برنامه یاد بعضی نفرات
 
کلاس‌های آموزشی انوشیروان روحانی در شهرهای بزرگ ایران ادامه دارد
خالق «سلطان قلب‌‌ها» مشغول برگزاری مستركلاس پيانو در اصفهان است
موسيقي ما - «انوشيروان روحاني» آهنگساز برجسته‌ و خالق آثار خاطره‌انگیز موسیقی پاپ ایران هم‌اكنون مشغول برگزاري مستركلاس آموزش پيانو در اصفهان است و بعد از ماه مبارك رمضان، مستركلاس‌هاي خود را در شهرهاي ديگر از جمله تبريز، خوزستان، مشهد، مازندران و تهران ادامه خواهد داد.

به گزارش «موسیقی ما»، اين كلاس‌ها تاكنون در شهرهاي رشت و شيراز انجام شده است. روحانی همواره در طول فعاليت‌هاي هنري خود دغدغه‌ي آموزش داشته كه از جمله‌ي آنها مي‌توان به حضورش در هنرستان موسيقي -پيش از انقلاب- اشاره كرد. او همچنين علاوه بر برگزاري كلاس‌هاي آموزشي، در زادگاهش مدرسه‌اي را نيز احداث كرده است.

«ادريس ناصري» -مدير برگزاري اين مستركلاس‌ها- در اين خصوص توضيح مي‌دهد كه:‌ «اين كلاس‌ها با هدف آموزش پيانو برگزار خواهد شد؛ ضمن اينكه آقاي روحاني در نظر دارند تا اين مستركلاس‌ها به شكل دوره‌اي انجام شود و كساني كه از آن استفاده مي‌كنند، بعد از مدتي بار ديگر مي‌توانند آموخته‌هايشان را با آقاي روحاني دنبال كنند. افرادي كه تمايل به استفاده از اين كلاس‌ها دارند، ويدئويي از اجراي خود را ارسال و پس از انتخاب مي‌توانند در كلاس‌ها حضور داشته باشند.»

ناصري به اين مسأله اشاره دارد كه اين كلاس‌ها به صورت خصوصي و گروهي انجام مي‌شود. هنرجوياني كه از كلاس‌ها به شكل خصوصي استفاده مي‌كنند، بايد در نوازندگي پيانو پيشرفته باشند و هنرجوياني كه در كلاس‌هاي خصوصي شركت مي‌كنند، بايد سطحي متوسط در نواختن اين ساز داشته باشند: «هدف از برگزاری این کلاس‌ها و مسترکلاس‌ها، انتقال اطلاعات و تجارب فنی استاد «انوشیروان روحانی» به نوازنده‌های پیانو در داخل کشور است. در واقع ايشان مي‌خواهند از طريق برگزاري اين كلاس‌ها افراد مستعد در نوازندگي اين ساز را تربيت كنند.»

علاقه‌مندان در شهرهای تهران، تبریز، مازندران و خوزستان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از تاریخ و نحوه ثبت‌نام در مسترکلاس‌ها با شماره ۰۹۱۰۷۷۸۵۶۰۶ تماس حاصل كنند و هنرجویان و علاقه‌مندان در داخل و خارج از ایران برای دسترسی به نُت‌های مربوط به آثار و ساخته‌های استاد «انوشیروان روحانی» می‌توانند به سامانه‌های www.anoushirvanrohani.ir (ایران) و www.anoushirvanrohani.com (خارج از ایران) مراجعه کنند.

«انوشيروان روحاني» از اولین برنامه‌ي «گل‌ها» با این برنامه همکاری داشته و رهبری ارکستر شماره ۴ به عهده او بوده است. روحانی در سال‌های اخیر به عنوان آهنگساز با ارکسترهای معروف جهان نیز همکاری کرده است. او در سال‌هاي فعاليت خود پیش از پانصد آهنگ ساخته‌ که بسیاری از آنها ورد زبان مردم است.

از آخرین آثار او می‌توان به آهنگ «Maybe I Maybe You» از آلبوم Unbreakable گروه اسکورپینز اشاره کرد که حاصل همکاری روحانی با این گروه در اواخر سال ۲۰۰۰ است. قطعه‌ي «Maybe I Maybe You» در سال ۲۰۰۳ در آخرین اجرای این گروه معروف در «راک هال»(ROCK HALL)  آلمان اجرا شد که باعث شد این گروه علاوه بر این قطعه، یک قطعه دیگر را در آلبوم جدید خود به «روحانی» سفارش دهند. نکته‌ي جالب توجه در این قطعه استفاده از تم‌های ایرانی است که در زمان انتشارش در جدولTOP20  یکی از جداول معتبر در رده نهم قطعات موسیقی دنیا قرار گرفت.

از معروف‌ترین قطعات انوشیروان روحانی می‌توان به «راز خلقت» (دارم سؤالی از خدا)، «هوس»، «تولدت مبارک»، «مجنون تو»، «عاشق شدم من»، «سلطان قلب‌ها» و «گل سنگ» اشاره کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 تیر 1394 - 11:18

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خالق «سلطان قلب‌‌ها» مشغول برگزاری مستركلاس پيانو در اصفهان است | موسیقی ما