برنامه یاد بعضی نفرات
 
آکادمی موسیقی دهلوی کار خود را آغاز می‌کند
سوسن اصلانی به یاد فرامرز پاپور می‌نوازد
موسیقی ما - «سوسن اصلانی» - آهنگساز و نوازنده‌ی سنتور- همراه با گروه موسیقی «خجسته» شهریور ماه به بهانه‌ی بزرگداشتِ استادش – فرامرز پایور- کنسرت برگزار می‌کند.

این آهنگساز در این باره به سایتِ موسیقی ما می‌گوید: «به بهانه‌ی بزرگداشتِ استاد پایور، شهریور ماه کنسرتی را همراه با گروه خجسته برگزار خواهیم کرد که در آن یک سری قطعات در دستگاه شور و همچنین آواز دشتی از ساخته‌های خودم به همراه یک قطعه از ساخته‌های استاد پایور را اجرا می‌کنیم. خوانندگی این قطعات را «محمود باقری» برعهده خواهد داشت که مدتی است با من همکاری می‌‌کند.»

او همچنین به این نکته اشاره دارد که احتمال دارد این قطعات را در یک اثر نیز به انتشار درآورد، هر چند تاکید می‌کند: «این روزها به خاطرِ بیماری استاد دهلوی، فرصتِ چندانی برای انجامِ فعالیت‌های هنری ندارم، هر چند تلاش می‌کنم تا همچنان فعالیت‌های موسیقی‌ام در زمینه‌ی موسیقی و همچنین تدریس را ادامه دهم. با این وجود تلاش خواهم کرد تا به عنوانِ یک موزیسینِ زن، حضور خودم را در زمینه‌ی موسیقی حفظ کنم. »

او همچنین خبر از دریافتِ مجوز برای «آکادمی موسیقی دهلوی» می‌دهد: «البته امکان فعالیت به نامِ آکادمی برای ما وجود ندارد؛ اما به هر روی تلاش خواهیم کرد تا در این مکان هم در زمینه‌ی آموزش موسیقی فعالیت داشته باشیم و هم فعالیت‌های موسیقی انجام دهیم، برای مثال برنامه‌هایی در زمینه‌ی گروه نوازی و ... داشته باشیم. » او همچنین از وضعیتِ جسمانی استاد «دهلوی» می‌گوید: «خوشبختانه وضعیت جسمانی ایشان خوب است؛ هر چند که به هر حال به خاطر سن بالایی که استاد دارند، به بیماری‌هایی نیز دچار هستند؛ اما مهم‌ترین مشکلی که ایشان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مشکلِ حافظه‌اشان است و همین باعث شده است تا من نیز فعالیت‌های موسیقایی‌ام کمی با کندی انجام شود؛ اما امیدوارم که بعد از کنسرتی که به یاد استاد پایور اجرا خواهیم کرد، آلبومی نیز منتشر کنم، هر چند که به هر روی انتشارِ آلبوم در شرایطِ فعلی کار چندان ساده‌ای نیست و هزینه‌های بسیاری طلب می‌کند.»

سوسن اصلانی – دهلوی- تاکنون آثارِ متعددی را به انتشار درآورده است که از جمله‌ی آنان می‌توان به آلبوم «خجسته» که سنتورنوازی به همراه تنبک سیامک بهرامی به صورت بداهه‌نوازی است، اشاره کرد. «بوی پرچین» با صدای علی رستمیان برگرفته از موسیقی نواحی ایران، «نگاه گمشده» و «رقص بهار» - سنتور و تنبک و آواز – و همچنین «آواز اصفهان» اشاره کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تیر 1394 - 11:39

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 3 تیر 1394 - 09:58

حرکت زیبا و با ارزشی از سوی این بانو در وصف استادش انجام شده تبریک

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سوسن اصلانی به یاد فرامرز پاپور می‌نوازد | موسیقی ما