاد بعضی نفرات
 
4 و 5 دیماه در تالار رودکی؛
لیلا رمضان «صد سال موسیقی ایران برای پیانو» را اجرا می کند
موسیقی ما - پروژه «صد سال موسیقی ایران برای پیانو» در تالار رودکی به روی صحنه می‌رود. لیلا رمضان پیانیست مقیم سویس با اجرای آثاری از آهنگسازان ایرانی در تالار رودکی این اجرا را به عهده دارد. به گزارش موسیقی ما به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، لیلا رمضان پیانیست درباره این اجرا گفت: در این کنسرت که ۴ و ۵ دیماه با همکاری انجمن موسیقی ایران در تالار رودکی برگزار می‌شود، ۲۱ اثر از آهنگسازان ایرانی سراسر جهان را که با سبک‌ها ونسل‌های مختلف برای ساز پیانو نوشته شده است را اجرا خواهم کرد.

وی ادامه داد: در این پروژه موسیقایی آثاری چون «شهرزاد» از علیرضا مشایخی، «پارساوا» از احمد پژمان، «گفتگو» از فوزیه مجد، «باگاتل» از هرمز فرهت، «۵ قطعه براى پیانو» از محمد رضا درویشى، «Sérénade Tartar» از امین الله حسین، «مشق» از نادر مشایخی، «فولک انوانسیون» از ایرج صهبایی، «نوکتورن» از بهزاد رنجبران، «Blue Johannes» از رضا والی، «پروانه» از امانوئل ملیک اصلانیان، «Danse d «extase» از لوریس چکنواریان، «رقص پریان» از مصطفی کمال پورتراب، «رقص غمگین» از مهران روحانی،» پروانه» از حمیدرضا دیبازر،» روى جاده نمناک» از کارن کیهانی، «موسیقی –هایکو» از احسان صبوحی و «راوى خیال» از هوشیار خیام،» زخمهاى یک سایه» از علیرضا فرهنگ،» تم و واریاسیون» از آرش عباسى،» نیمروز پروانه» از اشکان خمسه‌پور را در قالب رسیتال پیانو می‌نوازم که اکثر این قطعات اولین بار است در ایران یا در دنیا اجرا می‌شوند.

این نوازنده پیانو افزود: این دو کنسرت شروع یک رویکرد بزرگترى است. در طول این پروژه، آهنگسازان ایرانى زیادى را شناختم که برخى از آن‌ها را به موقع و برخى دیگر را دیر‌تر شناختم. ولى بسیار علاقمندم که در قدمهاى بعدى این پروژه، از آهنگسازان بیشترى اثر اجرا کنم و به عنوان یک نوازنده ایرانى، تمام تلاشم را براى معرفى بیشتر آهنگسازان شایسته ایران به دنیاى موسیقى جهان خواهم کرد.

وی بیان داشت: از آنجایی که تا به امروز بسیاری از کشورهای دیگر از این پروژه استقبال کردند تمصمیم دارم بعد از اجرا در تهران، درپیتسبورﺭگ ﺁمریکا، ﮊنو، پاریس و... نیز آن را اجرا کنم.
رمضان در خاتمه خاطر نشان کرد: من قصد دارم منتخبى از این آثار را ضبط و در قالب یک مجموعه منتشر کنم.

لیلا رمضان پیانیست ﺍیرانى، نواﺯندگى پیانو ﺭا ﺩر تهرﺍن ﺩر محضر ﺍساتیدی چون مصطفى کمال پوﺭترﺍﺏ، ﺭافائل می‌ناسکانیان ﻭ ﺩلبر حکیم آوا ﺁغاﺯ کرﺩ. سپس ﺩر سال۲۰۰۰ به پاریس نقل مکان کرﺩ و پس ﺍز ﺩریافت بورﺭس تحصیلى ﺁلبرﺕ ﺭﻭسل ﺩر ﺍکول نرمال ﺩو موزیک‐آلفرد کُرتو ﺩر کلاس ﮊان می‌کو ﻭ ﺩوﻯ ارلی موفق به کسب ﺩیپلم هاى نوﺍﺯندگى پیانو ﻭ موسیقی مجلسى شد. سپس ﺩر کنسروﺍتوﺍر سنت موﺭ ﺩر کلاس ﮊاکلین بوﺭژﺱ مونوﺭى ﺩیپلم موسیقى ﺩر نوﺍﺯندگى پیانو ﺭا با ﺩﺭجه افتخارى کسب کرد. سپس به شهر لوﺯان که هم اکنون ساکن ﺁن ﺍست ﺭفته ﻭ دو کاﺭشناسى ﺍﺭشد در ﺭشته‌های نوازندگى پیانو ﻭ همنوﺍﺯى (ﺍکومپانیومان) در کلاس کریستیان فوْر ﻭ ماﺭک پانتیون ﺍز کنسرﻭاتوﺍﺭعالى لوزﺍن ﺭا ﺩﺭیافت کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1393 - 15:07

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود لیلا رمضان «صد سال موسیقی ایران برای پیانو» را اجرا می کند | موسیقی ما