برنامه یاد بعضی نفرات
 
ملاله یوسف‌زی هم «گرمی» برد
اسکار موسیقی در دستان «سام اسمیت»
امیر محقق: بزرگان موسیقی دنیا یکشنبه‌شب (هشتم‌فوریه) در مرکز استیپلز در لس‌آنجلس گردهم آمدند تا برندگان گرمی را که به اسکار موسیقی شهرت دارد، معرفی کنند. پنجاه‌و‌هفتمین دوره گرمی امسال حواشی زیادی داشت، از جایزه‌گرفتن ملاله یوسف‌زی ١٧ساله، فعال حقوق‌بشر و دارنده جایزه صلح نوبل گرفته تا تاریخ‌سازشدن بیانسه، خواننده زن آمریکایی به‌خاطر رکوردزدنش که با شش‌نامزدی در بخش‌های مختلف گرمی امسال، به اولین زنی تبدیل شد که تابه‌حال در گرمی بیشترین نامزدی را داشته.

این دوره از گرمی در حالی برگزار شد که سام اسمیت، خواننده و ترانه‌سرای انگلیسی با دریافت چهارگرامافون طلایی، بیشترین جایزه را با خود به خانه برد. اسمیت جایزه بهترین رکورد سال، بهترین آلبوم پاپ، بهترین ترانه سال برای آهنگ «با من بمان» و بهترین هنرمند نوظهور را کسب کرد. «بک» هم جایزه بهترین آلبوم سال و بهترین آلبوم راک سال را همزمان دریافت کرد. گرمی بهترین آلبوم رپ به امی‌نم، بهترین آلبوم کانتری به میراندا لمبرت و بهترین آلبوم پاپ سنتی مشترکا به لیدی‌گاگا و تونی‌بنت رسید. فارل ویلیامز هم برای آهنگ معروف «خوشحال» (Happy) علاوه‌بر کسب جایزه بهترین موزیک‌ویدئوی سال، جایزه بهترین اجرای فردی پاپ را هم به دست آورد.

آلبوم «دختر» این خواننده نیز در شاخه آلبوم موسیقی معاصر شهری، بهترین شناخته شد. از افراد سرشناس دیگری که در گرمی امسال جایزه بردند، می‌توان به زوج بیانسه و جی‌زی اشاره کرد که اجرای دونفره‌شان در آهنگ «مست‌عشق» برنده بهترین اجرای R&B شد. «کری آندروود» برای آهنگ «چیزی در آب» در شاخه بهترین اجرای کانتری، «کندریک لامار» برای آهنگ «من» در قسمت بهترین اجرای رپ، در میان اجراهای جایزه‌گرفته دیگر هستند. پای فیلم‌ها هم به‌گونه‌ای در مراسم گرمی وسط بود. آهنگسازان انیمیشن «یخ‌زده» موفق شدند جایزه بهترین قطعه تصنیف رسانه‌های بصری را کسب کنند. آهنگ «رها کن» که برای این فیلم ساخته شده نیز عنوان «بهترین آهنگ ساخته‌شده برای رسانه‌های بصری» را از آن خود کرد.

موسیقی متن فیلم ستایش شده و برنده گلدن‌گلوب «هتل بزرگ بوداپست» هم در بخش بهترین آهنگ بی‌کلام ساخته‌شده برای رسانه‌های بصری جایزه گرفت. فیلم‌های معروفی همچون، «کلاهبرداری آمریکایی» ساخته «دیوید اوراسل»، «دختر گمشده» به کارگردانی «دیوید فینچر»، «گرگ‌وال‌استریت» اثر «مارتین اسکورسیزی»، «نجات آقای بنکس» کار «جان‌لی هنکاک» و «جاذبه» فیلم «آلفونسو کوارون» که سال پیش اسکار گرفت، از نامزدهای این بخش بودند.
 
  • مورد عجیب ملاله و تیلور سوییفت
انتخاب‌های عجیبی را در گرمی امسال دیدیم. عجیب‌تر از همه، جایزه‌گرفتن «ملاله یوسف‌زی» بود که جایزه بهترین آلبوم کودک به او رسید. ملاله سال٢٠١٢ مورد اصابت گلوله‌های طالبان قرار گرفت و برای درمان به انگلیس فرستاده شد. او که سال قبل جایزه نوبل صلح را دریافت کرد، خاطرات زندگی خود در پاکستان را در کتابی تحت عنوان «من ملاله هستم» روانه بازار کرد و در این چندسال به چهره‌ای شناخته‌شده در سطح بین‌المللی بدل شد. از عجایب دیگر امسال، جایزه‌نگرفتن تیلور سوییفت بود. کسی که آلبوم «١٩٨٩» او در سال‌جاری پرفروش‌ترین آلبوم شد و در سال‌های قبل هم دست‌خالی از مراسم بیرون نیامده بود، اما این‌بار هیچ جایزه‌ای را کسب نکرد. در مراسم امسال ٢٣ اجرا روی صحنه رفت و تنها ١٠ جایزه در پوشش تلویزیونی مراسم اهدا شد. اجراهای بیش‌ازحد این مراسم هم نکته جالبی بود که گرمی را بیشتر به یک کنسرت شبیه کرده و اهدای جوایز به‌نوعی، به بخش جنبی مراسم تبدیل شده بود.
 
  • لیست کامل برنده‌ها و نامزدها:
بهترین آلبوم سال:  برنده، «بک» با آلبوم «مورنینگ فیز»
نامزد‌ها:  بیانسه با آلبوم «بیانسه»، اد شیران با آلبوم «ایکس»، سم اسمیت با آلبوم «در ساعت تنهایی»، فه‌رل ویلیام با آلبوم «دختر»

بهترین هنرمند جدید: برنده، سم اسمیت
نامزد‌ها: باستیل، ایگی آزالی، برندی کلارک، ‌هایم

بهترین اجرای سبک آر‌اند بی: برنده، جی زی و بیانسه با آهنگ «مست عشق»
نامزد‌ها: آشر و ریک روس و کریس برون با آهنگ «شعله نو»، جنفر هادسن و آر که‌لی با آهنگ «دنیای توست»، له‌دیسی با آهنگ «اینجوری»، آشر با آهنگ «گود کیسر»

بهترین آلبوم سبک راک: برنده، بک با آلبوم «منظر صبح»
نامزد‌ها: رایان ادمز با آلبوم «رایان ادمز»، بلک کییز با آلبوم «بدل به آبی»، تام پتی و هارت بریکرز با آلبوم «چشم هیپنوتیزور»، یوتو با آلبوم «ترانه‌های معصومیت»

بهترین اجرای خواننده پاپ: برنده، فه‌رل ویلیام با آهنگ «شاد»
نامزد‌ها: جان له‌جند با آهنگ «تمام من»، سیا با آهنگ «چلچراغ»، سم اسمیت با آهنگ «با من بمان»، تیلور سوییفت با آهنگ «تکان»

بهترین آلبوم سبک کانتری: برنده، میراندا لمبرت با آلبوم «پلاتینیوم»
نامزد‌ها: دیرک بنتلی با آلبوم «رایزر»، اریک چرچ با آلبوم «بیرونی‌ها»، لی آن ووماک با آلبوم «شیوه زندگی من»، برندی کلارک با آلبوم «دوازده داستان»

بهترین آلبوم با کلام پاپ: برنده، سم اسمیت با آلبوم «در ساعت تنهایی»
نامزد‌ها: کولد پلی با آلبوم رداستان ارواح»، میلی سایرس با آلبوم «بنگرز»، آریانا گراند با آلبوم «همه چیز من»، کیتی پری با آلبوم «پریزم»، اد شیران با آلبوم «ایکس»

بهترین ضبط سال: برنده، سم اسمیت با آهنگ «با من بمان»
نامزد‌ها: ایگی آزالی و چارلی ایکس سی ایکس با آهنگ «رویایی»، سیا با آهنگ «چلچراغ»، تیلور سوییفت با آهنگ «تکان»، مگان ترینر با آهنگ «همه چیز درباره رییس»

بهترین ترانه سال: برنده، سم اسمیت با آهنگ «با من بمان»
نامزد‌ها: سیا با آهنگ «چلچراغ»، مگان ترینر با آهنگ «همه چیز در مورد رییس»، تیلور سوییفت با آهنگ «تکان»، هوزییر با آهنگ «منو ببر کلیسا»

بهترین آلبوم رپ: برنده، امینم با آلبوم «مارشال مدر»
نامزد‌ها: ایگی آزالی با آلبوم «کلاسیک جدید»، چایلدیش گامبینو با آلبوم «زیرا اینترنت»، کامون با آلبوم «هیچ کس نمی‌خندد»، اسکول بوی کیو با آلبوم «اوکسی مورون»، ویز خلیفه با آلبوم «بلاک هالیوود»

بهترین اجرای گروهی پاپ: برنده، ا گرید بیگ ولد و کریستینا آگیلرا با آهنگ «چیزی بگو»
نامزد‌ها:  ایگی آزالی و چارلی ایکس با آهنگ «خیالی»، کولد پلی با آهنگ «آسمان پر ستاره»، آریانا گراند، جسی جی و نیکی می‌نجا با آهنگ «بنگ بنگ»،  که‌یتی پری و جوسی جی با آهنگ «اسب سیاه»

بهترین آلبوم سبک آلترنتیو: برنده، سنت وینسنت با آلبوم «سنت وینسنت»
نامزد‌ها:  آلت جی با آلبوم «همه چی تویی»، آرکاده فایر با آلبوم «انعکاس»، کیج الفنت با آلبوم «ملوفوبیا»، جک وایت با آلبوم «لازارتو»

بهترین ترانه راک: برنده، پارامور با آهنگ «جالب نبود»
نامزد‌ها: بک با ترانه «ماه آبی»، بلک کیز با ترانه «تب»، رایان ادمز با ترانه «گیمینگ سامتینگ گود»، جک وایت با ترانه «لازارتو»

بهترین ترانه سبک کانتری: برنده، گلن کمبل با ترانه «قرار نیست تورو از دست بدم»
نامزد‌ها: کنی چسنی با ترانه «کودکان آمریکا»، میراندا لمبرت با ترانه «اتوماتیک»، اریک چرچ با ترانه «وطنم را به من بازگردان»، تیم مک گرا و فیت هیل با ترانه «بازگشت به مادر»

بهترین آلبوم سبک آربن معاصر: برنده، فه‌رل ویلیام با آلبوم «دختر»،
نامزد‌ها: ژین آیکو با آلبوم «سیل اوت»، بیانسه با آلبوم «بیانسه»، کریس برون با آلبوم «ایکس»، مالی موزیک با آلبوم «مالی ایز»

بهترین آلبوم لاتین: برنده، روبن بلادز با آلبوم «تانگوس»
نامزد‌ها: کامیلا با آلبوم «الیپس»، لیلا دونز، نینا پاستوری و سولیداد پاستوروتی با آلبوم «رایز»، جوانز با آلبوم «لوکو دی آمور»، مارکو آنتونیو سولیس با آلبوم «گراسیاس»

بهترین تراک صوتی برای رسانه تصویری:  برنده، فیلم «یخ زده»
نامزد‌ها: امریکن هاستلر، نگهبانان کهکشان، گت آن آپ، گرگ وال استریت،

هترین ترانه آر‌اند بی:  برنده، جی زی و بیانسه با ترانه «مست عشق»
نامزد‌ها:  آشر با ترانه «گود کیسر»، کریس برون، آشر و ریک روس با ترانه «شعله نو»، لوک جیمز و ریک روس با ترانه «آپشنز»، ژینو آیکو با ترانه «بد‌ترین»

بهترین آلبوم آر‌اند بی: برنده، تونی براکستون و بیبی فیس با آلبوم «عشق، ازدواج و طلاق»
نامزد‌ها: برنهوفت با آلبوم «ایسلندر»، آلو بلاک با آلبوم «روحت را‌‌ رها کن»، رابرت گلاسپر با آلبوم «بلک ریدیو تو»، شارون جونز و دپ کینگز با آلبوم «به مردم آنچه را که می‌خواهند بده»
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1393 - 14:32

دیدگاه‌ها

سه شنبه 21 بهمن 1393 - 16:10

سیا با آهنگ چلچراغ! :)
من چند تا کار از همین سم اسمیت شنیدم یکیش همین Stay with me واقعا در حد یکی دو بار گوش دادنه فقط نه در حد اسکار
البته موسیقی سلیقه ایه ولی خیلی بی سلیقه هستن اینا

سه شنبه 21 بهمن 1393 - 19:31

اقا این sam smith هم مثل خیلی ها معمولیه اصلا کلاس جهانی شدن نداره من نمیدونم ما با حضور چند نفر از خواننده های خوب پاپ کشورمون چرا باید از دیدن امثال sam smith ذوق بکنیم واقعا جای ما خالی بود هنرمندای ما توان جهانی شدن رو دارن البته نه همشون

چهارشنبه 22 بهمن 1393 - 23:34

به نظرم بهتر بود بنویسید «بزرگان [صنعت] موسیقی دنیا ...».
اینها کارشون با «بزرگان [هنر] موسیقی» خیلی فرق داره.

پنجشنبه 23 بهمن 1393 - 03:30

از تو ایران فقط سیروان لیاقت حضور تو این مراسم رو داره ،درضمن سم فوق العادس ،شما که میگید سم آهنگهاش در حد یکی دوبار گوش دادن هستن سخت در اشتباهید چون آهنگعای سم خیلی ساده اما قابل تفکر هستند ،همین آهنک بمون بامن بسیار ترک جالبیه ،آهنگ لوستر از سیا هم فوق العادس ،و همینطور good kisser از usher،همین آلبوم گروه beck رو برید گوش کنید ،مخصوصا آهنگ صبح ،واقعا عالیه عالییی.اما عجیب این بود که تیلور سویفت عزیز و iggy azaelaهیچ نقشی تو این برنامه نداشتن خیلی عجیب بود!به هر حال امیدوارم یه روز سیروان خسروی بتونه باز هم یه کار بده بیرون که جهانی بشه ،مثل نه نرو ،یا ساعت ۹

جمعه 24 بهمن 1393 - 13:17

کاش آهنگ های اسکا رو برای دانلود می زاشتین

چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 05:04

سم اسمیت بیشتر برای شعراشه که سم اسمیته.
سیروان هم 99 درصد کارهاش چه از لحاظ شعر و چه از لحاظ آهنگ و چه از لحاظ ویدئو و چه از لحاظ تنظیم تقلیده.
حالا اگه توی ایران یه مقدار این مدل تنظیم جدیده ، دلیل نمیشه بگیم سیروان توانایی ی جهانی شدن داره.
این کارایی که ایشون میکنه جهان ازشون گذر کرده.
کارهای بهتر از ایشون رو تازه کارا توی کشورهای کم امکانات تر از ما دارن انجام میدن.
یه سری به فروم های بین المللی بزنید می فهمید چی میگم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اسکار موسیقی در دستان «سام اسمیت» | موسیقی ما