برنامه یاد بعضی نفرات
 
اختصاصی سایت موسیقی ما
قطعاتی با رنگ «درنگ»
موسیقی ما - ابراهیم باقری؛ نوازندۀ چیره دست عود، خرداد ۱۳۹۴ قطعۀ تصویری متعلق به گروه موسیقی درنگ را به «موسیقی ما» ارائه کرد. وی با این توضیح که با تاملی نو از منظرِ وجوه مشترک سازهای قانون و عود «درنگ» را ساخته‌ایم، نویدِ کارهای متنوع و متعدد با محوریت قانون، عود و آواز را داد.

مژگان محمد حسینی؛ نوازندۀ توانمند قانون با نگاهی به سبک و شیوۀ اساتید معاصر این ساز- سیمین آقارضی، ملیحه سعیدی و پریچهر خواجه – با سونوریتۀ ایرانی برای درنگ می‌نوازد. آشکاراست که این دو هنرمند جوان با «درنگ» قصد اثبات و نمایش قابلیت‌های وسیع و ظریف ساز‌هایشان را دارند. کما اینکه عود و قانون هر دو دستخوش تاثیرات ملموس عربی و ترکی بوده و هستند. امّا این برای نخستین بار در ایران است که این ساز‌های اصیل در کنار هم به دونوازی می‌پردازند و لهجۀ ایرانی خود را باز می‌یابند.

 «درنگ» آهنگهای خود را محدود به دونوازی نخواهد کرد؛ به گفتۀ اعضای گروه تصنیف «ای عشق» نیز با شعر هوشنگ ابتهاج، هم آوایی نوازندگان و آوازِ سحر زیبایی بزودی منتشر خواهد شد. تاکید روی نقش آواز در گروه درنگ نشانۀ ترکیب و تلفیقِ پراهمّیت ساز‌ها با آواز است. سحر زیبایی در این خصوص گفت: نوع حرکت و گردش در فرم ملودی‌ها «درنگ» را به لحاظ آواز متمایز می‌کند. گفتنی است مژگان محمدحسینی و ابراهیم باقری هر دو از نوازندگان برگزیده چند دوره از جشنواره‌های تکنوازی و رقابتی کشور هستند.

گروه موسیقی درنگ: آهنگساز/عود/همخوان: ابراهیم باقری، آهنگساز/قانون/همخوان: مژگان محمدحسینی، آواز: سحرزیبایی
*طراحی و اجرای لباس: الهام می‌نایی / کارگردانی قطعه ویدئویی: سید عباس باقری
دوئت عود و قانون
دانلود
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 خرداد 1394 - 10:21

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قطعاتی با رنگ «درنگ» | موسیقی ما