برنامه یاد بعضی نفرات
 
**
«شریف» سازش را می فروشد و موسسه پیشکسوتان تولد بازی می‌کند!
فروغ بهمن‌پور (روزنامه‌نگار قدیمی) در این‌باره گفت: استاد فرهنگ شریف در این مدت با بیماری دست و پنجه نرم کرد و مدتی هم در کما بود. با این حال ایشان برای بیمه مشکل داشت و در نهایت، این استاد بزرگ مجبور شد برای تأمین هزینه‌های بیماری خود یکی از سازهایش را بفروشد. متأسفانه هیچ مسوولی از هنرمندان پیشکسوت حمایت نمی‌کند.

او که در حاشیه‌ نشست منتقدان خانه‌ موسیقی این سخنان را مطرح می‌کرد، همچنین گفت: می‌خواهم در این مراسم اعلام کنم، اگر خدای نکرده اتفاقی برای استاد فرهنگ شریف بیفتد و ایشان از دنیا بروند،‌ اعضای خانه‌ موسیقی حق ندارند، بالای سر پیکر ایشان بیایند و از خودشان و سایر آقایان مسوول تشکر کنند.

از طرفی تنها کار موسسه هنرمندان پیشکسوت به برگزاری جشن تولد هنرمندان اختصاص داده شده است؛ سوال اینجاست که در حالیکه یکی از مهم ترین و غیر قابل انکار ترین دغدغه های هنرمندان پیشکسوت بواسطه شرایط سنی و جسمانی آن ها همانا بحث بیمه درمان چه از نوع تکمیلی و چه از انواع دیگر است و بزرگترین چالش پیش رو در این مورد عدم کفایت منابع مالی است آیا بهتر نیست نگاه مسولان امور هنرمندان پیشکسوت بیش از هر چیزی دیگری معطوف این مورد باشد؟

براستی این جشن های تولد اینچنینی و سفرهای آنچنانی و هتل های لوکس و گردش تفرج در باغ و باغات و دهکده های تفریحی و مراکز رفاهی برای هنرمندان پیشکسوت اسایش خیال و رفاه بیشتری در بر دارد یا حل و یکسره کردن مشکلات بیمه ای و معیشتی آنها؟ برای تکریم هنرمندان پیشکسوت ، براستی چه چیزی بهتر از تامین آسایش فکری و بر و طرف کردن مشکلات و دغدغه های درمانی  سراغ داریم؟

براستی هزینه های مترتب بر این مراسم در این وانفسای بی پولی و بی اعتباری نمیتواند در محل مناسب تری هزینه شود؟ چگونه است در حالیکه بواسطه عدم تخصیص منابع مالی شاهد قطع بیمه هنرمندان هستیم این موسسه کماکان برای مراسمی از این دست همین اعتبار و بودجه اندک را هزینه می کند؟

توجه داشته باشیم که یکی از دغدغه‌های جدی هنرمندان صنایع دستی ( چه پیشکسوت و چه جوان)،  بحث بیمه آنها است؛  و این امکان ، کمترین امکانی است  که می توان در اختیار هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی قرار دهد.

در حالیکه از شهریور ۹۳تاکنون هنرمندان و صنعتگرانی که حداقل حقوق خود را همان بیمه می از این خدمات بهره‌مند نشده‌اند. متاسفانه  جدای از این موارد ، بیمه تعدادی از هنرمندان عرصه هنرهای سنتی و صنایع دستی به دلیل آنچه «منسوخ شدن هنرشان» عنوان شده هم قطع شده است.

به گفته یکی از هنرمندان صنایع دستی در دولت نهم و دهم وعده‌هایی مبنی بر حمایت از هنرمندان صنایع دستی داده شد اما هرگز به اجرا درنیامد. متاسفانه این انتظار در دولت تدبیر و امید  هم براورده نشد.
منبع: 
ایسکانیوز
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 خرداد 1394 - 12:53

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 20 خرداد 1394 - 12:47

ای خدااااا تا کی میخواهند با نام شریف هنرمندان شریف این سرزمین برای خودشان جایگاهی درست کنند . از موسیقی دان جماعت مظلوم تر سراغ دارید ؟!

دوشنبه 25 خرداد 1394 - 11:05

آقای فرهنگ شریف سال گذشته اومدن تو کلینیک ما آب مروارید چشمشون رو عمل کردن .من بیهوشی ایشون بودم کلی از مصاحبت با ایشون لذت بردم .ای کاش قدر این هنرمندان رو تا وقتی زنده هستند بدونیم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «شریف» سازش را می فروشد و موسسه پیشکسوتان تولد بازی می‌کند! | موسیقی ما