برنامه یاد بعضی نفرات
 
پیروز ارجمند عنوان کرد
دفتر موسیقی هیچ تعدی به هنرمندان نکرده است
موسیقی ما - مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار یادداشتی اعلام کرد: تا کنون هیچ‌گونه تعدی از سوی همکاران دفتر موسیقی به حقوق هنرمندان نشده و همواره تلاش ما بر حفظ شأن هنرمند و رعایت حقوق وی بر طبق موازین قانونی و اخلاقی است. در پی انتشار مطلبی از سوی یکی از رسانه‌ها مبنی بر عدم رعایت شأن هنرمندان از سوی دفتر موسیقی، «پیروز ارجمند» مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تکذیب این موضوع نکاتی را خاطرنشان کرد:

۱ - بر اساس ضوابط دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور ناظران دفتر موسیقی و یا ادارات کل ارشاد استان‌ها در تمامی اجراهای صحنه‌ای ضروری بوده و پس از ارائه گزارش، در صورت بروز تخلف یا تخلفات برخورد قانونی صورت می‌گیرد. حضور اینجانب در کنسرت‌ها، جهت تقدیر و تشکر از هنرمندان موسیقی و برگزارکنندگان یا حل مشکلات و کاهش موانع برای هنرمندان بوده، نه در جهت افزودن به التهاب.

۲ - تا کنون هیچ‌گونه تعدی از سوی همکاران دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حقوق هنرمندان نشده و همواره تلاش ما بر حفظ شأن هنرمند و رعایت حقوق وی بر طبق موازین قانونی و اخلاقی است. حتی در مواردی که از سوی برخی از هنرمندان نقدهایی تند و اتهاماتی خلاف واقع نسبت به اینجانب در رسانه‌ها منتشر شده یا در برنامه‌ای اعلام شده، معمولا سکوت کرده و یا در برنامه‌های رسمی و با رعایت ادب و شأن هنرمندان پاسخ داده شده است.

۳ - مناظره یکی از روش‌های رسیدن به شناخت آسیب‌ها و پیدا نمودن راه‌های حل آن‌ها و بستری است برای همدلی و همراهی‌ همهٔ دلسوزان و خدمتگزاران عرصهٔ فرهنگ. جلسه مناظره میان منتقدان سیاست‌های دفتر موسیقی و مسئولین و مشاوران این دفتر در راستای این اهداف شکل گرفت و به اذعان حاضران اهداف فوق در این برنامه محقق شد. همانگونه که یکی از طلبه‌های بزرگوار و جوان بدان اشاره کرد؛ پس از برگزاری مناظره، رسانه‌ها و افراد حاضر اخلاق را در انتقال مطالب رعایت کنند و هیچ گونه بهره برداری که منافع شخص یا گروهی خاص را تامین می‌کند از آن جلسه نشود. درخواست طلبه جوان به جز در مورد اخیر رعایت شد و همه گی نشان دادند که در فضایی علمی، آزاد و مبتنی بر رعایت اخلاق می‌توان برای شناسایی و رفع آسیب‌های فرهنگی اهتمام ورزید. بنا براین، هدف از مناظره میان منتقدان سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینهٔ موسیقی روشن و آن‌چه مسلم است، اینکه، دغدغه‌های منتقدان سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم‌چون مسئولین این وزارت خانه در جهت حفظ ارزش‌های مشترک مورد نظر طرفین است و مسائل میان آن‌ها در سایه برقراری گفتگو، همدلی و تعامل قابل رفع خواهد بود. به هر حال یکی از رسانه‌ها از میان ساعت‌ها مناظره و ده‌ها نقطه اشتراک و دغدغه‌های همسان دلسوزان هنر و فرهنگ سرزمینمان نکاتی را منعکس کرده‌است که دور از شأن یک رسانه وزین است. به هرحال در شرایط کنونی برقراری آرامش و همراهی در جهت رفع مشکلات موجود، شایسته‌تر از اختلاف افکنی و ایجاد التهاب ‌است. بدین سان شایسته نیست که پس از چندین روز از برگزاری یک مناظره با طرح مسائلی به دور از انصاف و رعایت صداقت در انتقال مطالب عنوان شده، یک تعامل را از اهداف بلند خود منحرف کنیم.

۴ - به یقین تعامل و نشست با منتقدان و تلاش برای رفع دغدغه‌های این عزیزان، نقطه عطفی در مسیر خدمتگزاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مردم و خانواده شریف موسیقی‌ست. چنان که در سال گذشته رسیدن به نقاط مشترک و همدلی با نیروی انتظامی در شناخت وحل مشکلات و مسائل مختلف حوزه موسیقی از نقاط عطف فعالیت‌های دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

۵ - دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره در جهت هموار‌تر کردن مسیر هنرمندان عرصه موسیقی و برگزارکنندگان کنسرت و تولید کنندگان محصولات موسیقی، در خصوص صدور مجوز، تأمین امکانات و شرایط مورد نیاز آن‌ها در اجراهای صحنه‌ای، و حل مشکلاتشان به ویژه در اجراهای استانی ‌هم‌چنین تسهیل و تسریع در انجام خدمات اداری کوشیده و گرچه‌گاه با بی‌مهری برخی از عزیزان مواجه و تلاش‌های نهان و آشکارش نادیده انگاشته شده، لیکن در رسالت خود از هیچ تلاشی چشم‌پوشی نکرده است.

۶ - به یقین ادبیات اینجانب نه تنها به عنوان مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بلکه در قامت یک معلم و هنرمند خلاف مطالب نسبت داده شده است. چنان که سابقه ۱۸ سال تدریس در دانشگاه و فعالیت سی ساله در عرصه حرفه‌ای موسیقی و دیدار هزاران هنرمند و اهالی هنر موسیقی در طی سال‌های خدمتگزاری گواه این مدعاست. حال این موضوع که فهوای کلام اینجانب در مناظره اخیر چه بوده و چه تعبیری از آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته خود موضوعی قابل بررسی‌ست.

۷ - در انت‌ها خاطرنشان می‌کنم که دفتر موسیقی از هیچ تلاشی در جهت ایجاد محیطی آرام و پویا برای موسیقی کشور دریغ نکرده و بر آن است تا در سایه تعامل موثر با تمامی ارگان‌ها و نهادهایی که به طریقی در ارتباط و موثر بر هنر موسیقی هستند راه را بر هنرمندان شریف موسیقی هموار‌تر کند. بدیهی‌ست مسئولان عرصه موسیقی برآنند تا فرصتی که در طی سالهای پس از انقلاب شکوه‌مند اسلامی برای بالندگی و عرضه و حفظ موسیقی ملی ایران به عنوان میراث گرانقدر معنوی پیش آمده به نحو شایسته و در خور ایران اسلامی حفظ کند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 - 00:09

دیدگاه‌ها

سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 - 18:56

من به شخصه چندین و چند بار دیده ام که برخورد کارکنان و شخص جناب آقای ارجمند با هنرمندان متاسفانه بسیار دور از شان قشر مظلوم موسیقی ایران است.
آقای ارجمند خواهشمندیم به جای شعار واقعا در عمل تمام این نکاتی که نوشتید را ببینیم. امیدوارم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دفتر موسیقی هیچ تعدی به هنرمندان نکرده است | موسیقی ما