برنامه یاد بعضی نفرات
 
امینم، کانیا وست و باب دیلن در کنار هم قرار گرفتند
خوانندگانی که از واژگان بیشتری در اشعارشان استفاده کردند
 موسیقی ما - طبق تحقیقات جدیدی که سایت میوزیک‌مچ (Musixmatch: سایت تخصصی لیریک که حاوی بیش از 12 میلیون لیریک از هنرمندان مختلف در 50 زبان مختلف است) منتشر کرده امینم، کانیا وست و باب دیلن در میان پنج هنرمندی هستند که در صنعت موسیقی گسترده‌ترین حوزه واژگانی را دارند.

وارون جوالیکار و نیشانت ورما، کسانی که این تحقیق را برای سایت میوزیک‌مچ انجام داده‌اند آثار 93 هنرمند در 25 سبک موسیقی از پاپ تا نیوایج را مورد بررسی قرار داده‌اند و این نتیجه را گزارش کرده‌اند.

به گفته‌ی آن‌ها هدف از این تحقیقات مقایسه حوزه واژگانی این موزیسین‌ها بوده است. موزیسین‌هایی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته‌اند پرفروش‌ترین موزیسین‌های تاریخ موسیقی هستند. البته پرفروش‌ترین موزیسین‌های تاریخ موسیقی عبارتند از 99 نفر یا گروه. اما  بروس اسپرینگ‌استین، شیکاگو، دف لپارد، جرنی، بیچ بویز و دورز  در این تحقیق حضور ندارند زیرا این‌ها هنرمندانی هستند که اجازه دسترسی به لیریک‌هایشان را به این سایت نداده‌اند.

این تحقیق تعداد واژه‌های استفاده شده در ترانه‌های هر یک از این موزیسین‌ها را از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار داده. به عنوان مثال «تعداد واژه‌های بی‌همتایی» که هرکدام در ترانه‌هایشان به کار برده‌اند، یا «تعداد کلی واژگان» و یا «تعداد واژگانی که بعد از هرکدام در معنای جدیدی در فرهنگ اصطلاحات جای افتاده‌اند».

در این نتیجه نام امینم (Eminem) با 8818 واژه بی‌همتا در صدر لیست دیده می‌شود، بعد از او جی زی (Jay Z) با 6899 واژه قرار دارد و توپک شاکور (Tupac Shakur) با 6569 واژه و کانیا وست (Kanye West) با 5069 رتبه‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص داده‌اند. در رتبه پنجم نیز خواننده و ترانه‌سرای افسانه‌ای امریکا، باب دیلن (Bob Dylan) با 4883 واژه قرار دارد. شاید قرار گرفتن نام چهار نفر اول در این لیست با توجه به نوع موسیقی‌شان نتیجه‌ای قابل انتظار است. چراکه موسیقی رپ طبیعتا بر لیریک متمرکز است و ترانه‌های طولانی با حوزه واژگانی فشرده دارد. و البته تعجبی ندارد که باب دیلن با درنظر گرفتن  مفصل و توصیفی بودن ترانه‌هایش در میان این 93 نفر جایگاهی بالا را کسب کرده‌است. بر طبق یافته‌های این تحقیق «او به طور میانگین بعد از هر 9 کلمه یک کلمه جدید می‌نوشته‌است»

در آخر اما، کنی جی (Kenny G) نوازنده ساکسیفون و موزیسین سبک جز در جایگاه اخر این لیست قرار گرفته‌است که این هم نتیجه‌ای دور از انتظار نیست.
منبع: 
سی‌ان‌ان

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مرداد 1394 - 09:10

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خوانندگانی که از واژگان بیشتری در اشعارشان استفاده کردند | موسیقی ما