برنامه یاد بعضی نفرات
 
خبرنگاران پیگیری می‌کنند
چرا جلسه «نقد عملکرد خانه موسیقی» لغو شد؟
موسیقی ما - چرا جلسه «نقد عملکرد خانه موسیقی» برگزار نشد؟در حالی که قرار بود برای اولین بار «عملکرد 15 ساله خانه موسیقی» توسط اهالی موسیقی در فرهنگسرای ارسباران بررسی شود، این جلسه بنا به دلایلی برگزار نشد. نشست های «گفتمان ضرب اصول» مجموعه نشست هایی برای بررسی مسائل فراگیر جامعه موسیقی است که در اولین نشست قرار بود محمد سعید شریفیان، کامبیز روشن روان، ساسان فاطمی و جمعی از منتقدان خانه موسیقی به موضوع «بررسی عملکرد 15 ساله خانه موسیقی» بپردازند. اما صبح امروز خبری مبنی بر عدم برگزاری این نشست منتشر شد.

خبرگزاری فارس گزارش داده که دلیل عدم برگزاری این نشست، تماس های علی مراخانی معاون هنری وزارت ارشاد و حمید رضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی با امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جلسه «نقد عملکرد خانه موسیقی» را به تعطیلی کشانده است. بنا بر گزارش این خبرگزاری علی مراخانی و حمید رضا نوربخش از معاون هنری سازمان شهرداری تهران خواسته اند تا مانع برگزاری این نشست در فرهنگسرای ارسباران شود.

تعطیلی این نشست در حالی اتفاق می افتد که در روزهای گذشته گزارش هایی از تخلفات دامنه دار خانه موسیقی در رسانه ها منتشر شده بود. از جمله این تخلفات که بنا بود در نشست «گفتمان ضرب اصول» هم مطرح شوند می توان به غیرقانونی بودن فعالیت های هیات مدیره این نهاد به خاطر پایان یافتن دوره مدیرت آن ها در بهمن ماه سال گذشته اشاره کرد.

همچنین از دیگر تخلفات خانه موسیقی می توان به اعمال برخی تغییرات در اساسنامه و عدم اعلام رسمی آن طی دوسال گذشته و غیر  قانونی بودن شورای عالی خانه موسیقی با توجه به پایان یافتن مهلت دوره سه ساله آن در سال گذشته و عدم تمدیدش اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، قرار بود جلسه دوم «گفتمان ضرب اصول» به دست اندرکاران خانه موسیقی اختصاص یابد تا در مورد مسائل و نقدهای مطرح شده در جلسه اول پاسخ بگویند و این فرصت برابر قرار بود در اختیار آنها  قرار بگیرد.

در همین بین خانه موسیقی نیز با انتشار بیانیه ای از نقد این خانه استقبال کرد.  در این بیانیه آمده است:

نهاد مدنی خانه موسیقی از بدو تاسیس تا کنون بر اساس نظر جمعی و اجماع هنرمندان برجسته طی طریق کرده است و بر این اساس همواره از نقد و انتقاد استقبال کرده و می کند.

دلیل این استقبال نیز در این سالها بسیار روشن و قابل اثبات است چرا که همواره خانه موسیقی در نشست های ثابت و ماهانه خود "تریبون آزاد" را بارها اعلام کرده و به هرمنتقدی فرصت طرح انتقادات و پیشنهادهای سازنده را داده است.

در مورد برنامه اخیر "گفتمان ضرب اصول " نیز که قرار بود به نقد عملکرد خانه موسیقی بپردازد و طبق گفته مسئول موسیقی فرهنگسرای ارسباران قرار بود به فاصله یک ماه جلسه پاسخگویی مسئولان فعلی خانه برگزار شود، این نهاد ضمن اعلام استقبال از این برنامه بدون هیچگونه اعمال فشار و یا مخالفتی فقط به مسئولان سازمان پیشنهاد داد که بهتر است این جلسه با نشست پاسخگویی تجمیع شده و در یک جلسه واحد برگزار شود چرا که عرف برگزاری اینگونه برنامه ها چنین است و اساسا جلسات نقد بویژه نقد عملکرد باید در حضور مسئولان مورد نقد، طرح و بیان شود.

بر این اساس و با توجه به درخواست مسئول محترم موسیقی ارسباران در خصوص معرفی نمایندگان خانه موسیقی در این نشست، اسم دو نفر به ایشان اعلام شد.

در پایان ضمن تاکید مجدد خانه موسیقی به برگزاری جلسات نقد و ضرورت روشن شدن حقایق، امیدواریم از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تاریخ برگزاری این نشست هر چه زودتر اعلام شود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 خرداد 1394 - 12:13

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 3 خرداد 1394 - 16:07

ها ها ها عجب ب ب. حالا كه يكبار در طول اينهمه سألها بيكاري و لاف زني خانه موسيقي ،. قرار شد حرفهاي شنيدني و سانسور نشده از دهان چند استاد بشنويم اقايون انگار به تير قباشون برخورده ه ه ه ه و جلسه بر هم ميزنن . خوبه بالاخره معني صنف. رو فهميديم . دلم براي امثال خودم ميسوزه كه مثلا موزسين هستيم و عمري درسشو خونديم ، واقعا كه چه جامعه دموكراسي اي داريم .

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود چرا جلسه «نقد عملکرد خانه موسیقی» لغو شد؟ | موسیقی ما