پرونده آلبوم «نگاه من» با صدای محسن یگانه - 3
مهرداد نصرتی: با بالا رفتن کیفیت، خلاقیت از موسیقی پاپ ایران دور شده است

مهرداد نصرتی
[ آهنگساز و خواننده ]

موسیقی ما - شايد بتوان گفت اين روزها اغلب فعالان عرصه موسيقى پاپ، در طول توليد آثار موسيقايى خود، بيشتر مخاطبانی را مد نظر قرار مى‌دهند که پای ثابت کنسرت‌ها و برنامه‌های مختلف‌شان هستند و اين قضيه در مورد آلبوم «نگاه من» هم تا حدود زیادی صدق مى‌كند. براي همين احساس می‌کنم محسن یگانه با رجعتی به گذشته، كارهايش را به فرمت قبلی خود بازگردانده است. چنین دیدگاهی را می‌توان در انتخاب ملودی‌ها، نوع تحریرها و حتی در ترانهها هم مشاهده کرد؛ ديدگاهى كه گويى مخاطب از هنرمند محبوب خود خواسته با همان ترکیب آلبوم‌های سه چهار سال گذشته خود ظاهر شود.
 
در این مجموعه سیزده قطعه مختلف وجود دارد که محسن یگانه تقریباً سعی کرده از هر نوع ملودی و فرمی که برای مخاطبانش از قبل الگوسازی کرده بود، مجدداً استفاده كند؛ یعنی هر آهنگی که در آلبوم «نگاه من» شنيده مى‌شود، تقریباً نزدیک به آن چیزی است که این خواننده مابه‌ازای آن را در قطعه‌های قبلی استفاده کرده، با این تفاوت که در مجموعه جدید تلاش کرده با ساختار تازه‌تری در ترکیب ملودی‌ها، آثار خود را به مخاطب معرفی کند.
 
علاوه بر اين، یگانه در چهارمين آلبومش تلاش كرده تا در تحریرهایش به یک تازگی برسد. من نوع خواندن یگانه در بخش‌هایى از آلبوم را می‌پسندم و احساس می‌کنم او توان بالقوه خود را در خوانندگی نشان داده است؛ البته ممکن است با بعضی از تحریرهایش در مقاطعی از آلبوم هم موافق نباشم. به هر ترتیب مهم‌ترین وجهی که محسن یگانه را از بقیه خوانندگان پاپ جدا می‌کند، این است که شادی و موسیقی پرتحرك را بسیار خوب می‌شناسد.
 
او با هیجان سعی می‌کند بهترین نوع ملودی را براى اين نوع قطعات در نظر بگیرد؛ یعنی ملودی‌هایی که حتی با یک بار شنیده شدن، در ذهن می‌مانند و شنونده ترانه آن ملودی را به خاطر مى‌سپارد. به عنوان نمونه، او در این آلبوم یک قطعه شش‌هشتم دارد که دقیقاً تمامی مواردی که به آن اشاره کردم، در این قطعه رعایت شده است. البته کاری که محسن انجام می‌دهد، کار بسیار سختی است که می‌تواند طیف‌های مختلفی از سلیقه‌ها را در بر بگیرد.
 
نکته دیگر اینکه، با نت‌های کششی که محسن يگانه با تحریرهای زیاد آنها را مى‌خواند، خيلى موافق نیستم. البته باید این نکته را در نظر گرفت که او تلاش کرده تا به نوعی مخاطب خاص خود را حفظ كند و بتواند این آثار را در کنسرت‌هایش به خوبى اجرا کند. او در شعر و کلامِ آلبوم «نگاه من» باز همان نگاه گذشته خود را در نظر گرفته و سعی کرده عاشقانه‌های روان و ساده‌اش را برای مخاطبانش اجرا کند.
 
در مجموع می‌توان گفت آلبوم «نگاه من»، آلبوم قابل قبولی است و برای تولید آن زحمت کشیده شده است. باز هم در حالی که تأکید می‌کنم او تلاش کرده مخاطبان قدیمی خود را راضی نگه دارد، اما حدس مى‌زنم بتواند شنونده‌های جدیدی را هم به آثار خود اضافه کند. چون خود من شاهد بودم کسانی که محسن یگانه گوش نمی‌کردند، با انتشار این آلبوم برای شنیدن دیگر کارهای او هم تمايل پیدا کرده‌اند. در كل هر آلبومى براى شنيده شدن احتياج به زمان دارد كه آلبوم نگاه من هم از اين امر مستثنى نيست.
 
نکته‌ای که تمایل دارم درباره این آلبوم به آن اشاره کنم، به مثابه نگین درخشانى است که مى‌تواند در آلبوم همه خوانندگان وجود داشته باشد؛ همان نگین درخشانى که در کارهای گذشته محسن وجود داشت اما در این آلبوم اثرى از آن نديديم. منظورم از اين نگين، همان قطعه‌اى است که مخاطب و آلبوم را با خود می‌کشد و می‌تواند ذهن شنونده را به طور کلی جابه‌جا کند. اتفاقاً همین وضعیت در آلبوم هنرمندان دیگری چون احسان خواجه‌امیری، رضا صادقی، مازیار فلاحی و دیگر دوستان هم وجود داشت. یعنی دیگر آن آهنگی که همه مجموعه را دنبال خود بکشد، وجود ندارد و این همان درد بزرگ موسيقى پاپ امروز ماست که بسیاری از ترانه‌ها و قطعه‌ها را شبیه هم کرده و ما شاهد کمترین خلاقیت در ساخت ترانه و ملودی هستیم.
 
خوشبختانه موسیقی امروز ایران تا حدود زیادی مجهز به جدیدترین تجهیزات موسیقی روز دنیاست و تقریباً می‌توان گفت چيزى به لحاظ فنی وجود ندارد كه به آن دسترسى نداشته باشيم. حتی در حوزه میکس و مسترینگ و تنظیم هم دارای جایگاه بسیار خوبی هستیم كه تمامی این موارد مى‌تواند دلیل بسیار موجهی برای موفقیت باشد. اما متأسفانه هر چه کیفیت بالا رفته، خلاقیت از هنرمند امروز دور شده و این بزرگ‌ترین ضعف موسیقی پاپ امروز است که تقریباً هیچکس به این موضوع توجهی نمی‌کند.
 
به طور کلی آلبوم «نگاه من» محسن یگانه نمره قبولی گرفته اما احساس می‌کنم وجود سیزده قطعه در یک آلبوم موسیقایی برای خواننده امروزی کمی زیاد باشد، چرا که مى‌تواند اثر را به ورطه تکرار بکشاند. شاید برای یک بار بتوانیم به این موضوع به عنوان یک آزمون و خطا برای تولیدکننده نگاه کنیم اما ممكن است تعداد زیاد قطعه در یک آلبوم موسیقایی مخاطب را خسته کند و در این حالت، شايد دیگر تشنه شنیدن دوباره آلبوم نباشد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 خرداد 1394 - 09:59

دیدگاه‌ها

یکشنبه 10 خرداد 1394 - 11:16

آلبوم نگاه عالی بود
هر چی آآلبوم بیشتر میشنوم بیشتر دوسش دارم
خدایی کدوم خواننده میتونه یه آهنگی مثه خاطره بازی یا دلکم بخونه
این آلبوم تنها یه آلبوم از محسن یگانه نبود این یه اثر هنری بود که حالا حالا مثه اون نمیاد
محسن فقط یگانه

یکشنبه 10 خرداد 1394 - 12:25
Mas

آلبوم صفر … حالا چرا انقدر همه جمع شدن نظر میدن درباره این آلبوم … صفر
MAS

179.216.253.114
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 12:38
حامد *

این همه نگاه من رو تحلیل می کنید،آلبوم های دیگه مثل از عشق،مثل مجسمه و 94 رو هم تحلیل کنید .شما که اهل تبعیض نبودید.

79.187.89.70
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 16:10
لیلا

mas شما هدفت واقعا چیه؟؟؟؟خو دوست نداری گوش نکن..کسی مجبورت کرده؟؟؟

53.150.78.237
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 23:35
Qasem Dalirian

خطاب به Mas ، این آلبوم بی نظیر بوده و باید مورد تحلیل قرار بگیره که علل موفقیتش چی بوده ، بیست :)

115.132.109.121
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 06:22
حامی ::مهدی یراحی::احسان خواجه امیری::

Qasem Dalirian و میلاد جاستی کمین کردن تا یکی کامنت بزاره جوابشو بدن خخخخخخخ
دست بردارید از تعصب

229.47.64.130
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 06:46
ناشناس

اما اتفاق عجیبی که در «نگاه» یگانه افتاد این بود که یگانه مجددا تلاش کرد تا ترانه‌های با محتوای غمگین و یا در توضیح بهتر غیر شاد را با ملودی و موسیقی کاملا شاد و ریتمیک بخواند. اتفاقی که در آلبوم قبلی وی نیز رخ داده بود و از جایی که اغلب شنوندگان موسیقی با سبک شش و هشت ایرانی ارتباط عاطفی خیلی نزدیکی دارند، نسبت به این آهنگ (دوست دارم) اقبال خاصی نشان دادند و یگانه هم این اقبال را دلیل بر موفقیت این سبک دانست و در آلبوم جدید خود مجددا آهنگ «درکم کن یکم» را با همین درون مایه تهیه و منتشر کرد. آهنگی که محتوای آن به شکوه و شکایت از مخاطب ترانه مربوط است اما ملودی آن ریتمیک است و شنونده نمی‌داند هنگام شنیدن این آهنگ ناراحت شود و یا با ناراحتی یگانه شادی کند و حرکات موزون انجام دهد!!

حرفم این بوده همش روزی که میترسم ازش
روزی که خسته بشی و بخوای منو ترکم کنی
آخه وقتی با منی حرف رفتن میزنی
مگه چی خواستم به جز اینکه یکم درکم کنی

آخه بی انصافیه تا همینجا کافیه
تا کجا میخوای به این فاصله مجبورم کنی
من به هر دری زدم تورو از دستت ندم
تا کجا میخوای به این فاصله مجبورم کنی

صرف نظر از ایرادات فنی ترانه، هر کس این ترانه را روی کاغذ بخواند مسلما نمی‌تواند تصور کند این آهنگ در تلفیق با ملودی شاد و ریتمیک شش و هشت چطور خواهد شد و یگانه این ناممکن را ممکن کرد و یک ترانه گلایه آمیز را با موسیقی ریتمیک و شاد خواند و همه دیدند که اینطوری هم می‌شود و این جا دارد که یگانه بگوید: «چرا که نه؟!»!

17.4.7.7
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 12:21
Qasem Dalirian

این پست مربوط می شه به محسن یگانه و هواداراش ، حضور هواداران خواننده های دیگه در این پست جای تعجب داره !

208.20.62.20
آرش رحمانی
87.202.126.216
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 11:17

فعلا فقط محسن چاوشی هست که هر دفعه یه کار جدید انجام میده و خلاقیت داره.
مثلا همین قطعه مینا یا آلبوم من خود آن سیزدهم و پاروی بی قایق و ...

یکشنبه 10 خرداد 1394 - 12:18
علی

صد در صد با شما موافقم دوست عزیز. آثار همایون شجریان، علیرضا قربانی و محسن چاوشی خلاقیت و تازگی و هنرمندی داره. من عاشق موسیقی سنتی خوانندگان جوان هستم. و در حوزه پاپ هم فقط آثار آقای چاوشی رو می پسندم. ایشون رو اکثر خوانندگان سنتی دنبال میکنن و اولین بار استاد موسیقی من در دانشگاه که موسیقی کلاسیک و سنتی ایران رو باهام کار می کرد گفت در حوزه پاپ کارهای م.چاوشی رو دنبال کن.

110.251.231.139
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 13:01
mostafa.el.77 (خاطره بازی)

آهنگ نه و درکم کن و ... خلاقیت نبودند ؟!

154.12.244.198
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 18:06
حامد 100

موندم کجای کارای چاووشی جدیده.یه صدای یکنواخت که تو خشگ بودن همتا نداره
به قول همه چاووشی بهتره یه گوینده بشه تا خواننده.والاااا

وقتی میری تو فاز غمگین یگانه هست میری تو فاز شاد یگانه هست میری تو جاده با سرعت 200 یگانه هست میری هندزفری میندازی تو گوشت یگانه هست میری کنسرت یگانه هست.جایگاه یگانه رو که هیشکی نداره.
اصلا نگاه بترین آلبوم قرن. برادر من محبوبیت به کامنت منو شما نیست به لایه لایه مردمه که از بالا تا پایینش میگن جاست یگانه
حالا بیا حسودی کن بیا بگو بده. اصلا چاووشی و بقیه خوبن.خسته نمیشین از حسودی کردن

نفسای بی هدف اومد گفتین یگانه قبل مجاز شدن بهتر بود.رگ خواب اومد کوبیدین.حباب اومد ترکوند ایرانو کوبیدن. الان نگاه اومده همه نگاها بهش خیره شد از بس شاهکار کرده با نوع ملودیاش با نوع ترانه هاش با نوع خوندنش

شمایی که میگی ملودیا تکراره خب بگو علم موسیقیتو از کجا آوردی ما هم بشینیم ازت استفاده کنیم شاید واسه ماها فرجی بشه که چشم و گوشمون کره و هیچی نمیفهمیم.والااااا

ختم کلام یگانه کماکان یگانه است

44.121.180.114
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 20:29
.....

اهنگ نه کاور اهنگ نه فرزاد. اصلا گوش کردم چشام دوتا شد

169.31.145.48
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 22:13
mahdi yegane

چرا از خودت حرف در میاری آخه چرااااااااااا؟؟
اینطور ک معلومه ترک نه فرزاد فرزین رو گوش ندادی
و داری اینطور کامنت میزاری
کجاش شبیه نه محسن یگانست کجاش
همین طوری از خودت حرف در نیار
جناب ......
ترک نه محسن هیچ شباهتی نه فرزاد نداره

185.29.63.34
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 23:43
Qasem Dalirian

خلاقیت باید با بازخوردهای مثبت رو به رو بشه ، آثار جدید محسن چاووشی نتونسته همراهاشو با خودش حفظ کنه ، قطعه ی "نه" بی نظیر هستش و اولین باره همچین آهنگی رو شاهد هستیم اون چیزی که بهش کاور می گن اینه : "سکوت قلبتو بشکنو برگرد ، تنهام نذار منو دیوونه برگرد" ! ، تازه بدون اجازه از صاحب اثر !!!

141.121.168.25
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 10:09
mostafa.el.77 (خاطره بازی)

اهنگ نه فرزاد زمین تا اسمون با نه یگانه تفاوت داره !!!
اصلا اهنگ رو شنیدی میای کامنت میزاری !!!!
خب درکتون میکنم آهنگ فوق العاده ای مثل " نه " رو یه جور باید تخریب کرد اینم یه راهش !!!!!!!

188.14.168.105
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 12:28
آرش رحمانی

من گفتم آلبوم نگاه خلاقیت نداره نگفتم که خوب نیستش یا کیفیت نداره.
درجواب اون دوستمون که میگفت چاوشی با آثار جدیدش نتونسته همراهاشو حفظ کنه باید بگم که من قبلا از چاوشی خوشم نمیومد وبه خاطر آثار جدیدش مثل من خود آن سیزدهم و پاروی بی قایق طرفدارش شدم مثل خیلیای دیگه.

48.89.154.183
ناشناس
98.111.136.188
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 11:22

تا حدی موافقم منطقی بود.
ولی چرا فقط درمورد آلبوم محسن یگانه پرونده ویژه کار میکنید؟؟ آلبوم علی عبدالمالکی. رضا صادقی. گروه آریان. حمید عسکری و... هم خیلی جای بحث دارن

یکشنبه 10 خرداد 1394 - 11:58
محمد کشاورز

این که از البوم نگاه پرونده ویژه کار میشه اینه که یه اثر توی چشم و مطرحی است و همه علاقمند به نقد اون هستند .

123.108.118.172
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 12:59
mostafa.el.77 (خاطره بازی)

این آلبوم ترکونده !!!
بزار آلبوم های دیگه هم بترکونن برای اونا هم پرونده میزارن !!!

124.150.207.179
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 13:31
سیدجلال

دقیقا...
این همه آلبوم اومده مثلا آلبوم مخاطب خاص خیلی بهتر و باکیفیت تر بود به نظرمن!
از موسیقی ما انتظار داریم بین آلبوم ها تبعیض قائل نشه

253.201.220.148
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 16:13
لیلا

سید جلال همه البوما ازنگاه بهتره.مردمم الکی میگن.....چه دشمنی ای با محسن یگانه داری من نمیدونم!!!!!

237.163.138.31
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 18:13
رستگاری

البته فک کنم ( به احتمال زیاد) موسیقی ما درباره ی آلبوم هایی که به بازار میان از کسی نقدنمیخواد یعنی نمیگه به فلان کارشناس نظرشو راجبه فلان آلبوم فلان خواننده واسشون بفرسته بلکه این کارشناسا هستن که نظرشونو میفرستن واسه قرار گرفتن رو سایت

237.242.124.234
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 13:08
سیدجلال

لیلا خانوم...
شما اجازه نداری نظر خودتو به مردم تعمیم بدی! اگه به نظر مردم باشه که حدود 80% کامنت ها درپست انتشار آلبوم ایشون منفی بود!
با اینحال قطعات این آلبوم به نظرمن از تک ترک های اخیرش خیلی بهتر بود و من همونطور که قبلا هم گفتم از 4 قطعه آلبوم لذت بردم و تعریف هم کردم.(دلکم-درکم کن-چنگال تقدیر-دنبالش میرم)
بقیه قطعات مثل روخونی از روی یک متن بود و طولانی بودن اشعار باعث میشد خواننده بایک ریتم یکنواخت فقط ازروی شعر روخونی کنه و حس و محتوای بعضا زیبای اشعار به مخاطب منتقل نشه.

238.210.12.133
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 10:54
میثم

دوستان عزیز این نکته رو در نظر بگیرید که هر آلبومی ارزش نقد نداره، صد در صد موزیسین های برجسته ای مثل پدرام کشتکار و مهرداد نصرتی هیچ وقت راجب آلبومهای ضعیف و . پیش پا افتاده ای مثل مخاطب خاص نقد نمی نویسن
آلبوم نگاه آلبومیه که موسیقی و ترانه های قابل تاملی داره و همینه که این قدر مورد توجه کارشناسان قرار گرفته

96.200.102.194
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 15:42
Mehdi Mika

روخونی؟! ریتم یکنواخت؟! چی میگی؟!
خواهشا طوری نظر نده که انگار موسیقی رو میفهمی؟!
سطح سلیقت و فهمت از موسیقی رو میشه از خواننده ای که طرفدارشی و مقایسه ای که بین آلبومای نگاه و مخاطب خاص داشتی فهمید! البته من که خیلی وقته میشناسمت
برو تو فکر میرم و خاطره بازی رو گوش کن تا بلکه خدا خواست و فهمیدی موسیقی یعنی چی!
هر روز حداقل 6 بار!قبل خواب حتما دوبار گوش بده ها! اینم نسخه شما

57.147.133.31
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 18:31
سیدجلال

افتخار میکنم طرفدار خواننده ای هستم که استاد تدریس بیش از 10 نوع ساز موسیقیه خواننده ایکه یواشکی کاور نمیکنه صداشم درنیاره خواننده ای که زیاد تودید نیست اما توقلب مردمه خواننده ای که اهل ریاکاری نیست و نمیاد بگه آلبوم نمیدم بزنه زیرحرفش خواننده ای که اهل بهونه گیری نیست که سرماخوردگیش رو بهونه کنه درتوجیه صدای گرفتش....شما بهتره بری یک نسخه دارو واسه رفع سرماخوردگی خوانندت تجویز کنی تا انقدر مدام سرمانخوره و بهونه درنیاره!

37.100.146.38
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 00:21
لیلا

اقای سید جلال من نظرمو به کسی تعمیم ندادم.....
کدوم هشتاد درصد؟؟؟همونایی که میان با یه ای پی نظر میدن بعد اسمشونو عوض میکنن خودشون نظر خودشونو تایید میکنن؟؟؟؟؟
منکه تعریف نگاهو همه جا شنیدم و اون 80درصد رو هم ندیدم متاسفانه........

13.233.64.248
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 00:34
لیلا

محسن یگانه چیو کاورکرده صداشم درنیاورده؟؟؟؟؟؟
اصلا دلش خواست حال کـــرد به خاطر هواداراش البوم بده ...دوست نداری؟؟گوش نده ما به خواننده ی مورد علاقمون که انقدرررمردمیه و هواداراشو دوست داره افتخار میکنیم......
جاســـــــــــــت یگانــــه ترین محســـــــن دنـــــیا.........

91.65.34.50
پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 18:28
سیدجلال

لیلاخانوم...
تعمیم ندادی؟ "مردمم الکی میگن" رو احیانا شما نگفتی!؟ این یعنی تعمیم!
همینجوری روهوا یه چی نگو با یک آی پی؟؟؟خوبه خبرش درآرشیو موجوده حداقل 80% نظرمخالف با آی پی های مختلف!
چیو کاور کرده؟ "نا امیدم میکنی"
اسم آهنگ اصلیش هم درکامنت های پست تماشاخانه مربوط به انتشار اون قطعه موجوده....شما مثل اینکه اخبارش رو پیگیر نیستی! یه سر به آرشیو ها بزن تا موج نظرای مخالف رو ببینی.
تو واسه من نمیتونی تعیین کنی گوش بدم یاندم اون به میل خودم برمیگرده.

234.14.53.42
پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 23:23
لیلا

وقتی صبح روز کنسرت البوم پخش میشه و شبش مردم همخونی میکنن به حدی که خود محسنم تشکرکرد..این یعنی مردم دوست داشتن....وقتی توی خیابون بیشتر جاها دارن نگاهو گوش میدن یعنی مردم دوست داشتن......
ناامیدم میکنی رو هم که توی همون پست خیلیها جوابتونو دادن
من واسه تو تعیین نمیکنم چیو گوش بدی چیو نه ولی خب حس کردم داری اذیت میشی برای دلسوزی گفتم برو همون اهنگای استادتو گوش کن...چکارت داریم ما؟؟؟؟؟

62.224.60.237
شنبه 16 خرداد 1394 - 04:36
Saman (UK)in Iran

سید جلاااللللللل اقااااااااااااا شششوخخخییییییییییییی نککککنننننننننننننننن!!
تدریس 10 ساززز؟؟؟!!!
اقا فکر میکمنی ما تو افریقا زندگی میکنیم این حرفارو میزنی خب مام ایشونو میشناسیم تو همین کشور زندگی میکنیم خوانندتو بیشتر از این خراب نکن!
لیلا هم نمیدونم تو کدوم کشوره چون ما که هیچ جا نشنیدم نگاهو حتی سی دی فروشیهای وسط پاساژا!!!

137.29.183.106
یکشنبه 17 خرداد 1394 - 05:17
سیدجلال

چه همخونی ای؟حتما "چنگال تقدیر"!!؟ آهنگی که قبلا ها هم شنیده شده همخونیش تعجب نداره که!
بعدشم جاستی ها بخاطر علاقه زیادشون بعید نیس شعراشو حفظ کنن پس حسابشونو بامردم قاطی نکن!
من دراون پست جواب قانع کننده ای ندیدم که شما اشاره کردی!
سامان....
من دلیلی نمیبینم بخوام ادعایی که کردمو واست اثبات کنم پس ارجاعت میدم به تحقیق بیشتر...

70.23.174.21
یکشنبه 17 خرداد 1394 - 18:37
لیلا

چقدر دیر حتی نصفشم پخش نشده بود قبلا.....
اومدم که پس بگیرم توروازچنگال تقدیر اومدم که مال من شی اومدم اما چقدر دیر
من فراموشت نکردم نه تو ازیادم نمیری حتی الانم نمیشه عشقو ازمن پس بگیری....همین....
یعنی هرچهارتا سانس فقط جاستیا رفتن کنسرت؟؟؟؟؟

234.63.234.88
mahdi yegane
94.162.123.23
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 11:23

فقط نگاه و دیگر بس

یکشنبه 10 خرداد 1394 - 11:45

همه که مثل استاد چاوشی نیستند که کارشون بی عیب باشه وهمه موسیقی دان ها و کارشناس ها ازش تمجید کنند وآلبومش پر فروش شه. بلاخره جوون هستن و جویای نام و باید از این شکست ها درس عبرت بگیرند و در آلبوم های بعد بهتر عمل کنند.
در مورد بقیه خوانند ها هم که تر ک هیت ندارن چون ملودی و تنظیم هاشونو خودشون انجام میدن یا مثل احسان خواجه امیری هرچی بقیه بهش بگن بخون میگه چشم و میخونه و اصلا از خودش ایده و طرز فکری نداره. نتیجش هم میشه آلبوم یکنواخت و تکراری در همون چاپ اول و پس از 2 هفته به فراموشی سپرده میشه !!!!!!!!!!!!

یکشنبه 10 خرداد 1394 - 12:17
مهرداد

خواهشا زیر پست محسن یگانه تبلیغ خواننده مورد علاقه خودتون رو نکنید

در ضمن یکی از ویژگی های محسن چاووشی رو نگفتید:

حسد ورزی و کوبیدن خواننده ها در زمینه ی کنسرت

و یکی از ویژگی های طرفداران چاووشی :

آلبومی که تیراژ دوم نرفته رو جوری جو میدن که انگار آلبوم رفته تیراژ پنجم
هههه.

موسیقی ما تایید لطفا

2.229.61.114
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 14:37
رستگاری

واقعا بعضی طرفدارای چاوشی رو درک نمیکنم
اول این که این پست هیچ ربطی به چاوشی نداره و اصن از هیچ نظر این دو محسن قابل مقایسه نیستن ( سبک و نحوه ساز بندی و نوع تفکر)
چاوشی واقعا خاص پسندی رو ترجیح داده که این خاص پسندی و این نوع ترک ها واقعا بین مردم عادی خیلی کم شنیده میشه
نکته بعدی اینه که بعضی آهنگای ایشون مخصوصا ترانه ها از طرف خود خواننده درک نشده و خونده نشده که نباید انتظار داشت بقیه بتونن همچین کاریو درک کنن ( تفنگ سرپر - دزیره - یوسف - کلنجار)
هرچند کارای خوبی مث خواب و جز و خونه ی کوچیک هم بود
نکته بعدی تنظیم محور بودن آهنگای پاروی بی قایق هست و میشه گفت بعضی ترک ها یه قسمتاییش اصن ملودی نداره و یه جورایی دکلمست

164.157.107.99
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 14:37
میلاد میلاد

میگم یه سوال؟؟؟؟؟؟؟
شده تا حالا تو خیابون اون شیشه ماشینتو بدی پایین بشنوی که کسی محسن چاووشی داره گوش میده؟؟؟؟؟؟

39.149.226.138
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 16:16
لیلا

الان کی اینجا با چاووشی کارداشت اخه؟؟؟؟؟

104.171.34.90
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 16:38
فاخر

میلاد جاستی جان
یکی از افتخارات ما طرفداران چاوشی اینه که موسیقی خواننده مورد علاقمون در اون سطح پایین نیس که مردم توی ماشین بذارن و صداشو ببرن بالا!!!! اون مخاطبی که اینکار رو میکنه لایق همین خواننده های بااریه و نه محسن چاوشی

موسیقی محسن چاوشی رو باید در خلوت و سکوت محض همراه با یه فنجون قهوه شنید و فکر کگرد و از زندگی لذت برد...
نه از پنجره ی ماشین جوون سرخوشِ توی خیابون ...!

69.208.151.43
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 19:27
لیلا

فاخرجان....کسی که توی خلوتش صدای کسیو دوست داشته باشه بیرونم گوش میده..!!!!کنسرتم سطح پایینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

85.135.173.13
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 21:18
فاخر

لیلا جان مخاطبین چاوشی اغلب ادمای درونگرایی هستن
اهل جلب توجه نیستن!!!!
جدی دارم میگم مطمئن باش تو ماشینشونم گوش کنن صداشو نمیبرن بالا تا همه ملت ببیننشون....من هیئت علمی دانشگاه تهران رو میشناسم طرفدار چاوشیه هر وقت منو میبینه از البومای چپاوشی و قطعات جدیدش میپرسه...معلومه این ادم نباید این بچه بازیا رو در بیاره....

بعدشم والا ما ندیدیم کسی تو خیابون یگانه گوش بده. همه ارمین تو ای اف ام و تتلو و اینا گوش میدن!!!!

هر چی سطح موسیقی نازل تر این جنگولک بازیا بیشتر.....من کنسرت های محمد علیزاده و حمید عسگری و فرزاد فرزین رو رفتم...اگه قراره کنسرتش شبیه اینا باشه همون بهتر کنسرت نذاره کلا...کنسرت فرزاد فرزین رو بغل بهمن بابازاده نشسته بودم تو جشنواره فجر...وسط کنسرت پاشدم رفتم چون توهین به شعورم بود

27.253.63.190
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 23:48
Qasem Dalirian

این نقد مربوط می شه به آلبوم "نگاه من" نمی دونم چرا مخاطبان خواننده های دیگه شروع کردن به تبلیغ خواننده ی مد نظر خودشون !

251.184.52.38
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 23:50
میلاد میلاد

میگم مگه قراره هر کی سوادش بالاتره سطح موسیقیاییش هم بالاتره :))))))))
در ضمن شما به همون آقا بگو کنسرت بزاره واستون که به شعورتون هم توهین نشه وگرنه اگه اینجوریه این همه ملت میرن کنسرت حتما بیشعورن و شما با شعور

3.167.204.207
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 10:04
mostafa.el.77 (خاطره بازی)

هوادارای چاووشی باز اومدن !!!!
هیچ کجا از دست اینا نمیتونی راحت باشی !!!!
خواننده خودشون افت میکنه میان میبینن یگانه پیشرفت کرده حسودی میکنن !!!!

16.12.203.40
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 20:43
danesh jamshidi

خانومه ليلا ميانگين سني طرفداران چاوشي يكم بيشتر از خواننه هاي ديگست ..ديگه گذشته ازشون جلب توجه كنن..
فازشون بيشتر تو خلوته..
خودتم ميدوني تعدادشون كم نيست پس لطفا استدلالتو عوض كن!

58.89.78.247
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 00:52
لیلا

منم دبیر ادبیات و زبانم جاستیه....چه ربطی داره؟؟؟؟
باشه ما اینجا داریم با نگاهمون حال میکنیم شما هم برید تو خلوت چاوشی گوش کنین..کاری نداریم ک....

120.238.132.128
mahdi yegane
150.247.1.232
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 11:59

تو فکر میرم عالیه

یکشنبه 10 خرداد 1394 - 23:52
Qasem Dalirian

شاهکار محسن ، البته تنظیم استثنایی اشکان آبرون و نوازندگی نیما رمضان و فیروز ویسانلو هم عالی بوده :)

104.41.125.46
Qasem Dalirian
19.208.56.179
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 12:11

محسن یگانه نابغه است و خلاقیت از کاراش می باره ، اینو ثابت کرده و باز هم ثابت خواهد کرد ...
"دنبالش می رم ، هر جا که می ره ..."

یکشنبه 10 خرداد 1394 - 18:20
Saman (UK)in Iran

نابغه چی؟تکرار مکررات؟؟>!!!!

31.36.142.31
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 23:32
Qasem Dalirian

نابغه ؛ کسی که توانایی ارایه ی یک مقوله استثنایی در زمینه ی توانمندی‌ های ذهنی ، آفرینش (خلاقیت) و یا نوآوری در کارها را داشته باشه ، این مقوله‌ ها معمولا در نوع خود بی نظیر یا کم‌نظیر نیز خواهند بود .

222.178.166.207
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 02:32
ناشناس

ما که خلاقیتی تو این آلبوم ندیدیم.

90.143.82.128
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 12:11
Qasem Dalirian

خطاب به "نا شناس" ، همون بهتر که خودتو به خواب بزنی ...

185.221.33.212
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 02:56
ناشناس

آلبومایی که این روزا میاد هیچ کدوم خلاقیت ندارن نه فقط نگاه همین نوع تنظیمی که پازل تو این آلبوم کرده رو بارها قبلا انجام داده...

56.16.90.223
پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 11:30
amirsa

ناشناس جان میشه بگی دلسرد و درکم کن و انتظار و پرنده تکرار چی بودن؟کی تاحالا توی البومش از دکلمه استفاده کرده که شما میگی خلاقیت نداره؟خوبه خودت اعتراف کردی که دبوار خلاقیت بوده!نظراتتو واسه خودت نگه داری بهتره!

32.196.9.102
جمعه 15 خرداد 1394 - 05:00
سردار

امیرسا !شما هم مثل قاسم کارشناس نیستی پس لطفا نظرتو واسه خودت نگه دار!
خلاقیت تو کاری که اصل و ریشش کپیه معنی میده اصصصصصصصصلا؟!!
هی هیچی نمیگیما....!

99.117.33.249
محمد
78.227.247.103
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 12:30

به نظر من که تا اینجا نگاه بهترین آلبوم یکسال گذسته بوده
هر چی بیشتر گوش بدین بیشتر درگیرش میشین

یکشنبه 10 خرداد 1394 - 23:49
Qasem Dalirian

دقیقا :)
چیکار می کنی با دلم روزگار ...

209.196.211.155
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 02:34
ناشناس

عجب!!!!

205.59.149.157
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 06:29
ناشناس

یکسال اخیر یا یکماه اخیر؟؟؟!!
من که اتفاق جدیدی تو هیچ یک از بخشای آلبوم ندیدم که بخواد درگیرم کنه باز حباب توش خلاقیت دیده میشد که تو این آلبوم ندیدم

8.74.73.115
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 12:13
Qasem Dalirian

با گذشت زمان همه چیز مشخص می شه .
"یه راهه بی نشونو بگیرو برگرد ..."

215.226.91.44
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 03:00
ناشناس

قاسم باید بهت جام بدن شایدم دادن که اینطوری از خواب و خوراکت زدی !!!!!
تو و میلاد جاستی :دی

13.127.229.243
ar.m
60.138.186.102
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 12:46

محسن یگانه خواننده فوق العاده باهوشیه و خوب کارش و بلده مخاطبش رو خوب میشناسه و برای اونها کار میکنه مخاطب از ایشون خواسته که به فضای اکوستیک گذشته برگرده و به خاطر احترامی که برای هواداراش همیشه قائل بوده و هست کمی از موسیقی الکترونیک فاصله گرفته فکر میکنم اگر دقیق تر آلبوم گوش داده بشه خلاقیت های زیادی که در اون با ظرافت خاصی به کار برده شده رو بتونید به وضوح ببینید کافیه ترک «نه» رو بادقت گوش کنید تا به هنر محسن یگانه پی ببرید که چگونه تا این حد ملودی و شعر و تنظیم با هم چفت شده یا ترک «دیوار» رو گوش کنید تا به هنر ایشون در ترانه سرایی پی ببرید یا ترک «تو فکر میرم» با شعر و تنظیم بی نظیرش و خیلی چیزای دیگه فقط باید بدون غرض گوش کنید تا به خلاقیت های به کار برده شده برسید .فضای آلبوم نگاه با حباب و رگ خواب بسیار متفاوته این رو از لیست تنظیم کنندگان و نوازندگان به راحتی میتوان درک کرد
فکر میکنم در حال حاضر جامعه رخوت زده موسیقی پاپ به محسن یگانه هاااا احتیاج داره

دوشنبه 11 خرداد 1394 - 06:33
ناشناس

محسن با این آلبوم بیشتر اومده به سمت کارهای الکترونیک دوست عزیز اکثر کارهای آلبوم جدید الکترونیه!!
فکر کنم فرق این دو رو شما نمیدونی

53.249.215.14
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 06:40
ناشناس

احترام قائل شدن برای طرفدارا یعنی ترانه غمگینی مثل درکم کن رو با موسیقی شاد اجرا کردن
خلاقیت یعنی شعر دیوار؟؟؟؟؟
شما این نقد به دیوار رو بخون:
ما بی تفاوت زندگی کردیم
این زندگی کردن خودش جنگه
ما کوه بودیم روبری هم
خاطرامون از هم یه مشت سنگه

یگانه در این بند خواسته زندگی بی‌تفاوت را به جنگیدن و یا احتمالا جنگ سرد تشبیه کند اما اگر کمی بیشتر سلیقه به خرج می‌داد می‌گفت این زندگی کردن یه جور جنگه نه اینکه خودش جنگه و در ادامه بی‌تفاوتی را به رابطه دو کوه تشبیه می‌کند اما در مصرع آخر می‌گوید خاطراتمون از هم یه مشت سنگه و این مصرع هیچ تصویر شاعرانه‌ و یا حتی تصویر رئالی ندارد و مخاطب باید تصور کند که دو کوه رو به رو هم هستند و به هم سنگ پرتاب می‌کنند! این تصویر بیشتر جلوه طنز دارد تا غمگین. یگانه در این بند خیلی تلاش کرده تا بی‌تفاوتی را نمایش دهد اما با مصرع آخر سه مصرع قبلی را ضایع کرده و نتوانسته تصویر خوبی از بی‌تفاوتی و تاثیر آن در خاطرات را برای مخاطب نشان دهد و صرفا به مراعات نظیر کوه و بی‌احساسی و سنگ اکتفا کرده.

از اونهمه احساس بین ما
حسی به جز عادت نمیمونه
ما داغ بودیمو نفهمیدیم
چیزی از این حالت نمیمونه

این بند در تضاد با بند قبل است و در این بند شاعر می‌گوید از آن همه احساس بین ما در حالی که با توجه به تصویر سازی بند قبل شاعر اعتقادی به وجود احساس بین دو طرف نداشت و دو طرف را به کوه سنگی بی‌احساس تشبیه کرده بود و بعد هم می‌گوید ما داغ بودیم و نفهمیدیم و در اینجا برای داغ بودن هیچ تعریفی وجود ندارد و در ادامه هم برای حالت تعریفی وجود ندارد و شاعر نگفته کدوم حالت باید ماندگار باشد؟ حالت بی‌تفاوتی دو کوه سنگی؟

میخندمو دردامو میشمارم
تلخه ولی شاید دلم واشه
وقتی برای غصه هام جا نیست
دیوارو هُل میدم غمام جا شه

صرف نظر از تلفیق بد مصرع اول و کلمه «میشمارم» در موسیقی که به شکل خیلی بدی هم خوانده شد، تصور می‌کنم در خوش بینانه‌ترین حالت اینکه ما غم را به یک موجودیت فزیکی تشبیه کنیم و بعد سعی کنیم دیوار را هل بدهیم تا اتاق بزرگ شود و غم ها در اتاق جا شود بیشتر در امتداد همان مصرع اول بند است که می‌خندم و دردامو میشمارم و بیشتر این تصویر جلوه طنز و اصطلاحا «فان» دارد تا یک تصویر غمگین.

از بس که احوالم پریشونه دیوار با من همزبون میشه
اما سر هرچیز بی مورد با هم دوباره حرفمون میشه

استفاده از مضمون دیوار در یه بند پشت سر هم و تلاش برای نشان دادن تصویر رابطه یک فرد غمگین با دیوار اتاقش در سه بند کمی لوس شده است و بهتر بود یگانه رابطه یک فرد غمگین با دیوار اتاقش را در یک بند خلاصه می‌کرد و در کل استفاده از یک مضمون و یا یک تصویرسازی در چند بند مختلف آن هم پشت سر هم در نهایت به هارمونی خوبی ختم نمی‌شود و مجموعه آن را اصطلاح لوس می‌کند و ارزش ادبی و شاعرانگی خود را از دست می‌دهد. هر چند دعوا کردن با دیوار یا هل دادن آن برای بزرگ کردن اتاق هیچ تصویر شاعرانه‌ای نیست.

198.165.188.73
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 12:17
Qasem Dalirian

قطعه ی "دیوار" قطعه ی گمشده ی پازل 10 سال اخیر ترانه های ایرانی بوده و هیچ ایرادی بهش نیست ، دست بردارین از تخریب و البته ممنونم از همتون که این همه درگیر کارای محسن یگانه اید :)

208.98.86.254
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 13:30
امید م

چقد هوشمندانه ترانه دیوارو نقد کردی :)))))))))))
سرانه سرا هیچوقت مسئول برداشتهای بچگانه یه مثلا منتقد نیس!

188.251.25.52
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 13:37
ar.m

من سال هاست که طرفدار محسن یگانه ام و برام هرچی که بخوونه دوست داشتنی و زیباست اما این نظرم بدون تعصب بود بدون توجه به این که خواننده این آلبوم کسی هست که موقع شادی هام غمگین بودنم توی خلوتم توی ماشین توی راه دانشگاه توی راه مسافرت و خیلی جاهای دیگه همیشه همراهم بوده ، با تک تک کلمات و تحریر های بک کار رفته توی آهنگ هاش زندگی کردم . خودم نوازنده هستم بنابراین تفاوت موسیقی الکترونیک با غیر الکترونیک رو خوب میفهمم من گفتم کمی فاصله گرفته که منظورم در مقایسه با آلبوم حباب بود.( البته که در این آلبوم موسیقی الکترونیک هم هست باید هم باشه). شعرهای آلبوم از نظر من مخاطب چندساله، به نوعی پختگی رسیده سبک ترانه گفتن ایشون همین طوره محسن اهل قلمبه سلمبه نوشتن الکی نیست احساسش رو مینویسه و میخونه.
دوست عزیز اگه به دنبال مطرح کردن خواننده مورد علاقتون هستین فقط اینو بکم که این راهش نیست که دیگران رو تخریب کنید و زیر پست هاش اینقدر فعال در مورد همه چیز نظر بدید این که محسن یگانه عزیز تونسته ما هوادارانش رو راضی کنه براش کافیه اصلا ما خودمون خواستیم که ایشون آلبوم جدید بده و تا آخرش پشت سرش هستیم.......میتونم درکتون کنم هیچ کس فکر نمیکردد اینن آلبوم تا این حد خووووب باشه

143.164.66.238
جمعه 15 خرداد 1394 - 05:03
Saman (UK)in Iran

قاسم هوا برت نداره!
هنری که از ریشه خراب که نه داغونه منتقدم زیاد داره ربطی به مهم بودنش نداره!!

216.174.119.143
حجت نوری
229.130.5.123
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 12:52

نگاه خوب بود.لطفا عبدالمالکی و عسکری رو هم نقد کنیئ.مرسی

یکشنبه 10 خرداد 1394 - 23:53
Qasem Dalirian

"نگاه من" عالی بود .

54.127.45.56
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 13:02

آلبومی سرتر از نگاه نمیاد !!!
نگاه بهترین البوم سال

یکشنبه 10 خرداد 1394 - 23:53
Qasem Dalirian

100 % ، خیلی زحمت پشتش بوده .

21.86.31.38
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 06:55
ناشناس

قاسم دلیریان فهمیدم دوآتیشه ای خواهش میکنم زیر همه کامنتا درافشانی نکن ! خسته شدیم بس که اسم شما و میلاد جاستی رو تو هر صفحه دیدیم!

186.14.234.215
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 12:19
Qasem Dalirian

فعلا که اسم شماست در همه ی کامنت ها می درخشه ، این پست مربوط می شه به محسن یگانه و هواداراش !

207.135.228.167
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 09:52
تارا

ناشناس،این مطلب در مورد محسن یگانه اس و طرفدارای محسن حق دارن که نظر بدن، شما که انقدر از محسن و نگاهش بدت میاد اینجا چکار میکنی که برای هر کسی هم یه جواب گذاشتی؟؟؟

16.12.139.19
hamed
86.205.17.5
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 13:10

من کاری با آلبوم ندارم نظر خاصی هم ندارم..
فقط چرا در باره ابن آلبوم خبر میزارین؟
علی عبدالمالکی و حمید عسکری و بقیه خواننده ها چی؟
چرا اصلا هیچ خبری از مجید خراطها نیستش تو این سایت؟
خیلی بی انصافیه بخدا

یکشنبه 10 خرداد 1394 - 13:13

همش راست بود.

مهران
16.32.251.239
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 13:19

حالا اینکه چرا فقط درباره این آلبوم دوستان نظر میدن بماند !
محسن یگانه متاسفانه در ملودی و ترانه به بن بست رسید و این آلبوم نشون داد که موسیقی بدون پشتوانه و ریشه بالاخره تموم میشه.

یکشنبه 10 خرداد 1394 - 15:21
mostafa.el.77 (خاطره بازی)

توی ترانه به بن بست رسیده !!!!
دیوار و نه و تو فکر میرم و ... رو یه بار دیگه گوش کن، میفهمی ترانه یعنی چی !!!
توی ملودی هم که پیشرفت خاصی داشته .

176.9.68.23
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 19:51
میلاد میلاد

میشه با دلیل بگی کدم یکی تکراری بود؟؟؟؟؟

72.75.72.36
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 23:55
Qasem Dalirian

زهی به خیال باطل !

219.68.156.185
سعید فلاحی
73.20.112.215
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 13:19

خیلی دوست دارم تراک به تراک نقد کنن البوم ها رو.
یه چیزی تو این نقد جالب بود اونم این جمله
'' باز هم در حالی که تأکید می‌کنم او تلاش کرده مخاطبان قدیمی خود را راضی نگه دارد، اما حدس مى‌زنم بتواند شنونده‌های جدیدی را هم به آثار خود اضافه کند. چون خود من شاهد بودم کسانی که محسن یگانه گوش نمی‌کردند، با انتشار این آلبوم برای شنیدن دیگر کارهای او هم تمايل پیدا کرده‌اند.''
برخلاف گفته بابک ریاحی پور.
تفاوت بین نقد دو کارشناس وجود داره همون جور که تفاوت بین دیدگاههای دو مخاطب موسیقی وجود داره, ای کاش مخاطبین عام موسیقی توی این سایت هم به این تفاوت سلیقه ها احترام بگذارن.
و در آخر هم باید بگم منم مثه اون دوست ناشناسمون موافق این هستم که این جور پرونده های نقد برای اغلب خواننده ها باز بشه نه فقط برای چند خواننده.

amin-r
175.36.233.1
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 13:20

به نظر من محسن یگانه نسبت به قبل افت کرده.
تو این البوم اهنگ خاطره بازی و درکم کن خوب بود بقیه اهنگا نه.

یکشنبه 10 خرداد 1394 - 15:23
mostafa.el.77 (خاطره بازی)

اتفاقا محسن تو این آلبوم پیشرفت چشمگیری داشت.

21.252.123.188
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 23:56
Qasem Dalirian

بر عکس گفتی ، روز به روز پیشرفت ...

36.23.143.131
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 02:26
ناشناس

نگاه در ادامه آلبوم قبل بود چیز جدیدی نداشت این آلبوم!
بهتر بود محسن از ترانه سراهای دیگه ترانه میگرفت چون ترانه ها اکثرا دارای ایرادات فنی بودن نقد نگاه رو گوگل کنید ایراد ترانه رو بخونید به مواردی اشاره شده کاش دست از غرور برداره محسن و با دیگران همکاری کنه!

146.180.215.5
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 00:13
لیلا

خب وقتی محسسن یگانه میتونه انقدر قشنگ احساساتشو بیان کنه چه نیازیه ازترانه سراهای دیگه کمک بگیره؟؟؟ ترانه دیوار چه مشکلی داره؟؟خاطره بازی بده؟؟؟دلکم خوب نبود یا........؟؟؟
حالا باقی مونــده های منــو احساســم همینه...
دل دلتنگم غروبا پای پنجره بشینه...
دلخوشیم یه ابر تیره اس که هوای منو داره
اخه ازسیاه ترین ابر بهترین بارون میباره

222.207.48.123
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 13:34

من با این قسمت از نقدشون که ملودی ها شبیه ملودی های قبلی کاملا مخالفم! نقد قبلی اقای نقد کننده می گفت محسن ملودی ریتمیک تر شده و این یعنی نسبت به قبل تغییر کرده وایشون میگن نه شبیه قبلی هاست! اقایون نقد کننده لطفا انقدر کلی حرف نزنید. در ضمن به نظرم محسن تو این البوم تو ملودی هاش خیلی فرق کرده با گذشته و تنها چیزی که به قبل نزدیک شده حس و وکال هست

یکشنبه 10 خرداد 1394 - 13:41

آلبومِ نگاهِ من آلبومی موفق بود چون توو تک تکِ ترکهای آلبوم عمقِ کار پیدا بود و قطعا در آینده بیشتر این آلبوم خودش رو نشون میده ... دلی بودن و احساس وکالِ یگانه کاملا در این آلبوم مشخص بود ... و از نظر ساختارِ ملودی یگانه سعی در خلاقیت بین 13 ترکِ آلبوم رو داشته به طوری که کوچکترین شباهتی بین ملودی ها وجود نداره و از نظر تنظیم هم علی ثابت با تنظیم های فول آکوستیکی که روی دلکم و چقدر دیر زده یه حسِ نوستالژی و دلنشینی به این دو ترک داده و تنظیم های احسان حبیبی توو خاطره بازی و دلسرد واقا خلاقانه بود واقا خیلی خوب حس منتقل میشد و اشکان آبرون هم با اون سبکِ تنظیم خارجی واقا خیلی توو تفاوتِ ترکها کمک کرده و واقا زیبا تنظیم کرده و فضا سازی ترکِ پرنده بی نظیره یه چیزی در سطح تنظیم امیر جمالفرد توو خوابِ چاووشی ... انتظار و پرنده رو پشتِ هم گوش بدید واقا این فضا سازی محشره و تنظیم پازل هم تنظیمی شبیه به سایر کارهاشون بود ولی واقا عالی کرده فضای بق آورِ دیوار رو محسن هم تنظیم های قابل قبولی رو زد خصوصا تنظیم زیبای دنبالش میرم با اون اینترو ناب !!! توو بخشِ میکس و مستر هم آرش پاکزاد واقا توو خروجیِ صدای محسن و سازها شاهکار کرده و خیلی جزعی و ظریف کار کرده ...و انصافا خودِ محسن خیلی خوب و قدرتمند و پر احساس وکال گرفته واقا خوندنش عالی بوده و واقا تسلط صداشُ با اون تحریرا به رُخ کشیده .. اما توو بخشِ ترانه که منِ حقیر سه سالی هست این هنر رو دنبال میکنم و امیدوارم تا چندسال آینده بتونم کتابم رو به چاپ برسونم ... میخوام یه نقدی در حدِ سواد خودم از ترانه های این آلبوم بکنم ! اینها نظرات شخصیمه و لطفا به عنوان نقدِ شخصی بخونید :
ترکِ 1 دنبالش میرم :
به نظرم ترانه این کار شامل چهار قسمت میشه ... پارت یک و ترجیع بند و پارت دو و یک دو بیتِ ناب که قبلِ اجرایِ ترجیع بند اول توسط محسن اجرا میشه :
توو امواجِ نگاهِ اون ... پاهام هرجا بره میرن
مثه کشتی که هی موجا ... واسش تصمیم میگیرن
واقا این دو بیتِ این ترانه جز بیت های موفقِ آلبومه ... یک تشبیه بسیار زیبا که برگرفته از دو مصرع اول این دو بیت بود این دوبیتی رو به شاه بیتِ ترانه تبدیل کرده . و انسجام بین بیت ها واقا خوبِ و توو چهار چوبی نوشته که میفهمی چی میگه ... به نظرم میتونست ترانه خیلی بهتری باشه با اینکه واقا عالی بود !
ترکِ 2 چقدر دیر :
ترانه خوب و روونی داشت یک ترانه ای که داستانیه اما تصویری که شنونده میتونه تصور کنه قابلِ حسِ ولی تا حدود 60 درصد و میشه گفت ترانه متوسطِ رو به بالایی داشت .
بهترین دوبیتِ آهنگ رو نمیشه انتخاب کرد چون تمامیِ بیتها در یک لولِ یکسان بودن .
ترکِ 3 دیوار :
واقا این ترانه همینطور که آقای بحرینی در نقدشون گفتن احتیاج بود حضور چنین ترانه ای ...
واقا نمیشه از قدرتِ تخیلِ فوق العاده ی یگانه توو ترجیع بندِ این کار گذشت ... این ترانه به جرعت میتونه کاندید بهترین ترانه سال باشه ... از اولبن مصرع آهنگ یعنی : ما بی تفاوت زندگی کردیم تا دیوارُ هل میدم غمام جاشه شاه بیت بود ! فقط برای این سوپر ترانه باید دست زد !
ترکِ 4 نه :
یک ترانه متوسطِ رو بالا ولی ضعیف تر از چقدر دیر ولی ترانه خوبی بود و منظور ترانه سرارو میرسونه به جز چند بیت که براتون ذکر میکنم بقییه بیت ها روایتِ داستانی بسیار ساده اس ..
اما اون چند بیت که واقا میشه اونارو جز بهترین قسمتهای ترانه آلبوم قرار داد :
سرت گرم بود ... زندگیمو سوزوند ... دلت سرد شد ... زندگیم یخ کرد .
ترکِ 5 درکم کن :
ترانه ای بسیار شیطون که به دلم آدم میچسبه با دو مصرع کوتاه و یک مصرع بلند تر خیلی وزن خوبی داده به ترانه ... ترانه ساده و دلنشین ! قافیه های شیطنت آمیز این ترک مثل :
ازش / همش و ... نشون میده یگانه درک میکنه واسه چه ملودی ای چجوری ترانه بگه !
ترکِ 6 خاطره بازی :
با احساس ترین ترانه آلبوم ... ترانه ای که در پارت اول یک داستان رو روایت میکنه و در ادامه در ترجیع بند نهایت احساسِ ترانه به وضوح پیداست و در پارت دوم به خصوص در این چهار بیت :
دلخوشیم یه ابرِ تیرست ... که هوایِ منُ داره
آخه از سیاهترین ابر ... بهترین بارون میباره
بی تو تکلیفِ من اینه ... مشقای خاطره بازی
باقیِ عمری که باید ... با بدُ خوبش بسازی
واقا این نشون داد یگانه کنار اون همه احساس در ابیات قبل این چهار بیت ... قوی بودن و شاعرانه سرودن رو میفهمه ! ترانه بسیار قوی ای هست !
ترکِ 7 جاده :
این ترانه من رو مبهوت کرد ! واقا بهترین تصویر سازی ای که توو عمرم توو یه ترانه حس کردم این بود ... به حدی این ترانه قویه که میتونه همراه با ترکِ دیوار کاندید بهتریند ترانه سال شه ! یگانه ترانه های داستانی که تصویر سازی خوبی دارن رو قبلا هم نوشته مثل : نرو و دوراهی و در همین آلبوم چقد دیر و ... اما جاده فراتر از همه این ترانه هاست و 100 درصد حس میشه داستان ترانه ! واقا تحسین برانگیز بود !
ترکِ 8 توو فکر میرم :
یه ترانه متوسط و ساده اما دلنشین به خصوص احساس بی نظیر ترجیع بند کار :
اشک توو چشام بود ... یه عکسِ مبهم از تو توویِ یادمه
به هرکی میرسم ... میگم چقد شبیه خاطراتمه
بهترین بخشِ این ترانست !
ترکِ 9 نگاه :
خیلی مهربون بود و مودبانه و ترجیع بند خوبی داشت اما چون عشق پدر فرزندی بود نمیشه ترانه رو نقد کرد !
ترکِ 10 دلکم :
خوب بود ! بسیار بسیار سعی شده نوستالژی شه خودِ ترانه و تا یه جاهایی موفق بوده و در کل ترانه متوسط و یکم رو به بالاس ! و یک دسته ... در چارچوبی کاملا مشخص !
ترکِ 11 دلسرد :
ترانه متوسط و خیلی ساده که بهترین بیتِ ترانه : آخه کوهی که میریزه ازش چیزی نمیمونه ...
ترکِ 12 و 13 انتظار و پرنده :
تصویر سازی بسیار خوب با ذهن خلاقِ یگانه خصوصا در دکلمه انتظار و ترجیع بند پرنده ... یک داستان زیبا و تصویر سازی خوب که یک لِول بالاتر از چقد دیر و یک لِول پایین تر از دیوار و جاده ! ولی واقا پُر مفهوم بود !
اما در جمع بندی یگانه پیشرفت فوق العاده ای توو ترانه داشته و واقا خوب نوشته و نظر من اینه باز در آلبوم جدید 3 یا 4 ترانه از امثال حسین صفا و رزبه بمانی بگیره که واقا کمکش میکنه ! البته ترانه های فوق العاده ی این دو عزیز مثلِ یوسفِ صفا و نابرده رنجِ بمانی و از این دست ترانه ها !
و مرسی محسن جان بابت این آلبوم زیبا !
ببخشید سرتونو درد آوردم ...
یا علی !!!

رستگاری
248.52.163.64
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 13:59

خب این پرونده از دوتا قبلیا کامل تر و بهتر بود از نظرمن ممنون از آقای نصرتی
این که نحوه خوندن و وکال مث سابق باشه خواست هوادارا بوده و اینکه محسن از تنظیمای الکترونیک خیلی شلوغ ( دوبس دوبس) خیلی حساب شده دوری کرده که باعث شده تجربه آلبوم حباب( کارای الکترونیکش) که فقط 3 بار اول گوش دادن واسه آدم لذت بخش بود و بعدش خسته کننده به نظر بیاد ( کارای مهران عباسی مخصوصا) تکرار نشه
بعد اینکه حساب شده فضاهای جدیدو تجربه کرده نه فقط واسه دوری از تکرار مث آهنگ ( توو فکر میرم) که واقعا با تنظیم اشکان آبرون یه ترک گوش نواز شده
در کل تنظیمای آلبوم واقعا حساب شده
کار خاطره بازی از حبیبی هم نشون داد به همین زودیا بیشتر میشنویم از ایشون
علی ثابت هم کاراش همیشه یه جور امضای خاصی توشونه که گوش نوازه به نظر من دلکم و چقدر دیر تنظیمشون چفت صدای محسن یگانست
تنظیمای خود محسن هم خوب بود مخصوصا جاده و دنبالش میرم، دوری از شلوغ بودن و صداهایی که بعد چنبار گوشو اذیت میکنه
میکس و مستر واقعا عالی و یکدست بر خلاف حباب که توو اون آلبوم دو آهنگ اول باور کنم و نمیشه جوری بودن که صدای محسنو توو بعضی جاها خش دار و بدون اون طراوت سابق میشنویم که این آلبوم واقعا گرمای صدای محسن همونجوریه که باید باشه
و اما " دیوار " همون آهنگیه که آقای نصرتی از نبود همچین ترکی حرف میزنن
ای ن آهنگ یه جور عجیبی آدمو در گیر میکنه فضای واقعا عجیبی داره هم ترانه هم خوانش هم نوازندگی هم تنظیم یه جوریه

ناشناس
220.80.81.29
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 15:07

اين آلبوم انقدر يه دست هستش كه مثل آلبومهاى قبلى همه ى آهنگها نرن زير سايه ى فقط يه ترك و اين انتخاب خود خواننده س
مثلا خود من نميتونم بين ديوار و چقدر دير و خاطره بازى و تو فكر ميرم و دلسرد يه كدومشونو انتخاب كنم بگم از بقيشون درخشانتر بود
همشون قشنگ و زيبا بودن و يه جاى جديد تو پلى ليستم باز كردن
اما ملودى نو و متفاوت يعنى چى؟ به نسبت خود يگانه، نه و دلسرد و انتظار و پرنده كاملا جديد بودن در عين حال كه نو بودنشون تو ذوق نميزد
من از اين آلبوم تعريفاى زيادى شنيدم بين اهالى موسيقى،اما الان كاملا حس ميكنم كه مطالب سايتتون جهت داره، تيترهاتون و تضادى كه در نظر دو ( نميگم منتقد كه همچنان مثل همه مخاطب) هست، كاملا واضحه كه يه آلبوم همزمان نميتونه هم نمره ى قبولى بگيره هم تمام حرفاى اين سه پرونده رو با هم داشته باشه، نميتونه هم روز باشه هم شب،
يه سرى تعاريف واسه خودتون داشته باشيد، مخاطب جديد و قديمو واسه خودتون تعريف كنيد، مدرن و غير مدرن و نو و كهنه رو واسه خودتون تعريف كنيد ضرر نميكنيد
لطفا تاييد شه

elyar javadi
200.70.243.152
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 15:38

به نظر من این البوم اوج پختگیه محسنو نشون داد البومی که وکالهاش بی نقص بود و ترانه هاش چند سرو گردن بالاتر از بقیه البومها بود.درسته بازم میتونه بهتر باشه ولی بازم میشه گف بهترین البومه دو سال اخیره

Ahmad Reza
74.17.135.102
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 17:52

نقد خوبی بود
من که هوادارشم هر قطعه ای رو که گوش میدم له میشم ... واقعا هر بار که گوش میدم یعنی موهای تنم سیخ میشه...
البوم فوق العاده ای بوده ... مرسی محسن

محمد
218.232.81.222
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 21:06

نگاه من بین آلبوم هایی که تا الان در سال 94 منتشر شده بنظر من بهتر بوده
ترانه هایی که محسن یگانه سروده واقعا دلنشین هست خصوصا ترانه ی ترک نگاه که محسن یگانه خیلی زیبا احساس خود نسبت به فرزند دلبندش را بیان می کند و مخاطب می تواند به خوبی شدت علاقه او به فرزندش را از در بین کلماتش حس کند
ترانه ی ترک های دنبالش میرم ، چقد دیر و دیوار هم ترانه های قوی دارند
محسن یگانه بعنوان ترانه سرا و آهنگ ساز بخوبی آنچه را میخواهد از ترکیب این دو بدست می آورد
با اینکه خودم از طرفداران محسن یگانه نیستم ولی خلاقیت و مهارت او را تحسین میکنم و از گوش دادن کارهایش لذت میبرم
در کل بنظر من در بین آلبوم هایی که منتشر شده و بزودی منتشر می شود رقابت اصلی بین نگاه من ، بنیامین 94 و مثل مجسمه خواهد بود زیرا علاوه بر یگانه ، بنیامین بهادری هم خلاقیت های خاص خود را دارد و مهدی یراحی نیز موسیقی قابل احترامی ارائه می کند که نمیتوان او را تحسین نکرد و بشخصه موسیقی این سه نفر را بدلیل سطحی نبودن کارها دوست دارم
البته حقیر سایر آلبوم های منتشر شده را هم ضعیف نمیدانم و برای آنها احترام قائلم ولیکن این نظر شخصی بنده بود و امیدوارم موجب مکر شدن طرفداران سایر هنرمندان عزیز کشورمان نشود

Mehdi Mika
194.171.23.243
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 21:50

این نقد هم منصفانه بود تقریبا
یه نکته خیلی مهمی که بهش اشاره شده تحریر هاس! تو هیچ آلبومی نمیتونین انقد تحریر خوب و دل نشین بشنوین! ضمن اینکه با تحریرای قبلیش خیلی فرق داره
به نظر من خاطره بازی و تو فکر میرم میتونه نقش اون قطعه اصلی رو بازی کنه به خصوص تو فکر میرم که ملودی فوق العاده ای داره
زمان همه چیز رو مشخص میکنه

ناشناس
81.31.248.156
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 00:14

من به عنوان یه طرفدار خیلی قدیمی که هنوزم که هنوزه با آهنگای آخه دل من و غربت من و وقتی نیستی و وقتی رفتی و اسکله و.... زندگی می کنم و محسن یگانه ی قدیمی و خیلی میپسندم و درگیر احساسات نابشم با این آلبوم برگشتم به همون زمان ها با این تفاوت که محسن یگانه رو خیلی خیلی پخته تر و با تجربه تر می بینم آهنگا و شعرا واقعا پیشرفت کرده وکال بسیار چشمگیرتر و حرفه ای تر شده و مهمتر از همه دوباره همون احساس و هم میشه ته صداش دید. اما بازم اینو میدونم که محسن یگانه قابلیت و هوش و استعداد بالایی داره و این آخر راهش نیست میتونه خیلی بهتر از اینم باشه و مطمئنم در آینده باز هم پیشرفت خواهد کرد.

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 02:39
ناشناس

احساس محسن تو اون آهنگا عالی بود الان انگار یه غروری تو وکال محسنه.....

93.226.71.240
ناشناس
86.239.134.75
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 06:49

آلبوم در سطح بسیار ضیعف‌تری از گذشته یگانه و آثار دیگر خواننده‌های حرفه‌ای حال حاضر موسیقی پاپ داخل کشور قرار دارد. یگانه در حال حاضر مصداق «از جیب خوردن است» و در حاضر فقط دارد از جایگاه و موقعیتی که در گذشته کسب کرده استفاده می‌کند و اگر امروز این اولین آلبوم محسن یگانه بود هیچ وقت این خواننده شنیده نمی‌شد و در همان آلبوم اول از فهرست مخاطبین موسیقی خط می‌خورد. خیلی بد است که آدم از جایگاه خوبش در جامعه استفاده کند تا آهنگ‌های ضعیف‌تر منتشر کند. هرچند که سطح محسن یگانه در همین حد مانده و در این سطح به ثبات رسیده پیشرفت نمی‌کند، اما با این روندی که یگانه در ترانه و ملودی طی می‌کند قطعا خیلی زود در گوش مخاطب عادی می‌شود و زودتر به کنج حافظه شنونده موسیقی داخل کشور می‌رود. یگانه اسم و برندی شده است که قدر آن را نمی‌داند و با انتشار چنین آثار ضعیفی جایگاه خود را روز به روز در موسیقی پاپ ضعیف‌تر می‌کند.

دوشنبه 11 خرداد 1394 - 15:51
Mehdi Mika

رفتی متن اون به اصطلاح منتقد اون به اصطلاح سایت موسیقیه دوزاری رو ورداشتی آوردی اینجا کپی کردی که چی بشه؟! اگه خودت حرفی داری بزن
اگرم میخوای صحبتای کس دیگه ای رو منعکس کنی سعی کن شخصی رو انتخاب کنی که حداقل یه نفر بشناستش نه کسی که اومده از روی حب و بغض حتی به شعر دیوار هم ایراد گرفته! کسی که حتی سواد خوندن هم نداشته و بر اساس یک متن اشتباه اومده شعر قطعه دنبالش میرم رو نقد کرده!
فکر کنیم قبل انجام هر کاری

201.247.100.15
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 02:44
ناشناس

این قسمتو کپی کردم چون نظرم منم همینه!!

96.240.42.242
پنجشنبه 14 خرداد 1394 - 11:00
amirsa

چرا فک کردی نظرتو و اون نویسنده که فقط واسه تخریب محسن مقاله نوشته واسمون مهمه؟اصن تو خوبی!

234.25.8.61
امیر مجیدی
131.41.229.49
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 10:55

هرکی ندونه فکر میکنه طرف آلبومی داده در حد یانی که همه میان هی نظر میدن

محسن رودباری
225.21.199.200
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 11:07

نمیدونم چرا تا حرف از محسن یگانه میشه طرفدارای چاوشی میان اینجا سریع معرکه میگیرن
به خدا طرفدارای محسن آهنگای چاوشی دوست دارن
ولی خب تو بخش اجرای زنده محسن یگانه ما کجا خواننده محترم مورد علاقه شما کجا .به هر حال تفاوتا این جور جاها معلوم میشه.
محسن فقط یگانه

احسان
192.243.46.75
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 11:45

به نظرم تنها خواننده و آهنگسازی که این روزها با خلاقیت کار میکنه محسن چاوشی هستش... بقیه فقط شدن تکرار و تکرار و تکرار و تکرار...

دوشنبه 11 خرداد 1394 - 12:46
محسن رودباری

اره دقیقا تکراریه . مثلا دیوار خیلی آهنگ ضعیف و تکراری بود . یا خاطره بازی اضلا اسمشو نیار که حالم بد میشه از تکراری بودن
پسره خوب پیشرفت محسن انقد چشمگیره که همه دارن راجع به آلبومش نظر میدن
محسن فقط یگانه

31.174.58.246
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 12:18

با خیلی از صحبتای آقای نصرتی موافقم به ویژه اینکه گفتن خیلیا به گوش کردن آهنگای محسن یگانه تمایل بیشتری پیدا کردن و همین طور صحبتشون درمورد خلاقیت. اما این قسمت که گفتن آلبوم یه ترک خیلی بالاتر از بقیه داشته باشه رو موافق نیستم بلکه به نظر من همه ی ترکای آلبوم باید سطح بالا باشن و همشون مخاطب رو درگیر خودشون کنن.

ramin akbari
6.5.141.131
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 18:18

تحلیل خوبی بود....اما چرا همش میگین 13 تا امثال محسن یگانع هر 2.3سال آلبوم میدن و کار کیفیت میدن بیرون حالا 2.3قطعه بیشتر چه ضرری داره؟مطمعن باشید کار خوب مخاطبو خسته نمیکنه...آلبوم نگاه یه آلبوم خیلی خوب و قوی یود خسته نباشید میگم به محسن عزیز...
من تنها واسه آلبومهای استاد شادمهر عقیلی و محسن چاوشی احتمال پیشی گرفتن از این آلبوم خوب رو میدم..

بهار
166.143.196.14
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 20:35

میگم کسی هست فاز این جناب ناشناس رو درک کنه؟مصداق بارز اشخاصی که دارن از حسادت کهیر میزنن همشم نقدهای معلوم الحال همون سایت معلوم الحال رو میذارن که تکلیفش همون چند روز اول معلوم شد نقد هم اصولی داره و بهتره اطلاعات کم و نقص شنوایی اون منتقد طفلی رو انقد به همه نشون ندین حتی اگه البوم فاجعه هم باشه تا وقتی نقدها انقدر غرض ورزانه و کودکانه است هیچ حرفی برای گفتن نخواهید داشت

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 05:05
Saman (UK)in Iran

والا بهار جان این بنده خداها که اتفاقا موزیسین حرفه ای هم دو کلمه نقد کردن اینجوری پرخاش میکنید اگه نت به نت و کلمه به کلمه نقد میکردن که نابودشون میکردید خب!!!

222.27.80.211
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 23:31
بهار

حرف من خطاب به جناب ناشناس بود که خط به خط یه نقد عجیب و الکی رو هی کپی میکنن میذارن کسی با نقد منطقی مشکل نداره نمیگم البوم بی ایراد بود ولی دیگه نقد کسی که تا نقد سایز پا پیش رفته تکرار کردن داره؟

239.252.220.133
milad keshmir
213.16.134.69
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 09:33

بی نظیر بود غیر قابل توصیف بود واقعا نه

پیمان
157.161.175.109
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 13:40

موسیقی ما مسخرشو در اوردی
دو تا نقد گذاشتی و بعد انتشار هم مطلب گذاشتی حتما آلبوم ها رو بخرید دانلود نکنید و منظورتون همین یگانه بود بسه دیگه چقدر مانور میدی رو یه خواننده!!بقیه خواننده ها رو نمیبینی؟؟؟

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 21:59
اشکان عباسی

دوست عزیز سال پیش 4 مطلب و نقد در مورد آلبوم پاروی بی قایق گذاشته شد و دو تا مطلب هم در مورد آلبوم عشق یعنی فریدون. سال 92 هم 3 تا مطلب در مورد آلبومای امپراطور و کولی عشق و یه مصاحبه با رضا صادقی
برای آلبوم همین و ... کجا همش رو محسن یگانه مانور میده؟ هر خواننده ای آلبوم میده یه مدت رو همون خواننده زوم میشه برای بررسی آلبومش.

155.145.4.78
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 02:57
ناشناس

موسیقی ما بی طرفه اون مطلب "حتما آلبوم ها را بخرید و دانلود نکنید!!!" رو مصطفی امامی نوشته!!!
ایشون رفیق صمیمی محسن یگانست!
لقب آقای نابغه رو ایشون اولین بار تو چنتا مجله به محسن داد قبللش یه بارم این لقبو به محسن نسبت نداده بود!
خدا برا محسن حفظش کنه! :)))

73.19.45.108
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 13:41

سلام
من طرفدار محسن یگانه وآهنگاش هستم و خیلی آهنگاش و خودشو دوست دارم وهمیشه دنبال آهنگهای او بودم ، هستم وخواهم بود / من همیشه آلبوم رو خریداری میکنم و هیچ وقت آلبوم دانلود نکردم از هر خواننده ای که باشه میرم آلبوم رو میخرم نه دانلود ولی خدایش این آلبوم اصلا خوب نیست و منو امسال نامید کرد واقعیتش آلبوم اونجوری که من منتظرش بودم نبود آلبوم قبلی عالی بود و فکر میکردم این آلبوم بهتر از قبلی باشه / ولی تحت هر شرایطی محسن یگانه رو دوست دارم و بهش معتقد هستم حتما دلیلی داشت که این آلبوم رو با این سبک وتنظیم ارائه داده

با تشکر

شنبه 16 خرداد 1394 - 13:37
ناشناس

میشه بگی دقیقا چرا ناامیدت کرد؟لطفا دلیلتم منطقی باشه!من که بنظرم از حباب بهتر بود.یکم بیشتر گوش کنی عاشقش میشی دوست عزیز!

207.145.92.81
زهرا جاستی
66.144.17.166
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 14:37

آلبوم فوق العادس به قول یکی از بچه ها هرجا که باشی و هر حالی داشته باشی نگاه بهترین انتخاب برای بهتر کردن حالته
اینم بگم که قطعه دیوار مسلما به عنوان نگین درخشان آلبوم میدرخشه
لطفا تایید

پناه
212.215.156.149
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 19:38

نگاه قطعا بهترین البوم محسن و بهترین البوم امساله...تراک هایی مثل دنبالش میرم.دیوار.نه.درکم کن و جاده پر از خلاقیته...شعرای البوم فوق العادس فقط کافیه با دقت به تراک هایی مثل دیوار.چقدر دیر.خاطره بازی.جاده.پرنده و... گوش کنیم تا متوجه متفاوت بودن ترانه ی اونها بشیم...من نمیدونم چرا گفتن این البوم فاقد خلاقیته...اما الان مهم اینه ک 90 درصد طرفدارای محسن یگانه از این البوم رضایت دارن...و عده ای هم ک انتقاد بی جا میکنن قصدشون فقط تخریب محسن یگانس...

جمعه 15 خرداد 1394 - 12:02
محمدامین قیم

من طرفدارم ولی انتقاد بی جا نمی کنم / کسی که جنبه ای انتقاد رو نداره نباید حرف علکی بزنه / من انتقاد کردم و باید از یک استاد فن جواب بگیرم نه از کسی که مهارت خاصی نیست و فقط گوش به آهنگ میده / من طرفدار محسن یگانه هستم و خواهم بود / بعد درسته که طرفدارش هستم ولی با هر سبکی که محسن یگانه میخونه خوب نیست شما فقط عاشق صدای محسن یگانه هستین و یا شاید اسم محسن یگانه هستین / حالا این آهنگ ها رو هر کسی که دیگه میخوند حتی یک نفر گوش نمیداد ولی چون سامش محسن یگانه هست ما گوش میدیم / من هر آلبومی که میاد بیرون رو میخرم دانلود نمیکنم / ولی خدایش از خرید این آلبوم پشیمونم چون چیزی که مد نظر من هست نبود

23.208.61.78
شنبه 16 خرداد 1394 - 10:03
لیلا

محمدعلی جان سلیقه هاباهم متفاوته.....شاید اون چیزی رو که من عاشقش باشم شما حتی ازش متنفر باشید یا برعکس...طرفدارای محسن یگانه که دوست داشتن ودارن لبوم رو....واینکه شما دوست نداشتین به سلیقتون برمیگرده...

148.207.12.85
شنبه 16 خرداد 1394 - 17:54
لیلا

محمد "امین" جان....شرمنده

113.150.110.189
amin.k
33.43.125.129
شنبه 16 خرداد 1394 - 05:03

والا اقای یگانه اصلا صداشو میندازه تو دماغ اصلا صدای اصلیش معلوم نیست..
دیگه حرفی ندارم!!

شنبه 16 خرداد 1394 - 13:40
ناشناس

:|انگار صداشو تو کنسرتاش نشنیدی!با صداش مشکل داری نیا اینجا!کسی مجبورت نکرده بیای اینجاکه!

66.254.232.212
mahdi yegane
95.242.9.206
شنبه 16 خرداد 1394 - 11:15

محسن یگانه تکه

احمد
221.133.241.131
چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 00:05

نگاه اصلا آهنگسازی نداره . یک مشت ریتم خامه.شعرا هم که مشکل بنیادی دارن

صفحه‌ها

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA

Enter the characters shown in the image.