برنامه یاد بعضی نفرات
 
ارکستر موسیقی ملی
مرادخانی: از همان روز اول با ادغام ارکسترها مخالف بودم
اركستر موسيقی ملی اين هفته فعاليت خود را آغاز می كند
موسيقي ما - «من اصلاً از اول با طرحِ ادغام اركسترها مخالفت کردم؛ ضمن اينكه اركستر سمفونيك ملي وجود ندارد؛ ما یک ارکستر سمفونیک و یک ارکستر موسیقی ملی ایران داریم.»

اين را «علي مرادخاني» -معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي- روز گذشته به خبرگزاري ايسنا گفت و اين اميدواري را ايجاد كرد كه اركستر موسيقي ملي بار ديگر بتواند به فعاليت‌هاي خود ادامه دهد؛ به خصوص اينكه قرار است روز دوشنبه، جلسه‌اي مطبوعاتي با حضور فخرالديني و مرادخاني برگزار شود كه مي‌توان آن را آغاز فعاليت‌هاي رسميِ اركستر موسيقي ملي دانست.

«فخرالديني» پيش از روز دوشنبه علاقه‌اي به اظهارنظر در اين خصوص ندارد و همه‌چيز را به جلسه‌ي آن روز موكول مي‌كند. اين در حالي است كه «علي رهبري» هم‌اكنون خارج از ايران به سر مي‌برد و امشب به ايران بازمي‌گردد. اين اركستر، در اين مدت زير نظر «نادر مرتضي‌پور» -دستيار علي رهبري- تمرين كرده و قرار است  روز سي‌ام و سي‌و‌يكم ارديبهشت‌ماه در تالار وحدت، قطعاتی از بتهوون و دِوورژاک را اجرا كند؛ آن هم در شرايطي كه تعدادي از نوازندگاني كه پيش از اين از اركستر كناره گرفته بودند، نظير «آيدين احمدي‌نژاد» بار ديگر به اركستر بازگشته و فعاليت‌هايشان را ادامه مي‌دهند.

اما همه‌چيز از صحبت‌هاي «علي رهبري» در يكي از نشست‌هايش آغاز شد؛ آن هنگام كه از «اركستر سمفونيك ملي» سخن گفت و اعلام كرد كه هيچ كجاي دنيا حتي كشوري چون «تركيه» هم اركستر موسيقي ملي ندارد. او همچنين به اين مسأله اشاره كرد كه از رهبران مهمان در اين خصوص استفاده خواهد كرد و البته گفت: «قدم فخرالديني روي چشم‌هاي ماست.»

فخرالديني اما از همان ابتدا با اين طرح مخالف بود و در گفت‌وگو با سايت «موسيقي ما» به اين نكته اشاره كرد كه: «ما جلسات بسياري با مسئولان ارشاد گذاشتيم و از همان ابتدا من مخالفتِ خودم را با طرح ادغام اركسترهاي ملي و سمفونيك مطرح كردم. بر اساس شرایط جدیدی که به وجود آمد، حاضر به همکاری نشدم و البته اميدوارم كه همه‌چيز ختم به خير شود.»

رهبر سابق ارکستر ملی همچنين در گفت‌وگويي ديگر در اين خصوص گفت: «متأسفانه دوستان به تمامی وعده‌هایی که به من داده بودند عمل نکردند و فکر می‌کردم وعده آقای روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان که در دیدار با هنرمندان تأکید داشتند ارکسترهای ملی و سمفونیک تهران به صورت مجزا و مستقل کار خود را آغاز کنند، شکل دیگری به خود گرفته است.»
تاریخ انتشار : شنبه 26 اردیبهشت 1394 - 14:46

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اركستر موسيقی ملی اين هفته فعاليت خود را آغاز می كند | موسیقی ما