برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفت‌وگو با حسین نوش‌آبادی درباره‌ی برگزاری كنسرت‌ها بعد از ماه رمضان و استعفای پیروز ارجمند
سخنگوی وزارت ارشاد: وزیر ارشاد با کسی تعارف ندارد
موسیقی ما - «با اتمام مبارك ماه رمضان، دور جدیدی از كنسرت‌های موسیقی برگزار می‌شوند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه تمهیدی اندیشیده تا دیگر شاهد اتفاقاتی كه در گذشته،‌ درباره‌ی لغو كنسرت‌ها به وجود آمد، نباشیم؟»

حسین نوش‌آبادی -سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- در پاسخ به این سوال‌ سایت «موسیقی ما» می‌گوید: «فكر می‌كنم هماهنگی خوبی در این مدت با دستگاه‌های ذیربط انجام شده و شخص وزیر مذاكراتی را با نیروی انتظامی و همچنین وزیر كشور انجام داده است. وزیر كشور نیز با استاندارها و همچنین فرمانداران صحبت‌هایی كرده تا دیگر شاهد اتفاقات منفی در این خصوص نباشیم. به هر روی هم‌اكنون كار‌هایی انجام شده تا به صورت واحد تمام ارگان‌ها با یكدیگر هماهنگ باشند و كنسرت‌ها در بهترین شكل ممكن انجام شود و مردم بتوانند از برنامه‌های موسیقایی به بهترین شكل استفاده كنند و اوقات فراغت خود را با موسیقی كه یكی از متعالی‌ترین هنرهاست، بگذرانند.»

او همچنین در پاسخ به این سوال كه آیا وزارت ارشاد قرار نیست پاسخی مستدل به برخی از اظهارنظرهای این روزها و توهین به مخاطبان کنسرت‌ها و همچنین فعالان موسیقی بدهد،‌ می‌گوید: «دولت، دولت اعتدال است و از همان ابتدا اعلام كرده كه با هرگونه افراط و تفریط مخالف است. از همین روی ما تلاش كرده‌ایم تا فضای فرهنگی نیز دور از این افراط و تفریط‌ها باشد. البته نظرات شخصی آقایان قابل احترام است و ما همواره به نظر منتقدان و مخالفان احترام می‌‌گذاریم؛ اما سیاست‌های ارشاد كاملاً تعریف شده و بر اساس قوانین است. ما دل‌مان می‌خواهد منتقدان به این مسأله آگاه باشند كه تمام برنامه‌هایی كه انجام می‌شود، بر پایه‌ی موازین شرعی و قانونی است. مجموعه‌‌ی ارشاد همواره با در نظر گرفتن دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی كه عده‌‌ای خواسته و ناخواسته مطرح می‌كنند، تلاش دارد تا آنها را قانع كند و این اطمینان را بدهد كه سیاست ما به هیچ‌وجه رواج اباحه‌گری، ولنگاری و دور شدن از ارزش‌ها نیست؛ بلكه به شكل دقیق جهات شرعی و قانونی در برنامه‌ها رعایت شده و اجازه نمی‌دهیم تا فرهنگ عمومی جامعه آسیب ببیند.»

نوش‌آبادی همچنین درباره‌ی استعفای «پیروز ارجمند» -مدیرکل سابق دفتر موسیقی ارشاد- هم می‌گوید: «آقای وزیر این پیشنهاد را پذیرفتند. ایشان به هیچ‌وجه با كسی تعارف ندارد. ایشان در تلاش برای تصحیح مدیریت‌ مجموعه‌های زیرنظر ارشاد است تا مدیری انتخاب شود كه از همان ابتدا واجد تمام شرایط باشد و بعد از مدتی ناگزیر به تغییر و تحول نشویم. البته آقای ارجمند كارشناس موسیقی و مسلط به این حوزه بودند و زحمات زیادی متحمل شدند؛ اما به شكل شخصی به این نتیجه رسیدند كه حضورشان در محافل دانشگاهی بیشتر مثمرثمر خواهد بود.»

او می‌گوید گاهی ضرورت‌هایی پیش می‌آید كه برخی مدیران جابه‌جا شوند و این بنا به مصالح سازمانی است. سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال كه آیا قرار است دفتر موسیقی هم مانند هنرهای نمایشی از این پس با حضور «سرپرست» اداره شود،‌ چنین توضیح می‌دهد: «سرپرستی مسئولیت اداره‌ی موقت را برعهده دارد و ادامه شرایط سرپرستی نه به مصلحت دستگاه و نه به مصلحت شخصی است كه جایگاه را اشغال می‌كند. طولانی شدن بیش از حد هم برای دستگاه‌ها پیامد دارد و هم برای شخصی كه این مسئولیت را دارد. این شیو‌ه‌ای كه در حوزه‌ی معاونت هنری است، باید سریع‌تر به نتیجه برسانیم و مدیر تعیین شود.»

او درباره‌ی عدم حضور خبرنگاران در مراسم تودیع و معارفه‌ی مدیرکل دفتر موسیقی و همچنین نبود واحد روابط عمومی هم پاسخ می‌دهد: «چون بحث سرپرست مطرح بوده، جابه‌جایی در حد سرپرست ضرورتی برای حضور نمایندگان رسانه‌های هنری نداشته است؛ اما از حضور واحد روابط عمومی بهره خواهیم برد.»
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 19 تیر 1394 - 18:27

دیدگاه‌ها

جمعه 19 تیر 1394 - 18:37

واقعا که...کم کم مشخص میشه چه دست گلی آب دادند که استاد ارجمند هم استعفا داد,سیاست های بسیار بی رحمی دارند,به راحتی یک هنرمند و استاد دانشگاه را رودرروی هنرمندان قرار میدند و بعد نفر بعدی و یعدی و بعدی...موسیقی رو.بازی گرفتند براشون مهم نیست چی به سر موسیقی میاد,با شناختی که جامعه موسیقی از آقای ارجمند داشت بسیار سالم و پاک و صادقانه همه جا خدمت کرده,منظر بسیاری از اساتید در مصاحبه های اخیرشون همی بوده که فقط چون همراستا با اهداف خانه موسیقی نبوده بدلیل رفاقت حناب نوربخش با جناب مرادخانی تمام اختیارات رو ازش گرفته بودند,حتی صبح میاد دفتر میبینع نعاون براش انتخا کردن که همین الان این جناب معاون بدون هیچ شناختی از موسیقی شده مدیر مرکز موسیقی...باور کنین استاد شحریان رو هم ببینه نمیشناسه...کم.کم هم دارن مدیریت رو تبدیل به سرپرستی میکنن که دیگه گل ها چه گل..........

جمعه 19 تیر 1394 - 18:48

با رفتن جناب دکتر ارجمند فاتحه خونده است

شنبه 20 تیر 1394 - 12:41

عجبببب ؟! جناب ووکالیست ... موسیقی و افکار درجه سه 3 منظورتونه بله ؟

پنجشنبه 25 تیر 1394 - 12:51

خيلي فرصتها از دست رفت در دولت تدبير و اميد در دفتر موسيقي با انتخاب نابجاي پيروز ارجمند . واقعا يك بي تدبيري بود كه اقاي مراد خاني بايد پاسخگو باشند . حالا قراره مدير بعدي بازم موزسين باشه يا غير موزسين ؟!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سخنگوی وزارت ارشاد: وزیر ارشاد با کسی تعارف ندارد | موسیقی ما