برنامه یاد بعضی نفرات
 
پدرام نصیری، خواننده ترانه‌های فیلم «آتیش بازی»:
امیدوارم دست‌های غیب به آلبومم کمک کند
موسیقی ما -  «آتیش بازی» ساخته بهمن گودرزی یکی از معدود فیلم‌های چند سال اخیر سینمای ایران است که در آن از صدای یک خواننده پاپ استفاده شده است. آلبوم پدرام نصیری مجوز انتشار کرفته است و به زودی در بازار ارائه خواهد شد. با پدرام نصیری در اولین روزهای اکران «آتیش بازی» گفتگو کردیم.
 
  • تا پیش از اکران «آتیش بازی» چند تک قطعه با صدایت منتشر شد؟
چهار قطعه. اولین قطعه «اشتباه» نام داشت که اسفند۹۲ منتشر شد. بعد هم در فواصل زمانی چند ماهه فراموش کن، زندگی سفید و واسه اینه را منتشر کردم. البته در «زندگی سفید» با امین حیایی همخوانی کردیم.
 
  • علت همکاری با امین حیایی چه بود؟
ما آشنایی خانوادگی داشتم و کار یکدیگر را می‌پسندیدیم. اتفاقاً همکاری ما با استقبال مردم روبرو شد.
 
  • در تمام قطعاتی که از تو شنیده‌ایم، خودت آهنگسازی کرده‌ای و دنیا کندری ترانه‌ها را سروده اما تنظیم کننده‌ها متفاوت بوده‌اند.
من به خاطر نظر مثبت دوستان موزیسین‌ام روی ملودی‌هایی که ساخته‌ام تصمیم گرفتم خودم برای صدای خودم ملودی بسازم. با ترانه‌های خانم کندری با توجه اینکه ایشان همسر من هستند و رابطه عاطفی ما قوی است ارتباط خوبی می‌گیرم. به همین دلیل همکاری ما تداوم داشته. البته اگر این نسبت وجود نداشت بازهم ترانه‌های خانم کندری انتخاب اولیه من بودند. اما برای انتخاب تنظیم کننده‌ها با توجه به فضای ملودی‌ها سعی کردم سراغ مناسب‌ترین گزینه‌ها بروم. به همین دلیل پوریا حیدری، محمدرضا رهنما و رضا تاج بخش را به زحمت انداخته‌ام.
 
  • آلبومت در چه مرحله‌ای است؟
تولیدش با سیزده قطعه تمام شده و مجوزش را هم گرفته‌ایم اما فعلاً مشکلاتی وجود دارد که برای انتشارش دست نگه داشته‌ایم. امیدوارم دست‌های غیب به ما کمک کنند و این آلبوم تا پایان امسال منتشر شود.
 
  • همکاری با پروژه «آتیش بازی» چطور عملی شد؟
از طریق پوریا حیدری با بهمن گودرزی آشنا شدم. نمونه کار‌هایم را شنید و از آن‌ها خوشش آمد. قرار شد هم برای میانه فیلم و هم برای تیتراژ پایانی‌اش بخوانم. کار‌ها که آماده شد خوشبختانه آقای مرتضی شایسته هم نظر مثبت داشت.
 
  • فکر می‌کنی «آتیش بازی» پرفروش شود؟
به نظر من این فیلم در چارچوب سینمای ایران رنگ و لعاب فوق العاده‌ای دارد و پایانش هم کاملاً متفاوت است. به همین دلیل فکر می‌کنم گیشه خوبی داشته باشد.
 
  • اگر «آتیش بازی» پرفروش شود، برای تو هم اتفاق خوبی می‌افتد!
به امید خدا! الان کمتر در آثار سینمایی از صدای خواننده‌ها استفاده می‌شود اما زمانی نه چندان دور فیلم‌ها به خواننده‌ها و خواننده‌ها به فیلم‌ها کمک می‌کردند. در حقیقت بین موسیقی و خواننده، یک هارمونی درست ایجاد می‌شد که تاثیرش را می‌شد روی کیفیت بسیاری از فیلم‌ها حس کرد.
 
  • مثلاً کدام فیلم‌ها؟
قلب یخی، مجنون لیلی، دست‌های آلوده، سام و نرگس و قبل از آن‌ها مرسدس آثاری بودند که صدای خواننده‌هایشان به آن‌ها گره خورده است.
 
  • چرا در سالهای اخیر نقش خواننده‌ها در آثار سینمایی کم رنگ شده؟
به دلایل زیاد. چون اغلب موسیقی‌های فیلم خوب نیستند. چون اغلب خواننده‌ها خوب نمی‌خوانند. چون تهیه کننده‌ها از خواننده به عنوان «اف اف» استفاده می‌کنند!
 
  •  «اف اف» یعنی چی؟
یعنی اگر فیلم را به یک ساختمان تشبیه کنیم وقتی یک خواننده با پول به سراغ خواندن روی فیلم برود، تهیه کننده در مقام معمار ساختمان خدا را شکر می‌کند و می‌گوید: لااقل برای «اف اف» هزینه نمی‌کنیم!
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 - 10:51

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امیدوارم دست‌های غیب به آلبومم کمک کند | موسیقی ما