برنامه یاد بعضی نفرات
 
حاشیه نگاری کنسرت شب گذشته «بنیامین بهادری» از چند زاویه مختلف؛
کنسرت با «پوتین»
موسیقی ما – خواننده «چند متر مکعب عشق» شب گذشته آخرین اجرای زنده اش پیش از آغاز جشنواره موسیقی فجر در تهران را روی صحنه برد تا بار دیگر پذیرای دوستدارانش در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی باشد.

به گزارش «موسیقی ما»،‌ بنیامین بهادری شامگاه 4 و 5 بهمن ماه به همت موسسه «پیام» به مدیریت «غلام و شاهین ترابی» و مدیریت اجرایی «رسول ترابی» در تهران روی صحنه رفت و این بار در کنسرتی پر از ایده و برنامه‌ریزی شده توانست دوستدارانش را غافلگیر کند و در این بین برخی نواقص برنامه نیز مزید بر علت شد تا خبرنگار «موسیقی ما» از زاویه ای جدید به این برنامه و حواشی اش بپردازد. حاشیه نگاری خبرنگار «موسیقی ما» از این کنسرت را می خوانید:

* پرده های سفید بزرگ تمام صحنه را پوشانده اند و در حالی که نوازنده ها و بنیامین در حال تست صدا هستند، تنها سه نفر از اعضای حراست سالن اجازه ورود به سالن را پیدا کرده اند و بنیامین از مدیر برنامه هایش خواسته که در هنگام تست صدا کسی در سالن نباشد. همه پشت پرده های سفید سالن در حال آخرین مراحل تست صدا هستند و این در حالی ست که ساعت حوالی 18:30 دقیقه است و مردم زیادی در بیرون سالن در انتظار ورود به داخل سالن محل برگزاری برنامه هستند. این یکی از بحران های همیشگی کنسرت های پاپ در کشور است که بواسطه تحویل دیر هنگام سالن برای تست صدا و انجام امور اولیه و طراحی صحنه، معمولا مشکلات ایجاد می شود و به قانونی نانوشته تبدیل شده است. فکرش را بکنید جمعیت بیرون سالن مشغول شنیدن تست صدای کنسرتی هستند که برایش غش و ضعف کرده اند! ساعت 18:50 دقیقه... صدای من را از سالن میلاد نمایشگاه بین المللی می شنوید.

* بالاخره اجازه ورود داده می شود. مردم بیرون از سالن در حالی که انرژی فوق العاده ای دارند، هلهله کنان وارد سالن می شوند. کافی است نوری در سالن انداخته شود یا چراغی خاموش شود تا همه ببینند انرژی حاضران چقدر بالاست. بنیامین از محوطه بالای اتاق بک استیج زیر چشمی سالن را تحت نظر دارد مشخص است که برای این اجرا برنامه ریزی ویژه ای را انجام داده است.

*هیچکس نفهمیده که بنیامین و گروهش روی صحنه آمده اند. پرده توری سفید جلوی سن را گرفته و نوازنده ها پشت سازهایشان قرار گرفته اند. یک تیر چراغ برق با لامپی روشن، یک کیوسک تلفن همگانی زرد رنگ، یک دست مبل کلاسیک با آینه و شمعدان و عکس سه در چهار همسر بنیامین روی آینه و میزی با چند فنجان قهوه دکور برنامه را تشکیل داده اند. بنیامین با استایلی جدید و شلوار پارچه ای و کت و البته پوتین هایی چرمی و بلند روی صحنه رفت. استایلی متفاوت تر از آنچه تا به حال از او دیده ایم. او بندهای پوتین هایش را محکم بسته و حالا بعد از قطعه ای انرژیک و بی کلام شروع به خواندن می کند. پارت دوم قطعه اول که می رسد، «مستانه مهاجر» و چند نفر دیگر در جلوی سن به یک باره همه پرده ها را پائین می کشند و همزمان نور روی صحنه هم روشن می شود تا شروع جالب کنسرت بنیامین با این سبک و سیاق باشد.

* پوتین های بنیامین مهم ترین بحث در گرفته در سالن است. او در اولین صحبت هایش می گوید: «من در همه شهرها و استانهای ایران برنامه داشته ام. ولی کنسرت های تهران همیشه یک جور دیگر است. انرژی کنسرت در بقیه جاهای ایران همیشه بالا و عجیب بوده و برای من ولی هیچ جا مثل تهران خاکش بگیر نیست.»

* هفته عشق، آی تو، چشمای رنگی، عاشق شدم و ... قطعاتی هستند که یکی پس از دیگری اجرا می شوند. بنیامین در اکثر لحظات دست راستش در جیبش است و نشان می دهد که اعتماد به نفس بالایی دارد. که واقعا هم دارد... او پایه میکروفن را چند باری جا به جا می کند و صدای ویولن «نیما وارسته» در قطعه «عاشق شدم» در سالن می پیچد. همه دنبال ویولونیست می گردند و دل خیلی ها می گیرد. بنیامین با گرفتن ژست ویژه ویولونیست ها نشان می دهد که حواسش هست که نیما نیست... صدای ویولون پخش می شود و داغ نیما برای خیلی ها تازه می شود. بنیامین باهوش است. می داند کجا و چطور بدون هیچ حرف و تصویری حرفش را بزند. حتی با گرفتن یک ژست هم می شود خیلی حرفها را زد. باور میکنید؟

*«حال همه تهرانی ها خوبه؟». بنیامین این را می گوید و «چندمتر مکعب عشق» و «تنگ غروب» را می خواند. یادم هست بنیامین یک بار گفته بود : اجرای «لایو – سکوئنس» همه جای دنیا اتفاقی عرف و رایج است. مشخصا میزان «لایو» بودن موسیقی برخی از قطعات کنسرت در کمترین حالت ممکن است. بنیامین بیشتر حواسش به «شو» و حرکات نمایشی برنامه است و جمعیت هم که همراه... سلو نوازی های گیتارالکتریک و البته هنرنمایی «علیرضا میر آقا» از نقش بالای نوازنده های گروه در اجرای برخی قطعات حکایت دارند و البته مدیریت خوب «علی منصوری» رهبر ارکستر گروه.

* «تو خود عشقی خود عشق»، «خاطره ها» و «میدونم یه وقتایی» قطعات بعدی بنیامین هستند. با گذشت چیزی حدود ده سال از انتشار «دنیا دیگه مثل تو نداره» هنوز هم مهم ترین قطعه و پرطرفدارترین اثر بنیامین همین اثر است که به قول خودش با آن همیشه سقف سالن نمایشگاه چند شکاف جدید برمی دارد. حالا نوبت به یک غافلگیری بزرگ رسیده. کسی که هیچ کس فکرش را هم نمی کرد و مثل گذشته همه منتظر بودند که بنیامین در انتهای قطعه « میدونم یه وقتایی»، یهو و بدون هیچ فاصله ای بزند به «ای الهه ناز». ولی او این بار به یک باره و با پخش همزمان تصاویری از «مرتضی پاشایی»، بدون ارکستر و در فضایی پر از اندوه و اشک «یکی هست» را خواند تا خیلی ها با دیدن تصاویر پاشایی و فضای عجیب سالن به گریه بیفتند و «یکی هست» را با صدایی گرفته با بنیامین همخوانی کنند. این بخش یکی از زیباترین بخش های کنسرت بنیامین در شامگاه گذشته بود.

* عشق احساسه، لکنت، قهوه و اشتباه من قطعات بعدی بنیامین بودند و «آی نسیم» با نمایش عکسی سه در چهار روی آینه و شمعدان روی صحنه باعث شد بار دیگر تراژدی بنیامین یاد خیلی ها بیفتد. بنیامین در انتهای این قطعه گفت: «این قطعه رو کمتر توی کنسرت ها می خونم. ولی امروز چون تولدش بود خوندم. امیدوارم غمگین تون نکرده باشم.»

* حالم بده، آخ عزیزم و چند قطعه دیگر قطعات انتهای برنامه هستند و بنیامین این بار خودش شخصا به معرفی اعضای گروهش می پردازد: آلبن بارسخیان، استیو آوانسیان، آرش سعید، محمد موجرلو، علیم نصوری، علیرضا میر آقا. سلیم احمدی (مدیر برنامه های بنیامین)، مستانه مهاجر، شاهین ترابی، کارگردان فیلم چند متر مکعب عشق، بهاره افشاری، مجتبی محرمی، بهروز رهبری فر، مجتبی میرزاجانپور و... دیگر چهره هایی بودند که از سوی بنیامین به حاضرین در سالن معرفی شدند.

درادامه عکس های «سعید عبداللهی» از حاشیه و متن این کنسرت را می بینید:
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 بهمن 1393 - 16:02

دیدگاه‌ها

سه شنبه 7 بهمن 1393 - 17:01

اگه میشه کلیپی از این کنسرت بذارین

سه شنبه 7 بهمن 1393 - 17:51

به به چقد زیبا ... خوش به حال کسایی که اونجا بودن

سه شنبه 7 بهمن 1393 - 18:28

به به بنیامین همیشه کنسرتاش عالیه

سه شنبه 7 بهمن 1393 - 18:46

کت شلوار پارچه ای با پوتین؟؟!! بسم الله :)))

سه شنبه 7 بهمن 1393 - 18:51

عجب کنسرت زیبایی بود

سه شنبه 7 بهمن 1393 - 19:39

کلا تقيلد جالبي بود از کاراي فرزاد فرزين به سبک بنيامين همراه ياد آوردي مرده ها نمي دونم چرا بنيامين اصرار داره تو هر کنسرتش اشک مردمو در بياره و احساساتشون رو جريحه دار کنه خوب خدا رحمتشون کنه ولي اصلا کار درستي نيست تو کنسرت خواننده مردمو اينقدر ناراحت کنه !

چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 00:54
nimaa4d

دوست عزیز شما که نرفتی کنسرتشون رو لطفا اظهار نظر الکی نکن!بنیامین شادترین کنسرت هارو داره!سر همین قضیه کنسرت ساری بنیامین به مشکل خورده که بهش تذکر دادن که آهنگ های شادشو اجرا نکنه چون فضا غیر قابل کنترل شده بوده!!!
درضمن درباره فرزاد فرزین!بنیامین سال 88 تو کنسرتش یه میز و صندلی گذاشت!همه مسخرش کردن گفتن میخاد تیاتر بازی کنه!! حالا خیلی ها فضاسازی میکنن و به بنیامین میگن متقلب؟!!؟خنده داره واقعا
یه بحث خیلی جالب دیدم که گفتن بنیامین باجه تلفنو از فرزاد تقلید کرده!من یه سوال دارم از شما!نزدیک 30 40 ساله خیلی از خواننده های خارجی تو کلیپ ها و کنسرتاشون از این المان ها استفاده کردن مخصوص همین باجه تلفن!بعد من میخام بدونم الان اینکه 2 3 سال پیش فرزاد فرزین تو کنسرتش گذاشته یعنی از فکر خودش بوده؟!هیچکس نکرده این کارو؟!که حالا بنیامین گذاشته از فرزاد تقلید کرده؟!جالبه بخدا!!
یعنی الان این باجه گذاشتن و تو دنیا همه به اسم فرزاد فرزین ثبت کردن؟!؟!؟
پس بهتره یه نگاه به کنسرت های خارجی بندازین تو 10 15 سال اخیر و بعدش کنسرت های فرزاد فرزین که ببینی تقلید کاره اصلی کیه!!فقط یه فرق بزرگ وجود داره!که اونا برمبنای شعراشون این فضاسازی هارو میکنن اما فرزاد فرزین یه سری کارهای عجیب میکنه و بعد از دوستت دارم میخونه!!!!!
لطفا توهم خود بزرگ بینی رو از خودتون دور کنین و این و بدونین بنیامین اونقد خلاق و نوآور بوده و هست که اگرم بخواد الگویی ورداره شخصیت های خیلی بزرگتری هستن واسه این کار که نیازی هم ندیده و نداره!!بنیامین با توجه به موضوعات قطعاتش فضاسازی می کنه و کرده!فقط و فقط همین...موفق باشید!

46.100.126.214
چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 09:17
ali_a5g

اصلا با نظر شما موافق نیستم چون یکی از اکتیو ترین کنسرت ها رو بنیامین داره

188.245.171.111
چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 12:26
milad bayat

خیلی جالبه
شما کنسرت و نرفتی همچین حرفی میزنی
همه بنیامین و با خلاقیتاش میشناسن بعدشم بنیامین با همفکری اینکارارو انجام میده
اتفاقا من همین سانس که قرار بود نسیمو بخونه رفتم خیلی هم شاد اجرا کرد کل مردم رو هوا بودن
دو تا آهنگ غمگینم که خوند لازم بود واقعا اون موقع همه بخاطره عشقشون گریه کردن
من 5 نفر از دوستامو که هم خانوم بودن هم آقا با خودم بردم به این کنسرت با اینکه طرفدار بنیامین نبودن
وقتی از سالن اومدیم بیرون گفتن این متفاوت ترین کنسرتی بوده که رفتن چون توش احساس موج میزد
وقتی چهار سانس تکمیل میشه دیگه هیچ حرفی باقی نمیزاره

5.237.82.30
چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 12:33
milad bayat

دست تو جیب کردن کجاش بی احترامیه؟؟؟؟؟ خواننده با اکت هاش به سالن انرژی میده بعدشم ما برای نمایش نمیریم کنسرت برای صدای خواننده میریم حالا یکی دوست داره هیجان و نمایشو به کنسرتش بیاره که اونم قابل احترامه
سعی کنیم به نظرات هم احترام بزاریم نگیم چون طرفدار این خواننده هستم برم اون یکیو تخریب کنم
من به همشون احترام میزارمو از کارشون لذت میبرم

5.237.82.30
چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 23:07
L@DaN_vp

درسته خواننده با اکت هاش به کنسرت هیجان می ده ولی اکت های خواننده هم باید حساب شده باشه همون زور که گفتم دست تو جیب گذاشتن چه واسه خواننده چه وایه مجری و چه حتی برای کسب که جلوی صد ها نفر قرار گرفته و براشون چیزی ارایه می ده زشته

128.140.121.114
پنجشنبه 9 بهمن 1393 - 17:57
باران

دوست عزیز من این کنسرت بنیامین رو رفتم اصلا حال و هوای غم انگیزی نداشت برعکس اونقدر پرانرژی و شاد بود که حتی بعد از تموم شدن کنسرت تا رسیدن به محوطه بیرونی هنوز داشتیم سر و صدا میکردیم. موفق باشی بنیامین

151.238.62.16
سه شنبه 7 بهمن 1393 - 20:06

". بنیامین در اکثر لحظات دست راستش در جیبش است و نشان می دهد که اعتماد به نفس بالایی دارد."
.
.
.
آخه کجاي دنيا ديده شده وقتي يه نفر دستش تو جيبشه نشان از اعتماد به نفس بالاشه ؟؟؟ اين کار نهايت بي احتراميه !!! خواهشا اگه کسي مي خواد جوابمو بده قبلش بره چهار تا کتاب آداب معاشرت بخونه ببينه که همه جا مي گن وقتي يه جاي رسمي هستين و دارين در مقابل يک جمع کثيري حرف مي زنين يا چيزي رو اجرا مي کنين دستتونو بنا به عادت هم که شده توي جيبتون نکنين ! چون اين کار بي احترامي به مخاطبه !

چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 11:43
میلاد صفیعی

دوست من . من کلا کاری به اجرا و این موارد ندارم
اما من هم هرجا باشم موقع ایستادن یا توضیح دادن موضوعی سر کلاس همیشه دست راستم یا دست چپم تو جیبم هست .. باعث افزایش تمرکز و بالا رفتن اعتماد به نفس میشه شما هم یبار این تست رو انجام بده
اون مدل که تو اداب و معاشرت نوشته با این مدل دست تو جیب گذاشتن فرق داره ..
درسته که تو کنفرانسهای کشور های خارجی عادت دارن با دو دست صحبت میکنن
ولی تو همون کشورها اکثر افراد باهوش یک دست درجیبشون همیشه هست ..

23.239.16.183
چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 23:01
l@DaN_vp

بی خودی توجیه نکنین درسته بعضیا عادتشون اینه ولی فرقی نداره ایران و غیر ایران هم نداره وقتی یه نفر داره تو یه جای رس رسمی حرف میزنه و یا جلوی صد ها نفر چیزی رو اجرا می کنه باید برخی آداب ها رو هم رعایت کنه که نمونه اس هم اینه که دستشو تو جیبش نذاره و یا به دیوار تکیه نده و صد تا چیز دیگه ای هم هست که نباید انجام داد حتی اگه عادت باشه هر جای دنیا این کار کار بی احتذامی به مخاطبه

128.140.121.114
سه شنبه 7 بهمن 1393 - 20:33

بنیامین مثل همیشه عالی بود؛دمش گرم 3> 3>

سه شنبه 7 بهمن 1393 - 21:08

خیلی خوب بود

چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 00:14

تقلید از کنسرت فرزاد فرزین جالبه که طرح جدیدی ندارن واسه کنسرتاشون

چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 09:49

تو گزارش نام مهمان های ویژه برده نشده. ولی عکس ها گویا ی همه چی هست. مرسی

چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 14:09

میشه یه کلیپ از کنسرتش بذارید؟

چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 14:44

موسيقي ما يه گزارش بگير بين چرا كنسرت ايلام فرزاد فرزين لغو شد
مردم اينجا خيلي ناراحتن از فرزاد

پنجشنبه 9 بهمن 1393 - 12:56
Ali Garshasbi

دوست عزیز این کنسرت به دلیل مشکلی که برای حنجره ی فرزاد اتفاق افتاده بود لغو شد. مطمئن باش جبران میکنه.

5.238.5.74
چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 23:21

آقای عبداللهی دوستان خوب موزیک مایی دستتون درد نکنه
عاااااااالی بوووود

چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 23:41

به نظر من بنیامین خواسته تیپ رزمنده ای بزنه.
پلاکهای توی گردنش !
نوع پوتینش !
جااااااااالبه !

پنجشنبه 9 بهمن 1393 - 08:14

اگه منظورتون از تقلید باجه تلفنه!!!!!!!
بنیامین 4سال پیش تو چن تا کنسرت این طرح رو ارایه کرده بود
بنیامین با توجه به کارش و ترانه هاش فضاسازی کرده!!
هیچ کار بنیامین بی ربط نیس
بنیامین همونیه که سال88 با دوتا صندلی رو سن کنسرت اجرا کرد و همه مسخرش کردن!!
حالا این همه طرح عجیب و غریب برای کنسرت ها میبینیم!!!!!!!
کاش یاد بگیریم انقد زود دیگرانو قضاوت نکنیم!!

پنجشنبه 9 بهمن 1393 - 11:57

به نظرم فرزاد به جایی رسیده که خواننده های دیگه ازش تقلید کنن
که البته این خیلی خوبه هم قدرت فرزاد رو نشون میده و هم دنبال پیشرفت بودن خواننده های دیگرو
فقط اگر یه ذره خلاقیت درش بود بهتر میشد
و البته در باره ی دست توی جیب
در ارائه یا یه سمینار اگه شما دستت توی جیبت باشه .داورا اون ارائه رو رد میکنن چون تو کل دنیا (البته به جز ایران و...)این کار بی ادبی به مخاطب محسوب میشه
که البته این تو ایران هنوز جا نیفتاده

پنجشنبه 9 بهمن 1393 - 13:00

از بنیامین تقلید بعید بود.احتمالا فرزاد فرزین انقد عالی شده که بقیه ازش تقلید میکنن.

پنجشنبه 9 بهمن 1393 - 15:38

خدمت تعدادی از طرفدارای به ظاهر فهیم فرزاد فرزین عرض می کنم شما با متهم کردنه بقیه به تقلید اول از همه خواننده خودتون رو دارین متهم می کنین و زیر سوال میبرین!!چون همه میدونیم تموم این کارها اول توسط خواننده های خارجی توی چند دهه اخیر انجام شده!!!پس بیشتر از این خودتون رو به سخره نگیرین چون تقلید کاره اصلی فرزاد فرزینه با این وضعیت!باجه تلفن تو دنیا به اسم فرزاد ثبت شده؟!خودتون خندتون نمیگیره؟!
دنیاتون خیلی کوچیکه!که فقط فرزاد و میبینین و فک میکنین یه خواننده ای مث بنیامین که سال 85 تو دنیا صدا کرد و خوانندتون اون سال داشت کلیپ های عجیب غریبشو تو کانال های .... پخش می کرد بیاد از رو یه خواننده ای که خودش تموم این کاراش تقلیده رو ببینه و الگو قرار بده!!
ما تو دنیای مدرن زندگی می کنیم و استفاده از علم و تکنولوژی خارجی ها خیلی هم خوبه!فقط لطفا در نظر داشته باشین واسه چیزی که ابداع کنندش خودتون نیستین بقیه رو به تقلید محکوم نکنین!!چون اول از همه کار خودتون زیر سوال میره...اگه از همون روز اول همه بهتون تذکر میدادن خوانندتون داره از فلان خواننده مث م.ج و مدون.... تقلید میکنه الان به خودتون اجازه چنین تهمت زدنیو نمیدادین!
ممنون

شنبه 11 بهمن 1393 - 20:12
Ali Garshasbi

دروغ و خالی بندی و تهمت هم بزنید دیگه. فرزاد از کسی تقلید نکرده. این شما افراد حسود و تنگ نظر هستید که چشم دیدن موفقیتشو ندارید. کلیپ دادن هم گناه نیست. هیچ مشکلی هم کلیپاش نداشته.
بترکه چشم حسود

5.238.24.63
شنبه 11 بهمن 1393 - 23:34
nimaa4d

دوست عزیز کسی به فرزاد فرزین حسودی نکرده!این شماهایین که بنیامین رو به تقلید محکوم میکنین!
اونم واسه چیزی که ابداع کنندش خارجی هان اونم از 20 30 سال پیش نه فرزاد فرزین!!
کسی جلوی پیشرفت هیچ خواننده ای و نگرفته!ولی لطفا واسه چیزی که از خودتون نیست بقیه رو محکوم به تقلید نکنین!ا
داشتن انصاف و منطق هم خوب چیزیه ...

65.49.68.201
جمعه 10 بهمن 1393 - 01:27

یکی از بهترین کنسرت هایی بود که رفتم اکت های بنیامین روی استیج بی نظیره... هیشکی توی ایران و خارج به پای اجرای بنیامین نمیرسه... صدای بنیامین اخلاقش اجراش و کلا گروهش در ایران بینظیره واسش ارزوی موفقیت دارم و بی صبرانه منتظر دیدن اجراش در جشنواره موسیقی فجر هستم.

شنبه 11 بهمن 1393 - 23:49

این کنسرت بنیامین عالی بود حتی از اجراهای قبلیش هم بهتر بود بنیامین واقعا فوق العاده است... بنازم صداشو...

دوشنبه 13 بهمن 1393 - 00:53

خاص و متفاوت

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت با «پوتین» | موسیقی ما