برنامه یاد بعضی نفرات
 
پای درددل خواننده‌ای که پس از 10 سال اجازه برگزاری کنسرت در ایران گرفته
مهدی مقدم: احساس مي‌کنم به اندازه چندين سال کار عقب‌افتاده دارم
موسیقی ما – مهدی مقدم را باید چهره پرطرفدار اواسط دهه هشتاد و غایب بزرگ بیشتر سالهای موسیقی پاپ بعد ازانقلاب در ایران دانست. این خواننده با ویدئوها و آثاری که در سالهای میانی دهه هشتاد منتشر کرد به یک باره به یکی از چهره های حوزه موسیقی پاپ در کشور تبدیل شد و همین باعث شد خیلی زود طرفداران و دوستداران زیادی را در بازار موسیقی کشور به خود و آثارش ببیند.

اما پخش آثار این خواننده از شبکه های ماهواره ای بیشتر و بیشتر شد تا مقدم بیش از هشت سال را خارج از گود بماند و به جز انتشار آلبوم «احتیاط» و حضور به عنوان بازیگر در چند فیلم سینمایی، در ده سال گذشته فرصت برگزاری کنسرت و فعالیت جدی موسیقی در کشور را از دست بدهد.

یک بار پس از قطعی شدن حذفش از جشنواره موسیقی فجر از ایران رفت و در یکی از کشورهای همسایه اقامت گزید تا بازار شایعه ها درباره او داغ و داغ تر شود. انتشار برخی تصاویر از این خواننده به همراه «محمدرضا گلزار» در اجرایی خصوصی باز هم دردسر های دیگری را برای این خواننده در پی داشت.

اما مدت زمان زیادی نگذشت که در گفت وگویی گفت: « مجوز آلبوم «احتیاط» در حقیقت نشانه‌ای به من بود تا بدانم اگر اشتباهاتم را تکرار نکنم می‌توانم فعالیت داشته باشم. این اتفاق برای خواننده‌های دیگر هم وجود داشته است. مشکل من از جایی شروع شد که بابت عدم ادامه همکاری با شبکه‌های ماهوارهای به دفتر موسیقی ارشاد تعهد دادم اما مدتی بعد تعهدم را ندیده گرفتم. گرچه بعدها برداشت‌های دیگری از این اتفاق شد اما من تخلف دیگری انجام ندادم. مثلا تا همین امروز هیچ آهنگی که مغایر با موازین قانونی باشد نخوانده‌ام. هیچ کدام از کلیپ‌های من هم تصاویر نادرست نداشته است. برای کلیپ‌های آلبوم «سونامی» حتی مجوز ارشاد هم گرفتیم اما مشکل اینجا بود که تهیه کننده و صاحب امتیاز این آلبوم آنها را از ماهواره‌ها پخش کرد و من به جای مخالفت با او، همراهی‌اش کردم. اکنون به جایی رسیده‌ام که جرأت عذرخواهی دارم. قبل از همه از آنهایی که کارهای مرا دوست دارند اما هرگز نشد تا در یک مراسم یا کنسرت آنها را ببینم. من امروز شرمنده دوستانی هستم که علاقه به کارهایم آنها را سرخورده کرد. من نتوانستم پاسخگوی محبت‌هایشان باشم. از خانواده‌ام که روی من حساب کرده بودند و گرایش من به موسیقی جز سروصدا برایشان هیچ چیزی نداشته عذر می‌خواهم و همین طور از مسئولانی که جواب اطمینانشان را با خوبی ندادم. آنهایی که مرا می‌شناسند می‌دانند که آدم بخیلی نیستم. سعی کرده‌ام برای همه قدم خیر بردارم و به همه کمک کنم. اکنون فقط چند جمله به خواننده‌هایی که تازه از راه رسیده‌اند و مثلِ مهدی مقدمِ سال‌های 84 و 85 کم تجربه هستند می‌گویم: بیشتر مراقب باشید. چون همه شما در معرض دسیسه هستید. به آدم‌هایی که مسئولیت رسمی‌ ندارند و شما را حتی به اندازه یک سانتیمتر از قانون دور می‌کنند، هرگز اعتماد نکنید.»

مهدی مقدم جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ گفتگوی ذکر شده را با یکی از خبرگزاری ها انجام داد و حالا یک سال پس از آن گفتگو و ابراز ندامت، بالاخره بعد از بیش از ده سال، اجازه برگزاری کنسرت در کشور به او داده شده است.

مقدم حرفهای جالبی در این گفت و گو زده است.

 
  • * بعد از حدود ده سال اجازه برگزار كنسرت و فعاليت مجاز به تو داده شده است. ده سال زمان كوتاهي نيست. اين روزها اگر قرار باشد يك نگاه گذرا به همه اين سالهای گذشته داشته باشيد، آن نگاه گذرا در چه جملاتي خلاصه مي شود؟
حاصل عمرم سه سخن بيش نيست خام بدم، پخته شدم، سوختم. بيتی از مولانا جلال الدين را در جواب سوال شما می گویم که مرحوم استاد کسائی بارھا برای شاگردانش به عنوان مثال جھت نصيحت می فرمودند تا به آن سوخته دلی نرسيد. چون در اين راه نتيجه ای حاصل نمي شود . به اميد روزی که نگاھمان را عميق تر کنيم. اين مسير حد وسط ندارد يا بايد خيلی خوب و درست مسير را طی کرد در غير اين صورت نمی توانيم اين مسير را دست و پا شکسته طی کنيم.

 
  • * تو نماينده نسلي بودي كه بدون اينترنت و دانلود توانستي به محبوبيتي همه گير در جامعه ايراني دست پيدا كنی. رقابت در اين سالهاي حوزه موسيقي كمي سخت و دشوار است. براي حضور در اين بازار چه فكرهايي كرده اي؟
من در آن سالھا بدون ھيچ گونه پشتوانه و رسانه ھای مجازی و فقط با لطف مردم توانستم در بازر موسيقی راه خود را پيدا کنم ولی در شرایط کنونی قاعده کار عوض شده است. عمده رسانه ھا و حتی سايت های موسیقی در اکثر مواقع آثاری از برخی خواننده ھا منتشر مي کنند که بعد از مدتی کسی از آنها خبری ندارد و محو می شوند. اين خودش شائبه بزرگی ايجاد مي کند که واقعا پشت صحنه اين تبليغات فله ای چیست؟ چرا صدای ھنرمندان شاخصی چون حميد حامی و مانی رھنما وبسياری ديگر درست به گوش مخاطب ھای فراوانشان نمي رسد؟ واقعا پشت صحنه اين ھمه سايت موسيقی و فالوورھای ميليونی چه خبر است؟ خود شما در سایت «موسیقی ما» هیچ کدام از قطعات من را در لیست صد هیت پاپ بعد از انقلاب درج نکرده اید. واقعا من با این همه سابقه هیچ اثر هیتی نداشته ام؟! (توضیح می دهم که این گزارش های معرفی صد هیت همان طور که درابتدای هر بخش درج شده، ادامه دارد و ترتیب خاصی ندارد و نوبت آثار مهدی مقدم در بخش های بعدی این گزارش ها است و ظاهرا دچار سوء تفاهم شده است.) من با اتکا به خدای مھربان و ھواداران واقعی و کسب تجربيات فراوان انشاالله اتفاقات خوبی رقم خواھم زد که مردم انتظارش را دارند . يک مثل معروف ھست که مي گوید: «خدا در دو جا به بنده ھایش مي خندد. اول آنجايی که ھمه مي خواهند يک نفر را بزرگ کنند و خدا نمي خواهد، دوم آن زمانی که ھمه مي خواهند کسی را زمين بزنند و باز خدا نمي خواهد.» به قول اسطوره فوتبال مملکت مان «علی دايی» بھتر است ھميشه با خود خدا لابی کنيم ...

 
  • * از برنامه هايتان براي آينده بگوئيد. اين روزها چه اخبار خوبي قرار است از شما شاهد باشيم؟
انشا ا... و به لطف حضرت حق مشغول تمرين ھای فشرده برای شروع تور کنسرت سراسر کشور ھستيم که با لطف دوستان وزارت ارشاد اين اجازه به من داده شده است . اجراھای تھران از تابستان امسال شروع ميشود تحت مدیریت شرکت ققنوس و آقای محمدحسین توتونچیان تور کنسرت هایم را آغاز خواهم کرد. اجراھای شھرستانھا ھم به در شھرھای اصفھان، کرمانشاه و شھرھای شمالی کشور برگزار خواهد شد که از طريق سايتھای موسيقی اطلاع رسانی خواھد شد. سعی مي کنم تا اواخر تابستان امسال ھم آلبوم را روانه بازار کنم.

 
  • * خيلي ها اعتقاد دارند كه مهدي مقدم بخاطر برخي تنگ نظري همكارانش در همه اين سالها بيرون از گود ماند. گلايه اي از كسي نداري؟
خير . تمام ساعات اين روزھای من در استوديو ضبط و تمرين با گروه مي گذرد و وقتی برای پرداختن به اين مسايل ندارم و احساس مي کنم اندازه چندين سال کار عقب افتاده دارم.

 
  • * تو بعد از اين همه سال قرار است براي اولين بار روي صحنه بروي و بالاخره در ايران به اجراي برنامه بپردازي. آن لحظه نخست براي تو چه حس و حالي خواهد داشت؟
با اينکه مدت زيادی مشغول تمرين ھستيم و از ھر نظر برای يک اجرای حرفه ای با سوپرايزھای فراوان و يک کارگردانی خاص آماده ھستيم ولی برای لحظه ورود نمي دانم چه اتفاقی برای من خواهد افتاد. ھمين الان که پرسيدی هم در دلم غوغا به پا شد . اميدوارم بتوانم بر احساسات غلبه کنم.

 
  • * آلبوم يا اثر جديدي از شما براي انتشار آماده شده؟ توضيحات دقيق در اين باره مي دهی؟
ھمانطور که گفتم شديدا در تدارک ساخت يک آلبوم در خور صبر ھواداران ، البته با يک بغض چند ساله ھستم . سعی کردم در این اين آلبوم از ھنرمندان شاعر ، آھنگساز و نتظيم کننده متنوعی بھره ببرم که در اين مسير دوستان زيادی من را ھمراھی کردند که ترجيح مي دهم تا زمان انتشار، اين اسامی اعلام نشود و سوپرايز باقی بماند. حدودا 80 درصد کار توليد و به اتمام رسيده ولی به من حق بدهيد که در اين آلبوم وسواس بيستری داشته باشم و کيفيت را فدای زمان نکنم . تا قبل از انتشار آلبوم يک تک قطعه ويژه منتشر ميکنم که اميدوارم مورد توجه قرار بگيرد.

 
  • * مهدي مقدم را بايد غایب بزرگ همه سالهاي موسيقي پاپ بعد از انقلاب دانست. حالا بعد از اين همه سال بزرگترين دغدغه تو براي فعاليت هاي مجاز در ايران چيست؟
بزرگترين دغدغه من در اين دوران تمرکز روی ساخت کارھای خوب و اجراھای بھتر است . با اينکه چند فيلنامه پيشنھادی برای بازی دارم ، سعی مي کنم فعاليتم در حوزه بازيگری را موقتا متوقف کنم تا با تمام توان جبران سالھای از دست رفته را در موسيقی داشته باشم.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 تیر 1394 - 12:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 9 تیر 1394 - 12:27

مبارکه مهدی جان ،
به امید آلبومی موفق و کنسرتهای متفاوت ، گذشته هم گذشت بیخیال ، همه تورو با صدای زیبات میشناسن پس مطمئنا به سطح اول برمیگردی

سه شنبه 9 تیر 1394 - 12:50

❤❤❤ خوش صدا

سه شنبه 9 تیر 1394 - 12:50

✌✌✌ عالی

سه شنبه 9 تیر 1394 - 12:50

Che khoob❤

سه شنبه 9 تیر 1394 - 12:50

اخه بهتر و با احساس تر و با شخصیت تر و با کلاس تر از تو داریم ما؟منتظریم آقای عاشقانه ها

سه شنبه 9 تیر 1394 - 12:56

برای مهدی جان آرزوی موفقیت داریم،ماهمچنان هوادارشون خواهیم بود و پا پس نمیکشیم

سه شنبه 9 تیر 1394 - 13:25

موسیقی پاپ به یه اتفاق بزرگ مث مهدی مقدم نیاز داشت ??????❤❤

سه شنبه 9 تیر 1394 - 13:30

خیلی باعث تاسفه که این اتفاق واسه ایشون افتاده به شخصه صدای ایشونو دوست دارم

سه شنبه 9 تیر 1394 - 13:30

نیستی دارم دق می کنم

سه شنبه 9 تیر 1394 - 13:49

فیت مهدی مقدم با محسن چاوشی و امید عامری فراموش نشدنیه برای من
البته خیلی ها این اهنگ رو نشنیدن چون فوق العاده قدیمیه

مهدی مقدم یکی از عالی های موسیقی پاپه . حداقل از خیلی ها الان بالاتره. حتی با شرایط کنونیش

به هر حال واسش ارزوی سلامتی و توفیق میکنم

سه شنبه 9 تیر 1394 - 13:55

مهدی تو سال های اولش عالی بود و خیلی کاراش گرفته بود و واقعا به حقش نرسیده . اما کارای اخیرش اصلا خوب نبود و با 2بار گوش دادن خسته میشی و اهنگ و میزاری کنار. کارهای پیشینش خیلی خوب بود . ولی این همه خواننده داریم که تا 2سال پیش کلیپ میدادن و دختر تو کلیپ بود و الان هم مجوز دارن. مهدی به حد کافی ممنوع الکار بوده و نباید بیشتر از این سنگ بندازن تو کارش

سه شنبه 9 تیر 1394 - 13:55

خدا رو شکر که داری بر میگردی
امیدوارم با بازگشتت این موسیقی یکنواخت رو یه تکونی بدی
دوستت داریم

سه شنبه 9 تیر 1394 - 13:57

امیدوارم به جایگاه واقعیتون برسین ♥مهدی مقدم دوست داشتنی♥

سه شنبه 9 تیر 1394 - 14:17

با آرزوی موفقیت برای آقای عاشقانه های عزیز و دوست داشتنی...امیدوارم شیرینی روزهای خوبی که مهدی مقدم و ما طرفدارها در پیش داریم تلخی های گذشته رو از بین ببره

سه شنبه 9 تیر 1394 - 14:20

خیلی خوش صداس دوباره به موسیقی پاپ خوش اومدی مرد

سه شنبه 9 تیر 1394 - 14:25

بهترینه آقای عاشقانه ها با صدایی بی نظیر... ان شاالله روزهای خوب در راهه

سه شنبه 9 تیر 1394 - 14:32

تنها خواننده ی داخلی که بعد از انقلاب کاراش رو کل جهان شنیدن
Bass , Tsunami
آهنگایی بودن که الان تو کل جهان شنیده شدن و توسط خیلی از موزیسین های کشورهای مختلف کاور شده
مهدی مقدم برعکس کسای دیگه میتونه موسیقی ما رو به جاهای خوبی ببره ، البته اگه ممنوع نباشه و آسایش داشته باشه
مهدی برعکس یه سریا ادعای همکاری با مطرح ترین ها رو نداره ، چون اوریجینال بوده همیشه
و نیازی به دروغ برای مطرح شدن نداره

سه شنبه 9 تیر 1394 - 14:50

فوق العاده خوش صدا ولی متاسفانه کم کار

سه شنبه 9 تیر 1394 - 15:08

مهدی خیلی خوشحالم که بالاخره مجوزت درست شد،با اومدنش خیلی ها باید کار موسیقی و بذارن کنار.

سه شنبه 9 تیر 1394 - 15:11

مهدی جان الان واقعا نمیدونم چی بگم ولی صادقانه می خوام که همیشه موفق باشی و این موفقیتت رو با صدای زیبات به گوش ترفدارانت برسونی, ارزوی موفقیت رو برات دارم در همه حال چون موفقیتت موفقیت ما حساب میشه

سه شنبه 9 تیر 1394 - 17:05

مهدی جان صداتو خیلی دوست دارم.منتظره آلبومه جدیدت هستیم.

سه شنبه 9 تیر 1394 - 17:35

خیلی قده واسه همین کم کاره،

سه شنبه 9 تیر 1394 - 18:38

از این به بعد معلوم میشه دنیا دست کیه
بسمونه دیگه ممنوعیت
از این به بعد موسیقی واس ماس

سه شنبه 9 تیر 1394 - 22:55

یه ویدیو جدید با فرزاد فرزین, مهدی مدرس و... درست کنید

چهارشنبه 10 تیر 1394 - 00:25

مهدی جان شانس تو بوده ممنوع شدنت به خاطر کلیپ ماهواره ای
همین الان مازیار فلاحی و سعید مدرس و زانیار و خیلی های دیگه هم تو ماهواره کلیپ دارن هم البوم مجاز و کنسرت پشت کنسرت
دیگه الان ارشاد کاری نداره به کلیپ ماهواره ای

پنجشنبه 11 تیر 1394 - 14:03
مهدی ♥سامان جلیلی♥

اگه مهدی این اتفاقات واسش نمی افتاد الان در کنار یگانه و صادقی و جهانبخش درجه یک های پاپ ایران بودند هر چند که مهدی همیشه واسه ما درجه یک بوده .. یکی یه دونه گل من عزیزم ...:‌)‌ ♥♥♥

205.125.34.55
چهارشنبه 10 تیر 1394 - 00:30

مهدی مقدمِ خوش صدا و دوست داشتنی! با آهنگات خیلی خاطره دارم!امیدوارم که موفق باشی...

چهارشنبه 10 تیر 1394 - 11:10

نمیدونم چی بگم
اشک شوق
آقا مهدی از مشهد میام کنسرتت
الگوی خوانندگی من

پنجشنبه 11 تیر 1394 - 15:26

مهدی مقدم شخصیت بسیار نازنینی داره .همچنین صدای بسیار ناب وتکرار نشدنی.
من هر موقع صدای مهدی مقدم رو میشنوم یاد نوجونی خودم می افتم که همیشه کاراشو گوش می کردم.
خیلی خوشحال شدم که داره آلبوم میده.واقعا در این آشفته بازار موسیقی خواننده هایی مثل مقدم باید بیان جلو تا جلوی خواننده های بی هویت گرفته بشه.
مهدی جان خیلی دوست دارم منتظر آلبومت و کنسرت هات هستم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهدی مقدم: احساس مي‌کنم به اندازه چندين سال کار عقب‌افتاده دارم | موسیقی ما