برنامه یاد بعضی نفرات
 
اجرای سالار عقیلی به همراه گروه راز و نیاز در میلان ایتالیا
نوای وطن در اکسپو پیچید
موسیقی ما - سالار عقیلی با اجرای آثار ملی میهنی خود در جشن روز ملی ایران در اکسپوی میلان، حاضران شرکت کننده در سالن برگزاری در جشن را به وجد آورد. در این برنامه، پس از اجرای مراسم رسمی جشن که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مهندس نعمت‌زاده و همراهان و مقامات عالی رتبه ایتالیایی برگزار شد، فیلمی با عنوان spring wind (باد بهاری) نمایش داده شد و در پایان برنامه نیز، سالار عقیلی به همراه گروه نه نفره راز و نیاز برنامه‌اش را اجرا کرد.

بخش پایانی اجرای گروه به اجرای آثار ملی میهنی اختصاص داشت. عقیلی پس از اجرای قطعه خاک مهرآیین و اجرای یک قطعه دیگر، قطعه زیبای وطن را اجرا کرد که با همراهی و استقبال گسترده حضار همراه بود. این قطعه را به عنوان حسن ختام اجرا کرده بود اما بعد از آن (ای ایران‌ای مرز پرگهر) را احرا کرد که حاضران ایستاده با گروه همراهی کردند و بعد از آن، عقیلی خود ایستاد و بدون همراهی گروه، قطعه «وطنم،‌ ای شکوه پا برجا» ساخته بابک زرین با شعری از دکتر افشین یداللهی را به زیبایی اجرا و این قطعه پایان بخش کنسرت گروه راز و نیاز و کل جشن ملی ایران در اکسپوی میلان بود.

اکسپوی میلان یک رویداد بزرگ اقتصادی و فرهنگی ست که از اوایل اردیبهشت آغاز شده و تا آبان ماه هم ادامه خواهد داشت. ایران در این دوره، برای اولین بار پاویون خود را طراحی کرد و حضور گسترده‌ای در آن داشت. ستاد برگزاری این جشن دارای هفت کمیته مختلف است  و ریاست کمیته فرهنگ و هنر آن به عهده مهدی افضلی، مدیر عامل موسسه توسعه هنرهای معاصر بود و یکی از بهترین عملکرد‌ها را در زمینه موسیقی داشت. این کمیته با اعزام گروه‌هایی حرفه‌ای نظیر دیلمون، زاگرس نشینان، شبدیز، سبزینه و... از مناطق مختلف ایران به معرفی فرهنگ و هنر غنی اقوام مختلف ایرانی همت گماشت که این حضور مورد استقبال شرکت کنندگان و توجه رسانه‌ها قرار گرفت. هم اکنون گروه سبزینه در میلان است تا شرکت کنندگان را با اجرای قطعاتی آیینی از اقرام ایرانی به وجد آورد.

برای روز جشن ملی ایران که برای آن وزیر فرهنگ نیز به همراه وزیر صنعت و معدن و تجارت عازم میلان شده بود، گروه راز و نیاز به سرپرستی و خوانندگی سالار عقیلی انتخاب شد که اجرایشان، به خصوص اجرای قطعات ملی در روز جشن ملی ایران در اکسپو، بسیار مورد توجه قرار گرفت.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 شهریور 1394 - 16:39

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نوای وطن در اکسپو پیچید | موسیقی ما