برنامه یاد بعضی نفرات
 
در اعتراض به شرایط موجود و برای ضبط ویدیو کلیپ
«وحید حاجی تبار» به دبی رفت
موسیقی ما - «وحید حاجی تبار» یکی از خواننده‌های باسابقه موسیقی پاپ است که طی سال‌82 و 83 آلبوم‌های «عشق‌های دروغین» و «هیشکی منو دوست نداره» را به بازار عرضه کرد. او در ادامه برای مدتی از ایران رفت و در سال 87 به کشور بازگشت. از اواخر سال 90 مجددا بر روی انتشار تک قطعات خود متمرکز شد و در اسفند 93 کنسرتی را در سالن «اریکه ایرانیان» تهران برگزار کرد. این خواننده در 25 و 26 خرداد هم اجرای زنده دیگری در شهر سمنان داشت اما به گفته خودش شب دوم آن کنسرت لغو شد. از سوی دیگر او در پست‌های شخصی خود هم اعلام کرده بود که برای اخذ مجوز کنسرت در چند شهر دیگر هم با مشکلاتی مواجه شده است. همه این مسائل دست به دست هم داد تا اینکه وحید حاجی تبار چندی پیش با انتشار عکسی از خود در پای پلکان هواپیما رسما اعلام کرد که از ایران می‌رود. حاجی تبار پس از حضور در «دبی» در گفتگو با خبرنگار سایت «موسیقی ما» از دلایل تصمیم خود برای مهاجرت سخن گفت.

وحید حاجی تبار صحبت‌های خود را اینگونه آغاز کرد:«تصمیم گرفتم که از ایران بروم تا بتوانم روی بحث موزیک ویدئوها فعالیت بیشتری داشته باشم. هر موزیک ویدئویی که تولید کنم مجوز آن را از طریق وزارت ارشاد اخذ و از طریق سایت «موسیقی ما» منتشر خواهم کرد. دلیل مهاجرت من هم این بود که با این روش کارکردن همه چیز مورچه وار پیش می‌رفت و دیدم که همه فقط از این ده چهره مطرح موسیقی پاپ حمایت می کنند. به عنوان مثال تهیه کننده‌ها فقط پیگیر کارهای همین چند نفر محدود هستند و خودم ناچار هستم کنسرتها و برنامه‌ها را پیگیری کنم. اگر یک مقدار به زمان قدیم برگردیم، شبکه‌های ایران موزیک و MITV موزیک ویدئوهای من و خواننده‌های دیگری نظیر «مهدی مقدم» را پخش می‌کردند. در ادامه هم خوانندگانی نظیر «فرزاد فرزین» و گروه «سون» از این طریق مطرح شدند. همه آن افراد با این سیستم بالا آمدند و نمی توان نقش موزیک ویدئو را نادیده گرفت. من هم تصمیم گرفتم که کلیپ‌ها را اینجا ضبط کنم و پس از صدور مجوز، از طریق سایت‌های مجاز پخش کنم. احساس می‌کنم این روند بهتر است و جواب بیشتری می‌گیرم. من در سال 93 تک قطعاتی را ارائه کردم که حداقل 5 اثر از آنها هیت و خوب بود. با شرایط موجود و ازدیاد تک قطعات و کمبود حمایت‌ها، دیدم که قطعات منتشر می شوند اما جواب نمی‌گیرم. دیدم که بهتر است موزیک ویدئو منتشر کنم تا بتوانم در میان ایرانی‌های اقصی نقاط دنیا بازخورد بیشتری را دریافت کنم. خواننده ای در کشور داریم که مدت زیادی از مجاز شدن او نمی‌گذرد و هیچکدام از قطعاتش هم هیت نیست و مردم با کارهایش خاطره سازی نکرده اند. اما زمانی که در سالن کنسرت معرفی می شود به شدت مورد تشویق قرار می گیرد و طرفداران زیادی دارد. همه اینها به دلیل حضور او و پخش آثارش در شبکه‌های ماهواره ای است.»

او در ادامه گفت:«پس از برنامه تهران که اسفندماه برگزار شد من قصد داشتم که تور کنسرت‌ها را در شهرهای مختلف ایران داشته باشم. در این مسیر با بی مهری‌های زیادی مواجه شدم و این ناملایمات از جانب مسئولان و حتی برخی از نزدیکان خودم بود. به عنوان مثال قرار بود که طی روزهای 25 و 26 خرداد در شهر سمنان برنامه داشته باشیم اما اجرای شب دوم را با وجود اینکه بلیت فروشی انجام شد به دلایلی لغو کردند. با این وجود دو سانس شب اول سولداوت شد و بازخورد خوبی داشت. در زمینه همین برگزاری کنسرت‌ها آزارهای زیادی دیدم. قرار بود در گرگان، شاهرود و شیروان برنامه داشته باشم اما کم لطفی های زیادی دیدم.»

خواننده قطعه «قصه خیانت» نهایتا گفت:«زمانی به ایران برمی گردم که بتوانم با کمترین دغدغه و مشکل فعالیت هنری داشته باشم و قطعا آن زمان دیگر تصمیمات متفاوت تری را اتخاذ خواهم کرد. انتخاب‌های متفاوتی خواهم داشت و تمام هدفم این است که بتوانم به حق و جایگاه واقعی خودم دست پیدا کنم.»

در ادامه می توانید عکس‌های «وحید فرجی» از کنسرت وحید حاجی تبار در شهر سمنان را مشاهده کنید. کنسرتی که به گفته این خواننده آخرین اجرای زنده او در داخل کشور محسوب می‌شود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 تیر 1394 - 04:16

دیدگاه‌ها

شنبه 13 تیر 1394 - 22:19

مگه ایشون خواننده هستن؟؟ خب بره چه بهتر

دوشنبه 15 تیر 1394 - 15:21
همایون

آقای کریمی امثال شما هستن که با نوشتن کامنتهای بی محتوا و سخیف باعث دلخوری و دلسردی هنرمندامون میشید . حالا اگه شما این جملتونو نمینوشتید بهتون خیلی فشار میومد ؟!!!!

93.99.172.234
شنبه 13 تیر 1394 - 22:51

سلام
جالبه واقعا ، حرفاش کلا ضد و نقیض بود !
میره خارج تا بتونه آزادی بیشتری واسه فعالیت و تولید موزیک ویدئو داشته باشه !
بعدش واسه اون موزیک ویدئوش مجوز بگیره و منتشر کنه !!!!
خب اگه واقعا قصدت مجاز کار کردنه ، بمون توی همینجا کارت رو بکن !
اگه هم که داری میری واسه خودت هرجوری بخوای آهنگ و ویدئو ضبط کنی پس دیگه لفظ ( مجوز گرفتنت چیه ؟ )
اگه فهمیدید که واقعا هدف این دوستمون چیه ، به منم توضیح بدید !
( با آرزوی قبولی عبادات برای گروه زحمت کش موسیقی ما )
پایدار باشید
بدرود

دوشنبه 15 تیر 1394 - 15:03
رضا

خوب نميتونسته تو مصاحبش بگه ميخوام برم ماهواره رو بتركونم كه ؛ گفته كليپام رو با مجوز ميدم

7.177.50.76
دوشنبه 15 تیر 1394 - 04:05

واقعا حيف كه وحيد رفت ؛ آخه بچه هاى موسيقى بايد اذيت بشن ؟ واقعاً دلم ميسوزه . آهنگهاى قديمى وحيد سراسر خاطره است و آهنگهاى جديدشم بينظيرن .

دوشنبه 15 تیر 1394 - 15:17

آدم متاسف میشه برای این موسیقی . مدیرش که در مقابل فشارها نتونه مقاومت کنه دیگه از خواننده اش واقعا انتظاری نمیره . امیدوارم آقای حاجی تبار اونجا هم موفق باشن و آهنگهای خوبشونو بشنویم

چهارشنبه 17 تیر 1394 - 14:15

واقعا حیف . خالق قصه خیانت و دیوونگی رفت ؟
من هر روز و هرشب با این دو تا آهنگش زندگی میکنم . متاسفم واسه این مملکت که همه رو فراری میدن

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «وحید حاجی تبار» به دبی رفت | موسیقی ما