برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اجرای سمفونی شماره ۵ بتهوون و سرناد برای ارکستر زهی اثر چایکوفسکی
اولین اجرای ارکستر سمفونیک تهران در سال جدید برگزار شد
موسیقی ما -  ارکستر سمفونیک تهران، به رهبری «علی رهبری» در اولین برنامه سال جدیدِ خود، سمفونی شماره ۵ بتهوون و سرناد برای ارکستر زهی اثر چایکوفسکی را در حالی اجرا کرد که بخش مهمی از نوازندگانِ این ارکستر تغییر کرده و نوازندگان جدیدی به آن اضافه شدند. رهبری پیش از اجرای برنامه، این نوید را داده و گفته بود که از نوازندگانِ جوان و بااستعداد بهره خواهد گرفت.

سمفونی شماره ۵ بتهون از ۱۸۰۴ تا ۱۸۰۸ نوشته شده و از پرطرفدار‌ترین قطعات موسیقی کلاسیک است. این در حالی است که ارکستر در هفته‌های پایانی سال گذشته، سمفونی شماره ۹ بتهوون را که از دشوار‌ترین و مهم‌ترین سمفونی‌های جهان است، به اجرا درآورد. رهبری قول داده که این ارکستر از این به بعد، هر دو هفته یک‌بار، برنامه‌هایی را به صورت منظم اجرا کند؛ اجرا در شهرستان‌ها نیز از دیگر اهدافی است که او در نظر دارد، محققشان کند.

ضمن آنکه طی روزهای گذشته «علی مرادخانی» در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها به این مساله اشاره کرد که: «به دنبال مشورتی که با علی رهبری - مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران - و مدیرعامل بنیاد رودکی داشتیم، قرار است سازمان بزرگ ارکستر‌ها زیر نظر بنیاد رودکی تشکیل شود. با راه افتادن چنین سازمانی، نوازندگانی در زمینهٔ موسیقی ملی و سمفونیک تربیت خواهند شد و همهٔ این فعالیت‌ها زیر نظر یک سازمان انجام می‌شود و در این صورت ارکس‌تر سمفونیک تهران به ارکس‌تر سمفونیک ملی ایران تبدیل می‌شود.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 اردیبهشت 1394 - 13:39

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 3 اردیبهشت 1394 - 22:27

یه کلیپی... فیلمی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اولین اجرای ارکستر سمفونیک تهران در سال جدید برگزار شد | موسیقی ما