برنامه یاد بعضی نفرات
 
همزمان با انتشار آلبوم «مجنون آن ليلي كجاست؟»
جمالي: دراين اثر به جايگاه جديدي از صدايم رسيدم
موسیقی ما - «مجنون آن ليلي كجاست؟» نام اولين اثر مشترك فردين خلعتبري و فرشاد جمالي است كه بر اساس اشعاري از مولانا شكل گرفته و طي هفته هاي گذشته در بازار موسيقي منتشر شده است.

فرشاد جمالي خواننده اين اثر درباره همكاري خود با فردين خلعتبري گفت: به اعتقاد من وقتي آهنگساز، خواننده و شاعر رابطه صميمي و خوبي با يكديگر داشته باشند و طي روند انجام كار مراودات دوستانه اي برقرار كنند قطعا كار ماندگار خواهد شد . براي من نيز در روند ساخت اين اثر چنين فضايي بوجود آمد چرا كه خلق و خوي و نيز فرم كار فردين خلعتبري بنده را جذب كرد و از آنجايي كه من نيز در صدد يك نوع نگرش و فرم ديگري در كارم بودم و تمايل داشتم تجربه جديدي در زمينه موسيقي و آواز داشته باشم اين همكاري شكل گرفت.

وي افزود: در روند انجام كار آقاي خلعتبري انتخاب اشعار را به عهده من گذاشتند و من نيز 8 غزل مولانا را براي اين كار برگزيدم.

اين خواننده در خصوص تفاوت اين آلبوم با ساير آثارش بيان داشت: فرم اين اثر از آنجايي كه براي كوارتت زهي ، سازهاي ايراني و هارپ است شيوه ديگري از خواندن را مي طلبيد به طوري كه هر بخشي از اين اثر براي من چالش جديدي بوده چرا كه قطعات اين آلبوم تكنيك خاص خودش را داشت و من سعي كردم به يك جاي ديگري از صدايم دست يابم.

جمالي با اشاره به تغيير نگرش نسل جوان به  شعر و موسيقي گفت: سليقه و ذائقه مردم در حال عوض شدن است و اين تغيير سليقه درهمه موارد ديده مي شود به همين دليل جوانها بر اساس فرم زندگي شان به موسيقي و  اشعار نو و بعضا اشعار با بار منفي روي آورده اند و اين درحالي است كه شعر ، موسيقي و آواز نشات گرفته از عشق است.

گفتني است: آلبوم «مجنون آن ليلي كجاست؟» دربرگيرنده قطعاتي چون مي زنم حلقه در هر خانه اي ، اي در دلم نشسته از تو كجا گريزم، برگذري درنگري جز دل خوبان نبري،‌گر در آب و گر در آتش مي روي، از قصه حال ما نپرسي، بيا بيا كه شدم درغم تو سودائي، در شرابم چيز ديگري ريختي در ريختي، به جان جمله مستان كه مستم است.

فردين خلعتبري آهنگساز با سابقه كشورمان قطعات اين اثر را براي كوارتت زهي ، سازهاي كوبه اي و ايراني و ساز هارپ انجام داده است.همچنين در سازبندي موسيقي ايراني اين اثر از سازهايي چون رباب و دوتار قديمي نيز استفاده شده است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 خرداد 1394 - 10:46

دیدگاه‌ها

سه شنبه 2 تیر 1394 - 10:06

اميد داريم كه به جايگاه جديد صدايشان رسيده باشند آقاي جمالي. فعلا كه هر چه در ذهن داريم جز تقليد بد و ضعيف از ده درصد از توانمندي صداي استاد شهرام ناظري چيزي ديگر در صداي ايشان نديده ايم.
آثار اركسترال جناب فردين خلعتبري واقعا شنيدني و عالي است. اين جدا از هر مساله اي است ولي اشكال در صدا هست و مثلا خود من فقط به همين خاطر اين آلبوم را تهيه نميكنم. اين تعارض بين ميل به شنيدن آثار آقاي خلعتبري از يك طرف و ديدن نام خواننده و همان سابقه ذهني از ايشان كه دافعه ايجاد مي كند باعث همين عدم تمايل مي شود - متاسفانه- .

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جمالي: دراين اثر به جايگاه جديدي از صدايم رسيدم | موسیقی ما