برنامه یاد بعضی نفرات
 
فینال سال 93هزارصدا- بخش موسیقی اصیل ایرانی با داوری استاد نادر گلچین، میلاد کیایی و سیدعباس سجادی برگزار شد
انتخاب برترین های 93 و آغاز دور تازه برنامه هزارصدا
موسیقی ما - عصر روز شنبه  29 فروردین فینال بخش اصیل ایرانی برنامه هزار صدا با حضور جمع کثیری از علاقمندان موسیقی در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار شد. بنابر اآنچه که از قبل و در خلال تمتم برنامه های عادی هزار صدا توسط آرش نصیری، طراح، مدیر و مجری هزارصدا اعلام شده بود، از هر برنامه یک گروه برگزیده به فینال این برنامه ها راه پیدا کرد تا در طی یک برنامه مجزا برنده برنده ها انتخاب شود و بنابر این، عصر آخرین شنبه فروردین ماه، پنج گروه برگزیده روی صحنه سالن خلیج فارس نیاوران حاضر شده و در محضر اساتید آواز، آهنگسازی و نوازندگی و ترانه سرایی به ارائه برنامه و رقابت پرداختند.

برنامه با نیم ساعت تاخیر آغاز شد و بعد از قرآن و سرود ملی، تیتراژ برنامه پخش شد که تصاویری برگزیده از برنامه های قبلی هزارصدا روی ترانه «بوی بهار» با ترانه ای از استاد معینی کرمانشاهی، آهنگسازی و تنظیم عمادرام و صدای استاد نادر گلچین بود. پس از آن نصیری از گروه دلشدگان به خوانندگی پوریا خاکپور و نوازندگی حمید سروری (تنبک)، احمد پورابوقداره (کمانچه)، عرفان پور حسین (تار) و ساسان یزدانی پور (عود) دعوت کرد تا به عنوان گروه مهمان برنامه را آغاز کنند. گروه دلشدگان بعد از یک قطعه آواز، آهنگ کوچه باغ را که استاد گلچین سال ها قبل اجرا کرده بود را بازخوانی کرد. سپس  مجری از کارشناسان دعوت کرد که روی صحنه حاضر شده در محل مربوط بنشینند. نکته مهم در این بخش این بود که استاد محمدعلی بهمنی به علت بروز مشکلی نتوانستند حضور پیدا کنند بنابر این سید عباس سجادی، شاعر و کارشناس و مجری مطرح موسیقی و مدیر فرهنگسرای نیاوران به عنوان کارشناس شعر در کنار استادان نادر گلچین و میلاد کیایی نشست. سجادی قبل از این، وقتی برنامه هزارصدا در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شد، یک بار در برنامه پاپ و یک بار هم در برنامه موسیقی اصیل ایرانی بهعنوان کارشناس ترانه حضور پیدا کرده بود.

پس از سخنان اولیه کارشناسان برنامه،  گروه آوای تذرو به عنوان اولین گروه شرکت کننده در برنامه به اجرای برنامه پرداخت و بعد از آن به ترتیب، گروه قاصدک، گروه واحه، گروه صدای سخن عشق و گروه دلنوازان به اجرای برنامه پرداختند.
لیست کامل اعضای این پنج گروه برگزیده به این شرح است:

گروههای شرکت کننده در برنامه فینال:
 
*گروه آوای تذرو
تنبک: یوسف احمدوند
تار:محمد احمدوند
آواز: سید شهاب روحانی ماسوله
 
 
*گروه دلنوازان
عادل کاظمی آواز
آرمین عمرانی پیانو
پارسا جعفری تار
جواد اسد پور کمانچه
مهدی توکلی تنبک
 
 
 گروه صدای سخن عشق*
خواننده  سلیمان رضایی
 سنتور   نوید عرب
تنبک   داوود فرشچیان
 

گروه قاصدک
آواز: شريف ميرشريفي
سنتور: محمد حسين عباسي
بربت: هومن شيرعلي
تنبك:سعيد سنگسري
 

گروه واحه
آواز : عليرضا جعفرزاده
تار: رضا رزاز
كمانچه : سينا الله داديان
تنبك : حسام خونيكى
دف : فرهاد احمدى
 
آهنگساز و نوازنده تار گروه دلنوازان پارسا جعفری شانزده و نیم ساله و تنظیم کننده اش آرمین عمرانی نوازنده بیست ساله و نابینای پیانو بود و میلاد کیایی از اجرای این گروه به عنوان حسن ختام یاد کرد.
 
پس از اجرای همه گروه ها، گروه کارشناسی نفرات زیر را به عنوان نفرات و گروههای برگزیده به حضار معرفی کردند:

علیرضا جعفرزاده و سیدشهاب روحانی به عنوان خواننده گان برتر پارسا جعفری(تار)، آرمین عمرانی(پیانو)، محمداحمدوند(تار)، محمد حسين عباسي (سنتور) و نوید عرب(سنتور) به عنوان نوازندگان برتر و گروههای دلنوازان، آوای تذرو و واحه به عنوان گروههای برتر برگزیده شدند.
 
بنابر اعلام آرش نصیری، کلیپ تصویری اجرای گروههای برگزیده در سایت های معتبر موسیقی پخش خواهد شد و همچنین  اعلام شد  لوح تقدیری با امضای هیات داوران و مدیر برنامه به همه این برگزیدگان اهدا خواهد شد.

همچنین به عنوان هدیه و از طرف مازیار عطاریان، آهنگساز و مدیر استودیو تهران، ضبط و میکس و مستر قطعه برگزیده برنامه به این گروه اهدا می شود.

همچنین بعد از دومین اجرا، نوازنده نوجوان و سیزده ساله تار، تارا پیراینده که به همراه خانواده از همدان به تهران آمده بود قطعه ای را نواخت و تحسین همگان را برانگیخت. بعد از پایان اجرای تارا، لوح تقدیری به این نوازنده جوان توسط میلاد کیایی اهدا شد.

علی اکبر رفوگران، شاعر و نویسنده و صاحب کارخانجات بیک، حمیدرضا نوربخش خواننده و مدیرعامل خانه موسیقی؛ مهران مهرنیا، پرواز همای، حمید اسفندیاری، حسین مجیدیان،ابراهیم اسماعیلی، رحمت شاکری، یلدا یزدانی و جمعی دیگر از هنرمندان از مهمانان این برنامه بودند.

بنابر اعلام آرش نصیری برنامه بخش موسیقی اصیل ایرانی هزار صدا در سال جدید هم ادامه پیدا خواهد کرد که به زودی برنامه های آن اعلام خواهد شد. همچنین فینال هزارصدای پاپ برای انتخاب بهترین های موسیقی پاپ هزارصدا تا پایان اردی بهشت در همین فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد که به زودی برنامه آن نیز از طریق رسانه های گروهی به اطلاع علاقمندان خواهد رسید. 
 
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 فروردین 1394 - 16:30

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود انتخاب برترین های 93 و آغاز دور تازه برنامه هزارصدا | موسیقی ما