برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت «باز عشق» به آهنگسازی سیامک آقایی در تالار وحدت روی صحنه رفت
استقبال از دونوازی سنتور و تمبک
موسیقی ما - کنسرت «باز عشق» به آهنگسازی و سنتورنوازی سیامک آقایی و تمبک نوازی کامران منتظری با استقبالی کم نظیردر تالار وحدت روی صحنه رفت. «باز عشق» عنوان رپرتواری جدیدی از سیامک آقایی بود که پس از دو سال ایرانگردی  روز 17 اردیبهشت ماه در تالار وحدت میزبان مخاطبان تهرانی‌اش بود. این برنامه پیش از این در شهرهای تبریز، همدان، یزد، مشهد، رشت، سمنان، خرم‌آباد، تربت حیدریه و بندرعباس اجرا شده بود.

سیامک آقایی که در کارنامه کاری‌اش آثاری همچون «یاد باد» و «زبعد ما» را دارد  در ابتدای این برنامه به قرائت متنی پرداخت  که به قلم خودش برای این برنامه نوشته شده بود. متنی که در آن از عشق و علاقه ‌اش به موسیقی نوشته بود و به نوعی دلیل وجودی رپرتوار «باز عشق» را تشریح می‌کرد.

آقایی که ظاهرا به دلیل غیبت 6 ساله در عرصه موسیقی داخلی بارها مورد پرسش قرار گرفته بود، در بخشی از این متن نوشته بود:« شوق موسیقی‌های خوب این سال‌ها و ذوقی که به تدریج در من انباشت، بهانه‌ای شد که پس از چند سالی، شبی را در کنار هم به «ضیافتِ عشق» بنشینیم....»

سیامک آقایی و کامران منتظری در این برنامه شش قطعه نواختند؛ مقدمه، چهار مضراب حجاز، تصنیف نسیم سحر (استاد علی اکبر شهنازی)، باز عشق، فریاد بی صدا و جان من فدای خاکِ تو(تصنیف بی‌کلام).  و پس از تشویق گسترده مخاطبان  قطعه «گر تیغ بارد» را به عنوان قطعه «بیز» اجرا کردند. قطعه ای که سیامک آقایی تنها یکبار در سال 1388 در بزرگداشت پرویز مشکاتیان آن را اجرا کرده بود.

از نکات جالب این اجرا تشویق چند باره و ایستاده مخاطبانی بود که با اشتیاق پس از 6 سال هنرمند محبوب‌شان را در تالار وحدت می‌دیدند. واکنش مخاطبان به قطعه «فریاد بی‌صدا» هم در نوع خودش جالب بود. پس از پایان یافتن این قطعه مدت زیادی بطور ایستاده گروه را تشویق کردند.

تور «باز عشق»  دو سال پیش از شهر تبریز آغاز شد بالاخره شب گذشته (پنچ‌شنبه 17 اردیبهشت) در تهران روی صحنه رفت.

این اجرا با حضور هنرمندان و چهره‌هایی همچون محمدرضا درویشی، رویا حلاج، دکتر آذین موحد، دکتر هومان اسعدی، حمید اسفندیاری  و... برگزار شد.  

این کنسرت یک اجرای سازی یا به اصطلاح اینسترومنتال ( بی‌کلام) بود که طی کمتر 6 روز و در حالی که 20 روز به تاریخ اجرا باقی‌مانده بود تمام بلیت‌هایش به فروش رفت.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 18 اردیبهشت 1394 - 18:59

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود استقبال از دونوازی سنتور و تمبک | موسیقی ما