برنامه یاد بعضی نفرات
 
دیداری غیرمنتظره با «محسن چاوشی» در چند سکانس پراکنده؛
دموکراسی یک نفره ...
موسیقی ما - چشم‌هایتان را ببندید و تصور کنید که در یکی از کوچه پس کوچه‌های اطراف بیمارستان آتیه تهران، در معمولیترین خانه‌ای که می‌توانید فکرش را بکنید، در استودیویی که قبلا‌ها اسمش «۱۰۳RECORD»» بود نشسته‌اید و رو به روی شما شخصیتی نشسته که جریان فکری و احساسی بسیاری از دوستداران موسیقی را سمت و سو می‌دهد.

او این روز‌ها شب و روزش با پسرش می‌گذرد و از اینکه توانسته «زانکو» را از یک بیماری سخت نجات دهد، کلی انرژی خوب و مثبت دارد. شاید همین انرژی «پسرش» بود که باعث شد او با «پاروی بی‌قایق» بازار پاپ را تسخیر کند و حتی سخت‌گیر‌ترین منتقدان موسیقی را هم وادار کرد به احترامش بایستند و کلاه از سر بردارند.

 اگر دوست دارید ابعاد شخصیتی این هنرمند را از زاویه‌ای که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده ببینید، وسط خال زده‌اید و مطمئن باشید بعد از خواندن این مطلب با نگاهی باز‌تر می‌توانید به کشف اسرار آثار چاوشی بپردازید. هر چند شاید در اواخر این مطلب به یک باره سر و کله خود این خواننده هم پیدا شد و درباره آینده و اتفاقات پیش رو برای سال جدید، حرفهایش را زد و باز هم ناپدید شد. پس اصلا فکرش را هم نکنید که این مطلب را نیمه کاره‌‌ رها کنید و بروید.

* دموکراسی یک نفره
محسن چاوشی یک «چریک» به تمام معناست. او همیشه و در همه حال خودش تصمیم اصلی را می‌گیرد و یک تنه جلو می‌رود و خواسته‌هایش را عملی می‌کند. از همه دور و بری‌هایش نظرمی‌خواهد ولی تصمیم نهایی را خودش می‌گیرد. دموکراسی برای او همیشه مفهومی در حد «مشاوره‌های گروهی» را دارد و تصمیم نهایی را خودش می‌گیرد. چه آن زمان که در اتاق سه در چهار منزل پدری‌اش در خیابان آذربایجان تهران «علی سنتوری» را برای داریوش مهرجویی خواند و دیگر مهر ممنوعیت را از نام خودش برداشت و چه حالا که «میلیونر» ‌های بالاشهری هر روز برای به دست آوردن‌اش «میتینگ» ‌های دو سه نفره در رستورانی در تجریش به پا می‌کنند و او هرگز در این جلسات حاضر نمی‌شود. او حتی حاضر نیست پای قراردادهای کلان کاری‌اش برود و همیشه آدم‌هایی را به عنوان نماینده می‌فرستد. قراردادهایی که زندگی‌اش بستگی مستقیم به آن‌ها دارد. حرف‌ها را می‌شنود و نظرات را می‌گیرد. بدون مواجهه حضوری با افرادی که در دور و بر‌ش هستند و فقط با تکیه بر حرفهایی که زده شده تصمیم نهایی را خودش می‌گیرد. خودش در یک فرآیند پیچیده تصمیم می‌گیرد که با چه کسی کار کند و با چه کسی نکند. و عجیب است که این فرآیند پیچیده تا به امروز توانسته یک مسیر هنری صعودی را برای او در پی داشته باشد. «چریک»‌ها همیشه به شجاعت و بی‌پروا بودن شهرت دارند و همین «دموکراسی‌های یک نفره»شان است که به آن‌ها اجازه زندگی و پیشرفت را می‌دهد.

* اصالت
دورو بری‌هایش همیشه از او به عنوان شخصیتی خوش مشرب نام می‌برند. یک جنوبی خونگرم که به شدت مبادی آداب است و خدا نکند یک روز مهمانش شوی. خودش به تنهایی بهترین پذیرایی را از تو می‌کند. اهل پذیرایی‌های لوکس و تجملی نیست و همیشه در پذیرایی‌هایش ردی از «اصالت» را می‌شود کشف کرد. تعارفی بودن را بزرگ‌ترین عیب ایرانی‌ها می‌داند و راحت کارش را می‌کند و اصولا با خودنمایی میانه‌ای ندارد.

شاخصه‌ای که در اکثر آثارش نیز به خوبی قابل درک و حس کردن است و «راحت» و «ساده بودن» فضای کار‌هایش باعث شده عمده مخاطب عام طرفدار کار‌هایش بتواند به خوبی با قطعات محسن چاوشی ارتباط برقرار کند. ه‌مان طور که ساده نویسی یکی از اصول اولیه داستان نویسی است، فضای واقعی و بدون اغراق و قابل درک بودن آثار موسیقی را هم باید یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین اصول در جامعه موسیقی ایرانی دانست. جامعه موسیقی‌ای که طرفدارانش به شدت سطح سلیقه‌شان پایین آمده و نبودن خوراک خوب و قابل دفاع باعث شده که ذائقه آن‌ها درگیر پدیده‌ای به نام «سطحی پسندی» شود و معدود چهره‌هایی چون محسن چاوشی و احسان خواجه امیری و... در این بین توانسته‌اند با تفکر و ایده‌هایی بکر، فاصله‌ای محسوس را با دیگر رقبا داشته باشند.

* وسواس
همان قدر که محسن چاوشی چندان توجهی به محیط پیرامون خود در محل کارش نیست و عمدتا فضایی شلوغ و نامرتب را در محل کار این هنرمند شاهد بوده‌ایم، به میزان جنون آمیزی باید این هنرمند را در بحث‌های کاری و تولید و پخش آثارش یک خواننده وسواسی دانست. محسن چاوشی بار‌ها در ساختن ملودی و تنظیم آن با آزمون و خطا جلو می‌رود.

همیشه سعی می‌کند بهترین حالت و در قوی‌ترین نوع ممکن آثارش را در اختیار مخاطبانش بگذارد و در این بین همچنان برمبنای اصول دموکراسی یک نفره اش پیش می‌رود. تجربه ثابت کرده آثاری که از این هنرمند توانسته مورد نظر و مورد توجه جامعه مخاطبان‌اش قرار بگیرد آثاری بوده‌اند که چاوشی درانزوا و تنهایی‌اش ساخته است. آثار عمدتا عاشقانه و تلخی که راوی آن‌ها عاشق بحران زده ایست که تجربه تلخ‌اش را روایت می‌کند و همین نوع روایت و ریزه کاری‌های خاص چاوشی است که بر خی اوقات آثاری را پدید می‌آورد که سالهای سال در موردشان بحث می‌شود. آثاری مثل «دیوار بی‌در» که چاوشی در بد‌ترین حالت روحی خود ساخته. قطعه‌ای تلخ و «وهم آلود» که مربوط به دورانی از زندگی خصوصی او می‌شود که به گفته خودش تلخ‌ترین اتفاقات را در حال تجربه کردن بود. وسواس چاوشی در نوع تنظیم و ملودی و حتی سرایش ترانه این اثر نشان دهنده این است که این خواننده راهش را پیدا کرده و در اصطلاح رگ خواب مخاطبش را در دست دارد.

* پیچیدگی
مثال موضوعی این سرفصل را باید در قطعاتی چون «قطار»، «جوابم نکن» و همین قطعه «وصیت» در آلبوم آخر چاوشی پیدا کرد. برخی آثار این خواننده هستند که برای درک و فهم آن‌ها باید زمان بگذرد. «هیت»‌هایی که عمدتا کمتر پیش می‌آید در جامعه طرفدارانش مهجور باقی بماند و شنیده نشود. یعنی پیچیدگی‌های کلامی و ملودیک این آثار به قدری هیجان کشف رموز آن را بالا می‌برد که مخاطبان وی هر چقدر وارد این فضای رمز آلود می‌شود بیش از پیش می‌تواند به نتایج جدیدی دست پیدا کند. چاوشی درباره این بُعد شخصیتی‌اش گفته: «من ترجیح می ‏دهم یک «چاه» بى‏نام و نشان که ۲۵۰ متر عمق دارد باشم، نه دریایى که عمق آن ۲۰ سانتی‌متر است. در این پنج سال، از نظر خودم هیچ کار خاصى انجام ندادم ولى باز هم وقت کم آوردم. اصلاً بهتر است بگویم در این پنج سال فقط تجربه کردم. سعى کردم در ملودى‏سازى حرکت تازه‏ اى داشته باشم. تلاشم این بود که با هر کارى مخاطبم را غافلگیر کنم اما او باز هم مرا بشناسد و قبول داشته باشد. از طرف دیگر روى صدایم به شدت کار کردم. سعى کردم از فضایى که به من نسبت مى‏ دادند، فاصله بگیرم.» در این بخش بلوغ فکری ترانه سرای اصلی این هنرمند یعنی «حسین صفا» را نیز نباید نادیده گرفت. ترانه سرایی که بدون هیچ حاشیه و «پُز»‌های متداول این قشر که عمدتا در پی کاراکتری ویژه و شعار زده هستند، هویت مستقلی را به وجود آورده و به مرور به پختگی قابل توجهی نیز دست پیدا کرده است. «وصیت» آخرین نمونه از این تکامل ایدئولوژی در این ترانه سراست که ترکیب آن با لحن و صدای چاوشی، یکی از پیچیده‌ترین آثار حوزه موسیقی در کشور را ظرف سالهای اخیر بوجود آورده است.

* مگر می‌شود؟
می‌گویند از اجرای زنده فراری است و «می‌ترسد» که چشم در چشم مخاطبش، بخواند و صدایش با افکت‌ها و نرم افزارهای صداسازی ساخته و پرداخته شده است و اگر کنسرت بگذارد، دیگر بُتی از او نمی‌ماند. «ترس» را از شاخصه‌های انکار ناپذیر شخصیتی چاوشی در مواجهه با دوستدارانش می‌دانند و خودش هم هرگز جواب درستی درباره این موضوع نداده است. اما کسانی که اجرای زنده او را در استودیو دیده‌اند با قاطعیت اعتقاد دارند که اجرای زنده چاوشی بسیار قوی‌تر و زخمی‌تر از صدایی ست که تا کنون از او در سیستم‌های صوتی شنیده‌اند. چاوشی را فردی جاه طلب در بهترین بودن می‌دانند واینکه باید کنسرتش به اندازه‌ای با بقیه اجراهای زنده در کشور فرق داشته باشد که او راضی شود و روی سن برود. اتفاقی که همچنان با گذشت سالهای زیادی هنوز رخ نداده و همین باعث شده ولع دوستداران این خواننده برای حضور در سالن اجرای زنده وی آرام آرام به ده سالگی نزدیک شود و این حسرت ده ساله هنوز هم معلوم نیست که تا چه زمانی قرار است ادامه پیدا کند. حسرتی که با انتشار آلبوم جدید و اتفاقات مهم و استقبالی که از آن شد، بیش از پیش به چشم آمده و انتظارات را از وی بالا برده است؛ انتظاراتی که قضاوت در مورد او را برای آلبوم بعدی‌اش سخت و دشوار کرده است.

* پاروی بی‌قایق
واکنش‌ها و اتفاقات حول و حوش آلبوم «پاروی بی‌قایق» به قدری در رسانه‌های مختلف زیاد بود که باعث شد بسیاری از رسانه‌های مهم کشور نیز به این آلبوم به طرزی ویژه بپردازند و همین باعث شد بازتاب‌های آن آلبوم از آن چیزی که همگان فکرش را می‌کردند، بیشتر و بیشتر شود. چاوشی درباره این سکوتش و عدم اظهار نظر درباره آلبوم «پاروی بی‌قایق» اعتقاد دارد: «من حرفم را با آثارم می‌زنم. دلیلی برای حرف زدن ندیدم. چرا باید درباره کاری که منتشر شده حرف زد؟ هر کسی با توجه به برداشتی که از آثار من دارد می‌تواند در مورد‌ش فکر کند. دلیلی ندارد بخواهم با حرف زدن درباره یک اثر بخواهم جریان فکری خودم را به مخاطبم تحمیل کنم؟»

* «چ» مثل «چنگیز»
در ماه‌های گذشته و پس از انصراف چاوشی از حضور به عنوان خواننده فیلم «چ» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی کیا» حرف و حدیث‌ها درباره این خواننده بیشتر و بیشتر شد و رسانه‌های سینمایی عمدتا با ذکر برخی دلایل لغو این همکاری، باعث شدند که بار دیگر این خواننده در راس اخبار هنری کشور قرار بگیرد. چاوشی ولی باهوش‌تر از این مسائل بود و با زیرکی تمام بار دیگر سکوت اختیار کرد تا خیلی زود موج حاشیه‌ها از دور و بر او برچیده شوند. او به فاصله کمی از این اتفاقات روی صفحات شخصی‌اش، خبر تولید آلبوم جدیدش را لو داد و اعلام کرد که آلبوم «چنگیز» آلبوم جدید اوست. خبر با سرعت نور در رسانه‌ها منتشر شد و خیلی زود همه گیر شد. چاوشی درباره دلیل این تصمیمش برای این نوع اطلاع رسانی درباره آلبوم خود می‌گوید: «دلیل خاصی نداشت. آلبوم بعدی من نامش «چنگیز» است و آلبوم محبوب من نیز هست. تفکر و زمان زیادی را صرف آن کرده‌ام و مشغول کار روی آن هستم. هنوز خیلی کار داریم. فعلا فقط خود قطعه چنگیز حاضر شده و چند اتود و ماکت و کارهای اولیه. برای این آلبوم فکر‌های زیادی دارم. هنوز خیلی کار داریم. فعلا فقط خود قطعه چنگیز حاضر شده و چند اتود و ماکت و کارهای اولیه. برای این آلبوم فکر‌های زیادی دارم.»

* بهروز صفاریان
مدت هاست که نام «بهروز صفاریان» در کنار «محسن چاوشی» ذکر و اعلام می‌شود که همکاری مشترک این دو چهره رنگ واقعیت به خود گرفته است. اما این همکاری در آلبوم «پاروی بی‌قایق» اتفاق نیفتاد و از آنجایی که پیش از انتشار این آلبوم خبر همکاری این دو در رسانه‌ها منتشر شده بود، مشخص نشد که چرا بهروز صفاریان در آن آلبوم حضور نداشت. اما اطلاعات و اخبار رسیده درباره آلبوم جدید این خواننده حاکی از آن است بالاخره همکاری این دو چهره در آلبوم بعدی یعنی «چنگیز» به قطعیت رسیده و خود چاوشی نیز در این باره می گوید: «بله بهروز صفاریان نظارت و مدیریت بخش تنظیم‌های این آلبوم را بر عهده دارند.»

* دیگران
حتما بزرگ‌ترین علامت سوال برای آلبوم «چنگیز» همکاران چاوشی در این آلبوم است و اینکه هنوز نام و جزئیات آن‌ها اعلام نشده است. اما اگر دوست دارید درباره همکاران چاوشی در این آلبوم بدانید، باید خدمتتان عرض کنیم که در این آلبوم «حسین صفا» مثل بقیه آثار چاوشی به عنوان ترانه سرا حضور دارد و بقیه همکاران هم تا حدودی مشخص شده‌اند. بهروز صفاریان چهره‌هایی مثل پدرام کشتکار، فرشاد حسامی، شاهرخ پورمیامین و... را برای بخش تنیم کننده‌ها در نظر گرفته است. شعر «علی اکبر یاغی تبار» هم در قطعه «چنگیز» استفاده شده است. البته هنوز هم امکان حضور چهره‌های جدید در آلبوم هست چهره‌های جدید دیگری هم به این لیست اضافه خواهند شد. کلیه ملودی‌ها را هم خود محسن چاوشی ساخته است.

* فرق‌های «چنگیز»
چاوشی برای آلبوم جدیدش کلی فکر کرده و انرژی صرف کرده و همین باعث شده پیش بینی‌ها برای تولید یک اثر خوب، بیشتر و بیشتر شود. این خواننده درباره فرق‌های «چنگیز» با بقیه آثارش می‌گوید: «برای این آلبوم خیلی فکر شده. تفکرات عمیق تری در این آلبوم جاری است. خیلی روی جزئیاتش در حال فکر کردن هستیم. سعی من این بوده که فضای کلی آثارم را در این آلبوم را به کلی عوض کنم. ولی در کل آلبوم «چنگیز» آلبوم محبوب من است.»
منبع: 
ماهنامه «تجربه»
تاریخ انتشار : شنبه 15 فروردین 1394 - 03:56

دیدگاه‌ها

شنبه 15 فروردین 1394 - 11:41

ادب و اخلاق فوق العاده کارنامه هنری عالی... آدم لذت میبره هر آلبوم کلی متفاوت و قویتر از آلبوم قبلی . فقط محسن جان تو زمینه ملودیهات تک نفره جلو نری بهتره. به امید انتشار آلبوم جدیدت..

شنبه 15 فروردین 1394 - 11:52

سلطانه دیگه کاریش نمیشه کرد

شنبه 15 فروردین 1394 - 11:56

محسن چاوشی واس ماست یعنی کلیش ماس ماست !!!! الان بعضی ها میان دوباره جریان تفکرات بیهوده و نخ نما شون رو تو پست چاوشی پیاده میکنن !!! :) به این دسته از افراد نا آگاه می گویند !!!

شنبه 15 فروردین 1394 - 12:11

چاوشی بیاد عطسه هم کنه با کلی افکت و ..... ما لذت میبریم و تا آخر پشتشیم. کنسرت هم نمیخوایم مثل بعضی ها تو ورزشگاه با اجرای ضعیف که همه رو مردم بخونن و اونطور که تو اهنگ هست نتونن اوج بگیرن و صداشون در نیاد(به این میگن افکت که صدارو ببری بالا تو موزیک اونوقت نتونی زنده اجرا کنی نه صدای محسن) همین که آلبوم میاد و استقبال میشه و لذت میبریم و بقیه از حسودی میترکن واسمون بسته .
چنگیز که بیاد ، خیلی ها باید خدافظی کنن

شنبه 15 فروردین 1394 - 12:16

با این که شخصا کارای چاووشی رادوست دارم ولی کلا این مطلب فقط تعریف و تمجید بود

دوشنبه 17 فروردین 1394 - 08:52
Ali Saaaaaaaaaa ( I My Self am The 13 ) من خود آن سیزدهم )

خوب کسی که خوبه باید تعریف کرد دیگه. نمیشه بد گفت که!!!!!!!

91.99.189.24
شنبه 15 فروردین 1394 - 12:21

موضوع کنسرت به راحتی قابل حل است اگر آقای چاوشی سالن های داخل ایران را قبول ندارند می توانند با یک سرچ ساده بهترین سالن های دنیا را برای چند سانس هم که شده بگیرند و این طلسم را بشکنند !!!

شنبه 15 فروردین 1394 - 13:41

این که خیلی قدیمی بود

شنبه 15 فروردین 1394 - 13:45

یه کم دیگه ازش تعریف میکردی!! والله!جوری تعریف و تمجید میکنید که آدم شک میکنه!بت نسازید خواهشا! با آرزوی موفقیت برای آقا محسن

شنبه 15 فروردین 1394 - 14:14

باز هم تبلیغات برای محسن چاووشی

شنبه 15 فروردین 1394 - 14:20

مگه زانکو بیمار شده بود؟!!!

شنبه 15 فروردین 1394 - 14:26

این متن رو قبلاً خونده بودم.
البته با تشکر از موسیقی ما که این مطلب رو قرار داد.
چریک محبوب محسن چاوشی
چنگیز

شنبه 15 فروردین 1394 - 14:27

خیلی دوسش دارم
بهترینه

شنبه 15 فروردین 1394 - 14:33

چریک محبوب...محسن چاوشی
هر عطسه اش خیلی هارا مریض می کند.
یه روزمیام و باهات ملاقات میکنم.
به امید کنسرت بزرگ محسن چاوشی و انکار حرف های یاوه گویان

شنبه 15 فروردین 1394 - 14:35

برای محسن یگانه هم چنین کاری انجام بدین

شنبه 15 فروردین 1394 - 19:54
Qasem Dalirian

محسن یگانه نیازی به "بادنجان دور قاب چین" نداره .

5.236.253.131
شنبه 15 فروردین 1394 - 15:26

محسن چاوشی کبیر هنرمندیه که نظیر اون رو دیگر تاریخ موسیقی ایران به خود نخواهد دید و در اینده چهره های جدید و با استعداد موسیقی حتی به درصدی از محبوبیت و شهرت وی دست نخواهند یافت و همین الان هم اگر محسن چاوشی موسیقی رو ببوسه و بزاره کنار بازم تا دنیا دنیاس در کشورمون خواننده و هنرمندی در سطح محسن چاوشی پدید نخواهد امد!!!همین الان پرادعاترین و مثلا به گفته ی خودشون بهترین خوانندگان ایران در حسرت این هستن که فقط یک روز جای چاوشی باشن و محبوبترین بودن رو تجربه کنن ولی همین یک روز هم برای اونا مانند یک ارزوی دست نیافتنی میمونه!! امثال خواجه امیری ها و یگانه ها و دیگر خوانندگان پرادعا حاضرن تمامی شهرت خودشون تا به امروز رو از دست بدن ولی فقط و فقط یک درصد محبوبیت استاد چاوشی رو داشته باشن !!! درود بر محسن چاوشی کبیر سلطان قلبها و اقای خاص موسیقی ایران و اقای نابغه و امپراطور و صدایی به وسعت ایران و سلطان احساس!!!

شنبه 15 فروردین 1394 - 23:29
ابوالفضل (اسطوره موسيقي ايران : احسان خواجه اميري)

يگانه و خواجه اميري ميخوان جاي چاووشي باشن؟؟؟
عمرا اگه حاضر باشن اجراي زنده رو با افكت عوض كنن :||||||||

2.177.189.109
شنبه 15 فروردین 1394 - 23:31
Qasem Dalirian

"خیزی هر کس به دهان خودش مزه می دهد ."

46.100.170.31
یکشنبه 16 فروردین 1394 - 00:54
علی-طرفدار آقای خاص

خوب نوشتی ولی آخراشو خراب کردی.

2.186.143.199
شنبه 15 فروردین 1394 - 16:20

چریک به تمام معنا........
و اما کسانی که اجرای زنده او را در استودیو دیده‌اند با قاطعیت اعتقاد دارند که اجرای زنده چاوشی بسیار قوی‌تر و زخمی‌تر از صدایی ست که تا کنون از او در سیستم‌های صوتی شنیده‌اند......
مرسی برای بودنت..........

شنبه 15 فروردین 1394 - 16:20

در کل آلبوم «چنگیز» آلبوم محبوب من است.»

با این جمله، محسن چاوشی داره برای خواننده های دیگه خط و نشون میکشه که این بار با قدرتی مضاعف وارد گود میشم.

امسال سال موسیقیه.

شنبه 15 فروردین 1394 - 18:30

واقعا با اين مطلب به طرفداراي چاووشي شك ميكنم :||||||||||
كاش طرفداراشم مثه خودش بودن :)
اميدوارم آلبوم چنگيزم تعريف الكي نباشه مثه خيلياي ديگه....
معدود چهره‌هایی چون محسن چاوشی و احسان خواجه امیری و... در این بین توانسته‌اند با تفکر و ایده‌هایی بکر، فاصله‌ای محسوس را با دیگر رقبا داشته باشند.
اينم خب براي بعضيا كه كلمه ي تكرار رو تازه معلم بهشون ياد داده.(ح.چ)

یکشنبه 16 فروردین 1394 - 00:07
مهدی R25

عزیزِ برادر
معلومه کلماتی همچون "معدود"و"ایده های بکر"و"فاصله ی محسوس"و... رو تازه از پیک نوروزیت استخراج کردی!!!
تو اون پستم گفتم من موندم چجوری تو رو تا حالا ماشین زیر نگرفته؟؟
نظراتی که هر شخص میده میتونه نوع و جهت فکری اون فرد رو نشون بده.دیگه پایان این نظرم رو باز میذارم خودتون قضاوت کنید درمورد نظرات

37.152.173.107
یکشنبه 16 فروردین 1394 - 00:56
علی-طرفدار آقای خاص

ان شاءالله که چنگیز بهتر از پاروی بی قایق خواهد بود.ممنون

2.186.143.199
یکشنبه 16 فروردین 1394 - 01:35
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

اتفاقا من با اون جاش که محسن و با احسان جفت کردن مشکل دارم
حداقل یه ویرگولی یه کامایی یه قدر مطلقی چیزی میذاشتید ...

آخه چرا :l

2.183.134.34
شنبه 15 فروردین 1394 - 19:29

کاملا مطلب یک طرفه و اغراق آمیزی بود . همین تعریفهای غلو آمیزه که باعث عدم پیشرفت محسن چاوشی شده

شنبه 15 فروردین 1394 - 19:44

محسن چاوشی و دیگر هیچ...
ارزش گذاشتن برای مخاطب رو باید ازش یاد گرفت
دمت گرم محسن خان

شنبه 15 فروردین 1394 - 19:51

به قول یکی از دوستان چاوشی احتیاجی به سوت و جیغ و کف دختران نوجوان یا گرفتن پول مردم واسه چند ساس کنسرت نداره ... محسن چاوشی اگه روزنامه رو هم برداره بخونه ما کیف میکنیم ..مهم صداشه که ایشالا تا هزارسال زنده باشه و واسه ما بخونه

شنبه 15 فروردین 1394 - 23:54
مهدی R25

عافَرَن !
محسن چاوشی اگه روزنامه هم برداره بخونه ما کیف میکنیم...

37.152.173.107
یکشنبه 16 فروردین 1394 - 22:35
MKOB

واقعا اگه چاوشی روزنامه بخونه شما حال میکنین؟تو ایران فقط خواننده هایی مثل استاد اصفهانی و احسان خواجه امیری صدای خوبی دارن.ای کاش برای بزرگ بودن چاوشی دلیل دیگه ای رو میاوردی.

151.238.83.46
دوشنبه 17 فروردین 1394 - 14:08
علی-طرفدار آقای خاص

MKOBجان حالا اینا یه چیزی گفتن...شما منظورت چی بود؟چاوشی بد میخونه¿

2.186.143.199
سه شنبه 18 فروردین 1394 - 04:14
MKOB

علی آقا چاوشی خیلی خوب میخونه.به نظر من چاوشی تنها خواننده ای هستش که آلبوم به آلبوم داره بهتر میشه.فقط تنها مشکلش اینه که داره به حسین صفا وابسته میشه و موفق شدن آلبوم هاش به اون بستگی داره.

151.238.29.182
سه شنبه 18 فروردین 1394 - 14:30
علی-طرفدار آقای خاص

از سال 82تا الان حسین صفا با چاوشی بوده.اوج همکاریش با صفا پرچم سفید بوده.تا آخر هم فکر کنم باهاش خواهد بود.تو این آلبوم هم شاید نقشش کم رنگ تر بود.فقط الان یه نفرو میخوایم.اونم امیر ارجینیه

2.186.143.199
شنبه 15 فروردین 1394 - 22:13

محسن هنرمند خوبیه ولی تو رو خدا واسه قلمتون ارزش قائل بشید فقط تعریف نکنید.شما دارید واسه خودتون محبوبیت بین طرفدارای چاوشی کسب میکنید.این مقالات چرا نمیخواید قبول کنید که بچه های متولد دهه هشتادم الان واسه خودشون کسی شدن و خوراک موسیقی خوب میخوان تا اهنگای واقعا مستهجن و گوش نکنن. منتقد باید خیلی از موسیقی حالیش باشه.شما دارید بت میسازید واین واقعا سمه محسن صدا صدای خودشو چون کاملا پیشرفت تو خوندنش مشخصه. و کنسرت گذاشتن یا نداشتن مهم نیست ولی یه هنرمند باید رو استیج باشه.شما باید مخاطب هدف چاووشی و مشخص کنید و تعریف فن پیج ها معیار خوبی نیست محسن از اون ور بوم افتاده یه زمانی اهنگی مث غیر معمولی و میخوند توکوچه بازار شنیده میشد.ا لان شما میخواید وصیتو هیت بدونید کلا تعریفتون از هیت اشتباس.تعریفتون از ترانه خوب و تنظیم خوب و ملودی خوبم اشتباس. اصلا چریک به چه معناس چرا فقط از چاووشی این تعریفا میشه مگه ما دیگه خواننده صاحب تفکر نداریم .کلا منتقدای خیلی ترسوان و فقط یه سری تخریب یا تعریفه. این نوشته ها هیچ کمکی به موزیسین ما نمیکنه چون محسن به اندازه ی کافی محبوب هست .شما با نوشابه باز کردن فقط هر کاری که بکنن و تایید میکنید.

یکشنبه 16 فروردین 1394 - 00:58
علی-طرفدار آقای خاص

ممنون از نظرت.خوب بود.

2.186.143.199
دوشنبه 17 فروردین 1394 - 01:01
mehdei007

علی جان گاهی اوقات سکوت در برابر بعضی افراد نشان از نداشتن جواب یا تایید حرفشون نیست نشان دهنده ی سطح شعورشونه اگه ما نظری هم میدیم صرفا به خاطر محسن و طرفدارایی مث شماست وگرنه یه سری افراد متوهم خود بزرگ بین و خود برتر بین با تفکرات ماقبل لمپنیسم وضعیتشون مشخصه.

5.121.53.170
یکشنبه 16 فروردین 1394 - 01:29

یاد دیالوگ کارتون موش سرآشپز افتادم
که مامور بهداشت که بخاطر توانایی موش آشپز ،سر تعظیم فرو آورده بود، در آخر فیلم خطاب به موش میگه:
غافلگیرم کن

حکایت چاوشیست ها هم همینه
خطاب به آقای خاص محسن چاوشی : دوباره غافلگیرمون کن
مرسی

یکشنبه 16 فروردین 1394 - 02:36

الان چرا پای یگانه و خواجه امیری رووسط کشیدی؟حرفی زدیم بهت خدا نگهداره محسنتون روبراتون
چرا الکی تیکه میپرونی

کاش دوزار عین محسن اخلاق داشتین بعضیاتون ...واقعا خدا ادب رو توش تموم کرده ...هم با شخصیت هم با فرهنگ سرش به کار خودشه با دیگرانم کاری نداره

اتفاقا خیلیم به یگانه و خواجه امیری احترام میزاره

پس جوون مادرتون الکی واسه محسن بیچاره نزارید حرف درست کنن

تازه مرسیقی ما اول دستت درد نکنه دووم خیلی قدیمی بود متنت
مرسی

یکشنبه 16 فروردین 1394 - 04:18

یعنی بعد پاروی بی قایق محسن چاوشی کاری کرد که خیلیا به کرنش وادار بشن !
دیگه وقتی در اکثر سایت ها و مجلات و دیدگاه های مختلف
به محسن و البومش پرداخته میشه و تعریف میشه ازش
حرفی باقی نمیمونه!

دنیا دنیا محسن چاوشی "" اقای خاص ""

یکشنبه 16 فروردین 1394 - 10:18

چرا الکی شلوغ می کنید نه بتی ساخته شده نه تعریف الکی..واقعیت واقعیته ..ایها الناس بفهمید لطفا

یکشنبه 16 فروردین 1394 - 19:25

با افکت بی افکت,با کنسرت بی کنسرت,محسن جون من دیوانه وار دوستت دارم
بی صبرانه منتظر چنگیز هستیم...

یکشنبه 16 فروردین 1394 - 22:41

عاشقتم سلطان بی چون و چرای موسیقی ايران

سه شنبه 18 فروردین 1394 - 23:43

امیدوارم البومشون مثل همه ی آهنگایی تاحالا دادن عالی باشه و حسای جدیدی رو زنده کنه توی وجودمون
:)
یه هوادار جاستی(محسن یگانه)...

چهارشنبه 19 فروردین 1394 - 03:09
چهارشنبه 19 فروردین 1394 - 13:04
علی-طرفدار آقای خاص

ممنونم.منتظر نگاه هستیم

5.235.113.207
پنجشنبه 20 فروردین 1394 - 21:03

عالي بود موسيقي ما
براي خواننده هايي كه اصولي كارشونو انجام ميدن از اين بارسي ها بذارين كه همه بيشتر بشناسنشون
و اين دوئل هاي مسخره ي بين طرفدارا كه شديدا در كامنت هاي همين سايت هم ديده ميشه ، برطرف بشه
مرسي ؛)

دوشنبه 22 تیر 1394 - 14:15

باسلام
محسن چاوشی بهترین خواننده قرن ماست وبیشتر از موسیقی وصداش این شخصیتشه که باعث محبوبیت این هنرمند کشورمان میشه...کسی که به راحتی پیشنهاد های مالی بزرگ رو رد میکنه تا شخصیتش را حفظ کنه ومثل 99 درصد از خوانندگان لوده نباشه.....من هم متولد مرداد ماه هستم وچون متولیدن برج اسد خصویات خاصی رودارند وبیسار محبوب هستم خیلی راحت آقای چاوشی ونظراتش ودیدگاهش به زندگی را درک میکنم.......تو بهترینی ....آقای خاص....

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دموکراسی یک نفره ... | موسیقی ما