برنامه یاد بعضی نفرات
 
هنرمندان بررسی کردند
مسیر مسدود موسیقی پاپ در برج میلاد
موسیقی ما - این روز‌ها آنقدر سر به فلک کشیده‌ است که دیگر سر از پا نمی‌شناسد؛ حتی راضی نمی‌شود یادی از دوستان قدیمی داشته باشد. روزگارانی که چندان اسم و رسم و بازار پر رونقی نداشت و توانست با حمایت مردم و خوانندگان محبوبشان حرفی برای گفتن داشته باشد‌، کم کم به رونق رسید و اکنون برای اجرا در آن باید وقت گرفت و هزینه بسیاری کرد، ضمن آنکه باید از اهالی موسیقی پاپ هم نبود!

تقریباً اوایل تابستان سال گذشته بود؛ شهاب مرادی معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران با این مضمون که می‌ خواهد از موسیقی فاخر حمایت کند و آموزش را تخصصی نماید‌، اعلام کرد کلاس‌های موسیقی در فرهنگسرا‌ها «فعلاً» تعطیل می‌ شود. این اتفاق در حالی رقم خورد که در نیمه دوم سال ۹۳ با کاهش اجرای موسیقی پاپ در برج میلاد تهران و افزایش اجرای موسیقی‌های سنتی، در نظر گروهی این موضوع به حذف موسیقی پاپ از این برج تعبیر شد و در پی آن هم این تفسیر به واقعیت تبدیل شد و کمی بعد از اجرای موسیقی پاپ ‌در برج میلاد ممانعت به عمل آوردند. این رویداد در حالی صورت گرفت که برج میلاد، هم به لحاظ زیرساختی و هم به لحاظ ظرفیت‌، یکی از بهترین سالن‌ها برای اجرای کنسرت موسیقی است و پیش از این هم مسئولان مربوطه تا زمانی که تنور داغ بود از این فرصت بهره خوبی بردند و به قول معروف زرد آلو را برای هسته‌اش می‌خواستند‌.

به گفته فرزاد هشیار پارسیان‌ مدیرعامل سابق برج میلاد، برگزاری کنسرت موسیقی پاپ در گذشته به این دلیل بوده است که در دوره رکود اقتصادی، حجم برگزاری همایش‌ها و برنامه‌ها در برج میلاد کاهش یافته بود بر همین اساس برای استفاده بهینه از تمامی سالن‌های برج، تعدادی از سالن‌ها نیز به برگزاری کنسرت پاپ اختصاص داده شده بود. اما وی ششم بهمن‌ماه سال گذشته گفت که فضاهای لازم برای برگزاری کنسرت پاپ در سایر قسمت‌های شهر هم وجود دارد اما برای کنسرت سنتی که ذائقه مخاطب در حوزه موسیقی ایرانی است این ظرفیت در حال از بین رفتن است و این وظیفه ما است که بیشتر از قبل به آن توجه کنیم بنابراین اجاره برج میلاد تنها برای اجرای موسیقی سنتی امکان‌پذیر است. علیرضا شریفی، مدیر مرکز همایش‌های برج میلاد نیز در تازه‌ترین گفت‌و‌گوی خود اعلام داشته فعلاً تصمیم‌گیری خاصی برای برگزار شدن کنسرت‌های موسیقی پاپ در مرکز همایش‌های برج میلاد انجام نگرفته است در صورتی که پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد اعلام کرده بود از سی‌امین جشنواره‌ موسیقی فجر به بعد، کنسرت‌های پاپ دوباره در سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه خواهند رفت و این حاصل تفاهمنامه‌ای است که با نیروی انتظامی امضا شده است...

اهمیت این موضوع ما را بر این داشت تا موضوع ممانعت از اجرای کنسرت‌های پاپ در برج میلاد را با اهالی موسیقی و خوانندگان پاپ و سنتی مطرح کند و نظرات آن‌ها را در این خصوص جویا شود.
 
  • عبدالحسین مختاباد: مدیران ارشد شهری دستور ممانعت را صادر کرده اند
ممنوعیت حضور خوانندگان موسیقی پاپ در برج میلاد به دستور مستقیم مدیران ارشد شهرداری تهران بوده و ما نیز در این باره مخالفت خود را اعلام کرده‌ایم همچنین درصحن علنی شورای شهر تهران درباره این مسأله تذکر هم داده‌ایم که امیدوارم فضایی ایجاد شود تا هنرمندان موسیقی پاپ هم بتوانند موسیقی خود را داشته باشند و به طور قطع ما هم در حد توان از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.
 
  • کیوان ساکت: نباید برج میلاد را مرزبندی کرد
نباید میان هنرمندان و موسیقی پاپ و سنتی حصار کشید و سالن برج میلاد را مرزبندی کرد. برج میلاد به عنوان یکی از مکان‌های اجرای کنسرت‌های موسیقی باید برای همه هنرمندان باشد و محدود کردن فضا و اختصاص آن به یک حوزه موسیقی ـ سنتی ـ کار درستی نیست. البته تصمیم گیرندگان باید در خصوص برگزاری کنسرت‌های موسیقی سنتی هم چاره‌ای بیندیشند تا این سبک هم جایگاه خود را محفوظ بدارد. به هرحال موسیقی سنتی شنونده خاص خود را دارد در حالی که مخاطب موسیقی پاپ عام‌تر است. به اعتقاد من در مجموع تخصیصی که به موسیقی سنتی داده‌اند، چندان درست نیست.
 
  • خشایار اعتمادی: ممنوعیت حضور اهالی پاپ جای تعجب دارد
موسیقی پاپ یک موسیقی پر‌مخاطب و فاخر است و درجه‌بندی و تفکیک کردن آن می‌تواند به نوعی بی‌توجهی به خیل وسیع مخاطبان موسیقی پاپ باشد. به باور من ممنوعیت حضور هنرمندان پاپ جای تعجب دارد به این علت که اگر امروزه برج میلاد به عنوان کانون توجه برای اجرای موسیقی مرکزیتی پیدا کرده شک نباید کرد که به خاطر حضور طرفداران موسیقی پاپ است. حال باید دید چه سیاست‌هایی در پس این رویکرد شهرداری قرارد دارد که چنین تصمیمی گرفته شده است؟! استنباط من این است که در دولت امکانات بسیاری وجود دارد و می‌تواند جایگزین بهتر و قوی‌تری برای همه سبک‌های موسیقی ایجاد کند، بنابراین ‌می‌بایست وزارت فرهنگ و ارشاد یا سایر وزارتخانه‌های مربوط به دولت، نگاه مثبتی به این سبک موسیقی و طرفداران آن داشته باشند. مسئولان باید با کمک بخش خصوصی فضایی بهتر برای اجرای کنسرت نه فقط موسیقی پاپ بلکه برای همه سبک‌های موسیقی ایجاد کنند و حتی اگر در سالن برج میلاد به روی همه باز باشد باز هم مکان مناسب برای اجرای کنسرت‌های موسیقی در پایتخت خیلی وجود ندارد و باید در هر سال چند سالن دیگر هم برای اجرای موسیقی در نظر گرفته شود.
 
  • علی لهراسبی: این تصمیم سلیقه‌ای است
برج میلاد یکی از بهترین سالن‌های کنسرت در ایران است و حضور نداشتن هنرمندان موسیقی پاپ اتفاق خوبی نیست. به اعتقاد من مسئولان نباید این تصمیم را بگیرند که موسیقی پاپ مجوز اجرا ندارد این موسیقی هم یکی از سبک‌های موسیقی ایرانی است و این تصمیم تنها یک نگاه سلیقه‌ای است و قانونی نیست. اگر موسیقی پاپ ممنوع است باید همه جا ممنوع باشد و فرق نمی‌کند که در برج میلاد اجرا شود یا جای دیگری. قوانین‌‌ همان است.
 
  • رضا یزدانی: مدیران این مجموعه شفاف‌سازی کنند
موسیقی پاپ به علت اینکه مخاطبان بسیاری دارد حضور نداشتن آن می‌تواند از نظر اقتصادی به برج میلاد لطمه وارد کند. این سالن تنها سالن استاندارد برای اجرای کنسرت پاپ است که متأسفانه بدون هیچ دلیل منطقی و قانع کننده‌ای این تصمیم اتخاذ شده است. باید از تصمیم گیرندگان پرسید که اگر این سالن تنها برای اجرای موسیقی سنتی است پس به چه علت برای جشنواره فجر مجوز اجرا صادر کردند؟! به هرحال یا دلیل منطقی وجود دارد یا بی‌دلیل چنین تصمیمی گرفته شده است اما در هرصورت بهتر است مدیران این مجموعه در خصوص این امر شفاف‌سازی کنند.
 
  • شهرام شکوهی: به موسیقی پاپ همانند بچه سرراهی ننگرید
ممنوعیت حضور هنرمندان موسیقی پاپ در برج میلاد اتفاق ناخوشایندی است اما صلاح مملکت خویش را خسروان دانند. اجرای کنسرت در این سالن نسبت به سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی کیفیت بهتری دارد. اما به هر‌حال تصمیم گیرنده ‌افراد دیگری هستند و ای‌کاش نگاه مسئولان به موسیقی پاپ مانند یک بچه سر راهی نباشد. این موسیقی بخش اعظم چرخه اقتصادی در عرصه هنر است و باید‌ نگاه مهربانه‌تری داشته باشند.
 
  • آرش قنادی: از ابتدا هم به ما در برج میلاد اجازه اجرا ندادند
نظر خاصی درباره این اتفاق ندارم به این علت که آن زمان که خوانندگان موسیقی پاپ در برج میلاد مجوز اجرا داشتند گروه سون به دلیل ممیزی‌هایی که نمی‌دانم به چه علت بود، مجوز اجرا نداشت. وقتی وزارت فرهنگ و ارشاد به این گروه اجازه اجرا را در تهران می‌دهد اگر برج میلاد باشد یا فضایی دیگر فرقی ندارد‌. البته دیگر برای ما تفاوت چندانی هم ندارد که در کجا به ما مجوز دهند. مهم برای ما آن است که بدانیم طرفدارانمان از ما چه می‌خواهند. هر‌کجا مخاطب ما بخواهد برای ما مناسب‌ترین محل اجراست.
 
  • محمدرضا ممتاز واحد: تبعیت از تصمیمات وزارت فرهنگ و ارشاد الزامی است
مدیر‌عامل برج میلاد چندی پیش در سخنانی عنوان کرد: «همه جای دنیا سالن‌های ویژه مثل سالن معروف لندن، فرانسه و... نیز ممیزی می‌شوند و کار‌ها را انتخاب می‌کنند» این سخن از چند جهت تأمل برانگیز است. اول اینکه رویکرد موسیقی در آن ملل مانند ایران نیست و دیگر اینکه سالن‌های اجرای موسیقی در آن کشور‌ها مانند ایران محدود نیست و به همین جهت مسئولان سالن‌های «ویژه»، جهت ممیزی آثار صحنه‌ای شخصاً اقدام می‌کنند. البته رویکرد شورای سیاستگذاری موسیقی برج میلاد قابل احترام است که آثار فاخر فرهنگی را لایق اجرا در تالارهای این برج می‌داند ولی مسأله مهم اینجاست که متولی اصلی فرهنگ و هنر کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. اگر این وزارتخانه به خواننده‌ای مجوز اجرا دهد که شورای سیاستگذاری موسیقی برج میلاد و حتی نگارنده این سطور آثار آن خواننده را فاقد ارزش‌های هنری بدانیم، احترام و تبعیت از تصمیمات و مجوزهای صادره از وزارت ارشاد و همچنین مخاطبان آن خواننده و گروه خاص موسیقی، الزامی و لازم الاجراست. یکپارچگی سیستم فرهنگی و پرهیز از اعمال سلیقه‌های شخصی- گروهی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
منبع: 
روزنامه ایران
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 فروردین 1394 - 12:07

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 27 فروردین 1394 - 12:50

اون موقعی هم که خواننده ها تو برج کنسرت داشتند من فقط آقای یگانه با آاقای یزدانی یادم میاد که تو سالنش اجرا داشته باشند

پنجشنبه 27 فروردین 1394 - 15:13
Danial roghanian

اولا تمام اجرا ها در سالن همایش های برج میلاده نه برج میلاد دومینکه اقایون منافع خودشونو در نظر میگیرن همین

2.190.177.231
پنجشنبه 27 فروردین 1394 - 16:08
سعید

واقعا جای تعجب دراه بعضی مسئولین با خودشون چی فکر می کنن
خدایا واسه من قابله هضم نیس
اخه مگه چ ایرادی دراه

2.180.130.84
پنجشنبه 27 فروردین 1394 - 13:49

یک ساله برای همه ممنوع شده ...... ولی متاسفانه قبلا هم گزینشی برج میلاد رو میدادن .... سیروان و فرزاد فرزین خیلی وقته اجازه اجرا توی برج میلاد رو ندارن ... آخرین اجرای فرزاد فرزین تو برج برمیگرده به آبان ماه 91

پنجشنبه 27 فروردین 1394 - 15:27
arian nemati

عزیزم آخرین اجرای فرزاد فرزین تو مرکز همایش های برج میلاد 26 بهمن سال 93 بود برای موسیقی فجر

5.202.128.127
پنجشنبه 27 فروردین 1394 - 15:40
amin.mahdavi

به من که دیگه نمیخواد بگی :)))))
من همه کنسرنای فرزاد رو میرم . تاریخ تک تک کنسرتاشو یادمه ..... کنسرت های جشنواره مال جشنواره س ... جشنواره که کنسرت شخصی یه خواننده نیستش که بهش سالن بدن یا نه ...
آخرین اجرای شخصی فرزاد فرزین که خارج از جشنواره بود 17ام آبان ماه 91 توی سانس های تمدیدی کنسرت ماسک بود

5.237.162.116
پنجشنبه 27 فروردین 1394 - 14:23

یه سالن نسبتا خوب داشتیم که اونم ممنوعه. نمایشگاه بین المللی اصلا صدابرداری سازها خوب نیست

پنجشنبه 27 فروردین 1394 - 14:34

برای حمایت از موسیقی فاخر باید تدبیر کنید. نه این که موسیقی دیگری را نیز حذف کنید.
مسئول شایسته ی معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران موفق باشید.

پنجشنبه 27 فروردین 1394 - 18:04

مسخره هااا

جواب علی لهراسبی عالی بووود . اگه میتونن بیان جواب بدن

جمعه 28 فروردین 1394 - 05:44

والا همین یه کارشون درست بوده!وقتی خواننده های پاپ حتا نمیتونن دو کلام درست و آبرومند با مردم صحبت کنن کلا شان موزیک میاد پایین ..
آقایون موزیک پاپ اول نحوه اجرای آبرومند موزیک رو یاد بگیرن بعد شاکی بشن حالا صدا و هنر بکر و با خلاقیتم ندارن که عقلا بگیم هنرشون به جاست...
دوستان اینجا دیگه زیر زمین نیست که یهویی خود جوش از زیر زمین بپرید بیرون ملتم الکی جو بدن مرکز همایشهای بین المله آبرو داره آبروی موزیک پاپمون که بر باده دیگه این یه جا رو بیخیال شید ترو خدا.
خود مسولینشم گفتن اینا اصلا شان این مجموه رو میارن پایین در عوض به سنتی ها که کارشون اصولیه سوبسیتم میدن حالا پاپا شاکی شدن اینام کلا جمش کردن لابد.
تایید موزیک ما لطفا.

چهارشنبه 19 خرداد 1395 - 19:38

این مطلب گزارش بود یا خبر؟؟؟ واقعا شخص به اصطلاح نویسنده این مطلب خودش می دونست که قصد نوشتن چه مطلبی رو داره؟؟؟ ایکاش حداقل برای چنین مطالبی افراد سطح اطلاعات شون رو ارتقاء بدن تا هم مخاطب بدونه که چه اتفاقی افتاده و هم خود شخص نویسنده بدونه قصد انجام چه کاری رو داشته!!!
بعدش هم چرا نویسنده فکر می کنه که خوانندگان پاپ برج میلاد (نماد دوم تهران) رو به عرش برسونه؟؟؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مسیر مسدود موسیقی پاپ در برج میلاد | موسیقی ما