برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از همکاری محمد معتمدی و علی قمصری در «برف‌خوانی»
آلبوم تصویری کنسرت «عبور» منتشر می‌شود
موسیقی ما - آلبوم کنسرت «عبور» با آهنگسازی «علی قمصری» و آواز «محمد معتمدی» توسط انتشارات «آوای آبی‌ رود» منتشر خواهد شد.

به گزارش «موسیقی ما»، قطعات این مجموعه، در امتداد نگرش تکنیکی مجموعه «برف‌خوانی» خلق شده‌اند؛‌ اثری دیگر از همکاری مشترک میان قمصری و معتمدی. در بخش اول این اثر، خواننده و آهنگساز، یک دوئت را به صورت ساز و آواز بداهه اجرا می‌کنند و در بخش بعدی قطعات «کم‌حوصله‌ها» (بر اساس شعری از فاضل نظری)، «اجاق لحظه‌ها» (با شعر محمدعلی بهمنی)، «هرچه می‌خواهی بگو» (با شعر مهرداد اوستا)، «دست ناپیدا» (با شعر شفیعی کدکنی) و «چه نزدیک» (با شعر مولانا) اجرا شده‌اند.

در این اثر، نوازندگانی چون میثم مروستی (ویولا)، پدرام فریوسفی و علی جعفری‌پویان (ویلون)،‌ آتنا اشتیاقی (ویلنسل) و کامران منتظری (سازهای کوبه‌ای) حضور دارند. کنسرت این اثر، پیش از این در تالار وحدت تهران و همچنین جشنواره‌ی موسیقی فجر اجرا شده بود و حالا قرار است آلبوم تصویری این کنسرت منتشر شود.

این در حالی است که «علی قمصری» به تازگی قطعه‌ی جدیدی از مجموعه‌ی «بی‌زمانی» را به صورت اینترنتی منتشر کرده که در آن، تار نواخته و «سیاوش روشن» و «کامران منتظری» با نواختن عود و تمبک او را یاری کرده‌اند.

پیش از این، قطعات «تا تو با منی» و «ماجرا» به همین طریق منتشر شده بود. قمصری در «تا تو با منی» به عنوان خواننده نیز حضور داشت؛ اتفاقی که در اثر «سخنی نیست» هم رخ داده بود و او به عنوان همخوان، خوانندگان زن را همراهی می‌کرد.

قطعه‌ی «بی‌زمانی» نیز با همنوازی تار قمصری و عود «Yurdal Tockan» (نوازنده ترکیه‌ای)، بر روی قطعه‌ای به آهنگسازی علی قمصری توسط سایت موسیقی ما منتشر می‌شود. قمصری همزمان با انتشار این قطعه نوشته است: «در سفر اول، فقط با هم رفیق شدیم. اولین صدایی که از سازش شنیدم، آکوردهایی بود که برای همراهی با پسر خردسالش می‌نواخت. ساز زدیم، گپ زدیم و خداحافظی کردیم. این دیدار، آغازگر سفرهای زنجیروار من به استانبول بود؛ برای همراهی با نوازنده‌ای که بدون همراه داشتن ساز هم هنرمند است. «بی زمانی» از جنس گفت‌وگوهای بین دو انسان است که از روح‌شان بر آنچه روی کاغذ نوشته شده می‌دمند و مانند نت‌ها، در هم فرو می‌روند و اسیر هم نمی‌شوند.»

این کلیپ‌ها در استودیو کرگدن ضبط شده و کارگردانی آن را معین هاشمی‌نسب به عهده داشته است.

> کلیپ «بی‌زمانی» (کیفیت بالا)
> کلیپ «بی‌زمانی» (کیفیت متوسط)
> کلیپ «بی‌زمانی» (کیفیت پایین)
بی‌زمانی
دانلود
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 تیر 1394 - 16:26

دیدگاه‌ها

دوشنبه 1 تیر 1394 - 22:44

خیلی زیبا بود. خسته نباشید میگم. انشاالله همیشه موفق باشند.

سه شنبه 2 تیر 1394 - 10:36

قشنگ بوددددددددددد

سه شنبه 2 تیر 1394 - 12:31

سیاوش روشن یکی از بهترین های بربط...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم تصویری کنسرت «عبور» منتشر می‌شود | موسیقی ما