برنامه یاد بعضی نفرات
 
امروز یکشنبه دهم خرداد و در شهر کتاب مرکزی
کیاوش صاحب‌نسق تأثیر موسیقی شرق بر فرهنگ و موسیقی غرب را تحلیل می‌کند
موسيقي ما - کیاوش صاحب‌نسق (موسیقیدان، مدرس و منتقد موسیقی) امروز یکشنبه دهم خردادماه تأثیر موسیقی شرق بر غرب را در شهر کتاب مرکزی بررسی می‌کند.به گزارش «موسیقی ما»، «کیاوش صاحب‌نسق» در این جلسه که پیش از این قرار بود 5 آبان‌ماه سال گذشته برگزار شود و به دلیل نزدیک شدن به ایام محرم به امروز موکول شد، درباره تأثیر موسیقی شرق بر فرهنگ و موسیقی غرب سخنرانی خواهد کرد.

صاحب‌نسق پیش از این درباره این برنامه گفته بود: «طی یک بررسی، تاریخ اهمیت جایگاه و تأثیر موسیقی شرق بر غرب را توضیح می‌دهم. این بحث بسیار مفصل است و شاید تنها یک جلسه برای آن کافی نباشد. این بحث را کلی دیدم و به شاکله اصلی تاریخی تأثیر موسیقی شرق بر غرب خواهم پرداخت ولی گذری هم بر اهمیت و تأثیر جایگاه موسیقی ایران در این بحث خواهیم داشت.»

این جلسه 10 خرداد ساعت 6 بعدازظهر در شهر کتاب مرکزی واقع در خیابان شریعتی بالا‌تر از تخت طاووس پلاک ۷۶۵ برگزار می‌شود و حضور برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

دکتر کیاوش صاحب‌نسق که اخیراً آلبوم تصویری «پیانوی همراه» از او منتشر شده، متولد سال ۱۳۴۷ است. او موسیقی را نزد فریدون ناصحی، شریف لطفی، محمدرضا درویشی و علیرضا مشایخی آموخت. ردیف سه‌تار را نزد مسعود شعاری آموخت و در سال ۱۳۷۴ وارد دانشگاه گراتس اتریش شد.

او سال ۱۳۸۲ برنده بورسیه آهنگسازی در اتریش شد و دو سال بعد پس از اخذ مدرک دکترا و انجام چندین پروژه موسیقایی در اتریش به ایران بازگشت. صاحب‌نسق پس از بازگشت به ایران، فعالیت‌های بسیاری در زمینه تدریس و تألیف انجام داده است. او در سال ۱۳۸۴ دبیر جشنواره موسیقی آهنگسازان معاصر ایران در بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران بود و تاکنون آثار بسیاری از جمله «زرمان»، «ورن» و «لحظه‌ها» از او منتشر شده است.

صاحب‌نسق در زمینه نگارش مقالات تخصصی در حوزه موسیقی هم سابقه‌ای طولانی دارد، از جمله فعالیت‌های دامنه‌دارش در مجله «فرهنگ و آهنگ». او در حال حاضر در کنار آهنگسازی مشغول به تربیت نوازنده و موسیقیدان است که تعدادی از جوان‌ترین شاگردانش را تحت گروه ارکستر مجلسی «نوفه» گرد هم آورده که در جشنواره موسیقی فجر هم یک بار روی صحنه رفتند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 9 خرداد 1394 - 18:17

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کیاوش صاحب‌نسق تأثیر موسیقی شرق بر فرهنگ و موسیقی غرب را تحلیل می‌کند | موسیقی ما