برنامه یاد بعضی نفرات
 
سی‌امین جشنواره موسیقی فجر
ارکستر شهر تهران به رهبری نادر مشایخی و با خواننندگی مختاباد روی صحنه رفت
موسیقی ما - ارکستر فرهنگی شهر تهران به رهبری نادر مشایخی، در نخستین حضور خود در جشنواره موسیقی فجر، درحالی به صحنه رفت که یک عضو شورای شهر تهران به‌عنوان خواننده با آن همراهی می‌کرد.

در این اجرا که عصر روز جمعه 24 بهمن به‌ عنوان نخستین اجرای تالار وحدت در نخستین روز از سی‌امین جشنواره‌ی موسیقی فجر به صحنه رفت، ارکستر فیلارمونیک خانه هنرمندان ایران (ارکستر شهر تهران) که 29 دی‌ماه موجودیت خود را اعلام کرده است، در ابتدا به نواختن سرود ملی پرداخت که پیش‌تر احتمال اجرای آن توسط یکی از ارکسترهای خارجی حاضر در جشنواره مطرح شده بود.

در ادامه نیز با حضور عبدالحسین مختاباد – عضو شورای اسلامی شهر تهران – به روی صحنه، قطعه‌ی «شهیدان خدایی»، ساخته‌ی هوشنگ کامکار، با شعری از مولانا اجرا شد. پس از آن، با خروج مختاباد، تا پایان بخش نخست اجرا، 6 اثر دیگر از ساخته‌های بتهون، باخ و باتیست لولی (مارش ترکی) اجرا شد.دومین روز جشنواره موسیقی فجردر بخش دوم اما نادر مشایخی پس از استراحتی ربع ساعته، با کمک عصا و به سختی بر صحنه حضور یافت، ارکستر را در ادامه‌ی کار، به‌ صورت نشسته بر روی صندلی رهبری کرد.

در این بخش علاوه بر آثاری از آروو پرت، گابریل فوره، پرو کوفیف و شوستاکوویچ، اثر معروف مرتضی‌خان نی‌داوود (پیش‌درآمد اصفهان) که با تیتراژ سریال «هزاردستان» برای علاقه‌مندان موسیقی ایران شناخته شده است، با خوانندگی عبدالحسین مختاباد اجرا شد.

برای قطعه‌های متنوع این بخش، علاوه بر سازهای زهی، بادی و کوبه‌ای ارکستر، سازهای ایرانی چون کمانچه، قیچک، نی، دف، تنبک و شورانگیز نیز به‌طور متناوب به‌ کار گرفته شدند.

صدیق تعریف و محمد سریر، از هنرمندان حاضر در اجرای ارکستر فرهنگی شهر تهران بودند؛ ارکستری که اعلام شده با حمایت شهرداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران، معاونت امور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند و بیژن کامکار نیز از دیگر سولیست‌های آن است.


عکس‌های لیلی شاهوردی از اجرا این گروه را اینجا ببنید ...
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1393 - 14:22

دیدگاه‌ها

یکشنبه 26 بهمن 1393 - 09:07

وقتی اسم ارکستر میاد همه خوشحال میشیم

یکشنبه 26 بهمن 1393 - 09:27

چه اصراری است این آقا که به هر دلیل توان ایستادن ندارد ارکستر را رهبری کند؟ قحط الرجال شده؟

یکشنبه 26 بهمن 1393 - 13:41

موسیقی ما، فکر کنم منظورتون از سولیست ارسلان کامکار هست نه بیژن کامکار
در ضمن آقای اسکندر کسی که 30 سال اتریش درس خونده و رهبر اکستر سمفونیک تهران هم بوده رو کم میشه پیدا کرد تقریبا رهبر با تجربه از تعداد انگشتان دست هم در ایران کمتره
بنابراین بله ایشون رهبری میکنند چون قحط الرجاله به قول شما !

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر شهر تهران به رهبری نادر مشایخی و با خواننندگی مختاباد روی صحنه رفت | موسیقی ما