برنامه یاد بعضی نفرات
 
فرزند شوالیه آواز ایران روز گذشته وارد تهران شد
حافظ ناظری به دنبال اجرای کنسرت با نوازندگان خارجی در شیراز
موسیقی ما - «حافظ ناظری» -نوازنده، آهنگساز و خواننده- در نظر دارد شهریورماه امسال همراه با گروهی از نوازندگان خارجی و با خوانندگی «شهرام ناظری» کنسرتی در شهر شیراز برگزار کند؛ اما فعلاً مجوز برگزاری این کنسرت داده نشده و آن‌طور که این آهنگساز جوان می‌گوید، برای فراهم آوردن مقدمات این برنامه به ایران سفر خواهد کرد. این در حالی است که او بعد از پروژه‌ی «بُعد یازدهم» و همچنین «ناگفته» مشغول ضبط آلبومی جدید با کمپانی «Live Nation» است.
 
خالق آلبوم «ناگفته» از مجموعه «سمفونی رومی»، در نظر دارد برای اولین‌بار، کنسرت‌هایی را در تهران و شیراز با حضور تعدادی از نوازندگان خارجی‌ای که در این پروژه حضور داشته‌اند، برگزار کند و طی ماه‌های اخیر تمرینات و برنامه‌ریزی‌های این کنسرت را نیز انجام داده است؛ اتفاقی که همچنان محقق نشده و این در حالی است که او پیش از این، این پروژه را در کانادا و چند شهر امریکا اجرا کرده است.
 
به نظر می‌رسد عدم امکان برگزاری این کنسرت، به دلیل محدودیت‌هایی باشد که برای حضور نوازندگان خارجی در ایران به تازگی شکل گرفته و لغو کنسرت کیهان کلهر (به همراه کوارتت بروکلین رایدر)، جیپسی کینگز فامیلی و تعدادی دیگر نیز در این راستا باشد. او پیش از این درباره‌ی انتخاب این شهر، برای برگزاری کنسرت به خبرگزاری «مهر» گفته بود: «این شهر از نظر من که ۸۰ درصد شهرهای دنیا را دیده و از جاهای زیبا و تاریخی دیدن کرده‌ام، به راحتی می‌توانم بگویم یکی از تاریخی‌ترین، رمانتیک‌ترین و زیباترین شهرهای جهان است و به دلیل وجود آثاری چون تخت‌جمشید، پاسارگاد و آرامگاه‌های حافظ و سعدی جنبه فراملی دارد.»
 
به گزارش سایت موسیقی ما، فرزند شوالیه‌ی آواز ایران، سال‌هاست که در ایران برنامه‌ای نداشته است. او سال گذشته «بُعد یازدهم» را در ایران منتشر کرد. این آلبوم اثر شماره یک «سمفونی رومی» پروژه‌ی جدید «حافظ ناظری» است که در آن سعی دارد با ترکیب موسیقی ملی ایران و موسیقی کلاسیک غرب، گونه‌ی جدیدی از موسیقی را معرفی کند که خودش نام آن را «موسیقی فراکلاسیک ایرانی» گذاشته است. در اجرای اثر شماره‌ی 1 این مجموعه، ساز «حافظ» به همراه ترکیبی از سازهای کوبه‌ای ایرانی، تبلا و کوزه هندی در کنار ویولا، ویلنسل، سازهای کوبه‌ای غربی و گروه کر حضور دارد و «شهرام ناظری» در بخش‌هایی از آن آوازخوانی کرده است.
 
«شور رومی» (که در ایران با عنوان «مولویه» منتشر شده‌ است)، «سه‌تارنوازی در کنسرت۷۷» (شهرام ناظری و کامکارها)، «دف‌نوازی در اثر آواز اساطیر» (شهرام ناظری و فیض بخشی‌پور) و «دف‌نوازی در اثر حیرانی» (شهرام ناظری و گروه شمس) آثار و تجاربی است که تاکنون با حضور «حافظ ناظری» در ایران منتشر شده است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 3 مرداد 1394 - 14:06

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 3 مرداد 1394 - 16:17

به به کنسرت

شنبه 3 مرداد 1394 - 16:19

به به کنسرت

یکشنبه 4 مرداد 1394 - 01:58

تورو خدا از اقوام سببي شواليه هم خبر بزاريد هر وقت وارد تهران يا اصفهان شدند.

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 00:13

البته جایی خواندم که مجوز به احتمال خیلی زیاد داده خواهد شد. در ضمن ایشان با کمپانی live nation بزرگترین کمپانی برگزاری کنسرت در جهان برای برگزاری کنسرت قرارداد میبندند نه ضبط آلبوم . به هر حال باعث افتخار ماست و واقعا هم لیاقت چنین هنرمند بزرگی باید کار کردن با بهترین های جهان باشد. با آرزوی موفقیت برای ایشان .

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حافظ ناظری به دنبال اجرای کنسرت با نوازندگان خارجی در شیراز | موسیقی ما