برنامه یاد بعضی نفرات
 
حمایت از دالای‌لاما برای گروه محبوب لس‌آنجلسی دردسر ساز شد
کنسرت‌های مارون‌فایو در چین لغو شد
موسیقی ما - مارون فایو (Maroon 5) گروه مشهور اهل لس‌آنجلس را می‌توان آخرین گروه موسیقی بین‌المللی دانست که از ورود به چین ممنوع شده‌‌اند. این گروه قرار بود در ماه سپتامبر به عنوان بخشی از تور آسیایی‌شان  در پکن و شانگهای اجرا داشته باشند اما این کنسرت‌ها اوایل این هفته از برنامه تور آن‌ها حذف شد.

هیچ توضیحی برای این اتفاق به صورت رسمی منتشر نشده‌است اما به دنبال لغو شدن این اجراها گمانه‌زنی‌هایی صورت گرفته که حکایت از آن داشت که علت، پستی بوده که جس کارمایکل، کیب‌وردیست گروه توئیت کرده است.

کارمایکل طی پیامی که روز 4 جولای ارسال کرد سالروز تولد دالای لاما رهبر مذهبی تبتی را تبریک گفت. این موزیسین در مراسم جشنی که برای هشتادمین سالروز رهبر بودایی های جهان در امریکا برگزار شده بود شرکت کرد.

این هفته مجله تایم اوت (Time Out) گزارش کرد «شنیده‌ایم که دوستان سیاستمدار عالی رتبه ما مارون فایو را از اجرا منع کرده‌اند» همچنین در گزارش خود اضافه کرد «ملاقات با دالای‌لاما دلیل کافی است تا تقاضای هر هنرمندی برای دریافت ویزای این کشور (چین) با مخالفت مواجه شود».

دالای‌لاما که از سال 1959 در تبعید به سر برده‌است و در سال 1989 نوبل صلح دریافت کرده در سراسر دنیا مورد احترام است. اما رهبران حزب کمونیست چین او را به    متهم می‌کنند و با عبارت «گرگی در لباس میش» وصف می‌نمایند.
به محض اینکه خبر لغو شدن کنسرت مارون فایو پخش شد، سایت‌های سوسیالیست چینی با کامنت‌هایی پر شدند که به این گروه حمله کرده بودند و برخی از آنها مشخصا توسط دست‌نشانده‌های دولتی پست شده بودند.
یکی از یوزرهای سایت ویبو نوشته است «آن‌ها نمی‌توانند هیچ کسی جز خودشان را مقصر بدانند. هرکسی که از جدایی طلبان تبتی حمایت کند مستحق این است که در بلک لیست قرار بگیرد. او (کیبوردیست گروه) با این کارش تمام اعضای گروه را همراه خود پایین کشید.»

در کامنت دیگری می‌خوانیم «همان بهتر که هیچ وقت پایشان را در چین نگذارند. خارجی‌ها حق ندارند در امور داخلی ما دخالت کنند.»

مقامات چینی هیچ اعلامیه رسمی درباره سفر لغو شده مارون فایو منتشر نکرده است و مارون فایو اولین گروه موسیقی نیست که به خاطر مسائل تبت از اجرا در پکن منع می‌شود. پیش از این بیورک (Bjork) خواننده‌ی ایسلندی نیز در سال 2008 در جریان کنسرت‌اش در شانگ‌های به خاطر حمایت از استقلال تبت مورد خشم این دولت قرار گرفته بود. یک سال بعد از آن گروه اویسس (Oasis) مجبور شد اجراهای خود در چین را کنسل کند به علت اینکه ظاهرا نوئل گالاگیر (Noel Gallagher) چهره‌ی اصلی گروه در کنسرت آزادی تبت (Free Tibet) در نیویورک اجرا داشت. سِر التون جان هم بعد از اینکه در سال 2012 کنسرت پکن را به ای وی وی (Ai Weiwei) تقدیم کرد توسط پلیس چین مورد پرس و جو قرار گرفت. سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ی شی جین پینگ ، رئیس جمهور این کشور  در ارتباط با لغو شدن متعدد ایونت‌های مختلف تا کنون نیز مورد انتقاد بسیار قرار گرفته است.
منبع: 
گاردین

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : سه شنبه 30 تیر 1394 - 08:54

دیدگاه‌ها

سه شنبه 30 تیر 1394 - 10:10

اول یک جوری گفتین لغو شد گفتم بچه های بالا اونجا هم مجوز لغو کردند ...
ولی انصافا Maroon 5 گروه با استعدادی هستند به خصوص خود "آدام لوین" و شدیدا به همه پیشنهاد می کنم آلبوم های این گروه رو+ ترجمش گوش بدن اون موقع ضعف عمیق موسیقی پاپ داخل رو بیشتر حس می کنید!؟
از آخرین آلبومشون V اینا رو پیشنهاد می کنم:
Map/Lost Stars/My Heart Is Open/Coming Back for You/It was always You

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت‌های مارون‌فایو در چین لغو شد | موسیقی ما