برنامه یاد بعضی نفرات
 
واکنش «تایم» به خبر ورشکستگی ستاره بدنام:
فیفتی سنت ورشکسته نشده است!
موسیقی ما - کورتیس جکسون، رپر معروف امریکایی که بیشتر با نام «فیفتی سنت» (50 Cent) او را می‌شناسیم روز دوشنبه سیزدهم جولای پرونده‌ای برای اعلام ورشکستگی به دادگاه ارائه کرد. طبق گزارش  وال استریت ژورنال آقای جکسون بدهی خود را رقمی بین ده تا پنجاه میلیون دلار اعلام کرده‌است. این پرونده درست سه روز بعد از اینکه ستاره فیلم «پولدار شو یا در راهش بمیر» به پرداخت 5 ملیون دلار محکوم گردید، توسط او به دادگاه ارائه شد. این حکم در پی شکایت خانم لاستونیا لویستون نامزد ریک راس (Rick Ross) صادر شده‌است و ماجرا از این قرار بوده که فیفتی سنت برای شرمنده کردن رقیبش ریک راس ویدئویی خصوصی از نامزد این رپر امریکایی را روی اینترنت گذاشته بوده است. به دنبال این قضیه خانم لویستون به خاطر تجاوز به حریم خصوصی‌اش از فیفتی سنت شکایت کرده و حالا حکم دادگاه پرداخت خسارت 5 میلیون دلاری به این خانم است.

 البته توضیحاتی درباره پرونده ورشکستگی فیفتی سنت وجود دارد که طی این چند روز هم برخی از رسانه‌ها به آن پرداختند اما روز چهارشنبه پانزدهم جولای سایت مجله تایم مشخصا مطلبی درباره این پرونده کار کرد و در آن نوشت «بس است. فیفتی سنت را ورشکسته نخوانید چون اون ورشکست نشده است» و در ادامه توضیح می‌دهد که هرچند این روزها مدام خبر ورشکسته شدن فیفتی سنت را می‌شنویم اما اصل ماجرا آن نیست که احتمالا مردم فکر می‌کنند. در واقع پرونده‌ای که فیفتی سنت پیرو ماده قانونی به نام «فصل 11، ورشکستگی» ارائه کرده‌است یک استراتژی است که استفاده از آن توسط بیزینس‌من‌های بزرگ شایع است و در واقع  راهکاری است که به آن‌ها امکان می‌دهد مجددا کنترل خود را بر دارایی‌اشان به دست گیرند و آن را سامان دهند. و البته ارائه این پرونده از جانب فیفتی سنت نیز به این معنی نیست که او دیگر هیچ پولی در بساط ندارد. بر اساس بیانیه‌ای که توسط وکیل او به سایت خبری میشبل (Mashable) ایمیل شده این پرونده به جکسون امکان می‌دهد بدهی‌ها و سود حاصله از فعالیت‌های تجاری آینده خود را اداره کند به این معنا که بتواند در عین رسیدن به تعهدات مالی خود دارایی‌اش را حفظ کند.
 
فیفتی سنت رپر مشهور امریکایی که در گذشته یکی از ثروتمندترین رپرهای دنیا بود و آنقدر موفقیت کسب کرد که در نهایت دارایی او به رقمی معادل نیم میلیارد دلار رسید امروز دیگر صاحب آن جلال و جبروت نیست. در ادامه به‌صورت فهرست‌وار از اوج تا فرود این خواننده را مرور می‌کنیم.
 
- اولین آلبوم او به نام «پولدار شو یا در راهش بمیر» (Get Rich or Die Tryin) در سال 2003 منتشر شد و بیش از 8 میلیون نسخه فروخت.
- در سال 2007 از فروش شرکت «ویتامین واتر» (VitaminWater: یک شرکت تولید آب غنی شده که فیفتی سنت در آن سهیم بود) 100 میلیون دلار درآمد کسب کرد.
- در 21 فیلم حضور پیدا کرد.
- مجموعه تلویزیونی «قدرت» (Power) که در شبکه استارز پخش می‌شد را تهیه کرد.
- در دسامبر 2014 در صفحه ایستاگرام خود اعلام کرد برای تبلیغ محصول یک کمپانی پوشاک (FRIGO Revolution Wear) قراردادی معادل 78 میلیون دلار امضا کرده است.
- در سال 2014 در آمدش معادل 155 میلیون دلار تخمین زده شد.
- در سال 2014 به خاطر دزدی طراحی یک شرکت هدفون به پرداخت 16 میلیون دلار محکوم شد.
- پنجمین آلبوم او به نام «جاه‌طلبی حیوانی» (Animal Ambition)   تنها 124 هزار نسخه فروش کرد.
- به پرداخت 5 میلیون دلار به نامزد ریک راس محکوم شد.
- در جولای 2015 اعلام ورشکستگی کرد.
منبع: 
موسیقی ما

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 تیر 1394 - 21:52

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فیفتی سنت ورشکسته نشده است! | موسیقی ما