برنامه یاد بعضی نفرات
 
با آواز میثم اکبری و آهنگسازی متین پیمانی
آلبوم تصویری «پایکوبان» منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم تصویری «پایکوبان» با آواز میثم اکبری و آهنگسازی متین پیمانی به تازگی منتشر و روانه بازار موسیقی شده است. آلبوم تصویری «پایکوبان» شامل 7 قطعه به نام‌های «پیش درآمد چهارگاه»، «آوازِ مقامی با شعری از باباطاهر»، «رِنگ»، «آواز بیداد با شعر رهی معیری»، «تصنیف «حضرت عشق» با شعری از مولانا»، «آواز چهارگاه با شعری از سعدی» و «تصنیف «پایکوبان» در چهارگاه» است که با پیش در آمدی در چهارگاه آغاز شده و تصنیفی در چهارگاه نیز خاتمه می‌یابد.

این مجموعه توسط میثم اکبری (آواز)، متین پیمانی (آهنگساز- سه تار)، سینا مشفقی (دف) و محمدرضا اسلامی که نوازندگی تنبک را به عهده دارد، به ضبط رسیده است. این آلبوم به همت موسسه ایرانگام منتشر شده است.

در نوشتاری که در خصوص این آلبوم منتشر شده، آمده است: «چیزی که این آلبوم تصویری را از دیگر کارهای تولید شده در زمینه موسیقی ردیف آوازی مجزا می‌کند، تصویربرداری‌های ویژه در نماهایی تاریخی با معماری سنتی زمان قاجار است که در موسیقی سنتی ما اگر نگوییم بی‌نظیراست ولی می‌توان گفت کم نظیر است و با وجود کم شدن آثار اصیل ایرانی و گرایش تعداد زیادی از جوانان به سمت موسیقی‌های غربی و آمیختگی هنرشان با فضاهای غیر ایرانی یا اصطلاحا ایجاد فضاهای تلفیقی، شاهد آن هستیم که گروه نوای کهن با جسارت و افتخار در اولین اثرِ خود، بدون توجه به جو حاکم بر موسیقی، از آواز‌ها و قطعات کاملا کلاسیک موسیقی سنتی ایرانی بهره برده است.»

مراسم رونمایی از این آلبوم پنجشنبه گذشته در خانه موسیقی ایران برگزار شد. عکس‌هایی از این مراسم را اینجا ببنید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آذر 1393 - 12:39

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم تصویری «پایکوبان» منتشر شد | موسیقی ما