برنامه یاد بعضی نفرات
 
با نوشته‌ای از کیهان کلهر و حمایت جمع زیادی از اهالی موسیقی
کمپین «من از موسیقی حمایت می‌کنم» به صورت رسمی آغاز به کار کرد
موسیقی ما - کمپین «من از موسیقی حمایت می‌کنم» با هدف گسترش فرهنگ کپی‌رایت در موسیقی و پرهیز از دانلود غیرقانونی به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش «موسیقی ما»، این پروژه با نوشته‌ای از کیهان کلهر -آهنگساز و نوازنده سرشناس کمانچه- و با حمایت تعداد قابل توجهی از اهالی موسیقی فعالیت خود را رسماً شروع کرده است. کلهر در این یادداشت که برای جلب حمایت عمومی از این کمپین نوشته، آورده است:

«برای این که موسیقی قدرت و قوت بگیرد، در راه بهبود و پیشرفتی واقعی، مستقل باشد و بتواند روی پای خودش بایستد، نخستین قدم این است که چرخه‌ی مالیِ سالم و کارآمد در موسیقی کشور فراهم شود. شرایطی که هنرمند بتواند از حرفه‌اش ارتزاق کند. دست‌یابی به چنین هدفی به نگاه مخاطبان و عموم مردم به کالای فرهنگی وابسته است. باید فرهنگِ «به رسمیت شناختنِ حقوقِ صاحبانِ آثار» و فهمِ پیوندی که بین رشدِ موسیقی با اقتصاد آن وجود دارد، بین عموم مخاطبان جا بیفتد.»

کلهر در ادامه پیشنهاد می دهد: «نخست تا جای ممکن از دانلود و کپی غیرقانونی موسیقی پرهیز کنیم. دوم به این کمپین بپیوندیم و سوم این‌که دیگران را به عضویت در آن تشویق کنیم تا به این طریق، دامنه‌ی تأثیرِ آن گسترش پیدا کند و حرف‌ها و هدف‌هایش با صدای بلندتر به گوش دیگران برسد. هر کاری از دست‌مان بر می‌آید بکنیم تا صدای موسیقیِ ایران بلندتر شود.»

پیش از این و در جریان «هفته موسیقی تهران» که شهریورماه امسال با اجرای هنرمندان و گروه‌های سرشناسی چون «کامکارها»، «همایون شجریان»، «علیرضا قربانی»، «گروه شمس»، «گروه پالت» و... در عمارت مسعودیه تهران برگزار شد، بیانیه‌های این کمپین توسط هنرمندانی چون سحر دولتشاهی، مهناز افشار، باران کوثری، حامد بهداد و... قرائت شده بود و حالا بدین ترتیب، زنگ آغاز فعالیت‌های رسمی این کمپین به صدا در می‌آید و امید است که بتواند در راه صیانت از حقوق مؤلفین و مصنفین و گسترش فرهنگ کپی‌رایت، گام‌های مؤثری را بردارد.

دست‌اندرکاران و علاقه‌مندان موسیقی می‌توانند با پیوستن به این کمپین از طریق وب‌سایت www.isupportmusic.ir حمایت خود را از این حرکت ابراز کنند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 بهمن 1393 - 12:59

دیدگاه‌ها

دوشنبه 20 بهمن 1393 - 13:57

ب امید موفقیت وبازگشت روز های خوش ب موسیقی ما

دوشنبه 20 بهمن 1393 - 17:51

با درود به تمامي متوليان حمايت از فرهنگ
با عنايت به سختي ها و تلاش هاي فراوان متوليان اين سايت متاسفانه لينك عضويت كمپين با اكانت گوگل غيرفعال است.
با تشكر

دوشنبه 20 بهمن 1393 - 19:03

من تا سه چهار سال پیش همه آلبوم های منتشر شده رو (حتی خواننده های مورد علاقه) دانلود میکردم...چون واقعا نمیدونستم و به این کار هم افتخار میکردم و خودمو زرنگ فرض می کردم...ولی با خوندن و دیدن مصاحبه ی بعضی خواننده ها به خصوص مصاحبه رضا صادقی با هایپرمارکت فاینال تصمیم گرفتم تا اونجایی که میتونم آلبوم ها رو به صورت اورجینال تهیه کنم ولی خوب شما هیچ کسی رو نمیتونید پیدا کنید که صرفا همه ی آلبومهای خواننده های داخلی رو اورجینال تهیه کنه در واقع خوشبینانه ترین حالت اینه که از دانلود کردن به عنوان یک ابزار کمکی در شرایطهای خاص استفاده کنه...یکی از راه ها اینکه سایت های فروش آلبوم مثل بیپ تونز بیشتر بشن و بهترش این که غالب بشن و راه هاای دیگه ای مثل تحقق کلمه تکراری ˝فرهنــــــگســـــــازی˝و... به امید موفقیت کمپین «من از موسیقی حمایت می‌کنم»

دوشنبه 20 بهمن 1393 - 22:20

حتی نفس کشیدن تو دنیای امروز احتیاج به سرمایه ی مالی داره
دیگه هنر که جای خود داره
من حتما حمایت میکنم
چون خودم همیشه کارهای اورجینال رو تهیه میکنم
مرسی از راه اندازی این کمپین

دوشنبه 20 بهمن 1393 - 23:49

فکر کنم سایتش مشکل داره. من هم گزینه پیوستن با اکانت گوگل رو امتحان کردم هم با اکانت فیسبوک جفتش غیر فعال بود.ولی نوشته بود 113 نفر تا حالا عضو شدن.

سه شنبه 21 بهمن 1393 - 01:21

فرهنگسازی خوبه ولی خیلی زمان بره

سه شنبه 21 بهمن 1393 - 08:14

حرکت خیلی خوبی هست و امیدوارم که این فرهنگ سازی در بین مردم عزیزمون اتفاق بیفته. و اینکه سایتهای متولی(همچون بیپ تیونز) هم کوتاهی نکنند و در عرضه آلبوم های موسیقی سرعت عملشون رو بیشتر کنند.

سه شنبه 21 بهمن 1393 - 12:37

عضو نمیشه چرا

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کمپین «من از موسیقی حمایت می‌کنم» به صورت رسمی آغاز به کار کرد | موسیقی ما