برنامه یاد بعضی نفرات
 
عکس‌ها: شاهین دلیوند
حسام الدین سراج در طرقبه روی صحنه رفت
موسیقی ما- سالن ایثار هتل ثامن طرقبه در تزدیکی مشهد، چهار شنبه سوم دی ماه 93 میزبان اجرای زنده مسیقی آیینی آلبوم وداع توسط استاد سید حسام الدین سراج بود.

این آلبوم که روایتگر واقعه عاشورا است،شامل وداع حضرت علی اکبر (ع) و وداع امام حسین (ع) و... بود که با استقبال هنر دوستان و علاقمندان اهل بیت روبرو شد و آنها را تحت تاثیر قرار داد. در میان حاضرین ، سرابی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ، حسینی کفشدار مشاور مدیر کل و رئیس ارشاد شهرستان طرقبه شاندیز ،سمیع ریاست اداره موسیقی استان و همچنین تعداد زیادی از مسئولین اجرایی استان خراسان و شهرستان مشهد و شهرستان طرقبه شاندیز دیده می شدند.

حسام الدین سراج قبل از شروع اجرای خود بیان کرد که این کار تصویرگر واقعه کربلا است و باید در محرم و صفر اجرا می شد،اما متاسفانه به دلایلی به نخستین روز ربیع الاول منتقل گردید ، که از این بابت از حاضرین عذرخواهی کرد. در حاشیه مراسم سعید سرابی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به خبرنگاران گفت :اداره ارشاد از اجرای کارهای فاخر موسیقی در مشهد استقبال می کند. او در مورد آلبوم وداع گفت: این کار قابلیت اجرا در محرم صفر را دارد و در سال آینده انشاالله در زمان مناسب خودش برگزار خواهد شد.

محسن سمیع رئیس اداره موسیقی اداره کل ارشاد هم به خبرنگاران گفت : اجرای کنسرت در مشهد مقدس منع قانونی ندارد ، ولی احتیاط می کنیم و نگران به خطر افتادن شان شهر مشهد مقدس و حریم حضرت رضا(ع) هستیم. سرهنگ کمالی رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی در گفت گوبا خبرنگاران بیان کرد:از موسیقی فاخر و ارزشی پشتیبانی می کنیم. وی افزود :باید بتوانیم انتقال فرهنگ مدنظر مقام معظم رهبری را انجام دهیم و همان گونه که ایشان فرمودند این انتقال فرهنگ را از طریق موسیقی نیز می توان انجام داد و از این طریق به مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان پرداخت.

حسام الدین سراج در پایان مراسم در میان خبرنگاران حاضر شد و درباره آلبوم وداع بیان کرد:این آلبوم یک کار کاملاً آیینی است و در آن اشعاری در مدح حضرت سیدالشهدا و انتقال فضای حماسی عاشورا انتخاب شده اند . وی ادامه داد : در سال های گذشته هم علاقمند بودم این آلبوم را در مشهد اجرا نمایم اما امسال با پیگیری جدی آقای شعشعانی این امر امکان پذیر شد.

این خواننده برجسته کشور افزود : موسیقی حرمت دارد حرام نیست ، موسیقی حریم دارد حرام نیست من با مبانی فقهی موسیقی آشنا هستم و حتی در دانشگاه نیز این موضوع را تدریس می کنم. حمیدرضا شعشعانی نیز به خبرنگاران گفت: تاکنون کنسرت ها و همایش و نمایشگاه های زیادی را در نقاط مختلف کشور تهیه کنندگی و اجرا کرده ایم اما اجرای این برنامه افتخار آمیزتر و لذت بخش تر بوده است. او بیان کرد در تلاش است برنامه های مشابهی را برای دیگر بزرگان موسیقی در خراسان برگزار نماید و از مسئولین خواست در صدور مجوزها حمایت کنند و حداقل به موسیقی های سنتی و آیینی که اشاعه دهنده فرهنگ ملی و مذهبی ما هستند سریع تر مجوز دهند تا بتوان طوری اطلاع رسانی کرد که همه هنر دوستان خراسانی بتوانند از آن ها استفاده کنند.

شایان ذکر است ، کنسرت وداع در طرقبه با نظم کامل و با کیفیت بسیار مطلوب و با حمایت مجموعه های تجاری هنر دوست و ارادتمند به سالار شهیدان برگزار گردید.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 دی 1393 - 10:25

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 10 دی 1393 - 22:11

کاش بشه تو مشهدم بدون هیچ محدودیتی کنسرت ها برگزار بشه

شنبه 13 دی 1393 - 11:52

واقعا اين حرف آقاي سراج را بايد طلا گرفت كه : "موسیقی حرمت و حريم دارد. حرام نیست."

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حسام الدین سراج در طرقبه روی صحنه رفت | موسیقی ما