برنامه یاد بعضی نفرات
 
مراسم رونمایی آلبوم «تو را‌ ای کهن بوم و بر دوست دارم» برگزار شد
محسن کرامتی:‌ آلبوم ما متعلق به همه است
موسیقی ما - مراسم رونمایی آلبوم «تو را‌ای کهن بوم و بر دوست دارم» با صدای نوشین طافی و محسن کرامتی، عصر روز سه شنبه (۷ بهمن) از ساعت ۱۸:۰۰ در نشر چشمه با حضور هنرمندان عرصه موسیقی، شعر، ادبیات و سینما برگزار شد.

پیمان خازنی (آهنگساز آلبوم) در ابتدای برنامه با درود فرستادن به روح تجویدی، خالقی، خرم، مشکاتیان سخنانش را آغاز کرد و گفت: امروز، روز بزرگی برای من و دوستان و همکاران من است. پس از پنج سال تلاش برای تهیه این آلبوم، امروز توانستیم در خدمت مردم و اساتید بزرگ ادب و هنر باشیم.

او ضمن اشاره به اولین ملاقاتش در سال ۸۷ با نوشین طافی بیان کرد: در اولین ملاقاتمان، نوشین طافی برای من دشتی اجرا کرد و بعد از چند جلسه که با ایشان داشتم، سعی کردیم تا با جهان موسیقایی یکدیگر بیشتر آشنا شویم تا آلبومی هدف دار را به جامعه ارائه کنیم.

او افزود: در ابتدا خانم طافی نمی‌دانستند که چه راه سخت و پر فراز و نشیبی در راه است و البته من هم به ایشان چیزی نگفتم اما با تمام مشکلات تا میانه راه پیش رفتیم و این افتخار را داشتیم که استاد محسن کرامتی هم به ما بپیوندند و قوت قلبی در انجام کارهای ما باشند. استاد کرامتی علاوه بر درس موسیقی به ما درس اخلاق دادند.

این آهنگساز در پایان گفت: این مجموعه امروز آماده است تا راهی بازار شود و دیگر متعلق به من تنها نیست و متعلق به جامعه است. امیدوارم اثری درخور باشد و بتواند جای خودش را میان موسیقی اصیل ایرانی باز کند.

نوشین طافی (خواننده آلبوم) ضمن تشکر از کسانی که در تهیه آلبوم به او کمک کردند گفت: خیلی خوشحالم که به امشب رسیدیم و این پروژه سنگین پنج ساله به پایان رسید. شروع کار این آلبوم با امید بسیار و در عین حال ابهام همراه بود و تنها نیروی عشق به هنر بود که فراز و نشیب‌ها را طی می‌کرد.

او ادامه داد: خوشحالم که فعالیت زنان در کشور بیشتر شده است و امیدوارم که این مسئله ادامه داشته باشد اما بابت اتفاقات اخیر هم گله‌مند هستم. اتفاقاتی که برای نوازندگان خانم ایران افتاد اصلا خوشایند نبود.  طافی با تشکر از استادش محسن کرامتی گفت: استاد کرامتی به من درست هنر،
موسیقی و اخلاق داد و با حضورش در این آلبوم، معلمی را در حق شاگردش تمام کردو حضور استاد کرامتی در آلبوم «تو را‌ای کهن بوم و بر دوست دارم» برای من افتخار بزرگی است و خواهد بود.

این خواننده سخنش را با این شعر از اخوان ثالث پایان داد:
بسان رهنوردانی که در افسانه‌ها گویند
گرفته کولبار ِ زاد ِ ره بر دوش

فشرده چوبدست خیزران در مشت
گهی پُر گوی و گه خاموش

در آن مهگون فضای خلوت افسانگیشان راه می‌پویند
ما هم راه خود را می‌کنیم آغاز

محسن کرامتی (خواننده آلبوم با اعتراض به محدودیت خوانندگی زنان اظهارداشت: همه ما با صدای یک بانو که برای ما لالایی می‌خواند با موسیقی آشنا می‌شویم و آن بانو مادر ماست. بیایید تمامی بانوان را مثل مادر خود بدانیم و اجازه دهیم تا صدایشان شنیده شود.

محمدعلی بهمنی (شاعر و غزل سرا) درباره انتشار آلبوم آلبوم «تو را‌ای کهن بوم و بر دوست دارم» اینگونه بیان کرد: این آلبوم با نام و موسیقی و صدا و شعر درستی منتشر شده است. تمامی این درست باعث می‌شود تا این آلبوم ماندگار شود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 15:16

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 16:06

جالب بود راستی مراسم انگاری تو کوروش برگزار شده بود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محسن کرامتی:‌ آلبوم ما متعلق به همه است | موسیقی ما